| | Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") | |
|
+24riciu TVlad AeroX Adirmvl Cipri Andrei Neculai ciprian71 brutusel Luna Dr2005 Re6/6 Mihay Luca tgv MariusM Adrian78 vatmanul marius664 Peter Fodor Nesebar Ony_x IonutCFR2009 Petre_IFTE dan tm Vitosa ldh80 28 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20105 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24859 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Dum 25 Iul 2021, 15:44 | |
| Viena, 2019 (că după aia a venit virusul şi nu am mai fost):
Nu există casă de bilete (sau era închisă, era deschisă doar cea pentru CAT), liniile nu se anunţă (ai doar display-ul), automatul de bilete e undeva.. dar eu nu l-am găsit (noroc cu autorizaţia OeBB), trenul a venit full şi nu avea aer condiţionat sau prize (din ăsta), nu se anunţau staţiile şi a oprit de vreo 7 ori până în oraş. Prin urmare, fiţoşii din România care n-au pus piciorul în viaţa lor într-un tren ar trebui să evite să-şi mai verse frustrările on-line.
Auzi la el/ea: nu i-a dat bilet cu loc pentru un drum de juma' de oră într-un tren aproape gol. Nu scria pe lift ce e la fiecare etaj, că parcă nu a văzut că linia e sus şi el/ea e jos, deci la al câtelea etaj putea să fie peronul?
Dacă e atât de scârbit(ă) de tren, de ce nu îşi comandă un Uber (că taxiul îi pute) ca orice hipster, pentru doar 150 lei (deh, congestion charge) până în oraş? _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18102 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23490 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Vin 20 Aug 2021, 16:32 | |
| Banca Comercială Română și CFR Călători implementează, începând de luni, 23.08.2021, ora 00:00, soluția de plată cu cardul bancar direct în tren, pentru patru dintre trenurile de călători care circulă pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18102 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23490 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Mier 08 Sept 2021, 21:46 | |
| https://newsweek.ro/actualitate/linia-de-cale-ferata-dintre-gara-de-nord-si-otopeni-intra-in-reabilitare |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20105 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24859 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Mier 08 Sept 2021, 22:04 | |
| E vorba de Pajura - Mogoşoaia. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18102 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23490 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Vin 24 Sept 2021, 17:03 | |
| Tudor Benga Probabil din cauză că-i vineri după-amiază și omor pe DN, însă trenul Gara de Nord-Aeroport Otopeni e aproape plin. Eu sunt convins că până la urmă legătura asta feroviară va deveni foarte folosită. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20105 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24859 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Sam 25 Sept 2021, 10:52 | |
| A început să fie folosit şi de navetiştii din zonă, avem şi noi colegi din Otopeni care lasă maşinile prin centrul Otopeniului, după care iau autobuzul (la noroc, dar din 10+ linii STB, o veni una) până la Aeroport şi trenul mai departe. Dacă ar face un P+R lângă aeroport, ar fi trenul plin non-stop. _________________ :TTT:
|
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8227 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Vin 01 Iul 2022, 16:09 | |
| Am mers prima data pe aceasta ruta. A fost mai bine decit ma asteptam, se circula cu viteza marisoara, trenul a fost destul de liber, aerisit, racoros. Intervalul de succedare e cam mare (40 min.) dar daca o sa il injumatateasca o sa fie perfect. Ma bucura ca am alternativa la taxi. Nu le mai dau pungasilor alora o centima. Am facut o calatorie dus/intors in aceeasi zi pina la Cluj. Dimineata - cind am facut pozele astea - nu aveam cum sa banuiesc ca din toata excursia, calatoria cu CFR-ul va fi cea mai frumoasa parte. Tot ce a tinut de aeroporturi - mai ales cloaca aia cu pretentii de capra riioasa de la Cluj - a fost cu mult sub asteptari (asteptari si asa pesimiste, bazate pe experiente anterioare). S-a terminat cu calatoriile mele pe calea aerului, de acum masina e de baza. 5 ore de acasa pina la Cluj (din care 45 min timp efectiv de zbor) comparativ cu 6 ore cu masina, nu merita. E chiar bataie de joc. Iata doua poze cu noul cap de linie de la Otopeni, la "solunara" de dimineata: Si una de pe viaduct: |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18102 Localizare : Hunedoara Reputatie : 23490 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Vin 01 Iul 2022, 16:43 | |
| Daca trenul ar fi facut 6 ore poate era o alternativa viabila |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8227 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Vin 01 Iul 2022, 17:09 | |
| Clar. E mai sigur decit masina, nu trebuie sa fii atent la drum, mai bei o bere, mai casti ochii pe geam si macar te deplasezi. Asa, stai ca fraierul in sala de asteptare pe jos (ca banci nu sint destule si oricum sint la fel de tari) si astepti avionul lu' peste sa vina de unde o veni. Apoi te baga intr-un loc strimt ca naiba in care stai legat cu centura. |
| | | sun20
Numarul mesajelor : 22 Reputatie : 779 Data de inscriere : 24/04/2022
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Dum 19 Feb 2023, 10:42 | |
| - Dr2005 a scris:
- ar încurca trenurile de aeroport, care sunt full tot timpul. Numai de s-ar finaliza proiectul ăla de dublare, ca să avem trenuri la aeroport măcar la 20 minute interval, cum ar fi normal pentru o capitală europeană şi un aeroport cu traficul celui de la Otopeni.
Care mai e stadiul? Licitația aceasta are contract semnat, ar fi trebuit să livreze documentația până acum: [CN1037770] " Lucrări de creștere a capacității de circulație pe distanța Bucuresti Nord-PM Pajura – Mogoșoaia (expertiză și DALI).Lucrările principale care ar fi necesare pentru adoptarea acestei soluții sunt: – desființarea schimbătorului de cale nr. 2 (aferent liniei buclă – Depou); – prelungirea liniei nr. 1L cu 250 m de la schimbătorul de cale TDJ 26/28; – desființarea semaforului de intrare B1/2; – prelungirea liniei V Chitila, cu aproximativ 1900 m, până în capăt Y PM Pajura și racordarea cu linia 2T printr-un schirnbător de cale nou; – demolarea Cabinei 1 din stația București Triaj; – relocarea întrerupătorului 2IT aferent liniei de contact Cabina 1; – relocarea instalațiilor de comandă a separatoarelor LC aflate în incinta Cabinei 1; – centralizarea electrodinamică a schimbătoarelor de cale de la Cabina 1 în instalația CED de la Postul 23 – realizarea dependenței tip BLA banalizat între PM Giulești și PM Pajura a firului nou construit; – realizarea unei dependențe directe tip BLA banalizat între stația Chitila și PM Giulești pe firul IV Chitila; – centralizarea schimbătorului nou de cale în instalația CE din PM Pajura; – introducerea unui nou semnal de intrare în PM Pajura, aferent firului nou construit; – electrificarea liniei nou construite. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1294 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6395 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Dum 19 Feb 2023, 11:15 | |
| @TVlad Avionul il folosesti pentru distante lungi. In Romania e anomalie pentru ca nu avem sosele ca lumea si trenul face mult. Plus security, nu ai voie sa transporti orice cu avionul samd. In general +/- avionul e eficient ca timp pentru distante de minim(um) 1000 km. Vezi japonezii pe intern ca au distante intermediare nu-s nici chiar de avion, dar nici chiar de transport terestru si de aia au investit in cai ferate de ultra mare viteza. Insa caile de mare viteza vin cu o problema: mentenanta ca la carte, care la noi lipseste. Una e la 120 km (cat ne-ar trebui noua, respectiv o viteza comerciala de 90 km la ora) si alta e la 300 km / ora sau mai mult unde orice imperfectiune a cai de rulare poate insemna un accident grav. La noi o viteza comerciala de 90 km la ora (adica aproape 6 ore pe Bucuresti Timisoara de pilda) ar fi arhisufiecienta. Si in general in Romania la distantele noastre asta ar trebui sa fie tinta: viteza comerciala de 90 km la ora. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 8673 Reputatie : 13914 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Dum 19 Feb 2023, 12:38 | |
| Noi nu sîntem în stare să întreținem M800 care e deja plină la RV de 70 km/h datorate inimilor unor macaze. Dar vrem să ne ridicăm la nivelul altor țări. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6365 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11508 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Dum 19 Feb 2023, 23:54 | |
| - sun20 a scris:
- Dr2005 a scris:
- ar încurca trenurile de aeroport, care sunt full tot timpul. Numai de s-ar finaliza proiectul ăla de dublare, ca să avem trenuri la aeroport măcar la 20 minute interval, cum ar fi normal pentru o capitală europeană şi un aeroport cu traficul celui de la Otopeni.
Care mai e stadiul? Licitația aceasta are contract semnat, ar fi trebuit să livreze documentația până acum:
[CN1037770] "Lucrări de creștere a capacității de circulație pe distanța Bucuresti Nord-PM Pajura – Mogoșoaia (expertiză și DALI).
Lucrările principale care ar fi necesare pentru adoptarea acestei soluții sunt:
– desființarea schimbătorului de cale nr. 2 (aferent liniei buclă – Depou);
– prelungirea liniei nr. 1L cu 250 m de la schimbătorul de cale TDJ 26/28;
– desființarea semaforului de intrare B1/2;
– prelungirea liniei V Chitila, cu aproximativ 1900 m, până în capăt Y PM Pajura și racordarea cu linia 2T printr-un schirnbător de cale nou;
– demolarea Cabinei 1 din stația București Triaj;
– relocarea întrerupătorului 2IT aferent liniei de contact Cabina 1;
– relocarea instalațiilor de comandă a separatoarelor LC aflate în incinta Cabinei 1;
– centralizarea electrodinamică a schimbătoarelor de cale de la Cabina 1 în instalația CED de la Postul 23
– realizarea dependenței tip BLA banalizat între PM Giulești și PM Pajura a firului nou construit; – realizarea unei dependențe directe tip BLA banalizat între stația Chitila și PM Giulești pe firul IV Chitila;
– centralizarea schimbătorului nou de cale în instalația CE din PM Pajura;
– introducerea unui nou semnal de intrare în PM Pajura, aferent firului nou construit;
– electrificarea liniei nou construite. Adica practic se doreste prelungirea liniei care face legatura intre statia Chitila si fosta grupa de triere "A1" pana la HM Pajura! In acest fel s-ar creea un nou fir (pe langa cele 3 existente) intre HM Pajura si statia Chitila! Mare avantaj pentru traficul pe M700 si pe linia spre aeroport nu cred ca ar aduce acest nou fir intre HM Pajura si statia Chitila- doar daca nu se doreste trecerea trenurilor spre aeroport prin statia Chitila, ceea ce ar insemna un ocol important! Pentru traficul pe M700 si pe linia spre aeroport mai degraba s-ar adopta alta solutie: -Realizarea unei legaturi intre firul 3 Chitila si linia depou- Ram. Post Colentina, prin: -Montarea unui macaz simplu pe firul 3 Chitila, imediat dupa halta Depoul Bucuresti Triaj h., in sensul de mers spre statia Chitila; -Montarea unui TDJ -Montarea unui macaz simplu, pe linia spre Ram. Post Colentina In acest fel un tren care ar veni dinspre Bucuresti Nord, pe firul 3 Chitila, ar putea intra (imediat dupa halta Depoul Bucuresti Triaj h) pe linia spre Ram. Post Colentina. Apoi, intre Ram. Post Colentina si statia Mogosoaia, calea ferata de centura ar putea fi folosita si ca "al doilea fir", "al M700", pana la statia Mogosoaia! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20105 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24859 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Lun 20 Feb 2023, 00:34 | |
| - ldh80 a scris:
- Adica practic se doreste prelungirea liniei care face legatura intre statia Chitila si fosta grupa de triere "A1" pana la HM Pajura! In acest fel s-ar creea un nou fir (pe langa cele 3 existente) intre HM Pajura si statia Chitila!
Mare avantaj pentru traficul pe M700 si pe linia spre aeroport nu cred ca ar aduce acest nou fir intre HM Pajura si statia Chitila- doar daca nu se doreste trecerea trenurilor spre aeroport prin statia Chitila, ceea ce ar insemna un ocol important! N-o să treacă niciun tren de aeroport prin Chitila, nu-l mai citiţi pe ,,expertul" cu nume de sărbătoare de iarnă. Viitoarea electrificare a M700 de la Pajura la Baloteşti (inclusiv racordul actual spre aeroport şi viitorul racord la viitorul terminal 2 al aeroportului) va necesita spargerea pasajului subteran existent în dreptul Depoului Bucureşti Triaj, asta înseamnă că dispare şi linia de deasupra lui. Ca să nu scadă capacitatea secţiei, se face acest nou fir Chitila - Pajura. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6365 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 11508 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") Lun 20 Feb 2023, 13:45 | |
| Pai daca se va reconstrui acel pasaj subteran (unde M700 trece pe sub linia de racord HM Pajura- Chitila), pentru electrificarea M700, acel pasaj se poate reconstrui mai inalt, astfel incat sa ramana si linia de racord HM Pajura- Chitila! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") | |
| |
| | | | Linia spre aeroportul Bucuresti-Otopeni ("Henri Coanda") | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |