| 060-EA-001 | |
|
+27TVlad Cont dezactivat Sergiu rmn Gabry Gabriel @ndrey daniel_c IonutChircu basil Scoop orestte ldh80 Vitosa cont dezactivat . M.I.C.I. Re6/6 nenuandrei COSTACHE MIHAIL mishu88 halmarius redeme 060-EA078 DUAL Lafont Vlad ATM tibitm93 Gelu 31 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: 060-EA-1 03/04/13, 01:23 pm | |
| Corectati-ma daca gresesc- dar eu as trage concluzia ca in momentul in care 060-EA-1 depasea semnalul de iesire din Augustin, acel LDH se afla pe sectiunea cuprinsa intre semnalul prevestitor al statiei Augustin si primul semnal de bloc in sensul spre Apata, astfel incat sectiunea dintre semnalul prevestitor si semnalul de intrare in Augustin era libera, lucru ce a permis punerea pe liber (cu verde-galben) a semnalului de iesire din Augustin! Daca acel LDH ar fi mers mai repede si ar fi ocupat sectiunea dintre prevestitorul si semnalul de intrare in Augustin, atunci instalatia nu mai permitea IDM-ului din Augustin sa puna pe liber semnalul de iesire, rapidul ar fi fost oprit in statia Augustin si accidentul nu mai avea loc! |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13809 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 060-EA-001 03/04/13, 01:35 pm | |
| Daca nu era BLA, da. Dar nu cred ca nu era. Accidentul a avut loc in 1991, dupa revolutie, ceea ce inseamna ca BLA-ul s-ar fi introdus dupa aia intr-o perioada in care la CFR nu s-a mai facut nimic, deci mi-e greu sa cred ca pe M300 nu era BLA in 1991. De asemenea IDM nu putea expedia trenul tras de EA 001 fara sa primeasca cale libera de la IDM din statia vecina, deci daca nu a primit nici un raspuns de la celalalt IDM si nici nu a putut intra in legatura cu el, atunci nu trebuia sa expedieze trenul.
Eu sunt 99% sigur ca in momentul accidentului, sectia Apata - Augustin era dotata cu Bloc de Linie Automat (BLA) |
|
| |
Sergiu rmn
Numarul mesajelor : 487 Varsta : 38 Localizare : Arad Reputatie : 5092 Data de inscriere : 25/04/2012
| Subiect: Re: 060-EA-001 03/04/13, 01:40 pm | |
| Si eu, pt ca odata cu modernizarea liniei s-a introdus si BLA, la fel si pe Coslariu-Curtici. |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 060-EA-001 03/04/13, 01:47 pm | |
| La pagina doi un forumist scrie ca i-a cunoscut pe mecanicii implicati. De asemena scrie ca nu era BLA generind discutii despre expedieri de trenuri si instructii.
la alta pagina orestte scrie ca era BLA si descrie lantul evenimentelor.
http://www.forumtrenuri.com/t1048p30-060-ea-001 |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13809 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 060-EA-001 03/04/13, 02:42 pm | |
| Eu cred ca a fost ceva de genul acesta: |
|
| |
Sergiu rmn
Numarul mesajelor : 487 Varsta : 38 Localizare : Arad Reputatie : 5092 Data de inscriere : 25/04/2012
| Subiect: Re: 060-EA-001 03/04/13, 02:46 pm | |
| Daca o locomotiva dezactiveaza instalatia de indusi, devine "invizibila" din punct de vedere electronic pe panoul de comanda al IDM? si chiar asa usor este de dezactivat respectiva instalatie? |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13809 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 060-EA-001 03/04/13, 02:51 pm | |
| Nu devine invizibila. Dezactivarea indusilor duce la neactionarea franei de urgenta la trecerea pe langa un semnal rosu.
IDM vede pe panoul de comanda doar primele 2 sectoare de bloc. |
|
| |
Sergiu rmn
Numarul mesajelor : 487 Varsta : 38 Localizare : Arad Reputatie : 5092 Data de inscriere : 25/04/2012
| Subiect: Re: 060-EA-001 03/04/13, 03:00 pm | |
| Parerea mea e ca ar trebui sa fie mai dificila dezactivarea sistemelor de siguranta... asa daca e unu sinucigas, dezactiveaza tot si gata! mersi de raspuns! |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 060-EA-001 03/04/13, 03:06 pm | |
| - orestte a scris:
- DECI!!!!
Semnalul de iesire al Statiei Augustin era verde, ca ulterior sa se schimbe in galben deoarece LDH-ul a ocupat al 2lea sector de bloc. LDH venind pe firul 2 inspre statia Augustin , a scos instalatia INDUSI din functie pentru a nui frana la semnalele BLA pe rosu.Din cate am inteles eu si imi aduc aminte LDH avea o viteza undeva la 95 km/h. LDH-ul fiind pe al 2 lea sector al BLA, trenul rapid a iesit din statia Augustin cu indicatia Galben la semnalul de iesire reducand viteza pentru a efectua vitezele de control punctal respectiv peste trecerea peste inductorul de 500 hz fiind clar ca la indicatia de galben urmatorul semnal are indicatie permisiva de trecere tot cu galben sau de oprire, ROSU.-asta in cazul unei circulatii normale- si nu asa la mica intelegere cum sa intamplat acolo. LDH -ul venind tare sa ajunga in statia Augustin, rapidul reducand viteza , sa produs ciocnirea in acea curba fara vizibilitate.
Deci nu era verde cum ai schitat tu, Vlad. |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13809 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 060-EA-001 03/04/13, 03:10 pm | |
| Dezactivarea indusilor se foloseste des si anume la locomotivele care nu sunt in capul trenului (a doua locomotiva la dubla tractiune, locomotiva intercalata si la cea impingatoare) deoarece acestea vor trece pe langa toate semnalele pe rosu (trec pe rosu pana ajung in dreptul lor) si de aceea se dezactiveaza pentru a nu se frana trenul de urgenta. - dan tm a scris:
Deci nu era verde cum ai schitat tu, Vlad. Pai l-am desenat verde, apoi galben. |
|
| |
Cont dezactivat
Numarul mesajelor : 580 Varsta : 58 Reputatie : 5379 Data de inscriere : 05/11/2011
| Subiect: Re: 060-EA-001 04/04/13, 07:51 pm | |
| Din ce imi mai amintesc, parca se spunea ca LDH-ul a plecat pe baza semnalului de manevra, si BLA era specializat. Asemenea evenimente se produc de obicei cand se incalca instructiile in vigoare. |
|
| |
orestte V.I.P Member
Numarul mesajelor : 364 Varsta : 50 Localizare : Timisoara Reputatie : 6268 Data de inscriere : 28/10/2008
| Subiect: Re: 060-EA-001 04/04/13, 08:00 pm | |
| Pai clar ca sa incalcat instructia, pentru ca locomotiva a depasit limita statiei si a ocupat sectoarele de bloc. |
|
| |
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8416 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 060-EA-001 04/04/13, 08:03 pm | |
| Oare chiar asa li se urcase dupa '90 democratia la cap? Mie mi se pare ceva de domeniul fantasticului sa folosesti locomotiva pe post de taxi pe o linie magistrala! Nu mai zic de indisciplina, dar ei nu s-au gindit ca poate sa vina ceva din fata? |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13809 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 060-EA-001 04/04/13, 08:46 pm | |
| Probabil a fost ceva de genu: IDM le-a zis dacă vor sa o ducă pe casiera să meargă până în staţia vecină şi de acolo să se intoarcă după trecerea rapidului. Cei doi IDM s-au înţeles între ei iar ăştia cu LDH au plecat. Odata ajunşi la locul unde trebuiau să o lase pe casieră s-au gândit că ce rost ar avea să mai meargă până în Apaţa când se pot întoarce repede înapoi până sa vină rapidul. Neştiind exact la ce oră trece rapidul prin Augustin şi-au asumat riscul şi au plecat, probabil gândindu-se să nu fie vre-un superior in tren şi să-i vada în Apaţa cu LDH-ul.
Deşi becul "linie curentă ocupată nu se stinsese la Augustin pe pupitru, IDM i-a făcut comandă de trecere rapidului gândindu-se că LDH-ul nu a ajuns incă în Apaţa dar până la urmă va ajunge neputând lua legătura cu IDM-ul de acolo. IDM defilează rapidul convins deja că LDH-ul e ajuns în staţia vecină. EA001 trece pe lângă semnalul de ieşire pe galben moment în care IDM observa ocuparea secţiunii dinnaintea prevestitorului şi îi comunică mecanicului că s-ar putea să fie ceva probleme la următorul sector. Mecanicul încetineşte ştiind ca următorul semnal e pe roşu însă e prea târziu şi se întâlneşte cu LDH-ul.
Asta e un scenariu gândit de mine. Cum cred eu că s-a întâmplat... |
|
| |
Cont dezactivat
Numarul mesajelor : 580 Varsta : 58 Reputatie : 5379 Data de inscriere : 05/11/2011
| Subiect: Re: 060-EA-001 05/04/13, 12:09 am | |
| |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 060-EA-001 | |
| |
|
| |
| 060-EA-001 | |
|