Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15507 Data de inscriere : 06/03/2009
Subiect: Re: 060-EA-001 Sam 10 Dec 2011, 20:31
Raspund eu, si sper sa nu gresesc!
Poza este facuta de tatal lui mishu88!!
tibitm93
Numarul mesajelor : 13 Varsta : 31 Localizare : Timisoara Reputatie : 5206 Data de inscriere : 21/09/2010
Subiect: Re: 060-EA-001 Sam 10 Dec 2011, 20:40
Am postat-o pentru ca parea o poza facuta de pe la inceputurile locomotivei si e interesanta ca toate pozele vechi de altfel . Imi cer scuze daca l-am suparat pe mishu88 !
COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15507 Data de inscriere : 06/03/2009
Subiect: Re: 060-EA-001 Sam 10 Dec 2011, 20:52
Nu l-ai suparat! Nu e genul! Nu iti face probleme! El doar a intrebat.....
nenuandrei V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1542 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti Nord Reputatie : 6393 Data de inscriere : 16/09/2011
Subiect: Re: 060-EA-001 Sam 10 Dec 2011, 23:37
In ce an a fost facuta poza acesta?
Re6/6
Numarul mesajelor : 493 Reputatie : 5529 Data de inscriere : 11/02/2011
Subiect: Re: 060-EA-001 Mar 13 Dec 2011, 10:13
Vlad a scris:
Probabil (si asta e doar o presupunere de a mea) actuala 001 e fosta 009 si actuala 009 e fosta 933. Caroseria actualei 001 se vede ca e una apartinand primelor EA-uri (cupla, faruri), iar caroseria actualei 009 seamana cu una fabricata de la EA 859 la 933 (sau cate au fost) adica ii lipsesc farurile de ceata.
in realitate lucrurile stau astfel:
Locomotiva EB -001(fosta tiristorizata) este actuala EA1 - 931 Locomotiva EA1-009 este actuala EA1- 001 iar, locomotiva EA- 931 este actuala EA- 009
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: 060-EA-001 Mar 13 Dec 2011, 21:05
tibitm93 a scris:
Hmmmmm.........nu-mi mai amintesc exact.Ori google ori vreun site..... chiar nu mai tin minte.
Problema este în felul următor, chestiunea asta te învață și la școală: orice fotografie, text preluat în proporții mici sau mari, la sfârșitul lucrării, referatului, topicului, postului respectiv se specifică SURSA. Măcar atât, dacă nu și acordul autorului... Acum n-am să fac caz din asta deoarece sunt alte fotografii și mai frumoase, mai colorate, mai interesante, iar acei care poate chiar și-au riscat multe lucruri, printre care viața, de a realiza fotografii, trebuie menționați.
Toate cele bune tuturor!
M.I.C.I.
Numarul mesajelor : 541 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5321 Data de inscriere : 18/11/2011
Subiect: Re: 060-EA-001 Mar 13 Dec 2011, 23:06
mishu88 a scris:
tibitm93 a scris:
Știi de unde-i poza asta?
Si pana la urma?????
autorul acestei bijuterii cine este??
Gelu
Numarul mesajelor : 106 Varsta : 36 Localizare : Bistrita Reputatie : 5396 Data de inscriere : 24/06/2010
Subiect: Re: 060-EA-001 Mier 14 Dec 2011, 22:53
Autorul acestei bijuterii este tatăl user-ului mishu88. Există și un video pe youtube:
Acolo poți vedea autorul respectivei poze.
060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5658 Data de inscriere : 04/05/2010
Subiect: Re: 060-EA-001 Vin 02 Mar 2012, 02:21
Uite ca de mult navighez pe acest forum, insa doar azi mi-a iesit in cale acest subiect si ma bucur ca mai sunt si altii care n-au uitat de masina asta. Intrucat lucrez la un film documentar dedicat carierei si sfarsitului acestei locomotive, pot spune ca de vreo 7 ani adun materiale si informatii legate de ea. La data la care a suferit teribilul accident de la Augustin avea adunati cam 4500000 km pe reteaua CFR, ceea ce ma face acum sa afirm ca in cazul in care ar fi fost in viata si azi, este posibil ca ea sa fi fost detinatoarea recordului de kilometri si nu 004. Pe cei de pe locomotiva electrica, care se aflau in acea zi in servici cu ea i-am cunoscut personal. Din nefericire, intre timp mecanicul ajutor a decedat in 2008, iar mecanicul titular de la 001, a plecat din CFR. Din respect pentru ambii n-am sa le divulg identitatea aici insa pot sa asigur pe oricine de calitatea exceptionala a caracterelor celor doi. Interesant este ca in ziua accidentului, locomotiva la tractiune trebuia sa fie nimeni alta decat 240. Intamplarea face ca, cu o zi inainte aceasta sa fie retinuta in depou pentru suspiciuni de fisurare a unui fus de osie, asa ca s-a procedat la indrumarea in parcurs a locomotivei 001, care era rezerva. In mod obisnuit 240 ar fi avut prezentare in gara pentru a schimba masina R 23 care se apropia de la Bucuresti.
Este trimisa asadar EA-001 in servici la rapidul "Orient Express" 23, urmand sa se intoarca, cu perechea sa, 24 a doua zi dimineata. La acea data, se faceau doua schimburi de masini la acele garnituri, unul in Brasov, iar celalalt in gara la Simeria. Dimineata, pe 21 august, la ora 5:20, locomotiva EA-001, pleaca in ultima sa cursa cu cele 18 vagoane ale rapidului parizian. Ca o ironie a sortii ea se afla in ultima luna de servici. Documentele de arhiva au scos la iveala ca, in luna septembrie ar fi trebuit sa efectueze reparatie generala (RG). Avea in spate peste 26 de ani de servici ireprosabili la calea ferata, fara niciun incident major, si cu doar 9 defecte care au necesitat inlocuire in parcurs.
Tehnica limitata cu care era dotata sectia respectiva la acea vreme, o serie de ambiguitati intre personalul de miscare combinate cu incalcari flagrante ale instructiilor de semnalizare. Sectia Brasov-Sighisoara nu era dotata pe atunci cu semnalizare BLA, asadar circulatia se facea, ca pe orice alta sectie cu semnalizare clasica, pe baza principiului de cale libera intre cele doua statii. Cu putin timp inainte ca rapidul 24 sa tranziteze statia Augustin, este expediata catre statia Apata masina de manevra LDHC 80-0601 a statiei Augustin pentru a o transporta pe casiera statiei, care locuia in Apata. Conform convorbirii telefonice dintre IDM celor doua statii, DHC-ul trebuia sa stationeze in Apata pe o alta linie decat directa, pana ce rapidul 24 tranzita aceasta gara.
DHC-601 ajunge in statia Apata si este expediata inapoi catre Augustin, pe acelasi fir pe care a venit. Intre timp R 24 tranziteaza cu viteza statia Augustin. Este anuntata catre Apata expedierea rapidului, fara a se primi vreun raspuns. Din acest motiv, IDM din statia Augustin avizeaza echipa mecanicilor de pe EA-001 ca in statia Apata s-ar putea sa existe anumite probleme, iar cei din urma incearca la randul lor fara succes o convorbire prin RTF cu statia Apata. Inainte de halta Ormenis, intr-o curba, avand o viteza de ~110 Km/h, cei de pe trenul rapid observa apropierea in sens opus, pe acelasi fir cu ei, a locomotivei diesel-hidraulice si efectueaza franare de urgenta, deconecteaza fortat locomotiva de la retea si fug catre postul din spate. Cei de pe DHC-ul de manevra observa prea tarziu apropierea garniturii, recurg la randul lor la franare de urgenta, insa fara a avea un prea mare efect. Coliziunea se produce, la o viteza de ~100 Km/h a trenului rapid, si ~ 80 KM/h a locomotivei diesel.
Coliziunea a avut ca efect distrugerea integrala a celor doua locomotive, decesul personalului de pe DHC, ranirea grava a 13 calatori, rasturnarea primelor 4 vagoane din componenta rapidului ( o parte a grupei de Budapesta ), avarierea integrala a sinei si terasamentului C.F. pe o distanta de cca 200 m, ruperea a 3 stalpi de electrificare si inchiderea sectiei de circulatie intre Brasov si Sighisoara. Au fost necesare doua saptamani pentru refacerea infrastructurii feroviare in vederea circulatiei in aceleasi conditii de siguranta. La fata locului au sosit atunci trei trenuri macara ( doua de mare tonaj, si una de tonaj mediu), utilaje ale ramurii de linii, 5 locomotive de ajutor, precum si salvare, pompieri si politie. Locomotiva de manevra a fost taiata la fata locului si incarcata in doua vagoane Eacs, cu destinatia "Centrul de Colectare si Reciclare Fier Vechi Brasov ( actual Remat), iar locomotiva EA-001 a fost repusa pe sine cu ajutorul a doua boghiuri false, intentionandu-se readucerea in depoul de domiciliu. Din cauza deformarii majore a cutiei sale, epava s-a rasturnat de doua ori in drumul catre casa, odata in linie curenta, a doua oara pe macaze la intrare in gara Brasov dinspre curenta Stupini. A stat intr-o anexa a sectiei RL a depoului Brasov pana in 1991 cand a fost si ea casata. A fost momentul in care steaua sa a apus pentru totdeauna.
La scurt timp dupa accident, dupa convertirea in locomotiva clasica a EB-ului 001, aceasta a ajuns din nou in circulatie...in mod ciudat cu numarul 41-0001-2. Foarte multi au crezut atunci ca 001, cea care zacea in depou pana nu demult a fost reparata si ca totul s-a uitat. Ulterior a urmat o serie de renumerotari cauzate de fel si fel de incidente prin care au fost implicate mai multe locomotive. Poate putin ironic, astazi, 001 este nimeni alta decat tot o locomotiva din Suedia, si anume, initiala 060-EA-009. Desigur ca nimic nu se va putea compara cu 001 originala, insa cel putin in amintirea sa este bine ca mai exista, cel putin formal, locomotiva 001.
Sunt mult mai multe de spus despre aceasta locomotiva, care din pacate, tot mai putini si-o amintesc. Din ce in ce mai putini is mai amintesc de locomotivele care au scris istorie la CFR. EA-001, as putea sa spun ca este nu doar capul de serie, ci si inceputul unei noi ere la CFR, era care a schimbat cu totul istoria acestei institutii, nu doar una dintre cele mai bune locomotive electrice din lume, ci si reperul unei revolutii tehnologice in materie de tractiune feroviara, si in mod sigur, nu doar una dintre emblemele CFR, ci si simbolul unui succes si a unei pagini frumoase, dedicate tractionistilor din CFR.
In cazul in care toate lucrurile vor merge bine, sper ca in acest an sa pot oferi pasionatilor din Romania un film documentar de 40 de minute dedicat acestei locomotive, in care vor fi prezentate pe larg foarte multe aspecte din viata ei, din sfera acestui accident, dar si din peisajul de ansamblu al tractiunii de la CFR.
Vizitator Vizitator
Subiect: Re: 060-EA-001 Vin 02 Mar 2012, 09:49
Ce trist.
Am citit despre acest incident pe multe forumuri, dar de fiecare data il recitesc cu interes si cu tristete. Ca si cum as citi traducerea unui reportaj pe Discovery sau NG.
Fata de prezent cind mai putem citi cite ceva despre incidentele feroviare pe siteul AFER, despre acel accident unde se gasesc informatii? s-a scris in presa? sau era inca intr-o perioada prea incipienta?
... as putea sa spun ca este nu doar capul de serie, ci si inceputul unei noi ere la CFR ...
Imi place foarte mult fraza din care am extras citatul si probabil ca s-ar putea face un nou topic cu ce a fost si ce ste calea ferata in prezent , este foarte greu de prezumat ce va fi, ce va fi pastrat din mostenirea de odinioara, din mindria de a fi o institutie aparte in peisajul economic al tarii, sau calea ferata va deveni o ramura anonima economiei nationale?
060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5658 Data de inscriere : 04/05/2010
Subiect: Re: 060-EA-001 Vin 02 Mar 2012, 18:12
Da, m-am gandit o perioada sa fac o analogie intre ce-a fost si ce e, insa cand am pus niste date cap la cap si am vazut cat de tare s-a degradat totul, pur si simplu m-am enervat si am renuntat. Anul trecut m-am apucat si de un film despre asa ceva, pe care inca stau sa analizez daca sa-l termin sau nu. Ma gandesc ca ar fi prea dureros. Dar pe de alta parte realitatea o stiu destul de multi, cel putin cei care au prins cate ceva din ce era. Cateodata ma gandesc ca lucrurile sunt atat de evidente, incat chiar si cineva care nu are legatura cu domeniul poate sa-si dea seama cum s-a dus pe apa sambetei totul...
Ma bucur ca iti place ceea ce am scris. Despre accident eu am cautat foarte multe informatii. Parte dintre ele le-am gasit, altele le-am dedus din discutii cu personalul care a avut legatura cu ce-a fost atunci. O parte dintre informatii nu sunt clare nici acum, dat fiind ca ancheta n-a fost finalizata niciodata iar dosarul s-a clasat in 2007. Nimeni n-a raspuns pentru ce s-a intamplat atunci, desi daca discutam economic, pagubele au fost imense. Nu mai punem in discutie ca au fost si perderi de vieti. In presa s-a scris pe atunci, e adevarat nu foarte mult, si destul de vag, dat fiind caracterul presei de atunci. Si la televizor s-a dat accidentul, s-a filmat inclusiv din elicopter, dar si de la sol. Din pacate poze sunt foarte putine de la accident, eu am apucat sa vad doar 10 poze pastrate in arhiva depoului, poze care culmea au disparut intre timp. Nu se poate descrie in cuvinte relevante cum arata totul...Ceva groaznic. Asta e un motiv pentru care imi pare rau ca pe atunci nu existau ziarele sau posturile TV de azi. Cred ca ar fi scris pagini intregi si ar fi aratat sute de imagini despre asta. Atunci era atunci. Ce s-a dat public oricum releva foarte putin, iar cauzele accidentului si erorile care au avut loc atunci s-au musamalizat.
Ce-a urmat de atunci continua si astazi ... Calea ferata este intr-un total declin, insa parerea mea ca tot acest declin va inceta in momentul in care va pune mana pe ea "cine trebuie". Avem nenumarate dovezi pana acum, de fabrici care o duceau iubitor la stat, iar brusc dupa privatizare mergea totul ca pe roate, de ramuri care la fel erau vai mama lor, iar cand au pus mana pe ele tot felul de golani totul mergea ok. Cred ca asta se intentioneaza.
COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15507 Data de inscriere : 06/03/2009
Subiect: Re: 060-EA-001 Vin 02 Mar 2012, 21:38
Si mie mi-a placut cum ai scris! Din pacate trist dar adevarat! Am citit de mai multe ori mesajul, parca nu imi vine sa cred ca a fost adevarat continutul acestuia. Cred ca a avut un soc puternic casiera ca locomotiva cu care a fost adusa la Apata s-a facut praf. In LDH erau mai multi mecanici? Iar coliziunea a avut loc chiar in curba? Ciudat aspect ca LDH-ul a plecat de capul lui, ciudat aspect ca mecanici de pe EA nu au redus viteza mai ales ca in Augustin au fost anuntati ca pot fi ceva probleme pentru ca nu se putea lua legatura cu IDM din statia Apata, parca toate s-au pus special cap la cap pentru a nu se evita accidentul! Cand este sa se intample...nu ai cum sa scapi!
cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8389 Data de inscriere : 03/09/2010
Subiect: Re: 060-EA-001 Vin 02 Mar 2012, 21:46
mecanici in LDH numai 2 pot fi mai multi nu. daca a anuntat IDM trebuia sa mearga cu viteza redusa dar nu ai de unde sa sti ce te asteapta
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: 060-EA-001 Vin 02 Mar 2012, 21:53
@Costache Mihail
ATM a scris:
Pentru a completa topicul si a lamuri eventualii vizitatori -cititori asupra vietii locomotivei respective (desi sunt sigur ca pasionatii stiu povestea mult mai bine decat mine, care tot mai am ceva nelamuriri...) se cade sa mentionam ca nu a avut o soarta deloc frumoasa. In august 1990, fiind de serviciu de tractiune pe R24 (Dacia Express, actualul R347, pe sensul Curtici-Bucuresti), locomotiva 060-EA-001 a lovit in plin locomotiva de manevra 040 DHC a statiei Augustin - locomotiva respectiva deplasandu-se in sens opus lui 001 si facand, zice-se , o cursa clandestina, transportand acasa, pe fir fals, casiera respectivei statii. Neanuntand plecarea catre IDM de la Augustin, care lipsea momentan de la birou, DHC-ul a plecat " pe sest" iar IDM, la reintoarcerea sa, a dat " liber" lui R24. La impact, cei din cabina DHC au murit pe loc, Mecanicii lui EA001 au avut suficienta prezenta de spirit sa fuga in cabina din spate, salvandu-si astfel viata. Locomotivele si primele vagoane au deraiat destul de mult iar linia a fost blocata. Cu chiu cu vai, 001 a fost dusa la Depoul Brasov, unde , in mod ironic, isi si incepuse viata pe taram romanesc, iar acolo a fost declarata dauna totala , fiind dupa aceea casata si folosita pentru piese de schimb (ce se mai putea salva din ea). In semn de omagiu, Ministrul Transporturilor de atunci (un anume Basescu...oare ce o mai face acuma?) a decis renumerotarea unei locomotive EA noi (parca 920, una dintre ultimele produse de Electroputere) cu placile lui 001. Intrucat insa erau diferente vizibile intre 001 si locomotiva noua (pantograf, proiectoare etc) , placile lui 001 le-a preluat apoi o alta locomotiva din prima serie (careia din pacate chiar nu ii stiu numarul initial). Asadar, ce se vede acum ca 001 pe liniile CFR (si se vede destul de des, intrucat purtatoarea placilor 001 face inca serviciu activ la Depoul Bucuresti Calatori) nu este de fapt capul de serie. O soarta trista pentru o locomotiva 001 originala, locomotiva pentru care toti aveau numai cuvinte de apreciere. Insa, poate, e mai bine asa. Decat sa o vedem taiata prin cine stie ce parc rece, macar ramane legenda in urma ei. Ceea ce nu se poate spune si despre capetele de seriil diesel-hidraulice, fiindca nimeni n-are nici macar o poza cu ele, daramite sa mai stim macar cand au fost taiate...
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14505 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: 060-EA-001 Vin 02 Mar 2012, 22:15
Cateva corectari : @ATM nu din 920 este actuala 001 Acel tren era R24/II rapidul 24 partea a doua adica dublura lui 24, o dublura de conjunctura, asa circulau multe trenuri suplimentare ca partea a doua o mentalitate tipic comunista inca neschimbata in 1990, de exemplu multe din cele spre litoral circulau ca trenuri partea a doua 85/II, 847/II, 823/II... @Costache : prietena IDM-istului a dat liber prin statia radiotelefon LDH-ului (acesta fiind plecat la toaleta)