Numarul mesajelor : 2040 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6444 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti Mier 05 Iul 2017, 12:42
Se poate dubla linia de la Golesti la Pitesti Sud (chiar exista loc fizic pe teren), atat ca mai trebuie un pod. Pana la Pitesti Nord/Bascov insa nu prea merge. Nu ca e imposibil, insa e deranjamentul prea mare in special in zona podurilor sau unde linia taie strazile din oras. In rest terasamentul e destul de lat si se mai poate ajusta destul de lejer pentru 2 linii. Uitati-va aici:
Vazut de la nivelul solului pare ingust, dar de sus chiar se vede ca e ceva mai mult loc si/sau se poate lati fara sa afecteze prea rau strazile ce marginesc calea ferata. Plus ca sunt unele podete in zona strandului plasate pe o margine a terasamentului, din ce am observat, nu chiar pe centru. Totodata iata si cum trece trenul prin oras pana la nord:
Si nu e neaparat necesara dublarea pentru maxim 10 km. La un mers facut cu cap nu o sa fie probleme. Dar unii desfiinteaza automat orice posibilitate si arunca cu fecale in noua gara. Fix aia ii deranjeaza.
Ce legatura are gara in sine cu liniile stie Raducu. Chiar si la capatul Y, statia se termina prin 2 linii, din care una duce la Nord, cealalata e infundata, dar se poate prelungi de nevoie. Este loc. Dar cred ca stiu unde bate in final Raducu: trebuia facuta gara undeva la marginea orasului si pe actualul terasament sa se faca un bulevard mai mare, am mai auzit eu pe destui care scuipa cu fantasmagorii din astea.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20075 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24819 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti Mier 05 Iul 2017, 12:55
AeroX a scris:
Vazut de la nivelul solului pare ingust, dar de sus chiar se vede ca e ceva mai mult loc si/sau se poate lati fara sa afecteze prea rau strazile ce marginesc calea ferata. Plus ca sunt unele podete in zona strandului plasate pe o margine din ce am observat, nu chiar pe centru.
Pe acel rambleu exista şi o linie industrială, care avea un punct de încărcare probabil cu ceva materiale de construcţii (ciment?).
Aerox a scris:
Dar cred ca stiu unde bate in final Raducu: trebuia facuta gara undeva la marginea orasului si pe actualul terasament sa se faca un bulevard mai mare, am mai auzit eu pe destui care scuipa cu fantasmagorii din astea.
Eu ştiu că tu eşti adeptul teoriei conspiraţiei. Dar dacă mai continui cu atacurile la persoană, s-ar putea să iei o pauză de câteva zile.
Pe de altă parte, staţia, ca orice mijloc fix, are şi ea o durată de viaţă... dacă nu se prevede dublarea în durata de viaţă a mijlocului fix, intră Curtea de Conturi pe fir. Şi mă cam îndoiesc că se prevede pe undeva. Că dacă era în plan o modernizare a liniei Piteşti - Vâlcele (nici nu ştiu cum să numesc acest Vâlcele... staţie nu mai e, Hm. nu mai e, am putea să îi zicem Ramificaţie, dar nu mai are macaz), în mod sigur s-ar fi prevăzut în proiect şi modernizarea instalaţiei de semnalizare prin introducerea CE.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8768 Reputatie : 12477 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti Mier 05 Iul 2017, 14:23
Dar tot nu am lamurit ce are statia cu linia Vilcele?
Cind linia Vilcele o sa fie gata atunci o sa se modifice macazurile si semnalizarea si in Pitesti sau alta ar fi problema?
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2040 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6444 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti Mier 05 Iul 2017, 14:30
Dr2005 a scris:
Eu ştiu că tu eşti adeptul teoriei conspiraţiei. Dar dacă mai continui cu atacurile la persoană, s-ar putea să iei o pauză de câteva zile.
Vai de mine. Mai degraba ce zici tu nu e atac la persoana ca ma numesti adept al teoriei conspiratiei (!?) doar pentru ca vine cineva pe forum si arunca o elucubratie de toata jena, iar altii corecteaza cu fapte si imagini? Dar tie cine iti mai da pauza ca te bagi in discutii fara sa cunosti lucrurile de pe teren si ameninti alti useri doar pentru ca ai tu chef? Inca un cuvant cheie: sa stii ceva de pe teren, nu din biroul de la MT. Te-as ruga sa incetezi cu amenintarile total gratuite, n-am atacat si deranjat pe nimeni, reactia mea e una cat se poate de naturala si pe subiect, numai ca tu esti in asentiment cu RaduXYZ, iar lui n-ai nimic sa-i recomanzi la modul in care se exprima.
Dr2005 a scris:
Pe de altă parte, staţia, ca orice mijloc fix, are şi ea o durată de viaţă
Incredibil. Ce treaba are Curtea de Conturi ca nu s-a prevazut dublare in 1900 toamna literalmente? Tu realizezi ce spui? In plus, nici nu e neaparat nevoie sa se dubleze segmentul Pitesti - Pitesti Nord. N-ar fi indispensabil la un mers al trenurilor bine gandit, doar n-o sa treaca 100 trenuri pe ora. Eu am ilustrat ca de putut se poate daca chiar se vrea. Si nu vad de ce ar trebui demolata gara pentru asta sau sa incurce cu ceva macar! Asta e Pitestiul! Asa s-a dezvoltat. Deci nu se poate muta gara in alta parte, nici nu e nevoie.
Iar automatizarea statiei Pitesti se va face cand avea avea chef CFR Infra, probabil in viitorul apropiat, nu vad ce treaba are faptul ca n-au inclus modernizarea instalatiei de cale ferata in acelasi proiect cu modernizarea cladirii statiei. Poate ca atata amar de vreme au vrut sa tina de niste posturi de acar. Nu are nicio treaba cu falsele probleme imaginate de unii si de altii de la zeci si sute de km departare.
Intre timp, arunca un ochi pe FB: CFR Calatori Craiova tocmai lauda din nou realizarea care te irita pe tine. https://www.facebook.com/CfrCalatoriCraiova/posts/810348115819092 Du-te si da-le o reactie de furie.
@dan tm, pai chiar nu are.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20075 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24819 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti Mier 05 Iul 2017, 14:52
Pe călător nu-l interesează că staţia e SBW şi nu CE, de fapt 99% din călători nu ştiu aceste detalii.
Orice proiect - când se întocmeşte - ia în calcul şi posibilităţile ulterioare de dezvoltare ale obiectivului în cauză. Din moment ce nu s-a prevăzut înlocuirea instalaţiei de centralizare, e clar că CFR nu are în plan altă modernizare în zonă în viitorul apropiat.
Şi da, Curtea de Conturi vine peste tine pentru orice nimic. Câteva milioane de euro în plus pentru o dezvoltare care se va face în 25 de ani sigur i-ar fi atras atenţia. Asta dacă nu intra la bănuieli ANAP-ul la avizarea documentaţiei de licitaţie.
_________________ :TTT:
Radu161
Numarul mesajelor : 29 Reputatie : 3796 Data de inscriere : 22/01/2014
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti Joi 06 Iul 2017, 12:48
Pentru cei care nu ma stiu, eu mi-am facut proiectul de diploma (la Facultatea de Arhitectura) pe gara Pitesti. Asa ca pot sa exprim un punct de vedere documentat. Studiul asupra acestui proiect l-am facut timp de aproape 2 ani. Pe vremea aia abia se straduiau sa faca avizarea pentru statia noua.
Proiectul a constat intr-un ansamblul nou, pe amplasamentul actual si PASTRAND SI CLADIREA VECHE! Asta ma oftica pe mine, ca au demolat o cladire cu valoare istorica, ultima din seria ei, ca sa faca un gunoi arhitectural (aici am tot dreptul sa judec!). Si din punct de vedere functional o sa-si arate deficientele in timp. Dar cat timp la CFR va fi haos si calea ferata va fi bataie de joc, lucrul asta nu o sa se vada. Dar in momentul in care va exista o strategie pe termen lung si se va face legatura cu Rm. Valcea si mai departe spre Sibiu, gara asta o sa devina inadecvata.
Gara are o mare legatura cu liniile! Modul in care sunt configurate liniile poate sa ajute sau sa incurce traficul. Am studiat sute de statii de la noi si din afara (inclusiv pentru lucrarea de disertatie) si imi permit sa concluzionez ca pentru o eventuala dublare si trafic crescut, gara asta este inadecvata (ca sa nu zic o mizerie).
Pentru linia spre Rm Valcea s-a luat in calcul dublarea de la inceput, probabil dublarea s-ar fi demarat imediat dupa deschiderea traficului, utilitatea liniei fiind de necontestat. Statiile au fost prevazute astfel incat sa primeasca linie dubla (dpdv al macazurilor). In paralel deja se incepusera dublarile intre Rm. Valcea si Sibiu si mai sus de Sibiu De ex: viaductul Topolog are pilonii prevazuti pentru linie dubla. Inclusiv in Pitesti sunt podurile dublate sau macar fundatiile lor, pana la cel de peste Calea Bucuresti.
Gara asta a fost facuta strict pentru situatia proasta de acum, nu a existat nici o gandire pe termen lung. De aceea nu pot sa am o parere buna despre ea.
Asa ca inainte sa luati peste picior o parere, ganditi-va de 2 ori!
Ca sa completez ce zice Dragos, in general cei de care m-am lovit in administratia publica au o lipsa crunta de viziune, iar cand dai de juristii si economistii de la Curtea de conturi si ANAP, poti sa pui lacatul pe tara. Sub pretextul anti-coruptiei se pune frana la orice fel de viziune care reclama o cheltuiala in plus. Dar stati linistiti, ca tot se fura....
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8768 Reputatie : 12477 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti Joi 06 Iul 2017, 14:50
In acest caz poate ar trebui sa ne prezinti o comparatie intre proiectul tau si proiectul realizat de CFR, precum si motivele care incurca dublarea liniei prin gara actuala, precum si punctele pe care le consideri tu slabe fata de functionalitatea ei.
Nu inseamna ca sint de acord cu ce s-a facut dar nici inseamna ca trebuie mereu sa criticam o constructie noua facuta in locul uneia vechi, sper ca nu esti subiectiv pentru ca nu s-a ales proiectul tau.
nu toate cladirile vechi sint neaparat monumente istorice care trebuie sa stea in calea progresului.Motivul acesta al arheologiei sta in calea oricarei incercari de modernizare a tarii.
La Arad de pilda, la o cladire veche si care reprezinta totusi ceva, s-a adaugat o cladire noua si anosta din punct de vedere estetic dar care este destul de practica in interior. Nu acelasi lucru se poate spune despre alte gari noi, de exemplu D T Severin sau Bacau.
Radu161
Numarul mesajelor : 29 Reputatie : 3796 Data de inscriere : 22/01/2014
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti Joi 06 Iul 2017, 21:45
Nu se putea alege proiectul meu, pentru ca la vremea aia era doar o diploma de facultate. Nu am o problema cu chestia asta. Am in schimb o problema cu lipsa de viziune au conducerii.
Din punctul meu de vedere, pentru traficul actual se putea pastra cladirea veche la care se facea o extensie si modernizare a peronelor si liniilor, cumva similar cu Aradul, dar la o scara mai mica. Accentuez problema pastrarii cladirii vechi datorita semnificatiei istorice, in conditiile in care oricum Pitestiul a fost vaduvit de mare parte din cladirile istorice.
Legat de configuratia garii, mi-e greu sa va explic toate hibele in cazul unei dublari si a unui mers civilizat al trenurilor, dar va arat 4 poze cu proiectul meu:
(sper ca se vad)
Din nou punctez faptul ca proiectul meu a fost gandit in conditia in care se fac conexiunile despre care discutam mai sus. Ideea de baza a fost sa separ sensurile Rm.Valcea->Bucuresti, Bucuresti->Rm. Valcea, pentru a limita cazurile in care trenurile trebuie sa traverseze liniile de pe sensul opus. (nu vad chestia asta in gara construita) Liniile au fost gandite pentru un trafic cu orar cadentat (plecari din 30 in 30 min catre toate directiile), iar spatiul din fata garii pentru asigurarea statiei pentru transportul cu autobuze in judet, catre locurile neaccesibile pe calea ferata. De asemenea am prevazut parcari si 2 treceri (supraterana si subterana) care sa faca legatura intre cartierul Tudor Vladimirescu si bd. Garii. Cele 2 linii din mijloc fara peroane au fost prevazute pentru traficul de marfa, liniile 1,2 pentru traficul Regio si InterRegio in directia Costesti/Slatina/Craiova/Rosiori, liniile 3,6 pentru trenurile de viteza, iar 7,8 pentru traficul Regio si InterRegio in directia Curtea de Arges/Golesti/Campulung. In mare parte acest trafic ar trebui asigurat de automotoare. (din pacate vise la momentul actual ... )
Despre faptul ca ar fi trebuit electrificat nici nu are rost sa discut.
Dionis
Numarul mesajelor : 211 Varsta : 41 Localizare : Paris Reputatie : 3507 Data de inscriere : 12/05/2015
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti Vin 07 Iul 2017, 09:55
Nope, nu se vad. Please update your account to allow 3D party preview.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8768 Reputatie : 12477 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti Vin 07 Iul 2017, 10:17
Intr-o resedinta de judet cred ca e gresit ca liniile din mijloc sa fie liniile de marfa.
Si in comunism liniile de marfa erau dispuse dupa ultimul peron de calatori pentru o separare a fluxurilor. Asa este majoritatea garilor mari si acuma.
La Arad in schimb desi liniile de marfa exista, tranzitul marfarelor se face adeseori pe liniile de calatori.
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2040 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6444 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti Vin 07 Iul 2017, 11:44
Am gasit eu un link functional: https://s152.photobucket.com/user/Radu161/slideshow/Diverse/Pitesti-diploma
Nu prea e asa interesant proiectul (in sensul ca nu se observa vreun mare upgrade), iar in plus cam presupune demolarea oficiului postal, a biroului de miscare si al politiei TF, dar posibil si a sectiei L1 de intretinere linii. Ca sa nu mai zic de expropieri pe partea cu Tudor Vladimirescu. Da, pastreaza gara veche, evident, doar ca sa fie acolo, mare valoare si identitate s-a mai pierdut cu acea gara. Deci comentez doar pe baza pozelor - la cum arata totul pozitionat. Culmea ca fatada mai interesanta a cladirii / pasarelei e pe partea cu Tudor. Si pentru ce? Pentru ca ai mai inchipuit 2 linii fara peron in mijloc. Asta in contextul in care restul liniilor ar fi full, poate ne-ar ajuta acele linii pentru marfa. Sunt deja 2 fara peron la margine, spre Tudor. Stati linistiti ca si asa liniile alea de marfa nu-s folosite decat in cazuri extreme intr-o asemenea gara, tot pe liniile de calatori va fi mai logic sa tranziteze trenurile de marfa, cum de altfel se si intampla (liniile 1-4). Daca e vorba de stationare atunci exista linia 6 (exista si o platforma ce poate fi utilizata pentru descarcat/incarcat). Linia 5 e deseori utilizata pentru stationarea garniturilor de trenuri Regio.
Prin urmare, la un mers bine facut n-o sa fie vreo problema. Si atunci cand va creste intr-adevar traficul asa mult sper sa fie gata si centralizarea. In rest, doar zgomot de fundal din frustrari personale, nimic mai mult.
kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1680 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7441 Data de inscriere : 25/08/2008
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti Vin 07 Iul 2017, 11:58
@Radu, te oftici degeaba cu privire la clădirea de patrimoniu distrusă! Milițianul Piteștiului, Aerox, vine și-ți dă cu pulanu'-n capul tău de visător instant, știe el că-i mai bun termopanu' și panoul sandwich decât cărămidă și tâmplăria din lemn. Ne-am mai contrat noi pe aici, nu ai cu cine, ce istorie, ce arhitectură? Ei la Pitești oricum n-au reacție la oribilități din astea, cine cunoaște centrul Piteștiului probabil a văzut cum între clădiri vechi a fost integrată monstruozitatea de bibliotecă făcută din sticlă și aluminiu. Asta e situația, oameni care în afară de lectura obligatorie de la școală nu au mai deschis o carte. Chiar mă întreb cât de ignoranți sunt ceilalți europeni care și-au reabilitat vechile gări, cum să nu fie ei deschiși la progres? Nu te obosi să explici ceva ce e sanscrită pentru mulți. Apoi mai e și partea de can-can istoric a gării Pitești, parte a concesiunii Strousberg. Acea concesiune a fost prima mare afacere de corupție din istoria noului stat România. La Pitești, unde atât primarul ce a condus orașul 24 de ani e trimis în judecată după ce a fost arestat preventiv sau fostul președinte al CJ Argeș condamnat de 2 ori pentru corupție, acea clădire ar fi avut o nuanță ce ar da un "fals" etalon despre moravurile liderilor locali.
Radu161
Numarul mesajelor : 29 Reputatie : 3796 Data de inscriere : 22/01/2014
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti Vin 07 Iul 2017, 13:09
@AeroX - daca te-ai fi documentat cum m-am documentat eu, ai fi aflat ca se evita tranzitarea trenurilor de marfa pe liniile de calatori (cu peroane) daca se poate configura statia de asa natura. La Arad se face tranzitul de marfa pe liniile de la peron pentru ca e mai simplu sa duci trenul pe directa, situatie pe care o prevazusem si eu. Proiectul meu are multe lucruri in plus fata de ce statia actuala, dar nu intru in detalii ca nu are sens si nici n-am timp de pierdut cu explicatii in detaliu.
Oricum, in conditiile actuale, discutia e inutila, v-am aratat numai ca idee, ca oricum asa ceva nu o sa vedem prea curand. Eu doar mi-am exprimat parerea ca lucrurile s-au facut fara cap si fara coada, intr-un caz pe care il stiu bine.
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2040 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6444 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti Vin 07 Iul 2017, 20:55
Trecand peste insultele de neam de traista specifice regiunii mai sudice a tarii (cu oricate facultati, job-uri, o oarecare cultura de fatada si tot degeaba) gara Pitesti in formula actuala chiar are o identitate in toata regula, fiind chiar emblema CFR-ului modern. Fatada cladirii este inspirata chiar din logo-ul CFR. Chiar insusi autorul descrie acest lucru mai jos (unde puteti observa si mai multe detalii/poze cu gara prin care unii probabil nici acum n-au trecut). Cladirea veche n-a avut si nu ar mai fi avut nicio identitate, era doar de pastrat ca asa le place unora sa pastreze vechiturile fara valoare.
https://www.uar-bna.ro/2016/proiecte/31/
Bineinteles ca la insultele sau postarile jenante ale altor membri Dr2005 va inchide ochii, fiindca nu-i asa, el are ochi doar pentru mine, e multumit sa-si arate superioritatea si doar prin amenintari ocazionale sub pretextul de atac la persoana, ori mai devreme cineva chiar asta a si facut. Se vede ca nu aveti unde sa va mai scarpinati de atata mancarime din cauza Pitestiului care nu se impaca deloc cu credintele voastre total diferite la calea ferata.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20075 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 24819 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti Sam 08 Iul 2017, 11:02
Dionis a scris:
Nope, nu se vad. Please update your account to allow 3D party preview.
Photobucket nu mai permite link-urile directe (între tag-uri img) către pozele găzduite [b]decât cu plata unei taxe anuale de 399,99 USD[b]. Măsura a fost aplicată retroactiv şi fără notificare tuturor conturilor.
_________________ :TTT:
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Lucrari de modernizare la gara Pitesti