Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Caile ferate si mineriadele

In jos 
+13
Amiralul
dan tm
lifetec
DUAL
Re6/6
ATM
kristi kkk
spiderpc
Dr2005
IonutChircu
Luna
Bobses
ldh80
17 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Aug 2016, 08:27

Daca ai 34 de ani ce ai cunoscut tu ceferisti desavirsiti? ce ai cunoscut tu activitate feroviara in Husi?

Cititi la topicul despre linia 604, ca sa vedeti ce activitate feroviara am cunoscut eu la Husi! Nu va bagati in treburi care nu aveti de unde sa le cunoasteti, si pe care eu l-am cunoscut si trait personal!
Ati stat dumneavoastra langa ceferistii din statia Husi in anii 80 ?! Nu cred! Eu insa da!


Iar faptul ca pentru anumite lucrari de constructii in transporturi, se apela si la armata, nu vad de ce ar fi rau!

Mai lasati lozincile de genul ca vai de mine ce rau era Ceausescu- pai atunci fiecare aveea locul de munca asigurat (nu trebuiau sa plece romanii nostri prin Italia sau Spania sa spele batranii Europei la fund sau sa munceasca ca sclavii pe plantatie), imediat dupa ce terminai o scoala profesionala, liceu industrial sau facultate primeai imediat repartitie de serviciu, dupa ce te casatoreai primeai repartitie de apartament sau garsoniera (pentru care plateai o chirie modica), pretul la utilitati era foarte mic, casa ti-o mobilai prin rate avantajoase la CEC, scolarizarea era absolut gratuita!
Atunci Romania aveea industrie si agricultura, se exporta intens.

Ca s-au facut si greseli-mai ales dupa 1980- este adevarat, insa am fi nedrepti si necinstiti daca nu recunoastem si realizari evidente ale acelor ani.
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 1680
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 7445
Data de inscriere : 25/08/2008

Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Aug 2016, 09:15

Tu ești rezultatul eșecului acelui sistem, analfabet funcțional, atât social cât și pe piața muncii. Stai și te plângi că nu ai venituri. In schimb, nu faci nimic să te reprofilezi. La fel în privința informațiilor primite atunci, nu pui în cumpănă nimic, ai luat de bun tot ce ai auzit atunci! Dacă ar mai putea, Ceaișescu ar fi mândru de tine, a creat omul care să nu-i pună în discuție inepțiile. Nu te împăuna, nu ești singurul "succes" al epocii de aur. Sunt destui care plâng după locul lor de munca de atunci, mai trecea o zi, venea leafa, mai umpleau și ei traista cu ceva din avutul obștesc etc. Totuși, cum un copil de 7 ani în 1989, avea acces la activitatea feroviară din Huși? Ori minți cu privire la vârstă? Ce oameni maturi ar spune vrute si nevruta unui țânc?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Aug 2016, 09:34

kristi kkk a scris:
Tu ești rezultatul eșecului acelui sistem, analfabet funcțional, atât social cât și pe piața muncii. Stai și te plângi că nu ai venituri. In schimb, nu faci nimic să te reprofilezi. La fel în privința informațiilor primite atunci, nu pui în cumpănă nimic, ai luat de bun tot ce ai auzit atunci! Dacă ar mai putea, Ceaișescu ar fi mândru de tine, a creat omul care să nu-i pună în discuție inepțiile. Nu te împăuna, nu ești singurul "succes" al epocii de aur. Sunt destui care plâng după locul lor de munca de atunci, mai trecea o zi, venea leafa, mai umpleau și ei traista cu ceva din avutul obștesc etc. Totuși, cum un copil de 7 ani în 1989, avea acces la activitatea feroviară din Huși? Ori minți cu privire la vârstă? Ce oameni maturi ar spune vrute si nevruta unui țânc?

Unde si când m-am plans eu ca nu am venituri ?! Spuneti niste prostii si enormitati, si dupa cate vad atata va duceti capu sa jigniti oameni pe care nu-i cunoasteti! Dar ce sa-i faci -de unde nu este nici Dumnezeu nu cere!
Iar de reprofilat- asa ca un amanunt- daca vreti neaparat sa stiti- am si calificare de electrician in constructii!

Stiti doar sa jigniti oamenii, ca altceva nu! Pentru dumneavoastra, daca cineva are o parere contrara, inseamna ca e prost!

