Pun si eu niste poze din data de 1 septembrie 2011. In zilele senine diferenta mare de luminozitate intre umbra si lumina complica reglarea expunerii. De asemenea, cu un aparat non-SLR e greu sau de-a dreptul imposibil sa obtii imagini de calitate din cauza trepidatiilor vagonului la trecerea peste joante. Marirea sensibilitatii (ISO) conduce la aparitia zgomotului iar focalizarea lenta/imprecisa face imaginile neclare. Fotografierea de la geamurile laterale e anevoioasa din cauza copacilor care intra tot timpul in cadru (pina incadrezi, pina se gindeste aparatul sa faca clarul, se interpune boschetu'...).
Mare atentie! Nu scoateti mina sau capul pe geam!! Tunelurile si debleele prin stinca sint foarte inguste, spatiul e de 15-20cm si riscati sa fiti zdrobiti.Incepem calatoria plecind din gara Anina. In urma cu citeva minute aceeasi garnitura a sosit de la Oravita cu un grup de calatori. Unii dintre ei erau nemti si au ramas in oras.
Linia trece chiar printre case. Strazile sint paralele, situate pe terase. Una din ele duce catre mina Anina (unde, a propos, cine e interesat poate sa vada mecanismul cu abur construit pentru actionarea troliului):
In vale se vede fosta fabrica de suruburi (sint cladiri industriale de secol XIX, foarte frumoase, dar cam in paragina):
Aici se incarcau in vagoane carbunii de la mina Anina:
Incepe urcusul:
In stinga se vede inca un fel de tunel:
Nu e chiar atit de pustie padurea
Iesim la lumina:
Nu sint singurul amator de poze de la coada trenului
Intram in tunelul Girliste:
Lumina!
Au fost demontate cintrele din tunel, deci lucrarile de consolidare par a fi terminate (desi am vazut in unele portiuni mustati de armatura in zona picioarelor drepte). Tunelul nu are sectiune constanta, in zona centrala e foarte ingust.
Coloana hidraulica:
Plecam mai departe spre pajisti insorite, dar mai trecem printr-un debleu:
Un viaduct foarte bine intretinut (remarcati balustradele proaspat varuite):
Ne apropiem de Ciudanovita:
Ciudanovita:
Dupa o scurta stationare, pornim din nou, prin tunel:
Dupa o zi de plimbare, foamea facea ca fumul locomotivei sa miroasa a peste la gratar....
Iesim la aer:
In departare citeva cladiri darapanate din apropiere de Lisava:
Trecere la nivel cu avertizare electrica!
Lisava:
Buruienile de pe abatute au fost curatate:
Nu se vede prea bine dar aici cineva a sapat un sant de scurgere:
Un pod, credeam ca o sa fie mai lung:
Mai departe:
Mina la Dobrei:
Halta:
Plecam. Se observa un cupon de linie ce a fost sau urmeaza sa fie schimbat:
Iesim din zona stincoasa:
Alt cupon:
Bradisoru de jos:
Viteza redusa la trecerea de nivel:
Viaductul acesta are balustrade asemanatoare cu ale podului de la Ocna Sibiului:
Dar se circula si cu viteza foarte mica:
Schimbam duritatea stincii cu catifeaua ierbii:
Ne apropiem de Oravita:
Vagoanele-epava:
Aici salasluieste "monstrul", aburoasa seria 50.000:
Cu asta e hranit, elevatorul de carbuni:
Am sosit. Iata vagoanele noastre:
Gara, vedere stradala. Alt unghi mai bun nu am gasit din cauza chioscurilor si taxiurilor din fata:
Detaliu:
In scurt timp am plecat cu Regiotrans spre Resita, via Berzovia. A fost o zi memorabila.