Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Am gasit pe net Joi 30 Mar 2017, 12:58
Dr2005 a scris:
ciprian71 a scris:
Sa nu confundam perioadele.Intre anii 1964 - 1982 a fost cea mai buna perioada pe care a cunoscut-o Romania vreodata.Magazinele erau pline cu detoate exact ca acum cu diferenta ca 90% din produsele vremii erau autohtone.
Foarte bună perioadă, mai puţin când venea hârtia că în 2 - 3 zile trebuie să te muţi că se ,,sistematizează" strada ta.
Cu sistematizarea, sunt multe de spus, si s-au facut si lucruri bune, dar si gresite!
Este cert faptul ca acele blocuri si locuinte trebuiau construite, drept dovada ca ne sunt utile si astazi. Exodul masiv de populatie din mediul rural in cel urban, dezvoltarea industriei, necesitatea de forta de munca la orase, au justificat constructia blocurilor.
Insa, in planurile de sistematizare a oraselor, s-au facut si unele greseli si erori:
-Nepastrarea unei distante suficiente intre blocuri, pe motvul de "a nu se lua din terenul agricol prin extinderea prea mare a perimetrelor oraselor".
Astfel, au fost construite blocuri mult prea apropiate unul de altul, fapt care a facut difcila sau uneori imposibila amenajarea de spatii verzi, parcuri, locuri de joaca pentru copii, intre blocuri.
-In unele situatii, calitatea instalatiilor interioare (sanitare, electrice, termice, lifturi, etc) din blocuri nu a fost corespunzatoarea, chiar si conform STAS-urilor de atunci din constructii.
Acest fapt se datora modului de salarizare a muncitorilor din constructii- asa-numitul "accord global", prin care muncitorii erau platiti in functie de volumul de lucrari efectuat intr-un anumit interval de timp. Astfel, muncitorii in constructii aveau interesul sa faca in volum cat mai mare de lucrari intr-un anumit interval de timp, facand uneori (din graba) rabat la calitatea lucrarilor executate.
Astfel, in multe blocuri construite in anii 70, instalatiile electrice interioare au fost realizate din conductor de aluminiu tip inteng, de multe ori ingropat direct sub tencuiala (fara a fi introdus in tub de protectie), la majoritatea prizelor (cu exceptia celor de la bucatatie si a unei prize de pe hol) nu a fost tras conductor de nul de protectie, tevile instalatiilor de canalizare menajera din subsolurile blocurilor au fost executate din fonta (desi existau si atunci tevi de PVC pentru canalizari) (si sa vedeti ce "bucurie" cand se sparge vreo teava de canalizare menajera pe la subsol), etc!
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20636 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25581 Data de inscriere : 16/08/2011
Subiect: Re: Am gasit pe net Joi 30 Mar 2017, 13:17
ldh80 a scris:
Acest fapt se datora modului de salarizare a muncitorilor din constructii- asa-numitul "accord global", prin care muncitorii erau platiti in functie de volumul de lucrari efectuat intr-un anumit interval de timp. Astfel, muncitorii in constructii aveau interesul sa faca in volum cat mai mare de lucrari intr-un anumit interval de timp, facand uneori (din graba) rabat la calitatea lucrarilor executate.
Nu ştiu dacă din grabă lucrau prost. În mod sigur furau mult din materiale, mai ales că mare parte din muncitori erau aduşi de la ţară, unde încă existau case care aveau nevoie de reparaţii. La mine la bloc am găsit Scânteia la sifonul de pardoseală al vecinului de mai sus, dar şi la al meu, că nu s-au chinuit să prindă cum trebuie sifonul după ce a fost livrat, ci l-au prins uşor pe lateral şi sub el au băgat ziar şi tencuială, bine că nu a căzut prin podea.
Citat :
Astfel, in multe blocuri construite in anii 70, instalatiile electrice interioare au fost realizate din conductor de aluminiu tip inteng, de multe ori ingropat direct sub tencuiala (fara a fi introdus in tub de protectie), la majoritatea prizelor (cu exceptia celor de la bucatatie si a unei prize de pe hol) nu a fost tras conductor de nul de protectie, tevile instalatiilor de canalizare menajera din subsolurile blocurilor au fost executate din fonta (desi existau si atunci tevi de PVC pentru canalizari) (si sa vedeti ce "bucurie" cand se sparge vreo teava de canalizare menajera pe la subsol), etc!
Ţevi de scurgere de plumb (cu excepţia colectorului, care era din plastic), linoleum pânzat doar în camere (nu şi în bucătărie şi pe holuri), prize cu împământare doar în bucătărie şi pe holul de lângă baie, pereţi strâmbi, calorifere din fontă cu câţi elemenţi au avut chef să pună, conductorii de aluminiu de la instalaţia electrică (că cuprul era scump) cu contorul ,,recondiţionat" fabricat în 1965 (la bloc dat în folosinţă în 1975 şi instalat în 1984, că după ce s-au mutat foştii proprietari a venit IDEB-ul şi a luat contorul existent)...
_________________ :TTT:
Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6560 Data de inscriere : 30/01/2011
Subiect: Re: Am gasit pe net Lun 08 Mai 2017, 13:36
Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6560 Data de inscriere : 30/01/2011
Subiect: Re: Am gasit pe net Mar 23 Mai 2017, 01:09
Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6560 Data de inscriere : 30/01/2011
Subiect: Re: Am gasit pe net Mar 18 Iul 2017, 10:05
Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6801 Data de inscriere : 21/02/2010
Subiect: Re: Am gasit pe net Dum 30 Iul 2017, 07:06
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13018 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Am gasit pe net Lun 31 Iul 2017, 23:21
Da au transmis, intr-o vreme si eu urmaream transmisiunile astea.Erau noaptea sau spre dimineata cind nu era audienta.Poate mai au si acuma insa eu nu mai am antena de satelit.Nu doar imagini din locomotive ci si din tramvaie in diverse orase.
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Am gasit pe net Mar 07 Noi 2017, 01:33
Numarul mesajelor : 421 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4865 Data de inscriere : 11/10/2012
Subiect: Re: Am gasit pe net Mar 28 Noi 2017, 11:05
https://youtu.be/t2ic-rwJLXM
Shinkasen
Numarul mesajelor : 425 Reputatie : 6129 Data de inscriere : 30/04/2009
Subiect: Re: Am gasit pe net Mar 26 Dec 2017, 03:02
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Am gasit pe net Joi 28 Dec 2017, 15:12
Foarte interesant acel videoclip despre accidental feroviar din 1968 de la (pe atunci) HM Bucerdea!
Din acel videoclip rezulta ca accidental s-a intamplat astfel:
-la intrarea in tura de noapte, IDM-ul din HM Bucerdea (Thedor Petrisor) a primit avizul de la operatorul RC , in care se preciza ca trenul cursa 3340 urma a fi primit si garat in HM Bucerdea pe linie abatuta, unde trebuia sa astepte trecerea trenului interregio 340 (care circula dinspre statia Craciunel spre statia Blaj).
-Aflat insa in stare de ebrietate, impiegatul Theodor Petrisor uita sa transmita dispozitia operatorului RC si celor doi acari aflati de serviciu in aceea tura in HM Bucerdea.
Acestia erau obisnuiti si stiau ca incrucisarea celor doua trenuri se facea de regula in statia Craciunel, nu in HM Bucerdea.
-Apoi IDM-ul din statia Craciunel solicita si obtine acordul telephonic de cale libera pentru trenul interregio 340 , de la IDM-ul din HM Bucerdea. Ca atare, IDM-ul din statia Craciunel expediaza trenul interregio 340 spre HM Bucerdea.
-La scurt timp dupa aceasta, IDM-ul din statia Blaj solicita si obtine acordul telephonic de cale libera de la IDM-ul din HM Bucerdea, pentru trenul cursa 3340. Ca atare, IDM-ul din statia Blaj expediaza trenul cursa 3340 spre HM Bucerdea.
-Insa, IDM-ul din HM Bucerdea (Theodor Petrisor), aflat in stare de ebrietate si uitand de avizul primit de la operatorul RC, I ordona acarului de la cabina dinspre statia Blaj sa execute parcurs de primire pe linie directa pentru trenul cursa 3340.
-Apoi trenul cursa 3340 este primit si garat in HM Bucerdea, pe linie directa, unde stationeaza cateva minute.
-Apoi, Theodor Petrisor uitand ca in urma cu putin timp acordasera cale libera pentru trenul interregio 340 dinspre CRaciunel spre HM Bucerdea, I ordona acarului Alexandru Cristea (aflat de serviciul la cabina dinspre statia Craciunel) sa execute parcursul , dupa care procedeaza la expedierea trenului cursa 3340 spre statia Craciunel. Ca atare, trenul cursa 3340 paraseste HM Bucerdea, indreptandu-se spre statia Craciunel.
-In acel moment, acarul Alexandru Cristea se afla in fata cabinei, pentru a defila trenul cursa 3340.
-Apoi, Theodor Petrisor isi da seama de grava greseala facuta (ca a expediat tren contra tren), se intoarce in biroul de miscare, si incearca sa-l contacteze prin telefon pe acarul Alexandru Cristea, pentru a opri trenul cursa 3340.
-Insa, deoarece in acele momente Alexandru Cristea nu se afla in cabina de acar (se afla in fata cabinei, unde tocmai defila trenul cursa 3340, care chiar in acel moment parasea HM Bucerdea), nu aude apelul telefonic.
La vremea respectiva locomotivele nu erau inca dotate cu statii radio. Din imaginile din videoclip, rezulta ca locomotive care tracta trenul cursa 3340 era una cu aburi, iar locomotica care tracta trenul interregio 340 era una de tip 060-DA.
marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6916 Data de inscriere : 22/01/2014
Subiect: Re: Am gasit pe net Vin 05 Ian 2018, 13:47
ldh80 a scris:
-Aflat insa in stare de ebrietate, impiegatul Theodor Petrisor uita sa transmita dispozitia operatorului RC si celor doi acari aflati de serviciu in aceea tura in HM Bucerdea.
Acestia erau obisnuiti si stiau ca incrucisarea celor doua trenuri se facea de regula in statia Craciunel, nu in HM Bucerdea.
-Apoi, Theodor Petrisor uitand ca in urma cu putin timp acordasera cale libera pentru trenul interregio 340 dinspre CRaciunel spre HM Bucerdea, I ordona acarului Alexandru Cristea (aflat de serviciul la cabina dinspre statia Craciunel) sa execute parcursul , dupa care procedeaza la expedierea trenului cursa 3340 spre statia Craciunel. Ca atare, trenul cursa 3340 paraseste HM Bucerdea, indreptandu-se spre statia Craciunel.
Eu un singur lucru n-am inteles.Cand rapidul 340 a primit cale libera de la Craciunel catre Bucerdea semnalul de intrare banuiesc ca a fost pus pe liber, conform dispozitiei date de IDM.Cand acelasi IDM a decis expedierea trenului personal contra rapidului iar semnalul de iesire a fost pus de asemenea pe liber, cum de nu si-a dat seama acarul Cristea ca IDM-istul Petrisor face o greseala???
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Am gasit pe net Sam 06 Ian 2018, 09:56
marius664 a scris:
ldh80 a scris:
-Aflat insa in stare de ebrietate, impiegatul Theodor Petrisor uita sa transmita dispozitia operatorului RC si celor doi acari aflati de serviciu in aceea tura in HM Bucerdea.
Acestia erau obisnuiti si stiau ca incrucisarea celor doua trenuri se facea de regula in statia Craciunel, nu in HM Bucerdea.
-Apoi, Theodor Petrisor uitand ca in urma cu putin timp acordasera cale libera pentru trenul interregio 340 dinspre CRaciunel spre HM Bucerdea, I ordona acarului Alexandru Cristea (aflat de serviciul la cabina dinspre statia Craciunel) sa execute parcursul , dupa care procedeaza la expedierea trenului cursa 3340 spre statia Craciunel. Ca atare, trenul cursa 3340 paraseste HM Bucerdea, indreptandu-se spre statia Craciunel.
Eu un singur lucru n-am inteles.Cand rapidul 340 a primit cale libera de la Craciunel catre Bucerdea semnalul de intrare banuiesc ca a fost pus pe liber, conform dispozitiei date de IDM.Cand acelasi IDM a decis expedierea trenului personal contra rapidului iar semnalul de iesire a fost pus de asemenea pe liber, cum de nu si-a dat seama acarul Cristea ca IDM-istul Petrisor face o greseala???
Intai o precizare: la pozitionarea fostei HM Bucerdea cred ca am gresit! Aceasta fosta HM Bucerdea se afla intre statia Craciunel si halta Cistei h! Oricum, deja in MT 1988/1989 fosta HM Bucerdea nu mai apare deloc!
Apoi, cei doi acari din HM Bucerdea stiau si erau obisnuiti ca incrucisarea trenului cursa 3340 Teius- Blaj cu trenul accelerat 303 Bucuresti Nord- Oradea se efectua de regula in statia Craciunel, nu in HM Bucerdea! Cum IDM-ul Theodor Petrisor nu le-a adus la cunostiinta celor doi acari dispozitia RC-ului, acestia erau convinsi ca si in aceea zi incrucisarea celor doua trenuri urma sa se faca in statia Craciunel, nicidecum in HM Bucerdea!
Ca atare, atunci cand IDM-ul Theodor Petrisor I-a ordonat acarului de la cabina 1 Alexandru Cristea sa efectuieze parcursul si sa puna pe liber semaforul de iesire din HM Bucerdea spre statia Craciunel, in vederea expedierii trenului cursa 3340 spre statia Craciunel, acarul Alexandru Cristea a procedat ca atare, dupa care a iesit din cabina, pentru a defila trenul cursa 3340.
Atunci semaforul de intrare in HM Bucerdea dinspre statia Craciunel se afla evident in pozitie "pe oprire"! Acarul Alexandru Cristea se astepta ca intai trenul cursa 3340 sa ajunga intai in statia Craciunel, dupa care abia apoi acceleratul 303 sa fie expediat din statia Craciunel spre HM Bucerdea! Deci acarul Alexandru Cristea considera ca mai este destul timp pana cand acceleratul 303 urma sa ajunga in HM Bucerdea, si ca atare intentiona sa puna "pe liber" semaforul de intrare in HM Bucerdea dinspre statia Craciunel mai tarziu!
La cateva minute dupa expedierea trenului cursa 3340 spre statia Craciunel (contra trenului accelerat 303), IDM-ul Theodor Petrisor si-a dat seama de grava greseala facuta, s-a intors in biroul de miscare, si a apelat telephonic cabina 1, pentru a-I solicita acarului Alexandru Cristea sa opreasca trenul cursa 3340, insa acarul se affla in fata cabinei (pentru a defila trenul cursa 3340) si ca atare nu a auzit apelul telephonic.
De asemenea, IDM-ul Theodor Petrisor a incercat sa- apeleze telephonic si pe IDM-ul din statia Craciunel, dar nici acesta nu a raspuns la apelul telephonic.
Vina o poarta evident IDM-ul Theodor Petrisor!
Acarul Alexandru Cristea poarta o mica parte din vina, doar faptul ca a adus o sticla de vin la intrarea in tura si ca I-a dat-o lui Teodor Petrisor!
In plus, la vremea respectiva (in 1968) de-abia incepusera montarea de statii radio pe locomotive, si cel mai probabil ca cele doua locomotive care tractau cele doua trenuri implicate in accident (din filmarea din 1968- locomotiva cu aburi pentru trenul cursa 3340, respectiv locomotiva tip 060-DA pentru trenul accelerat 303) nu aveau montate statii radio!
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Am gasit pe net Mier 24 Ian 2018, 12:19
@marius664, @ldh80 urmariti aici filmul evenimentelor de atunci https://www.facebook.com/1858723104377902/videos/1948260895424122/?hc_ref=ARQw3rIHglv9C7gg9UTFIS917m-5GZrDlF3x3RrtBQpfELGL3Ev2Lexk5Z829SQvk34
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Am gasit pe net Lun 29 Ian 2018, 03:56
Totusi a mai existat cineva care putea impiedica producerea acelui accident feroviar: mecanicul de locomotiva care tracta trenul cursa 3340 Teius- Blaj! Acesta aveea livretul de mers a trenului 3340, livret in care cu siguranta era prevazut un timp de stationare mai mare in HM Bucerdea, unde trenul 3340 trebuia sa astepte trecerea acceleratului!
Ori, cand mecanicul de locomotiva care tracta trenul cursa 3340 a vazut ca impiegatul de miscare Theodor Petrisor I da plecarea din HM Bucerdea mult mai devreme decat ora prevazuta in livretul de mers, trebuia sa-si dea seama ca este ceva in neregula si ca IDM-ul Theodor Petrisor comite o greseala!
Nu stiu care erau exact instructiile valabile la momentul producerii accidentului (1968), si daca conform acelor instructii un mecanic de locomotiva putea refuza sa execute un ordin dubios , gresit sau contrar celor prevazute in livretul de mers, dat de un IDM!