Subiect: Re: 225 : Ucea - Victoria Hm Lun 19 Aug 2013, 21:15
Din ce motiv nici in comunism nu s-a considerat util sa fie transport de persoane spre Ucea(macar)?
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13611 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: 225 : Ucea - Victoria Hm Lun 19 Aug 2013, 21:20
Probabil linia a fost construită doar pentru a deservi fabrica de la Victoria
yeu1
Numarul mesajelor : 59 Localizare : Targoviste Reputatie : 4706 Data de inscriere : 22/08/2011
Subiect: Re: 225 : Ucea - Victoria Hm Lun 19 Aug 2013, 21:41
Am auzit ca s-ar fi pus la un moment dat problema dar s-a considerat ca autobuzele acopera mai bine nevoile locuitorilor. Gara Ucea deserveste orasul Victoria chiar daca e la 8km distanta si exista calea ferata pana in oras. Cand eram copil din gara Victoria se puteau procura bilete cu anticipatie pentru trenurile de lung parcurs, dar niciodata nu am vazut vagoane de calatori in gara. Ca fapt divers gara are 4 linii, linia 3 directa catre Ucea, de la liniile 1,2,3 se poate iesi spre Ucea(poza 1 din postul de mai sus) iar de la liniile 1,2,3,4 abatut catre combinat(poza 2). De asemenea gara este capat de linie, iesirea facanduse doar printr-un singur capat catre ambele destinatii(combinat + gara Ucea). La intrare dinspre ucea este un semnal cu un inductor pasiv iar macazurile sunt actionate manual, inzavorate cu chei. Trafic inca este si chiar mult, se vede luciul liniei. Am parcurs distanta de la victoria la ucea acum vreo 10 ani pe o masina LDE, la vale a tras vreo 25 de cisterne pline fara prea mult efort. In gara ucea liniile catre victoria sunt linia 1 abatuta si linia 2 directa, iar calea ferata intersecteaza DN1 fiind impreuna cu cf spre cisnadie singurele treceri la nivel dintre Sibiu si Brasov(la Avrig de cativa ani este pod peste m200)
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13611 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: 225 : Ucea - Victoria Hm Lun 19 Aug 2013, 21:45
Am văzut, la intrare, în Ucea, ceva ce seamănă a racord. Ce e (era)? Racord de evitare a gării Ucea sau o linie de scăpare?
yeu1
Numarul mesajelor : 59 Localizare : Targoviste Reputatie : 4706 Data de inscriere : 22/08/2011
Subiect: Re: 225 : Ucea - Victoria Hm Lun 19 Aug 2013, 22:04
Sincer sa fiu nu stiu care era rolul lui. Ce pot sa iti zic e ca racordul se termina pe un mic rambleu in niste boscehti langa m200 in capul catre bucuresti(cred ca e Y, sper sa nu le incurc) fix inainte de trecerea la nivel cu DJ107B. Daca tin minte pe electroluminoschema din gara Ucea apare, dar nu apare nicio urma de macaz car sa lege racordul cu m200. Ce mai e interesant e ca linia 3 se prelungeste inainte catre aceeasi boscheti! Deci e posibil sa fi fost gandita zona pentru ceva manevre. De asemenea bariera de pe DN1 nu e BAT, e SAT, poate fi actionata manual de pe electroluminoschema iar linia folosita pentru manevra in Ucea(si se practica asta la greu ca sa nu obstructioneze m200!). Semnalele de la liniile 1 si 2 pot fi puse pe liber din gara fara ca bariera sa cupleze(am facut personal proba asta acum vreo 3 ani, am pile la gara, indicatoarele de directie erau full fuctionale!)
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13611 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: 225 : Ucea - Victoria Hm Lun 19 Aug 2013, 22:23
Probabil e pentru ca materialul rulant scăpat la vale din Victoria (linia fiind în pantă) să nu ajungă în gara Ucea.
E capătul X. Prin capătul X se intră dinspre Bucureşti.
Toate barierele BAT şi SAT pot fi acţionate şi manual.
Semnalele se pun pe liber fără cuplarea barierei, numai dacă liniile sunt libere şi nici nu se înzăvorăşte parcursul. Dacă linia e ocupată, la apăsarea butonului semnalului de ieşire, mai întâi porneşte SAT-ul, apoi trece pe liber semnalul şi se înzăvorăşte parcursul.
yeu1
Numarul mesajelor : 59 Localizare : Targoviste Reputatie : 4706 Data de inscriere : 22/08/2011
Subiect: Re: 225 : Ucea - Victoria Hm Lun 19 Aug 2013, 22:35
Corect, ai perfecta dreptate. Nu mai am proaspete informatiile astea in cap, de ceva ani nu m-am mai documentat despre "cum functioneaza" diferitele sisteme de pe cf si despre terminologia specifica. Eu am pus pe liber semnalul de la linia 1 iar linia era libera. Parcursul era catre victoria. Indicatia de pe semnal verde galben si directia indica V, bariera nu a cuplat. Probabil ai fi cuplat daca ar fi fost ceva la linia 1 sau daca era facuta o trecere si venea ceva intre timp.
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13611 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: 225 : Ucea - Victoria Hm Lun 19 Aug 2013, 22:42
Da. Dacă linia era ocupată când ai pus pe liber, atunci ar fi fost problemă. Pentru că la anularea semnalului din buton, SAT-ul ar fi rămas pornit, iar tot parcursul înzăvorât în aşteptarea trenului şi cum nu era nici un tren programat să plece spre Victoria, s-ar fi făcut o coadă imensă la barieră.
Vizitator Vizitator
Subiect: Re: 225 : Ucea - Victoria Hm Mar 20 Aug 2013, 00:19
Nu e posibil ca acolo sa fi fost un racord direct spre Fagaras?
Pe vremuri la Victoria si la Fagaras erau uzine chimice care produceau si pentru armata, e posibil ca pentru anumite produse sa fi avut nevoie una de alta fara rebrusment.
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13611 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: 225 : Ucea - Victoria Hm Mar 20 Aug 2013, 07:05
Ba da, e posibil ca, iniţial, pentru asta să se fi construit acea linie, ulterior desfiinţându-se macazul.
Vizitator Vizitator
Subiect: Re: 225 : Ucea - Victoria Hm Mar 22 Apr 2014, 19:24
iunie 2013 la intrare in Victoria
spre Ucea
free photo hosting
orasul Victoria si linia ce merge de la Ucea spre Viromet
free upload pictures
gifs upload
screen shot
Desiro256 Fotograful anului
Numarul mesajelor : 1166 Varsta : 29 Localizare : Sibiu Reputatie : 6244 Data de inscriere : 19/09/2010