Uite ca eu nu vreau sa cant in struna astora care astazi i ling in fund pe americani si pe cei de la UE, uite ca eu nu vreau sa inghit balivernele cu ineptii de genul ca SUA si UE apara chipurile democratia si asa-zisele drepturi ale omului, etc! Daca nu va convine, e problema dumneavoastra!

Iar ca sa va spun- legat de cate cunostiinte am eu despre activitatea feroviara din Husi. Prima data când am intrat in biroul de miscare a statiei si prima data când m-am urcat in cabina unei locomotive 040-DHC, aveam 4 sau 5 ani! Asa ca nu-mi spuneti mie de activitatea feroviara din statia Husi!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8775
Reputatie : 12488
Data de inscriere : 16/07/2014

Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Aug 2016, 10:01

ldh80 a scris:
Daca ai 34 de ani ce ai cunoscut tu ceferisti desavirsiti? ce ai cunoscut tu activitate feroviara in Husi?

Cititi la topicul despre linia 604, ca sa vedeti ce activitate feroviara am cunoscut eu la Husi!  Nu va bagati in treburi care nu aveti de unde sa le cunoasteti, si pe care eu l-am cunoscut si trait personal!
Ati stat dumneavoastra langa ceferistii din statia Husi in anii 80 ?! Nu cred! Eu insa da!


Iar faptul ca pentru anumite lucrari de constructii in transporturi, se apela si la armata, nu vad de ce ar fi rau!

Mai lasati lozincile de genul ca vai de mine ce rau era Ceausescu- pai atunci fiecare aveea locul de munca asigurat (nu trebuiau sa plece romanii nostri prin Italia sau Spania sa spele batranii Europei la fund sau sa munceasca ca sclavii pe plantatie), imediat dupa ce terminai o scoala profesionala, liceu industrial sau facultate primeai imediat repartitie de serviciu, dupa ce te casatoreai primeai repartitie de apartament sau garsoniera (pentru care plateai o chirie modica), pretul la utilitati era foarte mic, casa ti-o mobilai prin rate avantajoase la CEC, scolarizarea era absolut gratuita!
Atunci Romania aveea industrie si agricultura, se exporta intens.  

Ca s-au facut si greseli-mai ales dupa 1980- este adevarat, insa am fi nedrepti si necinstiti daca nu recunoastem si realizari evidente ale acelor ani.

2016-34=1982

asadar daca ai 34 de ani cu adevarat esti nascut in 1982 iar in 1989 aveai 7 ani deci ce fel de ceferisti desavirsiti ai vazut in anii 80 in Husi?
dar poate ai 43 de ani in fapt ca prea iti amintesti ce spuneau militienii,,hai nea cutare fa-ma de un frigider, hai nez cutare ca dau un coniac bun de Husi"

atunci da se poate.

insa ce trafic era pe Husi sa fie ceferistii desavirsiti.

daca mai traia Gheorghiu Dej erai comisar al poporului sau poate judecator la Tribunalul poporului.
La Ceausescu ai fi fost responsabil cu munca de partid si propaganda pe unitate si automat informator al Securitatii in privinta femeilor gravide din unitate.

paradoxul insa e ca nemaiavind comunism ai nostrii pleaca la lucru in occident nu in Rusia.

Astept ca zona voastra sa se ridice odata cu a doua generatie din cei plecati.

Cei plecati acuma au copii insa vin acasa si consuma banii pe fala voastra, pe dezgropat mortii si facut pomeni aproape cit o nunta si pe vopsitul gardurilor.

Cind s-o duce generatia de pensionari(parintii lor) astia o sa ramina in tara daca cumva vor reusi sa isi incropeasca ceva, daca le ramin bani de la pomeni, si copii lor care sint acuma in clasele mici in Italia si Spania vor reusi sa modernizeze cumva zona doar daca renunta la prostiile astea bisericesti.

Atunci zona voastra va fi aproximativ ca vestul tarii acuma.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Aug 2016, 10:22

Domnule, nu am cum sa va arat buletinul, dar am 34 de ani!

Insa am stat de vorba cu multi oameni mai in varsta, care au muncit si trait in aceea perioada (si cu muncitori, si cu ceferisti, si cu soferi pe autobuzele ITA si IJTL, etc), si de la acestia am aceste informatii!

In privinta a ce trafic era in 1989 pe linia Crasna-Husi (deci lucruri vazute atunci cu ochii mei), sa va spun. Erau 4 perechi trenuri C/zi (compuse din 3 sau 4 vagoane), doua dintre aceste perechi fiind grupe directe a unor trenuri accelerate Iasi-Bucuresti si invers. Si erau pline de calatori!

La marfa, in fiecare zi veneau si plecau cate doua-trei trenuri de marfa din statia Husi, activitatea de manevra fiind deosebita de intensa atunci! In ianuarie 1990 erau garate in statia Husi 100 de vagoane de marfa.

La primire veneau vagoane de marfa incarcate cu- tabla pentru Sectia de utilaj Complex (SUC), produse petroliere (pentru depozitul PECO), ciment (pentru santierul Constructorul), bumbac, ambalaje de conserve, bunuri de larg consum si casnice (pentru depozitele cooperatiei de consum si a ICSM-ului).

La expediere se trimiteau vagoane incarcate cu- utilaj petrolier, cereale, busteni din lemn, conserve de legume, textile, incaltaminte, piese de mobilier, vinuri.

Unii din fostii ceferistii care au lucrat atunci in statia Husi mai traiesc inca, si pot confirma cele spuse.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Aug 2016, 10:25

Iar legat de comportamentul militienilor si securistilor din Husi, acesle aspecte le stiu de la tata, care a avut de-a face cu ei! Pana la urma si ei erau oameni simpli ca noi toti, cu greutatile si bucuriile lor! Nu inteleg de ce aceasta ura asupra unor oameni care intre 1964-1989 si-au facut doar meseria, si datoria fata de tara si popor!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8775
Reputatie : 12488
Data de inscriere : 16/07/2014

Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Aug 2016, 10:34

Activitate intensa 4 perechi de trenuri,

2-3 marfare manevre deosebit de intense.

azi nu am baut decit 2 cafele.

Bravo, 7 ani la revolutie dar bine ancorat in comunismul de tip Ana Pauker.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Aug 2016, 10:51

Pacat ca atunci nu am avut un aparat foto, ca sa fac poze si sa vi le arat astazi! Activitate intensa de manevra era si datorita altui aspect!

Statia Husi aveea 5 linii de la care puteau fi expediate sau la care puteau fi primite trenurile. Mai existau inca 3 linii (ultima- 8 la rampa de marfa), dar acestea 3 erau infundate! S-a propus in repetate rânduri de realizare a unei diagonale (care sa asigure legatura intre linia 5 si liniile 6,7 si 8, astfel incat un tren sa poata fi primit in statie sau expediat din statie si de la liniile 6, 7 si Cool, dar din motive de economie si lipsa de spatiu, datorita configuratiei terenului, nu s-a mai realizat!

Astfel incat un tren de marfa era de obicei primit si garat la linia 3 sau la linia 4 (linia 5 era pastrata de obicei libera, pentru accesul locomotivei in remiza).
Apoi trebuia sa manevrezi fiecare grup de vagoane in parte (sa spunem 4-5 la baza de receptie a cerealelor, 3-4 la linia Peco, 3-4 la exploadarea forestiera, 3-4 la depozitele cooperatiei, apoi cele de la rampa de marfuri generale).
Apoi mai venea si naveta cu vagoane de ciment UCS pentru santierul Constructorul!

In general- depinde de zi- erau cam 3-4 trenuri de marfa in fiecare zi (atat la primire cat si la expediere, in total).
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 1680
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 7445
Data de inscriere : 25/08/2008

Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Aug 2016, 12:06

Mergi la muncă și cumpără un aparat foto sau un telefon performant! Nu sta să scuzi milițieni și securiști, ăia au profitat din plin de regimul de atunci, astăzi continuă să profite după urma resurselor strânse în comunism iar unu' ca tine stă să ne spună că și ăia erau oameni. Un jeg de om e ăla care stătea să urmărească așa-ziși dușmani ai poporului. Dramatic e că încă există inadaptați care cred balivernele și basmele acelor vremuri. Păi cum să nu am pornirea de a jigni pe ăia care mi-au urmărit familia, da, ai mei sunt de religie protestantă și au avut dosare de urmăriți, ne știau comuniștii și ce mâncam, am cerut dosarul la CNSAS. Și asta în anii '80! Mergi că mai are Putin de desțelenit Siberia, are nevoie de carne de tun!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8775
Reputatie : 12488
Data de inscriere : 16/07/2014

Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Aug 2016, 12:28

lipsa uni macaz determina o activitate intensa de manevra? 4-5 vagoane? pai alea le putea manevra si un tractor, ce activitate de manevra.

Pai 4-5 vagoane se manevrau la gara in Grabati sa le bage la moara si asta numai la trenurile mixte, nu mai pui marfarele cu bruto de sectie.Scotea vagoanele goale si baga alea pline si apoi manevra pe sectii vagoanele cu sfecla de zahar.

Vezi de treaba cu marea ta activitate in Husi. A fost o activitate normala pentru un orasel prafuit.


pacat ca nu am avut eu aparat foto in anii aia, desi daca acuma se mai iau unii de tine ca pozezi iti dai seama ce ar fi fost sa pozez in 88-89 la peron.

Tu imi spui mie ca nu am habar? pai eu am navetat cu trenul la liceu si am prins vremuri de marfa si de agricultura, nu CAP Husi.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Aug 2016, 12:33

Dumneavoastra faceti o mare confuzie, intre doua perioade istorice distincte si doua tipuri de institutii complet distincte!

1. Securitatea si militia de dinainte de anii 1958-1960-1964.

Acestea erau intradevar institutii represive, care au omorat sau persecutat multi oameni nevonovati. Insa la ora aceea, Romania se afla sub ocupatie sovietica, iar in cadrul militiei si securitatii de atunci, multe cadre erau de origine sovietica, maghiara sau evreiasca.
Sa nu uitam ca pana in anii 1958-1960, atat securitatea cat si militia erau conduse de consilieri sovietici, care practic dictau in Romania.

2. Securitatea si militia de dupa anii 1960-1964

Acestea erau institutii nationale, care erau formate din cadre romanesti, care au servit statul si poporul roman.

Nu putem compara cadrele de militie si securitate din anii 50 cu cadrele de militie si securitate de dupa anii 1960-1964! Acestia din urma erau baieti fini, multi din ei cu studii superioare, iar munca militiei romane de dupa anii 1960-1964 era similara cu cea a politiei americane, franceza, vest-germana, etc!

In 1958 Gheorghe Gheorghiu Dej impreuna cu Emil Bodnaras il conving pe Nikita Hrusciov sa retraga trupele sovietice din Romania (Romania fiind astfel una dintre putinele tari socialiste- alaturi de China, Albania si iugoslavia) unde nu au mai stationat trupe sovietice.

Acest lucru permite o politica externa independenta si suverana a Romaniei, similara cu cea a Iugoslaviei. Consilierii sovietici sunt eliminati din administratie, economie, din militie si securitate.

Declaratia din aprilie 1964 a PMR, stipuleaza dreptul fiecarui partid de a construi socialismul in functie de specificul national al tarii respective, si stipuleaza principiul respectarii suveranitatii, integritatii teritoriale si neamestecului in treburile interne.

Pozitia justa a Romaniei era sprijinta de China (aflata in plin conflict ideologic cu URSS) si de Iugoslavia.

Apoi sunt reluate legaturile economice si politice cu tarile vest-europene si cu SUA. In 1959 Gheorghe Gaston Marin efectuiaza o vizita de stat in Franta.
In 1967 Romania este prima tara socialista ce reia legaturile politice si economice cu RF Germana, si singura tara socialista care nu intrerupe relatiile diplomatice cu Israelul, in urma razboiului de 6 zile.
In 1969 presedintele SUA Richard nNixon viziteaza Romania, in 1968 presedintele francez Charlles de Gaulle face accelasi lucru.

Colaborarea economica cu tarile din vest Europei s-a materializat prin achizitionarea unor licente de fabricatie- licenta sulzer din Elvetia pentru locomotive diesel-electrice, licenta ASEA din Suedia pentru locomotive electrice, licenta MAN si saviem din RF Germana pentru motoare diesel, licenta Pirelli din Italia in petrochimie, etc.

In 1972 Romania este singura tara socialista ce adera la FMI si Banca mondiala.

In anii 60- 70, regimul devine mult mai putin opresiv decat in anii 50. Are loc o liberalizare a vietii sociale, culturale si artistice, se difuzeaza la TVR filme franceze, italiene, americane (serialul Dallas a fost difuzat de TVR prima data in anii 70), au loc schimburi economice si culturale cu tarile din vestul Europei.

Nivelul de trai se imbunatateste si el semnificativ- restrictiile la curent electric, termoficare, gaz metan, combustibili, carne, lactate, etc au aparut numau dupa anii 1980-1983.

Acestea sunt FAPTE CONCRETE, nu propaganda! Trebuie sa fim cinstiti si sa recunoastem cum a fost atunci, cu bune si rele.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Aug 2016, 12:45

Citat

pacat ca nu am avut eu aparat foto in anii aia, desi daca acuma se mai iau unii de tine ca pozezi iti dai seama ce ar fi fost sa pozez in 88-89 la peron.

Tu imi spui mie ca nu am habar? pai eu am navetat cu trenul la liceu si am prins vremuri de marfa si de agricultura, nu CAP Husi.


V-am spus ca nu aveti habar de ce activitate a fost in anii 80 in statia Husi (nici nu ati fi avut cum, din moment ce atunci nu ati fost fizic in Husi), nu in general! La Timisoara unde locuiati probabil stiati ce activitate era la CFR!

Iar in anii 80, daca as fi avut un aparat foto si as fi vrut sa pozez in statia Husi (pacat ca nu am avut aceasta inspiratie atunci), cu siguranta nici un ceferist nu m-ar fi oprit! Era orasul mic, toata lumea se cunoastea cu toata lumea, apoi seful de statie de atunci (Dumnezeu sa-l odihneasca in pace, pe nume Roman Stelica), era foarte bun prieten cu tata, si de nenumarate ori se ajutau reciproc pe linie de serviciu (Tata apela la el- Mai Stelica, hai sa ma ajuti sa-mi dai un vagon acoperit sa aduc niste frigidere de la Gaesti sau niste masini de spalat de la Cugir, dar si el apela la tata- Mai Valerica, ma poti ajuta cu niste zahar, niste ulei, vreun aragaz, etc. Mergeau impreuna la sprituri si la restaurant, etc).
Apoi atunci i cunoasteam pe aproape toti ceferistii din statia Husi- începând de la acari (de cateva ori doar am mancat cu acarul in cabina), manevranti de vagoane, impiegati de miscare (unul din ei a fost chiar vecin la un bloc de langa unde stau eu), mecanici de locomotiva, etc!

Deci daca as fi avut inspiratia atunci, cu siguranta as fi putut face poze fara nici o problema.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8775
Reputatie : 12488
Data de inscriere : 16/07/2014

Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Aug 2016, 12:50

la 6-7 ani? lol!
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 1680
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 7445
Data de inscriere : 25/08/2008

Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Aug 2016, 13:10

Măi, ori ești, ori esti... Ești sigur greu de cap!!! Am avut familia, tâmpitule, urmărită de securitate, inclusiv eu-copil de până-n zece ani, în anii '80! E scuzabil că erau cadre militare? Știau ăia ce fel de carne cumpărăm, de unde, că bunicul meu nu dădea vițelul la stat, că aveam mai multă motorină pt. Aro decât cota, toate sunt scrise negru pe alb!!! Ăla era regim normal? Băi, fost îmbuibat în comunism, dacă tac-tu făcea matapazlâcuri cu securiștii, crezi că toată lumea a beneficiat de protecția lor?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitimeVin 05 Aug 2016, 13:13

Da! Oricum, traficul de marfa intens prin statia CFR Husi a tinut cam pana prin anii 1994-1995, pana când au inceput sa falimenteze fabricile din oras, si pana prin 1992-1993 a mai mers santierul Constructorul.

Dar, comparand, asa ca pasionat de cai ferate, va intreb, când era mai bine

-Pe vremea lui nea Nicu, când calea ferata 604 era intens utilizat de trenuri de marfa si calatori

-Sau acuma, când este abandonata si inchisa ?!
Sus In jos
Continut sponsorizat





Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 7 Icon_minitime

Sus In jos
 
Caile ferate si mineriadele
Sus 
Pagina 7 din 8Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Caile ferate din Basarabia
» רכבת ישראל - Rakevet Israel - Caile Ferate Israeliene
» Caile Ferate Romane
» Căile ferate pe Wikipedia

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-
Mergi direct la: