Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 060-EA-001

In jos 
+27
TVlad
Cont dezactivat
Sergiu rmn
Gabry Gabriel
@ndrey
daniel_c
IonutChircu
basil
Scoop
orestte
ldh80
Vitosa
cont dezactivat .
M.I.C.I.
Re6/6
nenuandrei
COSTACHE MIHAIL
mishu88
halmarius
redeme
060-EA078
DUAL
Lafont
Vlad
ATM
tibitm93
Gelu
31 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12289
Data de inscriere : 03/11/2010

060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: 060-EA-1   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime03/04/13, 01:23 pm

Corectati-ma daca gresesc- dar eu as trage concluzia ca in momentul in care 060-EA-1 depasea semnalul de iesire din Augustin, acel LDH se afla pe sectiunea cuprinsa intre semnalul prevestitor al statiei Augustin si primul semnal de bloc in sensul spre Apata, astfel incat sectiunea dintre semnalul prevestitor si semnalul de intrare in Augustin era libera, lucru ce a permis punerea pe liber (cu verde-galben) a semnalului de iesire din Augustin! Daca acel LDH ar fi mers mai repede si ar fi ocupat sectiunea dintre prevestitorul si semnalul de intrare in Augustin, atunci instalatia nu mai permitea IDM-ului din Augustin sa puna pe liber semnalul de iesire, rapidul ar fi fost oprit in statia Augustin si accidentul nu mai avea loc!
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13809
Data de inscriere : 08/04/2009

060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 060-EA-001   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime03/04/13, 01:35 pm

Daca nu era BLA, da. Dar nu cred ca nu era. Accidentul a avut loc in 1991, dupa revolutie, ceea ce inseamna ca BLA-ul s-ar fi introdus dupa aia intr-o perioada in care la CFR nu s-a mai facut nimic, deci mi-e greu sa cred ca pe M300 nu era BLA in 1991.
De asemenea IDM nu putea expedia trenul tras de EA 001 fara sa primeasca cale libera de la IDM din statia vecina, deci daca nu a primit nici un raspuns de la celalalt IDM si nici nu a putut intra in legatura cu el, atunci nu trebuia sa expedieze trenul.

Eu sunt 99% sigur ca in momentul accidentului, sectia Apata - Augustin era dotata cu Bloc de Linie Automat (BLA)
Sus In jos
Sergiu rmn

Sergiu rmn


Numarul mesajelor : 487
Varsta : 38
Localizare : Arad
Reputatie : 5092
Data de inscriere : 25/04/2012

060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 060-EA-001   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime03/04/13, 01:40 pm

Si eu, pt ca odata cu modernizarea liniei s-a introdus si BLA, la fel si pe Coslariu-Curtici.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 060-EA-001   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime03/04/13, 01:47 pm

La pagina doi un forumist scrie ca i-a cunoscut pe mecanicii implicati. De asemena scrie ca nu era BLA generind discutii despre expedieri de trenuri si instructii.

la alta pagina orestte scrie ca era BLA si descrie lantul evenimentelor.

http://www.forumtrenuri.com/t1048p30-060-ea-001
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13809
Data de inscriere : 08/04/2009

060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 060-EA-001   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime03/04/13, 02:42 pm

Eu cred ca a fost ceva de genul acesta:

060-EA-001 - Pagina 6 001_zpsb11be6e3
Sus In jos
Sergiu rmn

Sergiu rmn


Numarul mesajelor : 487
Varsta : 38
Localizare : Arad
Reputatie : 5092
Data de inscriere : 25/04/2012

060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 060-EA-001   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime03/04/13, 02:46 pm

Daca o locomotiva dezactiveaza instalatia de indusi, devine "invizibila" din punct de vedere electronic pe panoul de comanda al IDM? si chiar asa usor este de dezactivat respectiva instalatie?
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13809
Data de inscriere : 08/04/2009

060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 060-EA-001   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime03/04/13, 02:51 pm

Nu devine invizibila. Dezactivarea indusilor duce la neactionarea franei de urgenta la trecerea pe langa un semnal rosu.

IDM vede pe panoul de comanda doar primele 2 sectoare de bloc.
Sus In jos
Sergiu rmn

Sergiu rmn


Numarul mesajelor : 487
Varsta : 38
Localizare : Arad
Reputatie : 5092
Data de inscriere : 25/04/2012

060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 060-EA-001   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime03/04/13, 03:00 pm

Parerea mea e ca ar trebui sa fie mai dificila dezactivarea sistemelor de siguranta... asa daca e unu sinucigas, dezactiveaza tot si gata!
mersi de raspuns!
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 060-EA-001   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime03/04/13, 03:06 pm

orestte a scris:
DECI!!!!
Semnalul de iesire al Statiei Augustin era verde, ca ulterior sa se schimbe in galben deoarece LDH-ul a ocupat al 2lea sector de bloc.
LDH venind pe firul 2 inspre statia Augustin , a scos instalatia INDUSI din functie pentru a nui frana la semnalele BLA pe rosu.Din cate am inteles eu si imi aduc aminte LDH avea o viteza undeva la 95 km/h.
LDH-ul fiind pe al 2 lea sector al BLA, trenul rapid a iesit din statia Augustin cu indicatia Galben la semnalul de iesire reducand viteza pentru a efectua vitezele de control punctal respectiv peste trecerea peste inductorul de 500 hz fiind clar ca la indicatia de galben urmatorul semnal are indicatie permisiva de trecere tot cu galben sau de oprire, ROSU.-asta in cazul unei circulatii normale- si nu asa la mica intelegere cum sa intamplat acolo.
LDH -ul venind tare sa ajunga in statia Augustin, rapidul reducand viteza , sa produs ciocnirea in acea curba fara vizibilitate.



Deci nu era verde cum ai schitat tu, Vlad.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13809
Data de inscriere : 08/04/2009

060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 060-EA-001   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime03/04/13, 03:10 pm

Dezactivarea indusilor se foloseste des si anume la locomotivele care nu sunt in capul trenului (a doua locomotiva la dubla tractiune, locomotiva intercalata si la cea impingatoare) deoarece acestea vor trece pe langa toate semnalele pe rosu (trec pe rosu pana ajung in dreptul lor) si de aceea se dezactiveaza pentru a nu se frana trenul de urgenta.

dan tm a scris:


Deci nu era verde cum ai schitat tu, Vlad.

Pai l-am desenat verde, apoi galben.
Sus In jos
Cont dezactivat




Numarul mesajelor : 580
Varsta : 58
Reputatie : 5379
Data de inscriere : 05/11/2011

060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 060-EA-001   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime04/04/13, 07:51 pm

Din ce imi mai amintesc, parca se spunea ca LDH-ul a plecat pe baza semnalului de manevra, si BLA era specializat. Asemenea evenimente se produc de obicei cand se incalca instructiile in vigoare.
Sus In jos
orestte
V.I.P Member
V.I.P Member
orestte


Numarul mesajelor : 364
Varsta : 50
Localizare : Timisoara
Reputatie : 6268
Data de inscriere : 28/10/2008

060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 060-EA-001   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime04/04/13, 08:00 pm

Pai clar ca sa incalcat instructia, pentru ca locomotiva a depasit limita statiei si a ocupat sectoarele de bloc.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8416
Data de inscriere : 16/01/2010

060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 060-EA-001   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime04/04/13, 08:03 pm

Oare chiar asa li se urcase dupa '90 democratia la cap? Mie mi se pare ceva de domeniul fantasticului sa folosesti locomotiva pe post de taxi pe o linie magistrala! Nu mai zic de indisciplina, dar ei nu s-au gindit ca poate sa vina ceva din fata?
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13809
Data de inscriere : 08/04/2009

060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 060-EA-001   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime04/04/13, 08:46 pm

Probabil a fost ceva de genu: IDM le-a zis dacă vor sa o ducă pe casiera să meargă până în staţia vecină şi de acolo să se intoarcă după trecerea rapidului. Cei doi IDM s-au înţeles între ei iar ăştia cu LDH au plecat. Odata ajunşi la locul unde trebuiau să o lase pe casieră s-au gândit că ce rost ar avea să mai meargă până în Apaţa când se pot întoarce repede înapoi până sa vină rapidul.
Neştiind exact la ce oră trece rapidul prin Augustin şi-au asumat riscul şi au plecat, probabil gândindu-se să nu fie vre-un superior in tren şi să-i vada în Apaţa cu LDH-ul.

Deşi becul "linie curentă ocupată nu se stinsese la Augustin pe pupitru, IDM i-a făcut comandă de trecere rapidului gândindu-se că LDH-ul nu a ajuns incă în Apaţa dar până la urmă va ajunge neputând lua legătura cu IDM-ul de acolo.
IDM defilează rapidul convins deja că LDH-ul e ajuns în staţia vecină. EA001 trece pe lângă semnalul de ieşire pe galben moment în care IDM observa ocuparea secţiunii dinnaintea prevestitorului şi îi comunică mecanicului că s-ar putea să fie ceva probleme la următorul sector.
Mecanicul încetineşte ştiind ca următorul semnal e pe roşu însă e prea târziu şi se întâlneşte cu LDH-ul.

Asta e un scenariu gândit de mine. Cum cred eu că s-a întâmplat...
Sus In jos
Cont dezactivat




Numarul mesajelor : 580
Varsta : 58
Reputatie : 5379
Data de inscriere : 05/11/2011

060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 060-EA-001   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime05/04/13, 12:09 am

Din presa de specialitate a vremii:
060-EA-001 - Pagina 6 002_zps33ff246e
060-EA-001 - Pagina 6 001_zps9456815f
060-EA-001 - Pagina 6 003_zpsd957d689
Sus In jos
Continut sponsorizat





060-EA-001 - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 060-EA-001   060-EA-001 - Pagina 6 Icon_minitime

Sus In jos
 
060-EA-001
Sus 
Pagina 6 din 9Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-
Mergi direct la: