Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze

In jos 
+16
Laurentiu Ciobanu
razvan - trenuri
ldh80
TVlad
tcm
Vitosa
Adirmvl
Adrian78
ets2oltromânia
IonutCFR2009
AndreiCFRbv
kristi kkk
Katalyn
LanceR
Dr2005
dan tm
20 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Urmatorul
AutorMesaj
tcm

tcm


Numarul mesajelor : 621
Varsta : 28
Localizare : Oradea ; Leeds (UK)
Reputatie : 4286
Data de inscriere : 27/06/2014

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitimeJoi 12 Mai 2022, 01:30

Iveco Daily , numar de parc actual 191 (fosta 18). In prezent circula doar pe curse speciale , sau la anumite ture din liniile 721/722. In poze in premiera pe linia 33 , in lunea de Paste , pe strada Ronald Regan.
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Otl_1915
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Otl_1914

Iveco Mago 2 , numar de parc 194 , autobuz turistic , in poza inchiriat , coborand de pe podul Dacia pe una dintre bretelele pasajului Magheru. In mod normal acest autobuz circula pe traseul turistic din Oradea
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Otl_1916

Mercedes Citaro G facelift , numere de parc 195-198 , achizitionate second-hand la sfarsitul anului trecut din Amsterdam. Din pacate nu sunt cele mai fiabile autobuze si au si un consum destul de mare.
195 langa parcul 1 Decembrie pe linia T3.
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Otl_1918
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Otl_1917
196 pe Bulevardul Dimitrie Cantemir pe linia T3.
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Otl_1919
Interiorul unui astfel de autobuz.
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Img_2081
Cam aceasta ar fi flota actuala a OTL. Nu stiu cui sunt alocate numerele de parc 1 , 8 , 192 si 193 deoarece nu mai exista alte autobuze in flota OTL. Toate celelalte autobuze vechi , Renault PR100 (96-98) , Rocar de Simon (100-104) , Liaz 5256 (105-115) , au fost casate pana la/dupa achizitionarea Volvourilor Vest Center. Posibil sa mai existe un Rocar U207 transformat in autobuz turistic (numar de parc 17) , desi a fost vazut ultima data in 2020 si unul transformat in omnibus , care nu a fost vazut de cativa ani. Autobuzele articulate Man/Mercedes 165 , 167 , 168 au fost casate in 2019-2021. 166 se pare ca este la Aeroportul Oradea , pentru OTL a circulat doar vreo doua zile anul trecut , la infiintarea liniei T3.

Troleibuze Solaris Trollino 18 din Cluj Napoca.
325 pe linia 5 in zona aeroportului.
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Ctpcj_10
347 pe linia 5 in zona aeroportului.
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Ctpcj_11
Sus In jos
https://www.facebook.com/
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6403
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11567
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitimeDum 12 Iun 2022, 12:51

Continuua "epopea" troleibuzului la Vaslui! Un articol din ziarul "Vremea Noua de Vaslui", scris de Simona Danda:

"Proiectul de modernizare a transportului local, o piatră de moară pentru CL Vaslui. Trebuie să se împrumute de 56 milioane de lei!
DECIZIE GREA… Consiliul Local Vaslui se pregătește să facă un împrumut. Are nevoie de 56 de milioane lei pentru a putea continua proiectul integrat de modernizare a transportului public local. Lucrurile s-au complicat ca urmare a actualizării devizului general la noile prețuri de pe piață, dar și pentru că, între timp, au apărut cheltuieli suplimentare. Dacă inițial stațiile de transformare au fost gândite ca niște module simple, care să conțină echipament de transformare și sisteme de protecție clasice, după achiziționarea troleibuzelor, s-a constat că au echipamente superioare de comunicație și protecție, iar pentru integrarea lor sunt necesare sisteme suplimentare în stația de transformare. Pentru că valoarea împrumutului este foarte mare, consilierii locali au luat în calcul și varianta renunțării la proiect, chiar dacă asta însemna returnarea banilor atrași din fonduri europene și cheltuiți pe documentații, autobuze hibrid și troleibuzele care urmează să ajungă în municipiu. Lucrurile nu sunt, însă, deloc simple, pentru că renunțare la un astfel de proiect aduce repercusiuni și pentru viitoarele proiecte cu finanțare europeană. “Oprirea proiectului înseamnă pierderea banilor care sunt în acest proiect integrat, adică returnarea către Comisia Europeană a tuturor banilor atrași în acest proiect. Dar vă rog să rețineți, cel mai important lucru este următorul: nefinalizarea unui proiect va pune o bilă neagră autorității locale Vaslui pe orice ghid. Vom fi depunctați la orice analiză care va urma. Este o chestiune foarte delicată”, a explicat primarul Vasile Pavăl în cadrul unei ședințe extraordinare de Consiliu Local. Într-un final, consilierii locali au hotărât în unanimitate să meargă mai departe cu proiectul, chiar dacă asta va însemna să facă un împrumut de 56 milioane de lei.
Consilierii locali s-au reunit într-o ședință extraordinară pentru a lua o decizie importantă cu privire la soarta transportului public local. Este vorba despre proiectul de extindere a rutelor, traseelor și stațiilor pentru transportul public de călători, care conține trei componente: “Proiect de achiziționare vehicule de transport de călători ecologice”, “Implementarea sistemului de monitorizare inteligentă a transportului public integrat din municipiul Vaslui” și “Proiect de extindere a rutelor, traseelor și stațiilor pentru transportul public de călători”. Pe parcursul implementării întregului proiect (n.r. care cuprinde toate cele trei componente) a fost lansată licitația de lucrări de două ori, termenul limită de depunere a ofertelor fiind pe 09.11.2021 pentru prima licitație și 10.03. 2022 pentru a doua licitație, însă nu s-a prezentat niciun ofertant. Urmare a acestui fapt, s-a inițiat o prospectare a pieței materialelor de construcții, iar rezultatul a arătat creșteri substanțiale atât la materialele de construcții, cât și la echipamentele prevăzute în proiect. “În acest context, UAT Municipiul Vaslui a solicitat proiectantului să actualizeze prețurile pentru articolele de deviz și, ulterior acestui demers, în perioada imediat următoare să fie reluată procedura de lansare a achiziției pentru execuția lucrărilor. (…) În urma actualizării prețurilor de către proiectant în luna iunie 2022 a rezultat o valoare totală a devizului general de lucrări de 130.362.638 lei, TVA inclus, față de valoarea de 74.762.492 lei, TVA inclus, în devizul general de lucrări din luna iulie 2021”, se explică în referatul anexat unui proiect de hotărâre.
Contribuția municipiului Vaslui a crescut de la 20 milioane de lei la 85 milioane lei
Consilierul Valentin Dragomir a subliniat un lucru important: contribuția municipiul Vaslui la acest proiect de modernizare a transportului a crescut de patru ori în decurs de trei ani. Acesta i-a întrebat pe reprezentanții firmei de consultanță dacă se mai pot face modificări la proiect, pentru a se mai economisi puțin, și ce riscuri ar fi, dacă s-a proiectul nu va fi finalizat: “Cu toții ne dorim un transport civilizat, “verde”, în municipiul Vaslui. Este necesar. Transport “verde” înseamnă și transport cu troleul, și transport cu tramvaiul, și transportu cu autobuze electrice sau microbuze electrice… Problema este că sunt trei proiecte legate de transportul în comun: un proiect vizează extinderea rețelei de troleu, un proiect vizează depoul, iar al treilea proiect presupune reabilitarea stației de redresare. Dacă inițial toate aceste proiecte presupuneau o contribuție a UAT-ului de 20 milioane lei, în momentul de față s-a ajuns la 85 milioane lei. Sigur, nimeni nu pune la îndoială creșterea prețurilor la materiale, mâna de lucru etc. Dar trebuie să vorbim de această sumă, o sumă aproape cât bugetul municipiului Vaslui în urmă cu zece ani. Am două întrebări pentru firma de consultanță: există posibilitatea de modificarea a proiectului de extindere a rețelei de troleibuze? Haideți să facem în așa fel încât să meargă pe rețeaua existentă, să reabilităm stația de redresare, să facem depoul, iar pentru celelalte rute să folosim fie microbuze electrice, fie autobuze electrice sau hibride. Să ne spună consultantul ce presupune acest lucru, fiindcă trebuie să ținem cont de factorii obiectivi care au apărut din 2019 până în prezent, mă refer la pandemie și la creșterea prețurilor. A doua întrebare: ce factori de risc există în momentul de față cu acest proiect, dacă nu apare niciun constructor la următoarea licitație? Proiectul trebuie finalizat până la finalul anului 2023. Ce se poate întâmpla? Dăm Uniunii Europene banii înapoi pe care i-am folosit sau îi vom folosi?”, a întrebat consilierul Valentin Dragomir.

“Municipiul Vaslui s-a angajat să implementeze toate măsurile necesare în vederea atingerii obiectivelor proiectului”

Reprezentantul firmei de consultanță a explicat că nu se pot face modificări majore, pentru că este un proiect integrat, care curprinde trei proiecte mai mici considerate obiective pentru proiectul mare: “Referitor la întrebarea dacă putem renunța la partea de extindere, nu se poate pentru că, după cum bine știți, este un proiect de extindere a rutelor, traseelor, stațiilor de transport public. Este un proiect integrat din trei componente pe care trebuie să le luăm ca și obiective, iar în contractul de finanțare, municipiul Vaslui s-a angajat să implementeze toate măsurile necesare în vederea atingerii obiectivelor, rezultatelor proiectului. Vă aduc aminte faptul că acest proiect, chiar dacă municipiul Vaslui a avut o oportunitate în fața celorlalte municipii, fiind municipiu reședință de județ, nu a concurat cu celelalte municipii, am avut o grilă de evaluare care curpindea mai mulți indicatori pentru care a fost punctat. Printre acești indicatori, se numără și indicatorii G, care nu pot fi atinși decât în baza unui transport public ecologic, sunt indicatori fizici pe care noi trebuie să-i indeplinim. Autobuzele au fost achiziționate, urmează troleibuzele… Dumneavoastră spuneți să meargă pe traseele vechi, care au fost practic modernizate în vechea programare, tot prin fonduri europene. Transportul public cu troleibuze a fost justificat să meargă pe traseul de extindere. Dacă ne întrebați de ce nu am pus autobuzele să meargă pe traseul existent, nu se poate, pentru că noi eram în perioada de monitorizare și durabilitate a proiectului existent pe vechiul program. Referitor la cea de-a doua întrebare, banii care au fost atrași prin cererea de rambursare pentru achiziționarea autobuzelor și a troleibuzelor care vor sosi, vor trebui înapoiați dacă nu pot fi atinși ca indicatori per total proiect. După cum vă spuneam, este un proiect integrat, așa a fost prins și în cadrul strategiei planului de mobilitate, și așa a fost aprobat și de către minister, respectiv Comisia Europeană”, a explicat reprezentantul firmei de consultanță. De asemenea, acesta a mai explicat că este posibil ca termenul limită de finalizare a proiectului (decembrie 2023) să fie prelungit cu un an de zile, Comisia Europeană aflându-se deja în discuții pe seama acestui subiect cu mai multe țări.

Consilierul Sorin Radu: “cât ne costă dacă renunțăm acum la proiect?”

Consilierul Sorin Radu, totodată președinte de ședință, a adus în discuție și varianta renunțării la proiect: “Dacă tragem linie, ce pierdem? Cât ne costă dacă renunțăm? Costul cu autobuze și troleibuze este cel mai mare, dar nu este singurul, pentru că mai sunt și costuri cu consultanța, cu proiectarea… Când decizi pe sume atât de mari, trebuie să ai toate informațiile. Nu vrea nimeni tragă linie, domnul Dragomir a pus o întrebare foarte bună: care sunt riscurile? Haideți să vedem!”. În discuție a intervenit și primarul, care a subliniat că, dincolo de toate costurile, mai este un risc mare: “oprirea proiectului înseamnă pierderea banilor care sunt în acest proiect integrat, adică returnarea către Comisia Europeană a tuturor banilor atrași pentru documentație, achiziționarea celor opt autobuze hibride și achiziția troleelor, care nu au ajuns, dar sunt contractate, până în luna decembrie trebuie să ajungă. Toate aceste costuri ajung la aproximativ 20 milioane lei, practic îi pierdem și stopăm proiectul. Dar vă rog să rețineți, cel mai important lucru este următorul: nefinalizarea unui proiect va pune o bilă neagră autorității locale Vaslui pe orice ghid. Vom fi depunctați la orice analiză care va urma. Este o chestiune foarte delicată”. Directorul economic a explicat, apoi, că “până acum pe acest proiect s-au făcut plăți de 15 milioane de lei, iar pentru cele zece troleibuze va urma o plată de aproximativ 21 milioane lei”.

Viceprimarul Mîndru, supărat pe firma de consultanță: “aveți rolul de a ne ajuta să luăm cea mai bună decizie, dar nu ne-ați expus o variantă”

Viceprimarul Cătălin Mîndru i-a luat la întrebări pe reprezentanții firmei de consultanță: “accentuez rolul foarte important pe care îl aveți dumneavoastră, firma de consultanță, în a ne ajuta să luăm decizia corectă. De aceea sunteți consultanți. Este aici, în memoriul justificativ întocmit de dumneavoastră, un lucru important referitor la mijloacele de transport care vor fi achiziționate și nu vor putea funcționa în situația în care investițiile din acest proiect nu se vor realiza. Considerați că este corectă această afirmație? Să spunem că punem stop proiectului acum și returnăm banii, cei 35-40 milioane, aceste mijloace de transport ecologic, deja achiziționate, nu vor mai putea funcționa în municipiul Vaslui?”, a întrebat viceprimarul Mîndru. În replică, reprezentantul firmei de consultanță a explicat: “noi ne refeream la partea de complementaritate a acestui proiect, este complementar și cu depoul, și cu partea de e-ticketing, pentru că acest soft care se va achiziționa va fi montat pe troleibuze, autobuze, ca ulterior să poată funcționa. Noi ne referim la un proiect integrat, nu știu cum s-ar putea scoate din context partea aceasta…”.

“Măi, fraților, dacă oprim acum proiectul, dăm banii înapoi”

Nemulțumit de răspunsul primit din partea consultantului, viceprimarul a insistat să clarifice lucrurile: “Spuneam că aveți rolul de a ne ajuta să luăm cea mai bună decizie, însă una dintre variantele pe care le avem pe masă a fost expusă de președintele de ședință și nu de dumneavoastră. Mă refer la varianta de a renunța în acest moment la proiect. Este o variantă greu de luat, dar este o variantă. Nu ne-ați pus-o pe masă. Așteptările din partea dumneavoastră sunt de a ne da toate detaliile pentru a putea lua o decizie în cunoștință de cauză. Acum spuneți că vă refereați la altceva, dar eu când citesc ce am spus mai devreme, asta înțeleg, că dacă am cumpărat aceste mijloace de transport ecologic, nu le mai putem folosi în municipiul Vaslui, dacă se oprește proiectul. Nu este așa. Dacă se oprește în acest moment proiectul, rămânem cu mijloacele achiziționate și le putem folosi după ce dăm banii înapoi. În momentul în care avem pe masă toate variantele și le discutăm pe toate, decizia este mult mai ușor de luat. În momentul în care a intervenit președintele de ședință și a spus «măi, fraților, dacă oprim acum proiectul, dăm banii înapoi», abia atunci a devenit mult mai ușor de a lua decizia cealaltă, cea de a continua cu acest proiect. Dar asta trebuia să o facă consultanții, nu președintele de ședință”, a concluzionat viceprimarul Mîndru. După dezbateri, consilierii locali au hotărât în unanimitate să meargă mai departe cu proiectul, chiar dacă asta va însemna să facă un împrumut de 56 milioane de lei".

Linkul articolului https://www.vremeanoua.ro/proiectul-de-modernizare-a-transportului-local-o-piatra-de-moara-pentru-cl-vaslui-trebuie-sa-se-imprumute-de-56-milioane-de-lei/

De mentionat ca troleibuzul a fost introdus la Vaslui la 1 mai 1994, pe o singura linie (2 Gara- Textila). La vremea respectiva s-a spus ca introducerea troleibuzului la Vaslui ar fi fost "ambitia" primarului de atunci, Victor Cristea (care a fost primar la Vaslui intre anii 1992- 2008).
Sus In jos
tcm

tcm


Numarul mesajelor : 621
Varsta : 28
Localizare : Oradea ; Leeds (UK)
Reputatie : 4286
Data de inscriere : 27/06/2014

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitimeJoi 30 Iun 2022, 15:54

tcm a scris:
Mercedes O345 (Conecto Interurban) numar de parc 109 , cumparat second-hand , cel mai vechi autobuz din flota OTL. Inca se tine binisor , circula in special pe linia metropolitana 612. Au mai existat si numerele 158-164 , dar ultimele bucati au fost casate anul trecut.
109 , pe linia 612 la Podul CFR.
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Otl_1010
Autobuzul acesta cred ca a ajuns la final de cariera azi , dupa 24 de ani de circulatie , dupa ce a suferit un incendiu (nu marti cum scrie in articol). OTL a cumparat 25 de autobuze second-hand , 20 normale si 5 articulate , iar daca nu aveau in plan sa il retraga , acum au motiv , desi nu m-as mira sa fie reparat. Autobuzele normale sunt Mercedes Citaro ex RET (Rotterdam). Inca nu au fost puse in circulatie , si nu au sosit toate. Unul dintre ele a primit numarul de parc 31 si a circulat zilele trecute in probe.
Pozele cu 109 din timpul stingerii incendiului sunt preluate din articol. https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/un-autobuz-cu-pasageri-a-luat-foc-in-oradea-4026342/
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 65718810
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 65728011
Bihon: a scris:
Un autobuz cu pasageri a luat foc în Oradea. 10 pasageri și șoferul au ieșit la timp din autobuz
Incendiul a avut loc marți dimineața, la un autobuz OTL care circula pe șoseaua Borșului din Oradea.

Incendiul a fost anunțat la 112 în jurul orei 06:25. În momentul izbucnirii incendiului în autobuz se aflau șoferul și zece pasageri. Șoferul a reacționat rapid și a oprit autobuzul, toți pasagerii fiind evacuați.

La fața locului au fost mobilizate de urgență două echipaje din cadrul Detașamentului 2 de Pompieri Oradea, cu o autospecială de lucru cu apă și spumă și ambulanța SMURD a subunității.

„Ajunși la locul intervenției, pompierii militari au localizat și lichidat rapid incendiul, reușind să împiedice propagarea acestuia la întregul autobuz”, transmite maior ISU Crișana, Camelia Roșca.

Potrivit pompierilor, cauza probabilă a incendiului este un conductor defect. Flăcările au distrus materiale combustibile din compartimentul motor și stopul din stânga spate.
Sus In jos
https://www.facebook.com/
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8240
Data de inscriere : 16/01/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitimeVin 01 Iul 2022, 16:26

Pentru cunoscatori Smile
Acest autobuz e cumva un fost Lutas din anii '90?

Nu imi amintesc sa mai fi vazut de atunci vreunul la Otopeni. A fost o reintilnire pe cit de surprinzatoare, pe atit de placuta. Le credeam scoase din uz de mult, nicicum in serviciu si cu atit mai putin in stare asa de buna:

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 20220627

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 20220626
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20147
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24914
Data de inscriere : 17/08/2011

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitimeVin 01 Iul 2022, 17:57

E un Mercedes O305G, unul din miile aduse la mâna a doua în România din Germania începând cu mijlocul anilor '90.
Nu mai poate circula pe drumurile publice, pentru că nu mai poate fi înmatriculat, fiind non-euro. Dar aeroportul nu e drum public Smile Oricum, modelul ăsta de autobuz e fără de moarte, e cam ultimul model de autobuz Mercedes înainte de trecerea la economia de consum şi la autobuzele de unică folosinţă, fabricat între 1969 şi 1987.

Acum nici la Otopeni nu se mai pot aduce astfel de autobuze, câtă vreme s-a impus norma de poluare Euro 4 pentru orice autobuz vechi adus. Evident, cele rămase pot circula în continuare, Globe Ground a avut mai multe, ar trebui să aibă minim 15 ani de exploatare pe Otopeni, dacă nu mai mult. Firma mai are şi Citaro G şi alte feluri de autobuze mai noi, care cam zac la gard.

Iată-l şi pe GC803, văzut pe sub un ATR-72:
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Dsc07510

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8240
Data de inscriere : 16/01/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitimeVin 01 Iul 2022, 18:04

Merci! Cine stie, cunoaste, cum s-ar zice Smile
Se vedea de la distanta calitatea buna a constructiei, metal adevarat, inchegat cum se cuvine, cu simt de raspundere.

Nu stiam de lipsa conditiei non euro la autobuzele din aeroporturi. Asa se explica faptul ca alte autobuze de pe acolo sint adevarate camere de gazare. Ne tin pe loc cu motorul pornit si intra tot fumul inauntru de parca ai fi intr-o RATA din anii '80. Probabil au si motoarele zob, in zilele lor bune din tinerete nefumegind asa.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6403
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11567
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitimeJoi 18 Aug 2022, 16:18

Doua harti interesante din anul 1999 (sursa- forum "Tramclub"- "Ghidul turistic si comercial al litoralului") care arata reteaua de transport urban in comun de atunci din Constanta!

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Consta10

In schita cu rosu sunt reprezentate liniilede tramvaie, cu galben liniile de troleibuze si cu albastru liniile de autobuze!

Dupa cum se observa atunci transportul urban in comun , in interiorul municipiului Constanta, se realiza aproape numai cu tramvaie si troleibuze!
Constanta aveea o retea de troleibuze cu o lungime totala de 35,2 km, 11 linii de troleibuze (40, 41, 42, 42b, 43, 44, 47, 48, 48b, 49 si 51), 10 capete de linii de troleibuze (Mamaia, Pescarie, Tomis Nord, Gara, Poarta 1 Port, Poarta 2 Port, CL 44, Eliberarii, BJATM, Palas) si un depou pentru troleibuze.
*Capatul de linie "Eliberarii" era situat in apropierea statiei CFR Constanta-Marfuri ?

Se observa ca atunci autobuzele urbane din Constanta circulau numai pe cateva trasee de la marginea orasului:

-1 Autogara Nord- ICRAL (pe: Bdul. Tomis, Bdul. Aurel Vlaicu, Strada Varful cu Dor)

-2 Gara- Poarta 6 Port (inlocuit ulterior cu tramvai)(pe: Bdul. Mangaliei, strada Viorelelor)

-4 Gara- Fabrica de Oxigen (pe: Bdul. Mangaliei)

-5 Gara- ICRAL (pe: Bdul. Mangaliei, Strada Pandurului, Strada Democratiei, Strada Varful cu Dor si Strada Hatman Luca Arbore- Strada Comarnic)

-13b Gara- Poarta 6 Port- Sanatoriul Agigea (pe: Bdul. Mangaliei, strada Viorelelor, strada Sudului).
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18148
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23549
Data de inscriere : 05/10/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitimeMar 23 Aug 2022, 21:22

Din Ploiesti..

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Img_2148
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Img_2149 Like a Star @ heaven
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6403
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11567
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitimeLun 24 Oct 2022, 09:21

A inceput constructia efectiva a noului garaj pentru viitoarele "autobuze" electrice (10 bucati) din Barlad.

Articolul din ziarul "Vremea Noua de Vaslui" , scris de Cezara Mironica:

"Bârladul va avea o nouă autobază, investiția fiind de 14 milioane ron"

"UNA NOUĂ… A început construirea noii autobaze a Bârladului. Este o investitie în valoare de 13,9 milioane lei, parte a proiectului de Mobilitate Urbană, în cadrul căruia se află și achiziționarea a 10 autobuze electrice. Autobaza va fi formată din birouri și o zonă tehnică, ce va cuprinde parcare pentru mijloacele de transport în comun, atelier de întreținere, spălătorie și stații de încărcare pentru autobuzele electrice. Realizarea depoului face parte din pachetul privind Mobilitatea urbană, cel mai mare proiect al Bârladului din ultimii 30 de ani, care cuprinde achiziționarea autobuzelor electrice, precum și asfaltarea și modernizarea celor mai importante străzi ale orașului. În total este vorba de peste 100 de milioane de lei, iar după cum se vede, „zelosul” primar Dumitru Boroș le-a început pe toate odată, băgând bârlădenii în cea mai neagră deznădejde când merg pe străzi sau trotuare! Autobaza va fi construită pe amplasamentul fostului poligon auto, pe strada Tecuciului , de firmele Cornell’s Floor SRL Botoșani și Gafco Construct SRL din satul Lozna, județul Botoșani, asocierea care a fost declarată cîștigătoare în urma licitației organizată pe SEAP (site-ul de achiziții publice a statului român). Valoarea proiectului a fost de 14,7 milioane de lei, însă asocierea mai sus menționată s-a angajat să construiască depoul cu 13,9 milioane lei – fără TVA."

Acest nou garaj va apartine "Companiei de Utilitati Publice Barlad", societate care, din aprilie 2022, a preluat transportul urban in comun din Barlad si unde Consiliul Local Barlad este actionar majoritar.
In prezent transportul urban in comun din Barlad se realizeaza cu 7 autobuze second-hand (4 de tipul "Volvo" si inca 3) si 4 microbuze noi.

 In prezent in Barlad exista doua trasee "principale" operate cu autobuze (IRB- Gara si IRB- Liceu) si 3 trasee "secundare" operate cu microbuze (IRB- Podeni, Gara- Cartier Deal si IRB- Cartier Deal).

 Dupa achizitionarea celor 10 "autobuze" electrice vor mai fi infiintate inca doua trasee noi:

-Garaj- Restaurant Galamar (Strada Tecuciului, Strada Mihai Eminescu, Strada Dragos Voda, Strada Nicolae Balcescu, "Podul Verde", Bdul. Epureanu, Bdul. Republicii)

-Garaj- Gara- Restaurant Galamar (Strada Tecuciului, Strada General Vasile Milea, Gara, Bdul. Mihai Viteazul, Strada Colonel Simionescu Sava, "Podul Pescariei", Strada Ioan Popescu, Bdul. Vasile Parvan, Bdul. Republicii)

In cadrul acestui proiect se mai afla in executie si modernizarea acestor strazi si constructia a 3 parcari tip "park & ride".

De asemenea se afla in stadiu de executie si viitoarea sosea de centura a municipiului Barlad.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18148
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23549
Data de inscriere : 05/10/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitimeMier 26 Oct 2022, 18:57

Am văzut în Finlanda că au tramvaie de la Skoda.La.moi nu erau bune?

https://www.zf.ro/eveniment/municipiul-ploiesti-va-achizitiona-22-de-autobuze-electrice-si-30-de-21269794
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6403
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11567
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitimeMier 02 Noi 2022, 15:53

In sfarsit primaria Vaslui a predat amplasamentul catre constructorul care va realiza noul garaj ("depou") pentru viitoarele troleibuze si pentru autobuze.
Constructorul este asocieriea dintre firmele "SC Demo Idil Construct SRL" si "SC Cipsor Construct SRL", cea care a cîstigat contractul de lucrãri în valoare de 28.086.535,83 lei fãrã TVA.
Amplasamentul este situat pe strada Ceramica, nr. 3 si are o suprafata de 22.685 mp.
Pe acest amplasament se vor executa urmatoarele constructii si dotari: halã de reparatii, spãlãtorie, statie de carburanti, remize, anexe, corp administrativ, statie ITP, retea fir-contact pentru troleibuze, si punct gospodãresc, concomitent cu amenajarea terenului – alei pietonale, realizare control acces, amenajare spatii verzi, realizarea de lucrãri de bransament utilitãti existente.

Sursa: ziarul "Vremea Noua de Vaslui" https://www.vremeanoua.ro/primaria-vaslui-a-predat-constructorului-amplasamentul-pe-care-va-fi-ridicat-noul-depou-pentru-autobuze-si-troleibuze/

De mentionat ca in anul 1994, cand a fost data in functiune , prima data, reteaua de troleibuze din Vaslui, a existat inca de atunci un proiect/plan de a se construi un garaj pentru troleibuze, pe acest amplasament, dar, la vremea respectiva, nu a mai fost construit!

Sa speram ca in scurt timp va incepe si executia lucrarilor (conform celor mentionate pe SEAP contractul a fost atribuit) pentru extinderea retelei de troleibuze din Vaslui si realizarea noilor statii de redresare.

Urmeaza a fi aduse la Vaslui si cele 10 troleibuze contractate, de tipul "Solaris-Trollino-12M".

Intr-un articol publicat pe forumul "Metrou usor" se pot citi urmatoarele despre noile statii de redresare care urmeaza a fi realizate la Vaslui: "Dacă inițial stațiile de transformare au fost gândite ca niște module simple, care să conțină echipament de transformare și sisteme de protecție clasice, după achiziționarea troleibuzelor, s-a constat că au echipamente superioare de comunicație și protecție, iar pentru integrarea lor sunt necesare sisteme suplimentare în stația de transformare".

Despre ce fel de "sisteme suplimentare in statia de transformare" ar putea fi vorba ?!

In principiu o statie de transformare/redresare pentru alimentarea retelei de troleibuze ar trebui cred sa asigure cateva conditii de baza in exploatare:
-Sa asigure o tensiune constanta in retea, tensiune la care functioneaza troleibuzele;
-Sa fie dimensionata astfel incat sa suporte puterea electrica a celor 10 troleibuze , mergand pe probabilitatea ca vor circula toate cele 10 troleibuze concomitent (cele care vor fi achizitionate la Vaslui vor fi echipate cu sistem "Medcom", deci o putere de 175 Kw/troleibuz, in total 1750 Kw)
-Sa dispuna de echipamente de protectie, pentru a asigura protectia statiei de transformare/redresare in cazul aparitiei de supratensiuni pe circuitele electrice care alimenteaza statia.


Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6403
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11567
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitimeJoi 03 Noi 2022, 16:53

O schita (gasita pe site-ul Tramclub) cu traseele pe care va fi extinsa reteaua de troleibuze din Vaslui (Strada Traian- Strada Calugareni- Strada Castanilor pana la barajul "Delea", Strada Gheorghe Doja si Strada Ceramica pana la fosta platforma industriala "Rediu")!

Din schita se observa si locurile unde vor fi amplasate cele doua noi statii de redresare pentru alimentarea retelei extinse de troleibuze: una in suburbia "Moara Grecilor" si una aproximativ la intersectia strazilor Calugareni si Castanilor.
Statia actuala de redresare (din 1994) este amplasata pe strada Spatar Angheluta, in apropierea sediului Directiei Judetene pentru Tineret si Sport.

Din pacate nu stiu cine a gandit acest plan de extindere a retelei de troleibuze din Vaslui, dar pe doua din traseele alese pentru extinderea retelei de troleibuze numarul de calatori este destul de redus:

-Pe strada Ceramica, spre fosta platforma industriala "Rediu". Acolo toate intreprinderile industriale care erau in 1990 sunt demult disparute (cu exceptia IAMC/ AMC "Bathoterm") si in afara de cateva blocuri si foste camine de nefamilisti nu prea mai este nimic acolo!
Si autobuzele urbane care merg in aceea directie au putini calatori!

-Pe strada Castanilor, pana la barajul "Delea". Acolo este o zona de case si vile si ma indoiesc ca cei care au vile acolo vor circula cu troleibuzul!

Mai degraba decat sa se extinda reteaua de troleibuze spre barajul "Delea" alegeau alt traseu mai util pentru extinderea retelei si anume: de la intersectia strazilor Castanilor si Sublocotenent Ionese Adrian reteaua sa fie extinsa pe strada Sublocotenent Ionese Adrian, pana la intersectia cu Strada Stefan cel Mare si apoi sa fie unita cu reteaua existenta de pe strada Stefan cel Mare.
In acest fel s-ar creea o legatura intre reteaua care va fi extinsa pe strada Traian si reteaua existenta de pe strada Stefan cel Mare si in plus o retea de troleibuze dusa pe strada Sublocotenent Ionese Adrian ar deservi si cartierul de blocuri "13 Decembrie".

*Din pacate schita respectiva este in format "pdf" si nu stiu cum sa o atasez la mesaj!
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18148
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23549
Data de inscriere : 05/10/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitimeDum 06 Noi 2022, 22:42

https://www.pandurul.ro/articol/primul-troleibuz-cu-autonomie-a-ajuns-la-targu-jiu_156808.html
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8293
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 12921
Data de inscriere : 06/04/2012

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitimeMier 09 Noi 2022, 21:59

Adrian78 a scris:
https://www.pandurul.ro/articol/primul-troleibuz-cu-autonomie-a-ajuns-la-targu-jiu_156808.html

Troleibuz cu autonomie inseamna ca ia curent atat din retea cat si din baterie?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20147
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24914
Data de inscriere : 17/08/2011

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitimeMier 09 Noi 2022, 22:17

Are nişte baterii pe care le încarcă din reţea când merge, în genul celor utilizate la Braşov. Problema e că asta creşte puterea absorbită, deci creşte amperajul... la Braşov nu au putut să facă tot ce şi-au propus, pentru că decuplau substaţiile de la suprasarcini, prin urmare în Valea Cetăţii abia mai urcă câte un 31 troleibuz, restul autobuze. Deh, dacă au distrus substaţiile de redresare în epoca Scripcaru...
Nu ştiu cum stă situaţia la Târgu Jiu, cei de la Transloc mi s-au părut mai destupaţi la minte şi mai profesionişti decât cei de la Braşov, probabil or fi luat şi asta în calcul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat





Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 9 Icon_minitime

Sus In jos
 
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze
Sus 
Pagina 9 din 17Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Autocarele, sicrie pe roti !
» Poze cu mijloace de transport in comun
» Dube, autocare, autobuze în România
» rute in care trenul ar fi in avantaj fata de autobuze
» UZ-Ucraina

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: