Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Caile ferate si mineriadele

In jos 
+13
Amiralul
dan tm
lifetec
DUAL
Re6/6
ATM
kristi kkk
spiderpc
Dr2005
IonutChircu
Luna
Bobses
ldh80
17 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime28.01.13 8:14

Poate unii colegi de forum a sa se supere pe mine, dar cred ca mineriada din iulie 1990 si cea din septembrie 1991 s-au desfasurat in conditii cu totul diferite!

Cei nu foarte tineri isi amintesc cu siguranta cum, in primele luni ale anului 1990, politistii erau batuti, injurati sau jigniti de diversi golani si infractori, iar autoritatea si combativitatea politiei erau destul de slabe! Acest fapt s-a datorat numirii lui Mihai Chitac ca ministrul de interne- un om total nepotrivit pentru aceasta functie! A fost slab, sovaielnic si nu a stiut sa imprime hotarare si fermitate in actiunea fortelor de ordine!
Pe acest fond au loc acele manifestatii din Piata Universitatii. Sunt de acord ca unele revendicari ale acelor protestatari erau intemeiate si juste (insa nu toate!), dar au gresit si ei- trebuiau sa caute o cale de dialog si consens cu puterea de atunci- in fostul CPUN erau reprezentate democratic toate partidele de atunci! Pur si simplu rezolvarea unor solicitari nu poate fi numai in strada, prin mitinguri!
Au urmat alegerile din mai 1990, castigate detasat de Ion Iliescu si FSN. Au existat si observatori internationali, care au recunoscut acele alegeri ca fiind corecte si democratice. Si apoi cand castigi cu peste 80% nu cred ca se mai poate pune problema de frauda!
Dupa aceste alegeri, era timpul ca toata lumea sa se intoarca la munca, sa terminan cu perioada de incertitudine si haos! Cei care au ramas in piata dupa alegeri n-au inteles regula democratiei- minoritatea se supune majoritatii!
Interventia politiei din dimineata zilei de 13 iunie 1990 a fost perfect legala si normala. Cei care mai ramasesera in piata incalcau legea, din moment ce ocupau ilegal un spatiu public si in plus blocau si circulatia RATB!
Din pacate, asa cum a recunoscut si Petre Roman, interventia politiei a fost "neprofesionist organizata""! Vina o poarta Petre Roman, Mihai Chitac si comandantul dispozitivului de interventie generalul Diamandescu- care nu a stiut sa-si organizeze dispozitivul si a acceptat ca politistii care au participat la interventie sa fie neinarmati! Conform tuturor regulamentelor militare, trebuia ca acei politisti sa fie inarmati cu munitie de razboi si sa aiba ordine precise si clare: tras intai in aer si daca nu se sta la somatie tras la picioare!
In momentul cand ataci cu sticle incendiare sau cu pietre fortele de ordine, nu esti decat un golan si infractor, care meriti sa fii impuscat! De ce acei politisti, in momentul cand au fost atacati cu pietre si sticle incendiare au fugit, in loc sa raspunda cu forta, inclusiv sa deschida focul, s-au retras ?! Nu este normal ca niste golani si infractori sa incendieze institutii vitale ale statului, iar politia sa stea cu mainile in san, in loc sa actioneze cu fermitate si hotarare! Ma intreb in Marea Britanie daca cineva ar incerca sa incendieze sediul Scotland Yard, politistii britanicii n-ar deschide focul ?!
Multi zic ca Ion Iliescu ar fi inscenat aceste lucruri! Ipoteza nu sta in picioare- nu vad ce interes ar fi avut, castigasera alegerile cu 80%, in tara era liniste, marea majoritate a populatiei era de partea sa si el avea nevoie de liniste si consens, in nici un caz de tulburari sociale! Pur si simplu sa insceneze asa ceva ar fi insemnat sa-si taie singur craca de sub picioare!

DEsi au gresit cand au chemat minierii, Ion Iliescu si Petre Roman au actionat sub presiunea evenimentelor, cand situatia era scapata de sub control de o politie timorata, speriata, prost condusa si mai ales neinarmata!

Mineriada din septembrie 1991 s-a desfasurat in cu totul alte conditii. Minerii erau nemultumiti de activitatea total dezastroasa a conducerii regiei si a guvernului Petre Roman. Petre Roman a gresit grav- trebuia sa se deplaseze personal in Valea Jiului (asa cum a facut Ilie Verdet in 1977), sa opreasca venirea minerilor la Bucuresti prin orice mijloace!
Se stia ca minierii se pregatesc sa vina spre Bucuresti de mai multe zile! Primul ministru si ministrul de interne si cel al apararii nationale trebuia sa dea ordine ca acele gari din Valea Jiului sa fie aparate cu forte militare inarmate- inclusiv tehnica de lupta (TAB-uri si tancuri)! Trebuia intai discutat cu minierii, dar daca acestia incercau sa ocupe garile cu forta trebuia raspuns tot prin forta- somat, tras in aer apoi tras in plin!
Pasivitatea lui Ion Iliescu din acele zile a fost intradevar dubioasa! El trebuia sa se deplaseze personal in Valea Jiului, cum a facut Ceausescu in 1977, si sa discute cu minierii! L-a autoritatea de care se bucura atunci in randul minierilor, cu siguranta i-ar fi convins sa nu plece spre Bucuresti!
Insa dovezi fizice ca el ar fi organizat si instrumentat mineriada din septembrie 1991 nimeni n-a putut aduce!
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 1680
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 7445
Data de inscriere : 25/08/2008

Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime28.01.13 10:55

Ldh, nu vrei sa depui un CV la PSD sa te ocupi de spalarea cadavrului politic leninisto-stalinist de provenienta din OLtenita?, scuze am vrut sa zic ca te pricepi sa fii PR-istul lu' ILICI, apropo care e acronimul pt. PR din limba rusa? Cum poti sa sustii ineptiile astea cand stii prea bine cum a luat puterea Iliescu in '89 iar faptul ca a luat 80% se datoreaza indobitocirii de 45 de ani a poporului roman, rinjitul propunand un comunism cu fata umana si strigand ca Ratiu vine cu "agenturile straine burgheze" sa puna mana pe economia poporului. Ma asteptam la cineva cu varsta de peste 55 de ani sa aiba o astfel de viziune oarecum nostalgica , nu la cineva de 30 de ani. Cum sa uiti ca am fost singurul popor din fostul bloc comunist care si-a impuscat conducatorul fara un proces de bun simt? Si Saddam Husein a beneficiat de asa ceva in conditiile in care a comis crime mult mai mari si mai multe decat Ceasca, nu ma erijez in aparatorul lui, dar declaratia drepturilor omului din 10.06.1948 prevede dreptul la un proces corect inclusiv criminalilor. Apropo, mineriada din 1991 a fost impotriva masurilor reformatoare propavaduite de fostul idol al croitoreselor de la APACA, fapt ce a condus spre ruperea FSN in aripa Roman si in aripa Ilici/FDSN, acestea nefiind pe placul batranului comunist scolit la Moscova. N-avea nici-o legatura cu faptul ca minele numai functionau, de-abia in 1999 putem sa consideram ca asta e motivul, totusi eu spun ca si atunci fitilul a fost bagat de ILICi. Drama noastra e ca nu am avut si noi un vizionar precum Walesa, Havel sau alti lideri care au facut ceva pt. tarile lor la momentul caderii comunismului. *rost*i de genul ca trebuia sa deplaseze Roman in valea Jiului sunt debitate de ziarul AZI, Agerpress sau alti biografi de casa ai lui Ilici, acesta vazand ca Roman e o amenintare pt. el si pozitia sa a apelat la tehnicile CEKA din anii 1920-1930 din defunctul URSS. Mineriadele au fost evenimentele care au tras Romanica inapoi cu 20 de ani iar faptul ca inclusiv transporturile nu mai pot fi subventionate de o economie creata dupa principiile CAER-ului se datoreaza faptului ca orice investitor puternic a fost gonit timp de multi ani de marsaviile acestui gropar al natiei, lasand totul la mana amicilor sai din securitate sa taie si sa vanda la fier vechi.
Sus In jos
lifetec




Numarul mesajelor : 328
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4542
Data de inscriere : 01/11/2012

Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime28.01.13 11:07

Si nu numai atat. Inca un motiv al tulburarilor din 1990 a fost si prezenta in continuare a fostilor comunisti in conducerea statului . Protestatarii cereau eliminarea lor si asa au venit minerii chemati de ... Very Happy Ion Iliescu
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime28.01.13 11:36

Ce a facu Ion Iliescu la revolutie este de discutat! Intradevar, multi cetateni romani care au facut studiile la Moscova in anii 50'fusesera recrutati de spionajul sovietic (KGB sau GRU). Insa in cazul lui Ion Iliescu nimeni- nici Alex Mihai Stoenescu care a zis ca are dovada- nu a putut aduce vreo proba fizica cum ca Ion Iliescu ar fi colaborat cu serviciile de informatii sovietice! Ori fara probe concrete nu-l putem acuza!
La revolutie, intradevar Ion Iliescu a luat niste decizii cel putin dubioase si evident gresite: numirea tradatorului de tara Nicolae Militaru ca ministru al apararii (desi pana la ora aia Victor Stanculescu se comportasera ireprosabil, si in mod normal dupa sinuciderea lui Vasile Milea functia trebuia preluata de Stefan Gusa), acceptarea tacita a culpabilizarii pe nedrept a militiei si securitatii, asasinarea sotilor Ceausescu (Iliescu motiveaza ca el a incercat sa evite acest lucru, dar ceilalrti membri ai CFSN s-au opus; apoi generalul Victor Stanculescu ar fi zis ca daca Ceausescu nu dispare armata nu poate sprijini noua putere) si altele! Oricum, in acel vid de putere ce se creasera cineva tot trebuia sa preia conducerea, ori in acele clipe tensionate altcineva decat Ion Iliescu nu prea era (poate doar varianta propusa la un moment dat de Stefan Gusa ca armata sa preia puterea pana se linistesc lucrurile!)!
La revolutie Ion Iliescu avea o anumita reputatie de om echilibrat, inclinat spre dialog si capabil de a creea un anumit consens!
Declaratia lui Ion Iliescu äm luat legatura cu ambasada sovietica si am spus cine suntem si ce vrem"", trebuie inteleasa in contextul de atunci: URSS era inca o mare putere, Romania facea inca parte din Tratatul de la Varsovia si trebuia tinut cont de aceste lucruri!

La mineriada din 1990, nu trebuiau chemati minerii- trebuia doar poltia sa-si faca datoria si sa deschida focul la nevoie (in SUA numai daca indraznesti sa nu stai la somatia politistului esti impuscat pe loc; ori la noi acei golani au atacat cu pietre si sticle incendiare pe politisti si au incendiat IGP-ul- in aceste conditii nu vi se pare normal ca politistii sa traga in plin ?!)

Iar despre asa-zisele "masuri de reforma"" a guvernului Petre Roman probabil ati glumit! Ce a facut Petre Roman- cel mai slab si incompetent guvern de dupa 1990- au fost numai decizii aberante: desfiintarea CAP-urilor prin legea 18/1991 (fapt care a insemnat faramitarea pamanturilor, distrugerea complexelor zootehnice, a sistemelor de irigatii si practicarea unei agriculturi primitive, pe mici suprafete), schimbarea directorilor din intreprinderi pe motive aberante, restituirea fortata a "partilor sociale"" catre populatie (ceea ce a dus la decapitalizarea intreprinderilor), infiintarea regiilor autonome (cea mai proasta forma de organizare posibila- astfel statul a pierdut controlul asupra modului de cheltuire a banilor in acele regii autonome), cresterea peste noapte a salariilor, lucru care a dus la inflatie, nefericita "locatie de gestiune"" in turism, abandonarea unor lucrari incepute (canalul Bucuresti-Dunare, caile ferate Harlau-Botosani, Valcele- Ramnicu Valcea, Alunu-Seciurile, canalul de irigatii Siret- Baragan, etc), desi cu cele cca 2 miliarde USD lasate de Ceausescu puteau fi terminate, etc
Guvernul Petre Roman trebuia intradevar demis, dar prin mijloace legale, constitutionale!

In concluzie, Ion Iliescu a gresit ca s-a inconjurat de oameni nepotriviti si a fost prea moale in anumite situatii! El personal intradevar a fost "sarac si cinstit"" insa a inchis ochii si i-a lasat pe altii sa fure!
Sus In jos
lifetec




Numarul mesajelor : 328
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4542
Data de inscriere : 01/11/2012

Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime28.01.13 11:57

Deja discutia nu mai are nici o legatura cu subiectul topicului.

P.S. Ciorbea si cu Boc au fost cei mai slabi prim-ministri in era post-comunista
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 1680
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 7445
Data de inscriere : 25/08/2008

Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime28.01.13 12:08

ldh80 a scris:
acceptarea tacita a culpabilizarii pe nedrept a militiei si securitatii,
Ma minuneaza aceasta firmatie cum ca securitatea nu trebuia culpabilizata, eu am trait drama ca cineva din familia mea care este de religie protestanta sa fie chemat la securitate lunar si sa-i fie inventate convorbiri cu "reactionari americani religiosi", dupa cum spunea dobitocul de securist, respectiva persoana nestiind limba engleza. Personal am fost intrebat de un nene cu stele ascunse daca tata asculta ceva pe la radio, sau daca are dolari, eu fiind copil de 10 ani in 1989-iunie, in clasa a-IV-a, iar orizontul meu cu privire la dolari sau europa libera fiind limitat. Cu privire la asa-zisii teroristi aruncati pe piata de ILici si sinistrul sau colaborator Voican Voiculescu, murind oameni nevinovati impuscati de nu stiu cine nu ai sa-i reprosezi nimic rinjitului? Da, poate nu erau cele mai stralucite masure cele ale lui Roman dar era o incercare de desprindere dintr-un sistem format pe tiparul pactului de la Varsovia si se impunea ca asa-zisa avere a statului sa se intoarca la oamenii de la care a fost luata cu forta in 1948. Stau si ma ninunez, ma intreb daca nu si Basescu trebuia sa procedeze la fel in ianuarie 2012 cu protestantii din piata Universitatii, el era ales iar minoritatea trebuia sa se supuna votului. Democratia presupune si dreptul la opinie, iar o parte mai luminata a populatiei din 1990 observasera caracterul infect si cripto-comunist al lui ILICI, nu faceau absolut nimic, doar isi strigau nemultumirile. Sper ca iti amintesti cum spunea TVR ca au fost descoperite droguri si dolari la sediul PNT-CD, Razvan Teodorescu presedintele de atunci al TVR era colaboratorul lui Coposu nu al bufnitei! Sau izgonirea de pe aeroport a regelui Mihai. Mai vrei sa enumar grozavii ale celui care ne-a instaurat regimul democrato-leninist? Iar dobitocul de Ciorbea incepu sa-l linga in anus pe pramatie doar sa devina si parlamentar al unei aliante din care face parte si partidul care l-a ciomagit si pe Coposu sau Ratiu.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime28.01.13 12:09

Da- imi cer scuze!

PS Intradevar si Ciorbea si Boc , dar si Roman au fost total incompetenti!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime01.08.16 22:44

Descrierea celei de-a patra mineriade, din septembrie 1991 (dupa articole publicate in ziarul "Atac")! a fost cea mai grava mineriada, cand multi ceferisti (aflati in uniforma si in timpul serviciului) au fost batuti si maltratati de minieri, statiile CFR din zona Vaii Jiului si Craiova au fost vandalizate, si a fost pusa grav in pericol siguranta circulatiei pe cale ferata.

Liderii au intrat în şedinţă pentru a lua hotărârea cea mare. Traian Băsescu, ministrul de atunci al Transporturilor, îi refuzaze, telefonic, lui Cozma, alocarea de vagoane pentru deplasarea la Bucureşti. În timpul şedinţei, Ion Iliescu a încercat să ia legătura cu Miron Cozma, dar acesta nu a putut fi scos din sala în care se afla. Rezultatul discuţiilor s-a anunţat tot de la balcon: „Nu pleacă nimeni de aici. Rămânem aici până vom aduce de la toate unităţile miniere toate dubele şi maşinile şi cu acestea vom pleca. S-ar părea că cei care sunt la gară nu au găsit garnituri. Ne aliniem şi plecăm în coloană la Bucureşti.

Într-un interviu dat Televiziunii Deva, Cozma afirmă: „Hotărârea de a pleca la Bucureşti este definitiv luată, indiferent de ce va face Guvernul. L-am adus pe Ceauşescu în Valea Jiului. Nu-i nimic. O să-l aducem şi pe primul-ministru în Valea Jiului, mergem noi după el şi-l aducem în Valea Jiului". Declară că este convins că populaţia Bucureştiului va fi alături de ei pentru că revendicările lor sunt ale întregii ţări, iar „mişcarea nu este politică şi nu va cădea în plasa partidelor politice, deoarece minerii nu au fost conduşi niciodată de nici un partid politic, nici înainte, nici după Revoluţie".

„A fost preşedinte"

Acesta a fost răspunsul dat de Cozma şefului Secţiei Deva a Serviciului Român de Informaţii, după ce acesta l-a anunţat că preşedintele doreşte să aibă cu el o convorbire telefonică. Acelaşi lucru i-au transmis şi alţi reprezentanţi ai autorităţilor. Rezultatul a fost că circa 3.000 de mineri au plecat către gara din Petroşani. Pe drum, ca şi în gară, celor 3.000 li s-au mai adăugat şi alţii, unii dintre ei foşti mineri sau localnici. Pe drum, au devalizat câteva magazine şi au făcut „ordine" în piaţă. 10 dintre ţăranii agresaţi au depus, ulterior, plângeri la Poliţie.

Parolă de recunoaştere

La ora 21.30, Cozma îi cere şefului de gară să-i pună la dispoziţie cele 14 vagoane aflate acolo şi îi dă termen să rezolve problema până la ora 22.00. Între timp, pentru ca printre ei să nu se infiltreze persoane străine, minerii organizează echipe de ordine cu banderole la mână şi stabilesc parola de recunoaştere: „ortac". Şeful staţiei le aduce la cunoştinţă că nu se pot pune la dispoziţie trenuri speciale. Pentru ca acest lucru să fi fost posibil, trebuia să se facă o cerere cu trei zile înainte şi să se achite taxele de transport. Supăraţi, minerii trec la represalii: adjunctul şefului de staţie, Pera Marin, este molestat de minerii conduşi de Cozma Miron; grupurile de mineri care invadaseră încăperile staţiei Petroşani ameninţă personalul C.F.R. că „vor distruge prin incendiere şi dinamitare clădirile staţiei", că „cei prezenţi vor fi supuşi torturilor şi că vor fi omorâţi". Bineînţeles că se răspândeşte şi zvonul că Miron Cozma a fost arestat.

Este invadat şi distrus sediul poliţiei TF, iar poliţiştii sunt loviţi şi înjuraţi. Adjunctul şefului de staţie este luat ostatic, ca măsură suplimentară de convingere a şefului gării. Şi pentru că tot se aflau acolo, minerii s-au jucat puţin şi cu mijloacele de comunicare, punând în pericol circulaţia trenurilor de pe traseu.

„Răpirea" unui tren

Şeful gării acceptă cererea minerilor şi o transmite, conform uzanţelor, Regionalei Timişoara, solicitând un număr de 29 de vagoane. Între timp, minerii care se îndreptau către gară reuşesc să comită şi un viol asupra unei muncitoare ce ieşea de la fabrică. La ora 23.10 soseşte în staţia Petroşani trenul accelerat 224, care circula pe ruta Deva-Petroşani-Bucureşti. Trenul este reţinut abuziv de mineri, care ocupă ultimele patru vagoane, obligând călătorii să se refugieze în celelalte. Se condiţionează plecarea trenului de sosirea garniturii speciale. Pentru a se împiedica plecarea din staţie, este tras semnalul de alarmă.

De şase ori. La 23.50, Regionala Timişoara comunică faptul că nu aprobă nici un tren special. În mod „firesc" este devastată gara Petroşani. Şeful de tură dispune formarea garniturilor speciale, fără aprobări legale. Din cele trei trenuri, ultimul pleacă din staţie acceleratul 244, cu o întârziere de 207 minute. În locomotive urcă mineri pentru a-i supraveghea pe mecanici şi a asculta ce comunică aceştia prin radio cu personalul staţiilor aflate pe traseu.


Cinci kilometri „mai târziu", din ordinele date de la Timişoara şi Craiova, trenurile sunt oprite, aproape de Livezeni. Urmarea - un grup masiv de mineri coboară din tren, merg pe jos până în gara Livezeni şi se opresc direct la impiegatul de mişcare. Îl bat, îi rup hainele şi îl ameninţă că îl vor omorî şi vor distruge gara dacă trenurile nu pornesc. Mai sunt jefuite un bar, o discotecă şi o consignaţie, aşa că trenurile pornesc din nou. În halta Jupâneşti sunt oprite din nou, în urma unui ordin dat de Ministerul Transporturilor. Istoria se repetă. Iniţial, este lăsat să treacă doar acceleratul 244, dar după alte bătăi şi distrugeri, pornesc şi celelalte două. În staţia Gilort, unde trenurile au fost din nou oprite, s-au devastat clădirea gării şi cea a şefului staţiei, iar personalul a fost bătut crunt.

La Ţânţăreni, primul tren este oprit cu ajutorul semnalului de alarmă pentru a fi ajuns de celelalte. Minerii pedepsesc personalul staţiei, care nu acceptase intrarea trenului în gară. Să nu uităm că ortacii din locomotive ascultau toate comunicaţiile. Normal că nu s-a mai pus problema opririi şi că garniturile au pornit atunci când minerii au dispus. Trenurile groazei se apropiau acum de capitala Olteniei, Craiova.

Cele două trenuri suplimentare ajung în gara Craiova la primele ore ale dimineţii, la o distanţă de cinci minute unul de altul. Acceleratul 244 ajunsese cu două ore mai înainte în gară, dar nu şi-a mai putut continua traseul, pentru că minerii trăgeau repetat semnalul de alarmă spre a fi ajunşi de restul „comandoului". Din ordinul ministrului Apărării Naţionale, generalul maior Marin Ilie, şeful Armatei a 3-a Craiova, a încercat să negocieze cu liderii minerilor din gară. O delegaţie a acestora a acceptat să se deplaseze în garnizoană, pentru a lua legătura, telefonic, cu membrii Guvernului şi a negocia o eventuală discuţie în Bănie. Ulterior, Miron Cozma s-a răzgândit şi a hotărât să pornească spre Capitală.

Vandalismul continuă
Circa 200 de mineri au hotărât să vandalizeze gara. Au fost distruse prin spargere geamurile, telefoanele, monitoarele color şi instalaţiile electrice de afişaj din staţie, biroul de mişcare, biroul şefului de staţie şi alte încăperi adiacente, inclusiv cantina C.F.R. Au fost sparte geamurile de la tonetele particulare din zona staţiei, fiind sustrase sau distruse bunuri în valoare de peste un milion de lei. S-a aruncat cu pietre şi alte obiecte în personalul de serviciu aflat în staţie. În urma acestei acţiuni, se scoate din funcţiune şi aparatura prin care personalul căilor ferate asigura circulaţia trenurilor în deplină siguranţă.

De asemenea, i-au agresat pe şeful coordonator al staţiei, pe prefectul judeţului Dolj, un general de armată, iar plutonierului major Stănescu Octavian din poliţia militară i-au fracturat braţul drept, lovitura fiind destinată comandantului Armatei a 3-a. Majoritatea minerilor se aflau sub influenţa alcoolului. Au existat încercări ale unor grupuri violente de mineri de a se deplasa către sediul direcţiei de poliţie T.F. şi spaţiile comerciale din spatele gării, dar, observând forţele de ordine aflate în dispozitiv, s-au retras spre vagoane. Minerii au oprit în staţia Craiova o locomotivă Diesel care urma să se retragă la depou, cerând personalului să-i transporte la Bucureşti. Fiind refuzaţi, mecanicul a fost bătut, iar locomotivei i-au fost sparte geamurile cu pietre şi răngi.

În aceste condiţii, minerii au fost lăsaţi să plece cu cele două trenuri. În locomotiva primului, Miron Cozma deschidea calea către Bucureşti. Nici pe drum, oamenii ieşiţi din minele de cărbuni nu s-au liniştit. Au aruncat, din tren, cu pietre şi cu tot ce le-a căzut în mână, în impiegaţii gărilor prin care au trecut. În fine, la orele 13.20, respectiv 13.46, din cele două garnituri debarcau pe peronul gării Bucureşti Băneasa în jur de 3.500 de mineri.

Cei rămaşi „acasă" nu au vrut nici ei să rămână mai prejos. Astfel, la Petroşani, alte grupuri de mineri „rechiziţionează" un tren personal. „Dacă în 15 minute nu pleci cu trenul, îţi vom lua gâtul", povestea, mai târziu, mecanicul locomotivei modul în care au decurs relaţiile sale cu ortacii. „Convins", acesta porneşte garnitura şi circulă fără oprire până la staţia Coţofeni.

In această staţie, trenul se opreşte la ora 21.23, ca urmare a întreruperii energiei electrice de „Renel". Văzând aceasta, minerii solicită prin radio să se asigure o locomotivă Diesel, dând un ultimatum de 15 minute, după care ameninţă că vor executa mecanicii luaţi ostatici şi vor arunca trenul în aer cu dinamită. În timpul staţionării în gara Coţofeni, un grup de mineri înarmaţi cu topoare şi bâte, mulţi dintre ei aflaţi în stare de ebrietate, se deplasează în incinta Parcului 2 Brădeşti - secţia compresare gaz sondă, de unde iau legătura telefonică cu colonelul Gheorghe Popa, de la Poliţia T.F. În timpul convorbirii telefonice, transmit din nou ultimatumul lor şi ameninţă cu aruncarea în aer a staţiei de compresoare şi cu incendierea parcului de sonde. Un alt grup s-a deplasat la staţia C.F.R.

Işalniţa, de unde minerii au ameninţat de asemenea cu uciderea mecanicilor, incendierea gării şi a garniturii de tren şi aruncarea în aer a staţiei de compresoare. Între timp, minerii deplasaţi în gara Coţofeni au devastat biroul de mişcare, sustrăgând bani din casă, jefuind un bar şi un restaurant. Impiegatul de mişcare a părăsit postul din ordin. În acelaşi timp, un alt grup de mineri se deplasează la şoseaua naţională, aflată la circa 150 m de calea ferată, opresc circulaţia rutieră timp de 30 de minute, întorcându-se apoi la tren, cu mâncare şi băutură luate de la şoferii maşinilor, opriţi să circule pe şosea. Ca urmare a situaţiei create, conducerea Regionalei Craiova, cu acordul Ministerului Transporturilor, trimite în staţia Coţofeni o locomotivă Diesel, trenul fiind repus în circulaţie, până la Bucureşti-Băneasa.

Nu numai de la Petroşani se pornea către Bucureşti. De la Lupeni se mai ia un tren cu japca şi se merge la Petroşani, pentru regruparea forţelor. Se porneşte la drum, fără să se ţină cont că semnalul de ieşire din staţie arăta „oprire". Un fost impiegat de mişcare dă o mână de ajutor şi toate semnalele sunt puse pe „liber". În disperare de cauză, feroviarii opresc curentul. Urmarea este că minerii ameninţă că vor da drumul trenului la vale, către Târgu Jiu, fără control.

La Tg. Jiu sosesc 300 de mineri, cu autobuzele. Au asupra lor topoare, lanţuri, furtune şi bâte. Impiegatul de mişcare este ameninţat că va fi aruncat pe geam, de la etajele superioare ale gării, iar apoi clădirea va fi aruncată în aer, cu dinamită. Reuşesc şi ei să ajungă la Bucureşti.
Direcţia Generală-Mişcare dispune ca ruta unui tren accelerat să fie modificată prin Filiaşi, pentru a nu mai trece prin gara Petroşani. Doar că şi aici aşteptau minerii, în număr de 130.

Îl iau ostatic pe şeful staţiei, îl urcă în locomotivă şi îl obligă să îndrepte garnitura către Petroşani. Pe drum, acesta reuşeşte să sară din mers din locomotivă şi să se întoarcă la post cu un alt tren. La Petroşani, „oamenii negri" opresc trei vagoane, mai adaugă unul din staţie şi pornesc şi ei către Bucureşti, unde ajung în ziua de 27 septembrie 1991, la ora 0.46. Era ultimul grup care venea „la luptă".


Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 1680
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 7445
Data de inscriere : 25/08/2008

Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime02.08.16 9:39

Inviași mortu'? Lasă mineriadele, ar fi cazu' să uităm că la sfârșit de secol XX Rromanica, țară ce visa la NATO și UE, are mișcări sociale demne de poveștile din "Un veac de singurătate"!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8775
Reputatie : 12488
Data de inscriere : 16/07/2014

Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime02.08.16 10:00

Nu poate trai fara astfel de situatii in care ,,oameni de nadejade atit la bine cit mai ales la greu" se pun pe ,,treaba"

Interesant cite detalii stie.

Nomenclaturistii sint nostalgici.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime02.08.16 10:41

Am precizat acele detalii, pentru a arata ca mineriada din septembrie 1991, a fost cea mai grava! Atunci multi ceferisti aflati in uniforma si in timpul serviciului au fost agresati si maltratati de minieri, unele statii CFR au fost vandalizate, punandu-se grav in pericol siguranta circulatiei pe calea ferata!

Atunci guvernul Petre Roman si-a cam facut-o cu mana lui, deoarece

-Nu a luat nici un fel de masuri concrete pentru redresarea situatiei economico-financiare a Regiei Autonome a Huilei Petrosani si pentru imbunatatirea conditiilor de munca si de viata a minierilor

-Apoi pentru ca nu a reusit sa imprime fermitatea si hotarare in actiunile politiei, care ar fi trebuit (inclusiv utilizând arme de foc la nevoie) sa asigure ordinea si linistea publica in Valea Jiului, sa-i impiedice pe minieri sa comite distrugeri, agresiuni, etc.
Ministru de interne de atunci- Doru Viorel Ursu, ca si comandantii politiei din municipiul Petrosani si a oraselor din zona, ar fi trebuit cercetati pentru incompetenta si neîndeplinirea atributiilor de serviciu.
Iar daca politia era depasita de situatie, trebuia solicitat sprijinul armatei (ministru apararii era atunci generalul Niculae Spiroiu).


Inca din august 1991 existau informatii (furnizate inclusiv de SRI), privind starea de nemultumire a minierilor si situatia tensionata din Valea Jiului!

Trebuia ca ministru de interne sa dea ordine ferme si clare cadrelor de politie, sa asigure protejarea tuturor statiilor CFR din zona Vaii Jiului si a ceferistilor cu cadre de politie inarmate cu munitie de razboi, iar atunci când minierii au inceput sa devasteze gara Petrosani si sa agreseze personalul CFR, politia sa deschida focul (erau indeplinite toate conditiile legale si regulamentare pentru aceasta).


Din acest punct de vedere, mult mai bine au procedat organele de stat in 1977. Si atunci s-au primit informatii despre starea de nemultumire a minierilor din Valea Jiului, dar masurile luate atunci (pe linia apararii ordinii si linistii publice) au fost mult mai operative, eficiente si ferme.
In 1977 nici un minier nu risca sa devasteze statii CFR (sau alte obiective sociale si economice), sau sa agreseze personalul CFR, pentru ca stia ca daca macar incearca asa ceva, este impuscat fara discutie!


Nemultumirile sociale si economice ale minierilor pot fi intelese, insa sub nici o forma nu se poate admite (in nici un stat civilizat, indiferent de regimul politic din acel stat) distrugerea unor bunuri publice, agresarea personalului feroviar si punerea in pericol a sigurantei circulatiei!

Pentru ce au facut in septembrie 1991, atat Miron Cosma, cat si ceilalti lideri care i-au condus pe minieri, dar si minierii care au comis acele acte de vandalism si barbarii asupra personalului CFR, ar merita pedeapsa cu moartea.
Sus In jos
Amiralul




Numarul mesajelor : 845
Reputatie : 6332
Data de inscriere : 12/06/2009

Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime02.08.16 13:26

Citi ani aveai tu in 91?10?
Ziarul ,,Atac'', nu-mi inspira incredere.Daca nu tii minte vremurile alea nu vorbi pe aici.
In 91 minerii au fost adusi de nea Nelu ca sa-l dea jos pe Petre Roman,asa ca ,,trebuia''sa ajunga.Si au ajuns.
Nu putea nimeni sa scoata armata si politia in 91 sa traga in oameni,nu trecusera nici doi ani de cind ,,cirmaciul neinfricat '' facuse asta si a sfirsit ciuruit.
Nu neg ca s-au comis violente impotriva personalului cfr dar poate nu stii ca minerii,in frunte cu Luceafarul huilei,erau ,,de casa'' atunci,prietenii de incredere care cu un an inainte au venit sa curete piata Universitatii de ,,golanii'' platiti de Ratiu.Si nea Nelu Iliescu,le-a multumit public.
Alta a fost situatia cind nu a fost FSN-ul la guvernare,era Radu Vasile prim ministru,au plecat cu autobuzele!Si politia si armata i-a pus la punct.
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 1680
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 7445
Data de inscriere : 25/08/2008

Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime02.08.16 14:08

Hmm! Ești tare în judecăți de valoare! Și-a făcut-o guvernul cu mâna lui? Păi cum? Fiecare își face dreptate singur? Nu, Ilici a simțit că Roman vrea să se rupă de "prietenul" de la răsărit, cizmă kaghebistă bătrână, și i-a dat o lecție s-o țină minte! Nu-l plac pe nea Petrică fără gât da' în anii '90 el era comunistu' școlit la Paris, alde Ilici la Moscova, Roman voia s-o vireze la vest, aparatcikii să mențină azimutul spre est! Of, of... Nu se mai întoarce comunismul, e mort și incinerat, mai sunt 2-3 nostalgici și Ilici!
P.S. In 1977 erau mineri cu caracter, au avut curaj să se răscoale! In anii '90 erau "vinituri" de prin Moldova parașutați de Ceausescu în vale ca să înlocuiască revoltații!
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8775
Reputatie : 12488
Data de inscriere : 16/07/2014

Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime02.08.16 14:28

Nu vrem bani si nici valuta
Petre Roman sa ne...


Deci dupa unirea Moldovei a venit mineriada, acuma stau sa vad ce mai urmeaza.Sper ca nu monarhia ca...
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6347
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11482
Data de inscriere : 03/11/2010

Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime02.08.16 14:39

Nu exista absolut nici o dovada ca in septembrie 1991 Ion Iliescu i-ar fi chemat pe minieri sa-l dea jos pe Roman! De altfel când au ajuns in Bucuresti, minierii au inconjurat si sediul presedentiei, au cerut si demisia presedintelui Ion Iliescu. Chiar Cozma a spus ca daca vroia il dadea jos si pe Iliescu.

Totusi Ion Iliescu a gresit in 1991! Trebuia sa faca cum a facut Ceausescu in 1977, sa se deplaseze personal in Valea Jiului, poate i convingea pe minieri sa nu vina la Bucuresti.

Si trebuie spus ca in 1977 fortele de ordine (militia) au actionat mult mai ferm, eficient si hotarat! Cum a reusit in 1977 militia ca sa asigure ordinea si linistea publica in Valea jiului, sa-i opreasca pe minieri sa comite acte de vandalism, distrugeri sau agresiuni asupra personalului CFR, iar politia din septembrie 1991 nu a mai reusit acest lucru ?!

Daca eram prim-ministru in septembrie 1991, dadeam ordine ferme si clare catre fortele de ordine, in sensul ca obiectivele economice si sociale de prima importanta din Valea jiului , statiile CFR si personalul CFR, sa fie protejate de cadre MI si MAPn inarmate cu munitie de razboi si inclusiv cu tehnica militara (tab-URI), si care sa aibă ordine clare- daca sunt atacate de minieri, sa deschida focul, in conformitate cu prevederile legale si regulamentele militare!
In acest fel nu ar fi fost distrugeri, vandalizari sau maltratari si agresiuni asupra personalului CFR.
Asa ar fi trebuit sa procedeze Petre Roman in septembrie 1991.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Caile ferate si mineriadele   Caile ferate si mineriadele - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Caile ferate si mineriadele
Sus 
Pagina 2 din 8Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Caile ferate din Basarabia
» רכבת ישראל - Rakevet Israel - Caile Ferate Israeliene
» Caile Ferate Romane
» Căile ferate pe Wikipedia

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-
Mergi direct la: