|
| Locomotive | |
|
+133ldh80 bubu AeroX ALEXCFR Mihai Nicolae mircea.predoni Ikarus99 strainu Amiralul Tony-PH ets2oltromânia cosmin br EA025 deconectat elm Jurnal Feroviar florin.lifticariu DB Robert mielutu zburator tcm Razvan Tudor TonyCFR Petre_IFTE allred dan tm LascuB_1980 xfiles Elful Cont.dezactivat Teodor c o r v i n @ndrey ATM Re6/6 Katalin4653 membru dezactivat , DPS AndreiStefan adrian.vidican.9 mariuscfrbucuresti Mushu criss0571 Bobby_TM Dutzu V3R razvan22 electrica912 EuroNight Adirmvl daniel_c riciu Cont dezactivat bogdan srl REGIOTRANS12 Alex Avram stefan_br M.I.C.I. ORWO Radu Tudor TonyGFR AndiCFR Adisoft1991s Gabry Gabriel Nesebar Dr2005 Grigor xeonchv redeme nenuandrei djmk1988 basil Horea36 DUAL lokbob Gaby005 andreiutzu Hurricane Cobra catalinu' Desiro256 vilhelm Silver Mihay Jhonyla maus5 Marius Vitosa Criss Ciuc AlexD Adrian78 LanceR adycfrbucuresti decward TVlad cata Vlad mi.tudor marius_catalin84 19jimmy84 Gelu kaan echo007 EA1clony106 mureseanu_976 ANDU2100HP Mihai-Aurel cont dezactivat . yo8scr Lde 2100 AlexCta George membru inactiv The Legend lovekomotive Razvan Iasmin Codrut1985 Stefan Andrei Boracik electrica675 ionutz72 kaylyn didinul cortexedge halmarius 060-EA078 Cito adriandavid cont inactiv vrabieionut COSTACHE MIHAIL jionutz 137 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
adriandavid
Numarul mesajelor : 11 Varsta : 35 Localizare : Mioveni Reputatie : 5271 Data de inscriere : 29/06/2010
| Subiect: Locomotivele CFR Mar 29 Iun 2010, 02:01 | |
| Salut, M-ar interesa, daca detine cineva aceste informatii, cate locomotive [indiferent de tipul lor LE, LDH, LDE] mai are CFR ul in prezent, cate sunt la CFR calatori, cate la CFR Marfa, cate au fost in perioada comunista [adica pana in '89] si cate au mai ramas dupa, cate au fost vandute operatorilor privati, cate au fost modernizate, cate au fost scoase din uz. Pe scurt m-ar interesa un istoric cat mai detaliat al numarului de locomotive in ultimii 20-30, daca cineva are informatiile acestea mi-ar fi de mare ajutor. |
| | | Cito
Numarul mesajelor : 129 Localizare : Timisoara Reputatie : 5461 Data de inscriere : 13/05/2010
| Subiect: Re: Locomotive Mar 29 Iun 2010, 19:36 | |
| Aceste informatii nu cred ca le are o singura persona. Dar daca te inarmezi cu multa rabdare si iei fiecare topic la rand, te mai uiti si la alte forumuri din domeniu vei gasii informatiile pe care la cauti! Multe dintre intrebarile tale au fost tratate. Rabdare si spor! |
| | | 060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5654 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: Locomotive Mar 29 Iun 2010, 20:22 | |
| Salut,
Sunt foarte multe de spus si cred ca ar fi nevoie de doua zile sa scriu un mesaj pe masura. Totusi, tinand cont ca subiectul este de interes dupa parerea mea, am sa incep eu sa-l dezvolt, ramanand sa continue si ceilalti.
Productia de locomotive in era moderna la CFR a inceput cu anul 1960, cand, dupa cum bine stim s-a schizitionat licenta de fabricatie de la concernul elvetian Sulzer-Sweizerishe Lokomotiv und Maschinenfrabrik si Brown Boveri.Contractul initial prevedea livrarea a sase locomotive diesel-electrice complete si a principalelor componente pentru inca 10 locomotive ce urmau sa fie asamblate si construite partial in Romania. Tot in acest contract se mentiona producerea sub licenta a inca 40 de locomotive. Locomotivele 060-DA cu serii cuprinse intre 001 si 050 au intrat in exploatare la depoul Brasov, urmatorul depou care a primit astfel de locomotive fiind Craiova.Intre anii 1960 si 1984,la noi in tara s-au construit 1401 locomotive pentru CFR ( excluzand primele sase bucati cu care numaram 1407 ). Dintre aceste locomotive, pana anul trecut se aflau in servici cca 650 de bucati. Restul, in jur de 600 s-au taiat in 2002, altele si-au inceput o noua cariera la operatorii particulari. Dintre exemplarele elvetiene, astazi mai exista doar 001.
In 1964 se semneaza unul dintre cele mai importante contracte din istoria CFR, cu concernul suedez ASEA, prevazand livrarea a zece locomotive electrice pe sase osii, fidel similare cu modelele Rb construite anterior in 1962. Livrarea acestor locomotive la CFR s-a facut dupa cum urmeaza : 1965 : 060-EA-001 (distrusa in 1990 in evenimentul de la Ormenis), 1966 : 060-EA-002...009 iar in 1967 se livreaza locomotiva 060-EB-001, configurata diferit de primele noua bucati ( se poate trata la alt topic si acest aspect) .Astfel prima locomotiva electrica pe sase osii construita in Romania a fost 060-EA-010 (actual in servici la Unifertrans).Primele 63 de locomotive care au iesit pe poarta fabricii au intrat in servici la depoul Brasov, ulterior o parte din ele fiind redistribuite la depourile Craiova, Caransebes si Ciceu. Al doilea depou care a primit si exploatat locomotive 060-EA a fost Bucuresti Triaj.Constructia in Romania a acestor locomotive s-a desfasurat intre 1967 si 1991, cuprinzand 923 bucati ( excluzand primele 9 din serie ; nu punem in discutie nici EB-ul care este serie separata ). Dintre acestea, s-au casat aproximativ 200-220 de bucati, iar alte aproximativ 100 au luat calea operatorilor particulari in ultimii ani. Astfel ca la CFR mai exista actualmente in servici tot in jur de 600 de locomotive din aceasta serie.
Locomotivele DHC au intrat in productie incepand cu 1965 la intreprinderea 23 August Bucuresti, fiind o locomotiva asimilata dupa cunoscutul model elvetian Bm 4/4. Contructia lor pentru CFR a durat din cate stiu eu pana in 1991 ( daca gresesc rog sa fiu corectat) si a cuprins 633 de exemplare. Dintre acestea la CFR se mai afla in servici aproximativ 250-300 de bucati.In jur de 200 au fost taiate, alte cateva zeci bune sunt tinute in conservare.
In fine, locomotivele 040-EC livrate de la Rade Koncar Zagreb intre anii 1969 si 1981, au cuprins 130 de exemplare, dintre care s-au casat aproximativ 30 de bucati.Restul functioneaza si in prezent la CFR. Alte cateva locomotive au fost importate de GFR de la Calea Ferata din Croatia dupa 2006.
La alte serii prefer sa nu scriu pentru ca nu am informatii foarte exacte.Legat de lista,pot sa spun ca pana in 2005 s-ar fi putut face o lista cat de cat concludenta. Actualmente nu prea, deoarece locomotivele parasesc continuu parcul CFR. In ce priveste modernizarile, cel putin la CFR Calatori sunt programate sa fie modernizate toate, cu ocazia reparatiilor planificate pe care urmeaza sa le efectueze. Deci si cifra aceasta este o variabila.
Pentru cine mai are intrebari, stau la dispozitie oricui in acest topic.
O seara frumoasa ! |
| | | adriandavid
Numarul mesajelor : 11 Varsta : 35 Localizare : Mioveni Reputatie : 5271 Data de inscriere : 29/06/2010
| Subiect: Re: Locomotive Joi 01 Iul 2010, 20:35 | |
| Multumesc mult pentru informatiiile oferite, 060-EA078, mai ajutat sa imi fac o idee in mare despre numarul locomotivelor din Romania.
|
| | | adriandavid
Numarul mesajelor : 11 Varsta : 35 Localizare : Mioveni Reputatie : 5271 Data de inscriere : 29/06/2010
| Subiect: Re: Locomotive Joi 08 Iul 2010, 00:37 | |
| Cate feluri de formule ale osiilor [desi este impropriu sa spui ca locomotiva are osie] locomotivelor exista si care este diferenta intre ele ? javascript:emoticonp(' ') |
| | | halmarius
Numarul mesajelor : 287 Varsta : 57 Localizare : Buc Reputatie : 5550 Data de inscriere : 28/06/2010
| Subiect: Re: Locomotive Joi 08 Iul 2010, 13:15 | |
| - adriandavid a scris:
- Cate feluri de formule ale osiilor [desi este impropriu sa spui ca locomotiva are osie] locomotivelor exista si care este diferenta intre ele ? javascript:emoticonp('')
Si dece ma rog ar fi impropriu ? |
| | | adriandavid
Numarul mesajelor : 11 Varsta : 35 Localizare : Mioveni Reputatie : 5271 Data de inscriere : 29/06/2010
| Subiect: Re: Locomotive Joi 08 Iul 2010, 19:00 | |
| Este impropriu sa spui ca locomotiva are osii, deoarece [i]OSIILE [desi sunt asemanatoare constructiv cu arborii] sunt organe de masini rotative sau fixe care sustin piese rotative, deci osiile sunt solicitate numai la incovoiere si se utilizeaza de exemplu la vagoane!! Locomotiva are arbori, sunt organe de masini care sustin piese rotative si transmit putere si turatie [deci moment de torsiune]. Arborii sunt solicitati compus la incovoiere si rasucire! Pe scurt la arbori apare moment de torsiune [ceea ce se intampla si cu "osiile" de la locomotive], iar la osii nu apare moment de toriune . |
| | | halmarius
Numarul mesajelor : 287 Varsta : 57 Localizare : Buc Reputatie : 5550 Data de inscriere : 28/06/2010
| Subiect: osii motoare Joi 08 Iul 2010, 21:34 | |
| - adriandavid a scris:
- Este impropriu sa spui ca locomotiva are osii, deoarece [i]OSIILE [desi sunt asemanatoare constructiv cu arborii] sunt organe de masini rotative sau fixe care
sustin piese rotative, deci osiile sunt solicitate numai la incovoiere si se utilizeaza de exemplu la vagoane!! Locomotiva are arbori, sunt organe de masini care sustin piese rotative si transmit putere si turatie [deci moment de torsiune]. Arborii sunt solicitati compus la incovoiere si rasucire! Pe scurt la arbori apare moment de torsiune [ceea ce se intampla si cu "osiile" de la locomotive], iar la osii nu apare moment de toriune . Corect din punct de vedere al teoriei invatate la Rezistenta Materialelor si Organe de masini, dar specialistii in material rulant clasifica osiile altfel: Scanul respectiv e din manualul de Structuri portante pentru vehicule de cf dupa care am invatat eu acum 18 ani la scoala! |
| | | adriandavid
Numarul mesajelor : 11 Varsta : 35 Localizare : Mioveni Reputatie : 5271 Data de inscriere : 29/06/2010
| Subiect: Re: Locomotive Joi 08 Iul 2010, 22:17 | |
| Mda, ce sa zic, cine stie si cunoaste . Nu pot sa contrazic specialistii din material rulant, eu sunt energetician pasionat de material rulant si cand am facut mecanisme si organe de masini ni s-a atras atentia asupra acestui fapt. Mersi pentru informatiile date halmarius, nu stiam . Dar tot nu mi s-a raspuns la intrebarea legata de formulele osiilor locomotivelor, cand spuneti CoCo sau BoBo care e diferenta intre ele si de cate feluri sunt ? :afro: |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15503 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Locomotive Joi 08 Iul 2010, 22:57 | |
| Formula BO-BO este denumirea boghiurilor cu 2 osii Formula CO-CO este denumirea boghiurilor cu 3 osii |
| | | adriandavid
Numarul mesajelor : 11 Varsta : 35 Localizare : Mioveni Reputatie : 5271 Data de inscriere : 29/06/2010
| Subiect: Re: Locomotive Vin 09 Iul 2010, 15:37 | |
| Alta intrebare: De ce mecanicii nu opresc motoarele locomotivelor atunci cand stationeaza? :?: |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9359 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Locomotive Vin 09 Iul 2010, 15:38 | |
| La care locomotive te referi? _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | adriandavid
Numarul mesajelor : 11 Varsta : 35 Localizare : Mioveni Reputatie : 5271 Data de inscriere : 29/06/2010
| Subiect: Re: Locomotive Vin 09 Iul 2010, 15:49 | |
| La LDE si LDH, trenul pleca intr-o jumatate de ora sau si mai mult si mecanicul nu a oprit motorul si nu am vazut numai o data chestia asta, am mai intrebat diferite persoane si mi-au zis ca mai bine le tin pornite ca nu consuma mult, decat sa le opreasca si apoi le porneasca ca ar consuma mult combustibil, asa e?
|
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9359 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Locomotive Vin 09 Iul 2010, 16:16 | |
| Probabil, dar le mai tin pornite pentru a incalzi trenul, daca e cazul, sau pt. a mentine presiunea de 5 bari pt frane... _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6466 Data de inscriere : 31/08/2009
| Subiect: Re: Locomotive Vin 09 Iul 2010, 16:18 | |
| - cortexedge a scris:
- Probabil, dar le mai tin pornite pentru a incalzi trenul, daca e cazul, sau pt. a mentine presiunea de 5 bari pt frane...
Asa e! Dupa proba de frana nu se mai opreste motorul . |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Locomotive | |
| |
| | | | Locomotive | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |