|
| Dublări de linii | |
|
+16MariusM Ionutz Czirjak Arpad FeroFan97 cortexedge DUAL cont dezactivat . Vlad ATM Vitosa mihaiuc Adrian78 razvan - trenuri Mihay lovekomotive ldh80 20 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Dublări de linii Mar 23 Aug 2011, 13:37 | |
| Poate sa nu mai urce linia pana sus la Barnova oricum vitezele sunt foarte bune 85/90km/h din cate imi aduc aminte probabil si o limitare de 80 dupa Barnova dar sunt linii drepte unde se merge cu 50/70 |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5521 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: Dublări de linii Mar 23 Aug 2011, 14:44 | |
| - ATM a scris:
- Alte dublari:
-terminarea segmentului Tecuci-Iasi, care ba e dubla, ba e simpla. Eventual cu constructia unui tunel la Barnova. La fel si cu Cluj-Oradea. -Timisoara - Caransebes (macar) -Timisoara-Arad. -Deda-Miercurea Ciuc/Brasov Si dintr-un condei am arvunit bugetul CFR pentru urmatorii 20 de ani... Tecuci - Iasi nu e necesara. Deja exista un excedent de capacitate intre relatiile principale ale Iasului cu sudul (Constanta, Bucuresti) - daca se electrifica Tecuci - Iasi, capacitatea existenta ajunge pentru cel putin 30-40 de ani, inclusiv in conditiile in care Romania va fi o tara dezvoltata. Timisoara - Caransebes. Eu propun lasarea liniei Timisoara - Lugoj la standardul de linie simpla si electrificarea Timisoara - Buzias - Lugoj. Cele 2 linii impreuna ar asigura 85% din capacitatea unei linii duble Timisoara - Lugoj, cu o gramada de avantaje suplimentare pentru traficul suburban din Timisoara. Proiect destul de urgent, ar trebui finantat in colaborare de CFR, primaria Timisoara si CJ Timis. Se pot lua fonduri REGIO sau POS-T, dar dupa 2013. Timisoara - Arad. Absolut necesara dublarea. Poate astepta pana in 2013, cand poate primi bani prin POS-T. Deda - Brasov. De ce? E una din cele mai putin dense parti ale Romaniei (Harghita - 52/km^2, Covasna - 57/km^2), si una din cele mai putin dense regiuni ale Europei continentale (fara Rusia). Traficul este oricum redus - nu se justifica si nu se va justifica niciodata o linie dubla pe-acolo.( Proiectele mele de dublare, in ordinea prioritatilor: 1. Curtici - Frontiera. Nu e mare lucru (sunt 5km+950m, cu putina munca, in 6 luni e dat gata). Ar costa cam 7-8 milioane de euro cu totul, si ar asigura existenta unei linii duble, electrificate pe toata distanta CIV nord din Romania. Si, i-ar face pe unguri, poate, sa dubleze si bucatica lor lipsa (Bekescsaba - Lokoshaza), pentru care exista planuri inca din anii '70. 2. Arad - Timisoara. Dupa 2013. 3. Inceput lucrarile la a doua traversare a Carpatilor - probabil via Petrosani. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Dublări de linii Mar 23 Aug 2011, 15:53 | |
| Timisoara-Buzias e praf faci faci 65 de km 1h40min cu acceleratul Dublari de linie prioritare Arad-Timisoara .Timisoara-Lugoj .Tg Jiu-Valea Sadului De ce a doua traversare a Carpatiilor si tot prin Petrosani?De ce nu se alege varianta Sibiu-Rm Valcea Pitesti? |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5521 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: Dublări de linii Mar 23 Aug 2011, 16:52 | |
| - adrian78hd a scris:
- Timisoara-Buzias e praf faci faci 65 de km 1h40min cu acceleratul
Dublari de linie prioritare Arad-Timisoara .Timisoara-Lugoj .Tg Jiu-Valea Sadului De ce a doua traversare a Carpatiilor si tot prin Petrosani?De ce nu se alege varianta Sibiu-Rm Valcea Pitesti? Stiu ca e praf. Dar faci si RK la linie, ca doar n-o sa pui firele de tensiune peste traverse putrede. Costurile vor fi mai mici pentru o reconstructie integrala Timisoara - Buzias - Lugoj decat pentru dublarea liniei, pentru ca nu exista costuri legate de exproprieri. In plus, linia poate fi INCHISA pe perioada reconstructiei, minimalizand costurile (pentru Buzias, se poate ocoli prin Voiteni si Gataia, daca chiar e necesar, si se pot baga autobuze pana la Buzias, eventual operate de RATT, pentru un an sau doi). Nu vad impedimente pentru ca linia sa fie adusa la 160 km/h, cu exceptia intrarilor in Buzias si Timisoara (e linie usoara, de campie, dreapta ca-n palma pe aproape 80% din drum). Dupa RK se pot face lejer 45-50' pe cei 62 km, la fel ca pe directa (pe care se vor putea face chiar si 35'). E o optiune si prin Sibiu! Ma gandesc insa ca e mai avantajos pentru Romania sa aiba o linie buna si medie ca dificultate pentru CIV sudic. In plus, trebuie dublata doar pe distanta de 64 km (Rogojelu - Livezeni), e deja electrificata, deci nu trebuie construita infrastructura de tensiune prin munti. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Dublări de linii Mar 23 Aug 2011, 19:52 | |
| Da dar partea cea mai dificila e defileu si ala e pamant 15km/h toata statia Pietre Albe limitare de 15km/h la intrare in Strambuta H plus cateva restrictii de 30.. S-ar rezolva ca un tunel dublu in portiunea aceea cu limitarea si inlocuirea liniei pe toata distanta sau un traseu nou de la Lainici pana la Valea Sadului pe langa sosea!!Mai exista o linie industriala paralela cu M202 intre st Bumbesti Jiu si St Parangu Sa nu uitam ca defileu s-a facut cu militari si puscariasi la fel si dublarea portiuni Simeria-Petrosani am vorbit cu cineva care lucra in domeniu atuncea si s-a facut cu niste costuri enorme pentru vremea aia!!
Ultima editare efectuata de catre adrian78hd in Mier 24 Aug 2011, 10:55, editata de 1 ori |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6640 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Dublări de linii Mier 24 Aug 2011, 05:27 | |
| Dublarea liniei 202...e necesara, dar m-am abtinut s-o pomenesc tocmai fiindca ar fi munca infiorator de mare. La fel cum ar fi si pentru dublarea lui 201, care merge mereu cu Oltul in coasta. Tunel la Barnova ziceam pentru ca , daca nu ma-nseala memoria, trenurile mai lungi au/aveau nevoie de impingatoare pentru a salta dealul. Cred ca mai multe info se gasesc pe M600, se afirma acolo ca , la fel ca si pe segmentul Predeal-Brasov, un tunel in panta ar fi facut inutila impingatoarea. Numai ca s-a ales solutia constructiva mai ieftina la momentul conceperii liniei, iar economiile initiale s-au risipit in timp cu dubla tractiune... Deda-Basov nu stiu ce densitati are, insa cand ma uit pe trasa rapidului 944/941 (fost 442/841) ma iau, invariabil, nervii in fiecare an. O gramada de incrucisari cu stationare, din cauza liniei simple. Pierde cam 40-50 de minute constant, pe segmentul sus-amintit, comparativ cu trenuri care sunt omise de la astfel de opriri (rapidele de Budapesta). Ori daca un rapid pierde timpul asta din cauza inexistentei liniei duble, nu stiu cat timp or pierde marfarele pe acolo. |
| | | cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8388 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: Dublări de linii Mier 24 Aug 2011, 07:30 | |
| exista loc ca sa dublezi de la Livezeni la Targu Jiu??? |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13278 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Dublări de linii Mier 24 Aug 2011, 22:16 | |
| - MariusD a scris:
- exista loc ca sa dublezi de la Livezeni la Targu Jiu???
cu ceva dinamita si conditii inumane .. dar se poate dubla fara probleme de la Valea Sadului in jos .. |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9362 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Dublări de linii Joi 25 Aug 2011, 00:23 | |
| - Citat :
- Deda-Miercurea Ciuc/Brasov
De la Rastolita la Toplita nu exista loc pentru inca o linie. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8388 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: Dublări de linii Joi 25 Aug 2011, 07:07 | |
| - DUAL a scris:
- MariusD a scris:
- exista loc ca sa dublezi de la Livezeni la Targu Jiu???
cu ceva dinamita si conditii inumane .. dar se poate dubla fara probleme de la Valea Sadului in jos .. Nu se va dubla indata deoarece ei au acum in plan podul de la Pojogeni |
| | | FeroFan97
Numarul mesajelor : 390 Varsta : 27 Localizare : Sfîntu Gheorghe Reputatie : 5818 Data de inscriere : 06/02/2010
| Subiect: Re: Dublări de linii Joi 25 Aug 2011, 08:28 | |
| - cortexedge a scris:
-
- Citat :
- Deda-Miercurea Ciuc/Brasov
De la Rastolita la Toplita nu exista loc pentru inca o linie. Nici Intre Bixad-Sinsimion |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4828 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: Re: Dublări de linii Mar 21 Aug 2012, 12:45 | |
| [quote="ATM"]Alte dublari: -terminarea segmentului Tecuci-Iasi, care ba e dubla, ba e simpla. Eventual cu constructia unui tunel la Barnova. La fel si cu Cluj-Oradea. -Timisoara - Caransebes (macar) -Timisoara-Arad. -Deda-Miercurea Ciuc/Brasov Si dintr-un condei am arvunit bugetul CFR pentru urmatorii 20 de ani...[/quote]
Nu știu cine ești, nici nu mă interesează, dar sunt sigur, că niciodată nu ai călătorit pe M 400 între Deda - Brașov, dublare pe aici niciodată NU se va realiza, IMPOSIBIL, din cauza geografiei. În mare parte calea ferată este construit pe marginea muntelui (de foarte multe ori s-a tăiat din pădure, au construit prin stânci, tunel, etc.), se circulă cu viteze destul de mici, în mare parte cam pe la 60, pe malul râului, care tot mâncă terasamentul, natural, fără nici o inundație, vezi porțiunea Deda - Toplița azi cu 30 km/o, respectiv zona Băile Tușnad, tot cu 30, de mai mulți ani. Haideți să terminăm cu prostiile, băieții, și să fim un pic mai realiști! Singurul proiect realizabil în viitorul apropiat de dublare ar fi pentru coridoarele europene, restul proiectelor vor rămâne și în continuare pe hârtii în sertare! Sau în visele utopistice ale unor pasionați de 1 aprilie! O prostie mai mare nu am citit pe acest forum, mai rar, poate nu ai studiat îndeajuns harta CFR, dar dublare între Timișoara - Caransebeș, adică asta de unde l-ai scos, adică cum adică? Există dublare între Caransebeș - Lugoj, electrificat, iar între Lugoj - Timișoara ai exact același număr de kilometri ori pe varianta linie simplă electrificată spre nord prin Recaș, ori linie simplă neelectrificată spre sud prin Buziaș, ambele în stare destul de acceptabile! Vai Doamne, cum m-am enervat iarăși! Să mă iertați! Dar unii prea se cred pe 1 aprilie de scriu pe acest forum niște *rost*i de...
Întrebarea se pune astfel: de ce să se dubleze și alte linii, altele decât coridoarele europene? Există trafic chiar atât de intens? Nu! Se poate prevedea ca în viitorul apropiat să crească traficul în mod atât de alarmant? Nu! Chiar și pe infrastructura actuală așa cum e azi, se poate dubla traficul (nu linia) liniștit. Apoi: există pe singure relații mai multe variante cam de aceeași distanță ca număr de km: un singur exemplu: București - Iași: M 500 prin Pașcani, sau prin M 700 + 600. O altă întrebare: are țara atât de mulți bani, să dubleze aiurea căile ferate? Nu are, și nici nu va avea! De dublarea liniilor transcarpatice iarăși: să nici nu mai aud: prin cele mai grele zone, cele mai scumpe de construit, prin munți! Aidade! Probabil încetul cu încetul se vor ridica vitezele și pe aici la niște limite acceptabile, dar dublare, SUNT SIGUR, că nu se va mai realiza pe niciunde. Ceaușescu a murit de 22 de ani, azi trăim în altă lume, alte realități!
Dacă Ceașcă își permitea, ca tot transportul de călători și de marfă să fie efectuat exclusiv pe căile ferate (chiar și dacă era nerentabil: profitul din liniile rentabile le lua și le băga în liniile nerentabile, adică cu alea plătea pierderile, ținând astfel într-un mod artificial la suprafață liniile care erau sortate... morții, ce mai, asta era, asta făcea Ceașcă, și asta e considerat chiar și azi, după 22 de ani, și de foarte mulți amărâți demn de laudă!) și toate șoselele să fie goale, azi, când are drum asfaltat (aproape) orice sătuc mic din această țară, nu mai poți interzice nici o firmă de transport privat de călători cu maxi-taxi sau autobuze, să circule pe același traseu, ca și trenul, de ex.: Alba Iulia - Deva. Dacă are toate actele în regulă, are autobuz cu 0 km, nou-nouț din fabrică, are călători, și scoate profit, lasă-l să facă concurență!
Ultima editare efectuata de catre Czirjak Arpad in Mar 21 Aug 2012, 13:17, editata de 1 ori |
| | | Ionutz Moderator
Numarul mesajelor : 1493 Localizare : Baia Mare Reputatie : 7938 Data de inscriere : 16/04/2009
| Subiect: Re: Dublări de linii Mar 21 Aug 2012, 13:15 | |
| Caransebes - Lugoj nu e dublata,decat pe un segment scurt (nici nu stiu daca se circula pe 2 fire acolo, asteptam pasionatii banateni sa ne lumineze in legatura cu acest aspect)...iar segmentul Lugoj - Timisoara ar fi bine sa fie dublat..pentru ca, nu poti compara M900 cu linia prin Buzias, care nu are tractiune electrica, si timpul de deplasare e in prezent de vreo doua ori mai mare...
Oricum nu prea vad rostul acestor discutii, luand in considerare vremurile in care traim...in care aproape oricine are automobil personal, calatorii CFR scad de la an la an...numarul trenurilor si al vagoanelor acestora, la fel... Pai daca nu se reface podul Gradistea, nu se reabiliteaza unele restrictii mari pe liniile importante, nu se electrifica linii de importanta majora (Cluj - Oradea sau Brasov - Sibiu - Vintu), ne putem astepta vreodata la dublari de linii?? Sa ne multumim ca inca circula trenuri...
Eu sper, mereu sper ca totul va lua o intorsatura pe viitor, si transportul pe calea ferata sa fie iar ce a fost odata...insa in prezent e foarte greu sa mai crezi in ceva bun pentru caile ferate, la noi in tara. |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4828 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: Buziaș Mar 21 Aug 2012, 13:31 | |
| Nu vreau să mă repet, cu mine poți discuta liniștit, sunt deschis și aștept cu nerăbdare orice contraargument. Dar atunci am o altă întrebare:
Cum o să depui proiectul de dublare pentru acest segment, ca să ceri banii europeni de la Bruxelles, fiind coridor european, când comisarul pentru transporturi (înainte să-și pună semnătura pa acte) se va uita pe google-maps (sau ceva de genul) de exemplu, și va constata, că iată: e dublat linia: un fir electrificat cu BLA spre nord prin Recaș, iar un altul neelectrificat la nici 10 km spre sud, prin Buziaș? Și atunci cum o să-ți aprobe proiectul? Cum o să-ți dea bani? Crezi că sunt chiar atât de proști cei din birourile de acolo?
Am călătorit recent între Timișoara - Caransebeș, din păcate nu la geamul din dreapta cu caiețelul (să notez realitățile), dar vitezele sunt prea mari, neobișnuit de mari pentru mine, sunt sigur că băga peste suta, și are BLA, desigur...
Am călătorit recent și spre Buziaș, foarte adevărat, vitezele pe aici sunt un pic mai mici, dar, după câte am calculat, după Mersul... actual, de-abia dacă depășeam 30 de minute în plus față de varianta prin Recaș (și repet, diferența e de, cred, doar 3 km). Deci nu e atât de tragic: dacă se reabilitează ambele varinate la 120 km/o (zonă de șes, deci nu e scump, ca prin munți), atunci nici vorbă de dublare!
În fine, sunt de acord cu tine, și aștept să mă clarifice un bănățean get-beget!
(Da, cu timpul, sigur mult mai lent, ca ne-am aștepta, oricum se vor reface liniile mai importante, nu toată rețeaua CFR din 1989, aia nu, dar liniile mai importante, da, alea da, mult mai lent, asta cred și eu, nu cred, știu, sunt sigur 100%, dar mai întâi trebuie să așteptăm ca politicienii noștri să-și dea seama, că nu mai au ce fura, și să bage banul în reconstrucția țării)
Ultima editare efectuata de catre Czirjak Arpad in Mar 21 Aug 2012, 18:56, editata de 1 ori |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8342 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Dublări de linii Mar 21 Aug 2012, 15:34 | |
| - lonutz a scris:
- Caransebes - Lugoj nu e dublata,decat pe un segment scurt (nici nu stiu daca se circula pe 2 fire acolo, asteptam pasionatii banateni sa ne lumineze in legatura cu acest aspect)...iar segmentul Lugoj - Timisoara ar fi bine sa fie dublat..pentru ca, nu poti compara M900 cu linia prin Buzias, care nu are tractiune electrica, si timpul de deplasare e in prezent de vreo doua ori mai mare...
Oricum nu prea vad rostul acestor discutii, luand in considerare vremurile in care traim...in care aproape oricine are automobil personal, calatorii CFR scad de la an la an...numarul trenurilor si al vagoanelor acestora, la fel... Pai daca nu se reface podul Gradistea, nu se reabiliteaza unele restrictii mari pe liniile importante, nu se electrifica linii de importanta majora (Cluj - Oradea sau Brasov - Sibiu - Vintu), ne putem astepta vreodata la dublari de linii?? Sa ne multumim ca inca circula trenuri...
Eu sper, mereu sper ca totul va lua o intorsatura pe viitor, si transportul pe calea ferata sa fie iar ce a fost odata...insa in prezent e foarte greu sa mai crezi in ceva bun pentru caile ferate, la noi in tara. Este vorba despre segmentul Caransebes - Gavojda. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Dublări de linii | |
| |
| | | | Dublări de linii | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |