| | Tren vs. avion | |
|
+16ciprian71 dan tm marius664 Adrian78 Luna Nesebar Katalyn bobi LanceR Rarau mielutu zburator Adirmvl Dr2005 Warrington riciu vatmanul 20 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 645 Varsta : 37 Localizare : Oradea Reputatie : 4910 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Tren vs. avion Mier 30 Aug 2017, 11:12 | |
| Pentru că în ultima vreme au apărut multe discuţii off-topic referitoare la transportul feroviar vs. cel aerian la topice unde se discuta despre cu totul altceva, cât şi pentru faptul că în ultimii ani au început să se dezvolte foarte mult companiile low-cost oferind zboruri atât în ţară cât şi în afară la tarife pentru orice buzunar, am deschis acest topic unde vom discuta special despre aceste lucruri. Nu ştiu dacă se găseşte vreun moderator sau administrator cu timp şi răbdare care să mute aici toate discuţiile despre tren vs. avion apărute la alte topice, dar ar fi de apreciat dacă totuşi s-ar lega cineva şi de treaba asta. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1287 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6380 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Tren vs. avion Mier 30 Aug 2017, 13:24 | |
| Acum nu stiu daca sufera comparatie avionul cu trenul.... Adica... nu prea pot compara Taj Mahal cu Turnul Eiffel... suna a mere cu pere... Conteaza mult distantele, timpul, ce iti doreste pasagerul, ce transporta, ... daca punctul de plecare /sosire cu mijlocul de transport, e identic cu destinatia finala.... Sunt foarte multe variabile. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3595 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Tren vs. avion Mier 30 Aug 2017, 13:42 | |
| Există extreme unde trenul nu se poate compara cu avionul, dar undeva la mijloc se întâlnesc și se află în competiție. Dezbaterea propusă are sens, pentru zona unde trenul și avionul se întâlnesc.
Extremele ar fi evidente: nu putem traversa Atlanticul cu trenul și nici nu putem ajunge de la București la Ploiești cu avionul. Însă de la Londra la Bruxelles sau de la Londra la Paris putem merge atât cu trenul, cât și cu avionul. La fel și în România, de la București la Iași sau de la București la Cluj se poate merge atât cu trenul cât și cu avionul. Iar aici există o variabilă în plus, avionul poate fi Tarom sau poate fi low-cost.
Un punct în plus pentru low-cost ar fi că în prezent se poate merge și de la Cluj la Iași cu avionul, ceea ce Tarom nu a oferit niciodată, lăsând relația asta pe seama trenului. Prin contrast, Air France a desființat cursa aeriană Paris - Bruxelles și vinde bilete la trenurile Thalys pe relația asta. Deci ar fi loc pentru destule discuții. |
| | | vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 645 Varsta : 37 Localizare : Oradea Reputatie : 4910 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Re: Tren vs. avion Mier 30 Aug 2017, 14:30 | |
| - Warrington a scris:
- Un punct în plus pentru low-cost ar fi că în prezent se poate merge și de la Cluj la Iași cu avionul, ceea ce Tarom nu a oferit niciodată
Ba mai mult decat atat, se poate zbura acum cu avionul de la Cluj la Timisoara, ceea ce nimeni nu cred ca visa ca s-ar fi putut intampla vreodata. Acesta a fost primul meu zbor, de la Cluj la Timisoara, pe care l-am facut in iunie anul acesta si l-am facut strict din curiozitatea de a merge cu avionul, impins si de pretul foarte mic la care am gasit atunci biletul, 76 lei. Am mers cu trenul de la Oradea la Cluj, apoi de la Cluj la Timisoara cu avionul, ca apoi sa vin inapoi din Timisoara in Oradea cu trenul. Si am ramas mai mult decat incantat de primul zbor, sa nu mai spun de mirarea ca am ajuns din Cluj in Timisoara in 30 minute fix, cu tot cu rulajul pe pista la Cluj si opritul in pozitia de parcare la Timisoara, practic in aer am fost vreo 20 minute. Am pornit la 8:45 din Cluj, iar la 9:15 coboream din avion in Timisoara si asta pentru 76 lei. Prin comparatie, cel mai ieftin bilet la un tren IR direct din Cluj in Timisoara, luat online la clasa a II-a si cu anticipatie maxima costa 52 lei, e adevarat, cu 24 de lei mai putin, dar mai pune si faptul ca faci 6 ore si 27 de minute. Deci exista loc de discutii si comparatii. Iar apoi, vorbim de aeroporturi si companii low-cost care se dezvolta. De exemplu, Oradea era un aeroport mic, nebagat in seama, ce oferea un singur zbor spre Bucuresti cu Tarom. Acum insa s-a dezvoltat mult si e in continua extindere, urmeaza sa fie construit un nou terminal, vin deja companii precum Blue Air si Ryanair cu destinatii interne si externe la preturi mici. In urma acestui lucru am zburat si eu pentru prima data acum o saptamana de la Oradea la Bucuresti cu 90 lei pe segment, deci 180 lei dus-intors si am ajuns in 50 de minute. Si din nou, am coborat in Bucuresti si nu-mi venea sa cred ca acum o ora eram in Oradea, asta dupa ce ani de zile pentru mine Oradea - Bucuresti insemna 12 ore la cuseta. Ryanair ofera la ora actuala zboruri din Oradea in Barcelona si Milano, dar de la 1 septembrie va zbura si catre Londra Stansted si inca alte doua destinatii. Mi-am luat bilet cu 160 lei dus-intors la Londra pentru luna octombrie, mai ieftin ca spre Bucuresti. Sa nu mai spun ca s-au vandut bilete cu 3 (trei) euro de la Oradea la Barcelona, desigur au fost oferte valabile cateva ore, dar cine a fost pe faza si a profitat, le-a luat. Deci sunt multe de discutat referitor la aceasta comparatie tren vs. avion, asta si pentru ca desi exista low-costuri si legaturi intre orase pe care nu le vedea nimeni legate intre ele de avion, sunt multi care refuza sa zboare cu avionul si aleg in continuare tren sau masina. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20082 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24828 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tren vs. avion Mier 30 Aug 2017, 14:47 | |
| De multe ori, călătorii avioanelor nu iau în calcul şi timpul necesar pentru ajuns la/de la aeroport şi celelalte formalităţi (check-in, control de securitate, controlul documentelor de călătorie, predarea/primirea bagajelor). Degeaba ajungi la Bucureşti într-o oră, dacă până în oraş mai pierzi lejer o oră jumate, eventual încă juma' de oră în staţie la 783 dacă n-ai bani de taxi. Iar aceste deplasări costă şi ele, un taxi cu aparatul pus îţi ia vreo 30 - 40 lei până în Centru. Asta în condiţiile în care de la Gara de Nord la Universitate te costă 1,3 lei troleul sau 2,5 lei metroul şi ajungi în 15 minute. Da, tot e mai puţin decât cu trenul de la Cluj la Bucureşti, dar preţul e extrem de variabil, pentru că pe lângă avion trebuie să plăteşti şi transportul de la Otopeni la Bucureşti (cei din Cluj au noroc cu aeroportul aproape de centrul oraşului)
Tot apropo de distanţe, Stansted e la vreo 40 km de Londra... şi am senzaţia că drumul până la Londra nu e chiar ieftin (poate Warrington ne poate lămuri la problema asta). De asta trenurile de mare viteză sau chiar unele trenuri convenţionale pe distanţe medii prin Europa au mare succes... te iau şi te duc direct din/în centrul oraşului, te duci la peron cu 5 minute înainte, nu cu 2 ore, nu îţi cântăreşte nimeni bagajele, ai voie cu băutură la sticlă mare, nu la 100 ml în pungă sigilată, poţi să faci abonament sau ai tot felul de posibilităţi de a obţine reduceri (BahnCard, reduceri pentru studenţi, InterRail etc.), iar trenurile - chiar dacă întârzie uneori - pleacă la ora stabilită din staţia de formare şi au un mers cadenţat uşor de ţinut minte, ba chiar în majoritatea situaţiilor biletele nu sunt nominalizate la tren, ci doar la rută şi perioadă, spre deosebire de avion unde dacă ai ajuns la 5 sec după ce s-a închis poarta, ai rămas acolo şi mai trebuie şi să dai explicaţii la Poliţie ce cauţi în aeroport după ce ţi-a plecat avionul şi să faci dovada că l-ai pierdut şi că nu ai venit cu intenţii necurate, gen furt din bagaje sau din duty free-uri. _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3595 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Tren vs. avion Mier 30 Aug 2017, 15:11 | |
| - Dr2005 a scris:
- ai voie cu băutură la sticlă mare, nu la 100 ml în pungă sigilată,
În aeroporturile mari din UK poți să-ți cumperi liniștit băutură la sticlă mare după ce ai trecut de controlul de securitate. Nu-ți controlează nimeni bagajul de mână încă o dată la poarta de îmbarcare. Limita de 100 ml. în pungă transparentă sigilată e valabilă pentru orice lichid, nu e îndreptată împotriva consumului de alcool. - Dr2005 a scris:
- am senzaţia că drumul până la Londra nu e chiar ieftin
Asta e și nu e un argument. Poate omul merge la Cambridge, iar Stansted e plasat excelent pentru asta Biletul de tren e vreo 16 lire de la Stansted la Londra, dar sunt și autobuze la 9 lire. Însă un bilet de avion la o companie flag-carrier care să te ducă la Heathrow poate costa cu peste 100 de lire în plus, iar compania flag-carrier sigur nu are zbor spre Londra din orașele de provincie, compania low-cost are. Și chiar dacă Eurostar te lasă în mijlocul orașului, la St. Pancras, câteva lire tot mai cheltui pe o cartelă de metrou, că nu locuiește nimeni chiar la St.Pancras. Oamenii trebuie să facă unele eforturi să ajungă la gară, așa cum trebuie să facă eforturi și ca să ajungă la aeroport. - Dr2005 a scris:
- spre deosebire de avion unde dacă ai ajuns la 5 sec după ce s-a închis poarta, ai rămas acolo
Nu e chiar așa. Dacă ai bagaj de cală și l-ai predat la check-in, dar nu te-ai prezentat la poarta de îmbarcare, te așteaptă și 15-20 de minute fără probleme. Din motive de securitate, nu de dragul pasagerului. Alternativa ar fi să dea toate bagajele jos, să-l găsească pe al tău și să-l lase la sol numai pe el, așa că mai bine te așteaptă să urci și tu în avion, chiar dacă ai întâziat Doar la Cluj s-a întâmplat să văd că ei controlau din nou actele de identitate la poarta de îmbarcare, dar nu le confruntau cu lista de pasageri. Ei de fapt habar n-aveau de ce fac asta și în realitate ei nu știau la sfârșit dacă li s-au prezentat toți pasagerii la avion sau nu Mie mi s-a întâmplat la tren în UK să închidă ușile și să plece chiar înainte de a urca eu, iar cel care dăduse semnalul de plecare a pretins că rămăsese cu impresia că am coborât din acel tren, nu că urma să urc. N-am avut timp să mai parlamentez cu ei, am găsit în câteva minute un taximetrist român care m-a dus la aeroport la Londra și i-am plătit doar 30 de lire motorina, dar nu deține trenul monopolul flexibilității la plecare, asta era ideea. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20082 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24828 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tren vs. avion Mier 30 Aug 2017, 17:42 | |
| - Warrington a scris:
- În aeroporturile mari din UK poți să-ți cumperi liniștit băutură la sticlă mare după ce ai trecut de controlul de securitate. Nu-ți controlează nimeni bagajul de mână încă o dată la poarta de îmbarcare. Limita de 100 ml. în pungă transparentă sigilată e valabilă pentru orice lichid, nu e îndreptată împotriva consumului de alcool.
Prin ,,băutură" nu m-am referit neapărat la alcool. Şi în România poţi să îţi iei apă (sau orice altceva) după ce ai trecut de control, dar preţurile sunt cel puţin duble faţă de cele dinaintea controlului. O sticlă de Dorna la 0,5 litri costă 8 lei, aproape cât o sticlă de Fanta de 0,5 l pe aeroportul din Bruxelles (2,5 euro, deci vreo 11 lei), în condiţiile în care belgienii au venituri mai mari, iar aeroportul ăla musteşte de trafic de business, aşa că pasagerii de acolo îşi permit preţurile respective fără mari probleme. - Warrington a scris:
- Biletul de tren e vreo 16 lire de la Stansted la Londra, dar sunt și autobuze la 9 lire.
Însă un bilet de avion la o companie flag-carrier care să te ducă la Heathrow poate costa cu peste 100 de lire în plus, iar compania flag-carrier sigur nu are zbor spre Londra din orașele de provincie, compania low-cost are. Și chiar dacă Eurostar te lasă în mijlocul orașului, la St. Pancras, câteva lire tot mai cheltui pe o cartelă de metrou, că nu locuiește nimeni chiar la St.Pancras. Cartela de metrou bănuiesc că nu costă 9 lire, iar timpul de parcurs oricum e mai mic. - Warrington a scris:
- Nu e chiar așa. Dacă ai bagaj de cală și l-ai predat la check-in, dar nu te-ai prezentat la poarta de îmbarcare, te așteaptă și 15-20 de minute fără probleme. Din motive de securitate, nu de dragul pasagerului. Alternativa ar fi să dea toate bagajele jos, să-l găsească pe al tău și să-l lase la sol numai pe el, așa că mai bine te așteaptă să urci și tu în avion, chiar dacă ai întâziat
Poate în UK. În UE (inclusiv în România), după ce au urcat toţi pasagerii, te strigă la microfon. Dacă nu apari şi se face ora de închidere a îmbarcării, se închide poarta, după care vine un angajat de la aeroport cu un cititor de coduri de bare, se suie în cală şi îţi dă jos bagajul. Am asistat de 2 ori în ultimul an la astfel de scene, la Otopeni şi la Muenchen. - Warrington a scris:
- Doar la Cluj s-a întâmplat să văd că ei controlau din nou actele de identitate la poarta de îmbarcare, dar nu le confruntau cu lista de pasageri. Ei de fapt habar n-aveau de ce fac asta și în realitate ei nu știau la sfârșit dacă li s-au prezentat toți pasagerii la avion sau nu
Aşa e când dai aeroporturi la CJ-uri... Nu e nevoie să numeri pasagerii, că de aia ai boarding pass cu cod de bare sau cu cod QR, apeşi câteva taste pe calculator şi vezi imediat câţi au trecut prin poartă. După aia dai print la listă şi o înmânezi căpitanului sau stewardesei când vii să închizi uşa avionului. - warrington a scris:
- Mie mi s-a întâmplat la tren în UK să închidă ușile și să plece chiar înainte de a urca eu, iar cel care dăduse semnalul de plecare a pretins că rămăsese cu impresia că am coborât din acel tren, nu că urma să urc. N-am avut timp să mai parlamentez cu ei, am găsit în câteva minute un taximetrist român care m-a dus la aeroport la Londra și i-am plătit doar 30 de lire motorina, dar nu deține trenul monopolul flexibilității la plecare, asta era ideea.
Mie mi s-a întâmplat la Bruxelles Nord să fug pe scări (că aşa e la Bruxelles Nord), ajung la peron, naşul mă vede, dar fluieră şi blochează uşile. Nu-i bai, sunt la 1m de el, pot să urc pe la uşa la care e el. Sau aşa am crezut, că individul mi-a arătat palma, a zis ,,Non" şi a închis uşa, după care am stat şi m-am holbat la el vreo 3 minute până a plecat trenul... pentru că el dădea semnalul de plecare la ora din livret, nu stătea ca la noi până se făcea parcursul. Nu-i bai, în 5 minute venea alt tren la linia 9, eu eram la linia 3... şi iar la fugă cu bagajul pe scări. _________________ :TTT:
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8292 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 12899 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Tren vs. avion Mier 30 Aug 2017, 21:06 | |
| - Warrington a scris:
- Nu e chiar așa. Dacă ai bagaj de cală și l-ai predat la check-in, dar nu te-ai prezentat la poarta de îmbarcare, te așteaptă și 15-20 de minute fără probleme. Din motive de securitate, nu de dragul pasagerului. Alternativa ar fi să dea toate bagajele jos, să-l găsească pe al tău și să-l lase la sol numai pe el, așa că mai bine te așteaptă să urci și tu în avion, chiar dacă ai întâziat
La Wizz a patit asta cineva. Mi-a zis un prieten copilot. Si chiar era de serviciu pe cursa aia. Calatorul a ajuns la poarta dupa ce s-a inchis, desi avea bagajut la cala. Solutia? A intarziat zborul 20 de minute ca sa ii gaseasca geamantanul si sa il scoata din avion. Cand povestea asta inca era revoltat. Acum na, ca o fi regula sau exceptie n-am idee, dar il cred ca faza respectiva a fost pe bune. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3595 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Tren vs. avion Mier 30 Aug 2017, 21:11 | |
| Ca opinie personală, asta e probabil decizia comandantului, dacă scoate bagajul din cală sau acceptă pasagerul la bord. Iar dacă acel comandant vrea să dea o lecție, va prefera să scoată bagajul din cală, deși înclin să cred că totuși compania va trebui ulterior să plătească operațiunea. Chiar dacă regulamentul companiei spune să scoată bagajul din cală, decizia e totuși a lui. Dacă ar fi decizia mea, aș accepta pasagerul la bord, că e mai simplu și se pierde mai puțin timp. La urma urmei, comandantul poate accepta la bord și persoane fără acte, e strict decizia lui cine urcă și cine nu. Dar pe mine mă știe toată lumea drept ”cowboy”, deci nu prea e relevant ce-aș face eu |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8292 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 12899 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Tren vs. avion Mier 30 Aug 2017, 21:17 | |
| N-am idee de regulamentul pentru transportul aerian, dar ca ma mai intalnesc cu omul o sa-l intreb. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20082 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24828 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tren vs. avion Mier 30 Aug 2017, 23:28 | |
| Prin marile aeroporturi şi pentru liniile care se respectă, controlul la poartă nu e făcut de stewardesa ,,detaşată" acolo de comandant, ci de personalul aeroportului, aşa că nu poţi să ajungi direct la Comandant să negociezi cu el dacă te ia sau nu. Probabil activitatea asta, ca şi evacuarea bagajului celui întârziat, e cuprinsă în taxele de aeroport. _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3595 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Tren vs. avion Joi 31 Aug 2017, 01:39 | |
| - Dr2005 a scris:
- nu poţi să ajungi direct la Comandant să negociezi cu el dacă te ia sau nu.
Nu e vorba de negociat cu comandantul, deși s-au mai văzut și cazuri din astea. Dar fii convins că situația unui pasager care nu s-a prezentat la îmbarcare, dar a predat bagaj de cală, îi este adusă la cunoștință comandantului. Nu vine un Gică din aeroport să dea bagajul jos din cală de capul lui, în multe situații aeronava e chiar teritoriu străin pe aeroportul respectiv. Cât despre situații când s-a negociat cu comandantul, poate într-un episod viitor |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1287 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6380 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Tren vs. avion Joi 31 Aug 2017, 10:40 | |
| Mai nou, daca pasagerul nu se imbarca e obligatoriu sa-i dea jos bagajul de cala, deoarece se poate suspecta ca nenea care n-a venit e terorist. Am patit asta pe aeroportul din Istanbul. A tot strigat-o pe tanti...si a tot strigat-o. Dupa care am fost anuntati, ca vom intarzia pentru ca avionul nu pleaca cu bagajul de cala, daca un pasager nu s-a imbarcat. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3595 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Tren vs. avion Joi 31 Aug 2017, 13:23 | |
| - Dr2005 a scris:
- nu poţi să ajungi direct la Comandant să negociezi cu el dacă te ia sau nu.
Uite că afghanul ăsta a reușit, numai că el a ”negociat” cu comandantul să nu-l ia. A dat peste un pilot de la Turkish Airlines care avea balls, așa că le-a dat cu flit agenților brtanici de nu s-au văzut: “There were three guards who tried to force him onto the plane…my cousin was crying and shouting ‘I’m going to get killed in Afghanistan’,” said his cousin, Arash. “Samim said they were in the tunnel by the door when the pilot came out and said: ‘You’re not going to take him, I’m not flying. Someone’s life is at risk.’ “The guards took him back to Brook House – I really don’t know what will happen next.” https://uk.news.yahoo.com/campaigners-target-airlines-pilot-saves-181600808.html . |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20082 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24828 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tren vs. avion Joi 31 Aug 2017, 13:37 | |
| Una e să refuzi îmbarcarea cuiva şi alta e să iei pe cineva în plus. Să refuzi pasageri s-a mai întâmplat, vezi cazul japonezului târât afară din avion ca să facă loc unei stewardese care călătorea spre alt aeroport. Dar şi asta e destul de greu, cel puţin în UE. Ah, stai, UK nu e în UE. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Tren vs. avion | |
| |
| | | | Tren vs. avion | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |