Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni

In jos 
+41
t1972
Dr2005
Adrian78
razvan - trenuri
Peter Fodor
Laurentiu Ciobanu
sun20
kasapis2007
Theijs
DUAL
AeroX
MariusM
Jeorje
dan tm
sp59
ravers75
spiderpc
Katalyn
TER200
cardinal
alliens
Nesebar
bobi
ciprian71
alinx3330
marius_catalin84
marius664
cristinat
@ndrey
laurentzu
IonutCFR2009
sorin
teoiasi
riciu
mielutu zburator
Adirmvl
neluadi
cfr500
DAS 2011
ldh80
Andrey_tm
45 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 22 ... 41, 42, 43  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6306
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11425
Data de inscriere : 03/11/2010

M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitimeSam 10 Feb 2024, 12:18

Pentru trenurile Iasi- Ungheni ar trebui in primul rand ca CFR-Calatori sa aibe un material rulant adecvat- automotoare sau rame electrice (daca ar fi electrificata linia pana la Ungheni CFM)!
Daca pui o locomotiva diesel-electrica sa duca un singur vagon (sau chiar cateva vagoane) nu mai poate fi vorba de nici un fel de eficienta!

Insa mai multe discutii despre infrastructura feroviara din apropierea Iasului ar trebui purtate la un topic dedicat complexului CFR Iasi!

Au fost finalizate lucrarile "Quick Wins" pe M600 ?
Sus In jos
Ionut31

Ionut31


Numarul mesajelor : 105
Varsta : 15
Localizare : Falciu
Reputatie : 551
Data de inscriere : 11/02/2023

M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitimeDum 17 Mar 2024, 19:24


Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6306
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11425
Data de inscriere : 03/11/2010

M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitimeDum 17 Mar 2024, 21:42

Cand se estimeaza finalizarea acestor lucrari ?
Sus In jos
Ionut31

Ionut31


Numarul mesajelor : 105
Varsta : 15
Localizare : Falciu
Reputatie : 551
Data de inscriere : 11/02/2023

M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitimeLun 18 Mar 2024, 15:08

ldh80 a scris:
Cand se estimeaza finalizarea acestor lucrari ?

25 Decembrie 2025
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6306
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11425
Data de inscriere : 03/11/2010

M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitimeMar 16 Apr 2024, 21:32

Legat de aceste lucrari tip "Quick Wins" care se fac acum pe M600: din ce am vazut in unele filmari si fotografii se reface complet stratul de piatra sparta, se pun traverse si sine noi, cu sisteme de prindere elastica a sinei de traversa!

Viteza maxima, in urma acestor lucrari, va fi de 120 km/h.

Intrebarea mea este, daca linia ar fi electrificata, VS ar putea fi ridicata la 160 km/h, fara a fi necesare alte lucrari la infrastructura si suprastructura caii (vorbesc strict de calea de rulare- terasament, poduri/podete, stratul de piatra sparta, sine, traverse, prinderi) ?
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1004
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3443
Data de inscriere : 24/08/2017

M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitimeMier 17 Apr 2024, 13:07

Pentru ridicarea vitezei la 160 trebuie eliminate diverse curbe de pe traseu. Nu stiu daca se justifica 160 pe acolo momentan, avem multe magistrale mult mai importante ce ar avea nevoie sa se poata merge macar cu 120 cum se merge pe Faurei-Buzau.
Numa sa nu bagi marfa pe acolo, deja pe Faurei-Buzau se simte pe alocuri ca a trecut marfa de cand s-a inceput reabilitarea firului 1.

Sus In jos
DAS 2011




Numarul mesajelor : 374
Reputatie : 4984
Data de inscriere : 18/09/2011

M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitimeMier 17 Apr 2024, 19:35

Se pot viziona filmarile colegilor de pe forum de pe santierele de modernizare a culoarului IV pentru 160 km/h. In primul rand se refac toate terasamentele, se asigura colectarea si evacuarea apelor ( deosebit de important pentru o lucrare care sa reziste multi ani ), se schimba cadrul sina-traversa, peroane, pasaje, instalatii si unde este nevoie se realizeaza alt traseu. Aceste modernizari le-as vedea realizate pe M100,200,300,500 si 800.Pe restul magistralelor e bine si 120 km/h si centralizarea tuturor statiilor si liniilor curente !! In particular pentru M600 se poate face 120km/h pana la Grajduri. Daca ar fi locomotive si automotoare competitive care sa urce sprinten rampa de la Barnova, sa parcurga Grajduri - Tecuci cu 120 km/h cu opriri doar la Buhaiesti, Vaslui si Barlad, cu macazuri cu viteza sporita in abatere la Grajduri, Rebricea, Munteni se poate scoate un timp de 2 ore pe distanta Iasi - Tecuci.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18038
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23402
Data de inscriere : 05/10/2010

M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitimeMier 17 Apr 2024, 19:56

E bine și 120km/h fara restricții .Am văzut în Olanda se circulă cam cu viteza maxima de 130 km/h pe multe.sectii cu intrări în stații peste macaze cu 60-80 km/h
Aici mai contează și materialul rulant care sa aibă accelerație mare și să deccelereze la fel unde se pot obține minute bune
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6306
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11425
Data de inscriere : 03/11/2010

M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitimeMier 17 Apr 2024, 22:10

Curbe stranse pe M600, intre Tecuci si Grajduri, nu cred sa fie! Dpdv al traseului actual al liniei cred ca ar fi posibila viteza de 160 km/h, intre Tecuci si Grajduri, fara modificarea traseului liniei.

Dar pentru 160 km/h ar trebui probabil refacut complet si terasamentul liniei, schimbate podurile si podetele (mai importante ar fi podurile peste raul Barlad, in numar de 5- unul la Barlad, doua in apropiere de Crasna, unul in apropiere de Balteni si unul la Buhaiesti) si realizat un sistem de colectare si evacuarea a apelor pluviale.

Electrificarea M600 ar trebui facuta pe doua sectoare:

-Tecuci Nord hc- Vaslui- Nicolina

-Socola- Ungheni Moldova

In acest fel depoul Iasi nu ar mai aveea nevoie de locomotive diesel (pentru trenurile de calatori) iar, pentru trenurile de marfa, avantajul electrificarii M600 ar fi in special pentru OTF de marfa care duc trenuri spre Republica Moldova- daca M600 ar fi electrificata si pe distanta Socola- Ungheni Moldova acesti OTF romani de marfa nu ar mai trebui sa utilizeze locomotive diesel, putand duce trenurile de marfa, cu locomotive electrice, pana in statia Ungheni Moldova.

Principalele categorii de marfuri transportate, de OTF de marfa romani, spre Republica Moldova, sunt:

-Pacura, benzina/motorina

-Fier vechi (probabil pentru combinatul metalurgic de la Rabnita)

Din Republica Moldova OTF de marfa romani preiau, din statia Ungheni Moldova, vagoane cu cereale, transpuse pe boghiuri de ecartament normal in statia Ungheni-Moldova.

De asemenea din Republica Moldova mai vin vagoane cu ciment (produs la fabrica de ciment din Rezina), care circula pe cale larga pana in incinta remizei Socola, unde sunt descarcate in mijloace auto.

Vagoane pe cale larga, incarcate cu diverse materiale de constructii sau cu sarma mai erau/mai sunt aduse (pe cale larga) pana in incinta terminalului Romtrans Socola, unde sunt descarcate in mijloace auto.
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1004
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3443
Data de inscriere : 24/08/2017

M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitimeMier 17 Apr 2024, 22:33

Pentru marfa ai deja Marasesti-Pascani-Iasi care se preteaza mai bine la asa ceva, altfel Barnova cam pune probleme la marfa. Oricum la marfa ai timpi mari in parcurs, nu-i mare diferenta daca pastrezi traseul actual.

Electrificarea nu ar fi musai necesara, nici in Germania nu ai toate liniile electrificate, la calatori poti merge binemersi cu diesel-ul. Asta mai ales ca nu ai foarte mult trafic pe aici si ar dura ceva pana s-ar amortiza investitia in electrificare, ca totusi te costa 700 de mii de euro/km de linie simpla.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18038
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23402
Data de inscriere : 05/10/2010

M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitimeMier 17 Apr 2024, 22:40

Da dar pe M600 faci cupluri doar până la.Barnova pe când ep.M606 faci Sarca -Pascani și apoi iara de la.Pascani încă o data
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6306
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11425
Data de inscriere : 03/11/2010

M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitimeMier 17 Apr 2024, 23:28

Din câte s-au spus pe acest forum starea locomotivelor diesel pe care le are depoul Iași este destul de proastă - celor de la CFR Călători și de la depoul Iași în special cred că le-ar prinde foarte bine electrificarea M600, că nu ar mai trebui sa se chinuie cu locomotive diesel la trenurile de călători!

Electrificarea pe tronsonul Socola- Ungheni Moldova le-ar prinde bine in special OTF de marfă, că nu ar mai trebui sa folosească locomotive diesel pe acest tronson- ar lua direct cu electrică marfarul cu cereale din Ungheni Moldova și le-ar duce cu acceiasi electrică până în port la Constanța!

Sau ar duce cu electrică trenurile cu păcură, benzina sau motorină de la Ploiești până la Ungheni Moldova (sau după caz până la Cristești - Jijia, daca acolo combustibilul petrolier este transvazat din vagoane de ecartament normal in vagoane de ecartament larg).

Astfel tracțiunea diesel ar rămâne pe M600 numai pe firul de ecartament larg dintre Ungheni-Moldova și Socola!
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1004
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3443
Data de inscriere : 24/08/2017

M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitimeJoi 18 Apr 2024, 09:48

E mai ieftin sa iei loco diesel noi decat sa electrifici. Repet: 700 de mii de euro km de electrificare. Cat costa o loco diesel noua cu mentenanta pe 20 de ani?
Ca nici electricele de le au nu-s mai soi, tot EA-uri de 40-50 de ani.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18038
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 23402
Data de inscriere : 05/10/2010

M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitimeJoi 18 Apr 2024, 10:40

Laurentiu Ciobanu a scris:
E mai ieftin sa iei loco diesel noi decat sa electrifici. Repet: 700 de mii de euro km de electrificare. Cat costa o loco diesel noua cu mentenanta pe 20 de ani?
Ca nici electricele de le au nu-s mai soi, tot EA-uri de 40-50 de ani.

UE nu mai da bani pentru achiziția de material.rulant cu tracțiune diesel.Locomotive diesel mai produce Siemens care au produs 10 bucăți de Vectron DE și Bombardier care au avut o comanda de 50 de Traxxuri DE cu 4 motoare de 550kw in loc de un motor mare de 2200kw
Succes au acuma locomotivele.DualMode.gen Stadler Eurodual și Vectron Dualmode
Presa are.o.comanda de 16 Gama pentru PKP IC dar tot Dualmode 4000kw electric și 2200kw diesel
Probabil OBB o să își reloce flota de Hercules In Slovacia Slovenia Croația odata cu electrificarea multor secții
Viitorul este tehnologia dualMode pentru locomotive și electric/baterii pentru automotoare doar noi mai aruncam banii pe.vopsit Sulzere și Hamuri
Electrificare are avantajul că poți mari tonajele.la.trenuri că tracțiunea electrica e mai eficienta
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1004
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3443
Data de inscriere : 24/08/2017

M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitimeJoi 18 Apr 2024, 13:47

Si ce, noi nu avem bani, trebuie musai sa le luam cu bani de la UE?

Pentru dual-mode Diesel+electric ne dau bani?

Problema e ca avem multe zone gen Sibiu sau Oradea-Satu Mare unde nu se justifica dual-mode, cum nu se justifica la moldoveni, nu vor vedea niciodata catenara. Hai, la un tren de lung parcurs se justifica sa pui o dual-mode ca sa nu mai schimbi tractiunea, dar ai destule sectii lungi neelectrificate la trenuri locale unde dual-mode sunt bani aruncati.

Ca e mai eficient asa decat prostii gen hidrogen, acumulatori, etc. Vorba aia, am tras noi LEMA la gard, nu mai avem garduri libere si pentru loco pe acumulatori in 10 ani de la achizitie. Dieselul va fi baza multi ani de acum incolo pe sectiile neelectrificate, la fel ca si pe sosea la TIR-uri.
Sus In jos
Continut sponsorizat





M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Empty
MesajSubiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni    M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni   - Pagina 42 Icon_minitime

Sus In jos
 
M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni
Sus 
Pagina 42 din 43Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 22 ... 41, 42, 43  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni
» IR 1964/1963 Iasi-Vaslui-Tecuci-Focsani-Buzau(Suceava)-Mangalia
» Mersul Trenurilor 2012-2013
» IR 1962/1961 Iasi-Vaslui-Barbosi-Braila-Tandarei-Constanta-Mangalia
» Întrebări şi răspunsuri

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 600-
Mergi direct la: