N-ai la ce auto să te duci, că grosul călătorilor merge la Bucureşti şi schimbă la Goleşti. Iar la 15 lei un bilet de student şi 30 unul întreg, poţi să pui Malaxa 900 şi până la Bucureşti şi tot o să meargă full. De la Câmpulung la Piteşti nu merge nimeni cu trenul să facă 2 ore jumate, când pe şosea faci o oră şi un sfert. Şi înainte să îmi spui de angajaţii de la Dacia, află că Dacia are curse auto spre toate localităţile în care are angajaţi, care pleacă direct de la poarta fabricii, deci niciun angajat de la Dacia nu face naveta cu trenul sau cu alte forme de transport public regulat.
Merge pe dracu. Nici la 15 lei nu îți mai merge niciun student. Ai fost ieri în trenul 9122 să-i vezi gradul de ocupare? Fuge lumea de malaxor ca dracu de tămâie. Lasă-ne domn director cu placa asta pe care ne-o spui ori de câte ori ai ocazia. Coboară în popor, mergi cu trenul vezi ce zice lumea, nu le băga malaxa pe gât că nu le place. Ști proverbul ăla ce ție nu îți place altuia nu-i face. Oh, uitasem că ție îți plac trocariciurile alea deși nu mergi cu ele.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
Și CFR Infrastructură ce face în acest sens să aducă o parte din călători la tren, exceptând angajații Dacia, care nu suportă trenurile.
Mioveni fără Dacia ar fi mort. În Mioveni poţi să lucrezi la butic, la primărie, la şcoală, la poştă sau la Dacia. Astea sunt opţiunile. Iar Dacia contractează transport auto tocmai pentru că nu vrea ca muncitorii să piardă ore întregi pe drum... uzina în sine e mai mare decât Mioveniul, autobuzele duc muncitorii la diversele porţi ale fabricii, în funcţie de secţiile la care lucrează.
Citat :
Tu când ai fost ultima oară pe la Câmpulung Muscel, în tranzit? Eu anul acesta ultima oară. Totuși județul Argeș are destule drumuri, multe modernizate. Gradul de motorizare este ridicat.
Cu trenul acum vreo câţiva ani, absolut toţi care au urcat de la Parc Kreţulescu şi până la Goleşti au mers la Bucureşti. Cu maşina acum vreo câteva luni... dar nu văd relevanţa, nu a fost mai aglomerat sau mai pustiu decât de obicei.
Vitosa a scris:
Merge pe dracu. Nici la 15 lei nu îți mai merge niciun student. Ai fost ieri în trenul 9122 să-i vezi gradul de ocupare?
E o ţară liberă, dacă nu vrei să dai 15 lei la tren, poţi să dai 50 lei le autobuz.
_________________ :TTT:
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Linia 105 alături de linia 106 dar și alte câteva secții înfundate din România au extrem de puțini călători, din nefericire. Cu un minim efort ar circula mai mulți pasageri, iar cu mult efort din partea CFR ar circula cel puțin dublu.
Pe ansamblu în România doar 3-5% din numărul total de călători preferă trenurile anual, dar sunt județe unde sunt doar 1-2%. Secțiile București - Brașov/Constanța nu pot modifica mult aceste numere.
Iar pretențiile clienților au crescut mult în ultimii 20 de ani.
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: 105 : Golesti - Campulung - Argesel Mar 13 Dec 2022, 00:22
Vitosa a scris:
Merge pe dracu. Nici la 15 lei nu îți mai merge niciun student. Ai fost ieri în trenul 9122 să-i vezi gradul de ocupare? Fuge lumea de malaxor ca dracu de tămâie. Lasă-ne domn director cu placa asta pe care ne-o spui ori de câte ori ai ocazia. Coboară în popor, mergi cu trenul vezi ce zice lumea, nu le băga malaxa pe gât că nu le place. Ști proverbul ăla ce ție nu îți place altuia nu-i face. Oh, uitasem că ție îți plac trocariciurile alea deși nu mergi cu ele.
Sa anuleze trenurile daca tot comenteaza si sa le trimita la Oradea pe Ciumeghiu - Vascau unde lumea are nevoie de tren , transportul auto este 0, oricum au circulat in trecut pe acolo si lumea mergea cu ele.
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: 105 : Golesti - Campulung - Argesel Mar 13 Dec 2022, 12:50
Pai daca ultimele trenuri ale zilei sunt la ora 15, adica merg doar in miezul zilei, normal ca nu merge nici dracu' cu ele. Ia sa plece la orele 18-19 catre Bucuresti, sa vezi atunci cat de pline vor fi.
Nu de alta, dar trenul te scapa de toate animalele care merg duminica seara pe A1 intre Pitesti si Bucuresti.
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: 105 : Golesti - Campulung - Argesel Mar 13 Dec 2022, 13:02
Aoleu, ce grajd de opinii. De la unii aveam pretentii. Dar e plin de refulari de opinii orgolioase, unele cinice si capricioase. Sincer, mi-e sila sa mai dau pe acest forum. Este foarte clar ca majoritatea nu existam pe aceeasi lungime de unda, desi sub bannerul forumului scrie asta "Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!". Ma indoiesc! Ori iubirea fata de AM900 nu e totuna cu a iubi mersul cu trenul si a avea asteptari ca lumea sa mearga cu trenul, nu doar ca sa-ti dea tie flash-uri si goarne un mecanic din malaxor pe marginea liniei.
Fiecare cu tarlaua lui visand pe ea chiar si AM900 si in 2023. Bine ca muriti de grija malaxorului pentru sectii mult mai slabe. Aveti si colectie acasa de n-spe carti cu Mersul Trenurilor ca sa se puna praful, nu ca sa observati ceva pertinent din ele.
Nimeni cu o opinie in cunostinta de cauza, de a intelege cauza malaxorului si potentialul de calatori al acestei sectii. Ati inceput repede cu "mai bine sa dea la noi", "sa le anuleze daca nu le convine". Pai da, eventual daca le anuleaza, ati fi surprinsi de cat de profitabila ar fi sectia asta la privat. Cine stie, cunoaste ce treaba buna facuse Regio Calatori pana sa fie retras de pe sectie. Si dupa revenirea CFR Calatori tot venea lumea. Dar unii nu vreti sa intelegeti ca aceste automotoare vechi pe 2 osii mai mult alunga lumea, mai ales pe sectii unde exista concurenta auto. Efectiv nu stiti pe ce lume traiti.
Aici au avut muscelenii AM Desiro ca standard de calatorit de ani buni. AM900 doar "personale" au fost retrase pana la venirea privatului pentru ca grosul era la "accelerat" pentru Campulung - Bucuresti mereu, nu pentru Pitesti. Si de peste 10 ani nu au mai fost vazute pe aici. Acum ne intoarcem in timp, fir-ar sa fie!
In cazul de fata nu aduci sicriul pe doua osii ca asa ti se scoala tie, CFR-ului, pur si simplu! Doar despre asta e vorba! Chiar daca se vaita ca nu mai au Desiro. Desi e si asta adevarat, acele AM Desiro inca exista prestand in mod diferit. Nici vorba ca nu sunt calatori si ce mai indruga unii toata ziua numarand calatori in trenuri peste tot prin tara si ce au vazut o data intr-o zi la ora 12, pai aia trebuie sa fie imaginea. Directorasilor din CFR Calatori nici nu le pasa de liniile astea secundare (Curtea de Arges, Campulung), de asta le trantesc malaxoarele. Spera sa vina privatul dupa ei, pentru ca aceste sectii reprezinta doar o povara extra. Insa nici nu se cara deocamdata pentru ca trebuie sa mai dea si ore de lucru angajatilor, desi angajatii insisi deja ii blestema de ziua pana seara, mai ales pentru cat are de stat malaxorul in Golesti. Poate va uitati doar ca sa vedeti cum penduleaza un malaxor pe sectie pana se face ziua urmatoare schimb cu altul.
Nu le pasa directorasilor de cine merge, insa nici voua, unora, ca angajati sau pasionati, care va dati cu parerea si nici nu cunoasteti zona decat din auzite si parerisme generalizate de altundeva si care nu se aplica aici. Rezumati-va mai bine fiecare la tarlaua lui.
Chiar daca trenurile de Campulung aveau ceva calatori, nu i-a interesat pe cei de la CFR Calatori. Oricum sectia asta a mers recent mult mai bine dpdv calatori decat Curtea de Arges. Raportat la media zilnica. Chiar si cu legaturi in Golesti, se golea un vagon din IR 1789 (R-E 9211 acum) si umpleau Desiro-ul care astepta la peron alaturat. Ce se intampla acum e doar rea-vointa si sabotaj. Desiro exista, doar ca au ales sa faca grupe/vagoane suplimentare la trenuri precum 9212, 9214, 9252 (ziua urmatoare). Ai zice ca e bine ca au capacitate sporita si trenurile respective, doar acum sunt R-E. Dar asta e valabil in anumite zile, oricat de ieftin e trenul, lume mai multa nu aduci asa de nicaieri la ordinea zilei. Se pot sacrifica de acolo si permite circulatia Desiro fara probleme la Campulung si Curtea de Arges. Dar deh, mai bine sa le strice Sagetile in linie curenta intre Pitesti si Golesti decat pe o linie secundara cu trafic scazut.
Nu e okay deloc ce se intampla. Puneti-va in situatia calatorilor de aici. Nu e okay sa mergi cu Dusterul si de maine te intorci brusc la Dacia 1100, fara motiv real. Nu va mai dati in stamba din alte colturi de tara ca voua va place sa circule AM900 ca sa va gadile orgoliul si atat...ca nici voi n-ati merge saptamanal cu asa ceva. NU ATI MERGE! Si nu ma impresioneaza vrajeala nimanui ca el cu ele a crescut si ca mergea din satul A in satul B acum 30 de ani. Suntem (aproape) in 2023! Nu e normal sa mergi 2 ore cu asa ceva si sa fie singura optiune pe sectia respectiva. Indiferent de tarif. Una e sa mergi ca pasionat, alta e sa fii calator si sa mergi din necesitate destul de frecvent.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: 105 : Golesti - Campulung - Argesel Mier 14 Dec 2022, 09:56
AeroX a scris:
Cine stie, cunoaste ce treaba buna facuse Regio Calatori pana sa fie retras de pe sectie.
Da, a făcut treabă bună cât a putut să îşi înscrie în calculul subvenţiei închirierea de automotoare de la altă firmă cu acelaşi patron. Care erau şi cu seriile schimbate între ele. Când n-a mai mers mânăria, s-a retras. Nu o să vină niciun privat acolo, că din 2 trenuri care-s full doar vineri şi duminică nu poţi să scoţi nimic, chiar dacă vei putea să jonglezi cu TUI cum vrei.
Citat :
Nu e okay sa mergi cu Dusterul si de maine te intorci brusc la Dacia 1100, fara motiv real. Nu va mai dati in stamba din alte colturi de tara ca voua va place sa circule AM900 ca sa va gadile orgoliul si atat...ca nici voi n-ati merge saptamanal cu asa ceva.
Omule, la 30 lei un bilet pentru atâta amar de drum, în condiţiile în care un litru de motorină e vreo 8 lei, iar A1 e... sublimă (hai să vă văd care sunteţi şoferi şi ştiţi să o scurtaţi pe la Zurbaua sau prin alte sate să nu staţi o oră la intrarea în Bucureşti duminica), aş merge şi cu drezina! De banii ăştia în Europa civilizată iei 2-3 bilete de tramvai, nu mergi 150 km. Da, când or să coste biletele ca-n Belgia, o să mergem peste tot cu Desiro ML ca-n Belgia.
_________________ :TTT:
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: 105 : Golesti - Campulung - Argesel Mier 14 Dec 2022, 12:12
Dr2005 a scris:
AeroX a scris:
Cine stie, cunoaste ce treaba buna facuse Regio Calatori pana sa fie retras de pe sectie.
Da, a făcut treabă bună cât a putut să îşi înscrie în calculul subvenţiei închirierea de automotoare de la altă firmă cu acelaşi patron. Care erau şi cu seriile schimbate între ele. Când n-a mai mers mânăria, s-a retras. Nu o să vină niciun privat acolo, că din 2 trenuri care-s full doar vineri şi duminică nu poţi să scoţi nimic, chiar dacă vei putea să jonglezi cu TUI cum vrei.
Citat :
Nu e okay sa mergi cu Dusterul si de maine te intorci brusc la Dacia 1100, fara motiv real. Nu va mai dati in stamba din alte colturi de tara ca voua va place sa circule AM900 ca sa va gadile orgoliul si atat...ca nici voi n-ati merge saptamanal cu asa ceva.
Omule, la 30 lei un bilet pentru atâta amar de drum, în condiţiile în care un litru de motorină e vreo 8 lei, iar A1 e... sublimă (hai să vă văd care sunteţi şoferi şi ştiţi să o scurtaţi pe la Zurbaua sau prin alte sate să nu staţi o oră la intrarea în Bucureşti duminica), aş merge şi cu drezina! De banii ăştia în Europa civilizată iei 2-3 bilete de tramvai, nu mergi 150 km. Da, când or să coste biletele ca-n Belgia, o să mergem peste tot cu Desiro ML ca-n Belgia.
Dar acum salariile, pensiile din Romania sunt in medie de 4-5 ori mai scazute decat in Belgia sau alte tari occidentale, pe cand raportul intre tarifele la calatoria cu trenul sunt mai mici. Iar marea majoritate a calatorilor cu trenul in Romania fac parte din CLASA CU VENITURI SCAZUTE si FOARTE SCAZUTE, nu este cazul in Occident unde se plimba destul si cetatenii cu multi bani. Deci - multa atentie la ce romani calatoresc in proportie de 90-95% cu trenul. Iar numarul total de 70 milioane de calatori anual este FOARTE MIC in raport cu tarile din Uniunea Europeana, exista potential mare de crestere.
Deja, preturile la benzina si motorina au scazut si probabil vor ramane cateva luni la 6 lei/litru.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: 105 : Golesti - Campulung - Argesel Mier 14 Dec 2022, 14:44
razvan - trenuri a scris:
Dar acum salariile, pensiile din Romania sunt in medie de 4-5 ori mai scazute decat in Belgia sau alte tari occidentale, pe cand raportul intre tarifele la calatoria cu trenul sunt mai mici. Iar marea majoritate a calatorilor cu trenul in Romania fac parte din CLASA CU VENITURI SCAZUTE si FOARTE SCAZUTE, nu este cazul in Occident unde se plimba destul si cetatenii cu multi bani. Deci - multa atentie la ce romani calatoresc in proportie de 90-95% cu trenul.
Salariile şi pensiile or fi mai scăzute, dar costurile cu combustibilii şi electricitatea sunt la fel. TUI este la fel. Întreţinerea materialului rulant costă tot atât. Iar dacă salariile sunt mici, veniturile la buget sunt mici, deci nu sunt bani de măsuri gen abonamente aproape gratuite. Germania a băgat 2,9 miliarde de euro pe aşa ceva, Spania se pregăteşte să dea 680 milioane euro. Iar cetăţenii ,,cu mulţi bani" se ,,plimbă" cu trenul în Occident pentru că nu au cum altfel... să mergi cu maşina în oraşele mari din Occident, mai ales dacă nu eşti localnic, e cvasi-imposibil, parcarea începe de la 2 - 3 euro pe oră (dar în Amsterdam e şi 10 euro/oră), drumurile sunt înguste, zona principală a unei străzi e pentru transport public sau biciclete, trotuarul e larg, mai rămân 2 benzi auto în cazul fericit, unde dacă ai forţat un galben îţi vine amenda în plic acasă. De aia merg oamenii ăia cu trenul - că e nerentabil ca timp şi bani să conducă. De aia grosul călătoriilor se face urban şi suburban, nu la drum lung, că la drum lung mergi pe autostradă sau cu avionul.
Citat :
Deja, preturile la benzina si motorina au scazut si probabil vor ramane cateva luni la 6 lei/litru.
Vor rămâne la 6 lei până peste o lună când se interzice importul de produse petroliere din Rusia. După aia or să crească cel puţin la 9 lei/litru.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: 105 : Golesti - Campulung - Argesel Mier 14 Dec 2022, 15:15
Deja s-a interzis transportul de produse petroliere din Rusia și prețul barilului a tot scăzut.Doar azi a crescut cu 10% la 80 de dolari destul de departe de preturile din primavara
UE a interzis transportul maritim de țiței din Rusia (începând cu 5 decembrie 2022) și de produse petroliere (începând cu 5 februarie 2023) către țări terțe, precum și furnizarea aferentă de asistență tehnică, de servicii de intermediere sau furnizarea de finanțare sau asistență financiară.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: 105 : Golesti - Campulung - Argesel Dum 15 Ian 2023, 16:23
Ok, dincolo de faptul ca se apropie alegerile whatever, costul implicat n-ar fi asa mare si n-ar fi nici greu realizabil. (cel putin fata de fantezia care implica terminal dinspre "Podul Viilor") Ideea e ca un racord de evitare a Golestiului spre Stefanesti era util sa existe de zeci de ani. Asa chiar faceai si atractiv mersul cu trenul spre Campulung de la Pitesti (nu doar Bucuresti ca acum). Asa am avut maxi-taxi pe vecie. Plus linia ce s-a tot degradat dupa atata timp, o sumedenie de limitari de viteza (multe la TN-uri). Numai Stefanesti (I.C. Bratianu acum) - Golesti e cu 30 la ora. Macar de ne-am alege si cu asta mai intai sa fie reparata portiunea asta.