Numarul mesajelor : 6895 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12296 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 18 Apr 2017, 15:56
In Chisinau (si zona inconjuratoare) exista un numar de 4 statii de cale ferata:
-Statia Ghidighici
Este situata in oraselul Vatra, in partea de vest a municipiului Chisinau.
Prin linii industriale deserveste urmatoarele unitati economice: ICCE Moldcopimex, Baza de aprovizionare a Moldcoop, SA Pietris, SA Lusmecon, SA Metalferos, Un depozit a Tirex-Petrol, SA Calcar, SA Beton-Lux, SA Coloana Mecanizata Mobila, Fosta IS Poliresurse, Fosta IS Flus, Fabrica de asfalt Edilitare.
-Statia Visterniceni
Este situata in partea de vest a orasului, in cartierul cu accelasi nume.
Prin linii industriale deserveste urmatoarele obiective economice: SA Metacon, Combinatul de piele artificiala, Fabrica de beton si mortar, Centrala termica de vest, SA Aroma, Uzina Tracom (era cea mai mare întreprindere industriala din Chisinau), SA Tâmplarul, Angrogoscom, Fabrica de vinuri, Uzina Electromasina, Uzina ABA-1.
Statia Visterniceni ar putea constitui punctul de plecare a doua cai ferate propuse:
Cladirea initiala de calatori a fost construită în 1870. Potrivit unor date, era o clădire temporară, care a fost inițial construită din lemn, similară cu gările obișnuite de provincie. Spre sfârșitul anilor 1870, este construita o noua cladire de calatori a statiei Chisinau, după planul arhitectural al lui Ghenrih Lonski. Aceasta este distrusa in timpul celui de-al doilea razboi mondial.
Actuala cladire de calatori a statiei Chisinau a fost inaugurata in anul 1948, iar dupa anul 2000 a fost modernizata.
In apropierea garii Chisinau, exista si alte unitati de exploadare si administrative a CFM: Sectia de semnalizare si telecomunicatii, Sectia de intretinere a caii, Sectia de intretinere a edificiilor civile a CFM, Depoul de locomotive si automotoare, Serviciul de aprovizionare tehnico-materiala a CFM si Palatul Feroviarilor.
De asemenea, exista si triajul Chisinau (cu 18 linii, frane automate de cale si terminal transcontainere) si revizia vagoane de calatori Chisinau.
Statia si triajul Chisinau sunt prevazute cu o instalatie de tipul CED-CR-3, controlata din turnul CED, inaugurat in 1980.
Din statia si triajul Chisinau se ramifica urmatoarele cai ferate industriale:
-Una care traverseaza raul Bac, strada Ismail, apoi strada Tudor Vladimrescu, si deserveste CET-1 si Termocom.
Din incinta CET-1 se mai ramifica o linie, care traverseaza strada Vadu lui Voda, merge paralel cu strada Uzinelor si deserveste SA Vismos, SA Angrocoop.
-Din zona pasajului cu strada Ismail se mai ramifica alta linie industriala, care deserveste zona industriala cuprinsa intre strada Uzinelor si raul Bac (Combinatul de prelucrarea tutunului, Combinatul de produse cerealiere, Combinatul Liman, SA Colass, SA Beton-Armat, Srl Santaram si srl Vesartis, Promstroi-Grup, Fabrica de elemente de constructii, Srl Magic), dupa care se uneste cu linia care vine dinspre Ram. Chisinau Triaj.
-De la Ram. Chisinau Triaj se ramifica o cale ferata industriala, care traverseaza raul Bac (si Calea Basarabiei si strada Varnita), apoi se uneste cu calea ferata industriala amintita mai sus, traverseaza strada Uzinelor, si deserveste principala platforma industriala din Chisinau - platforma Ciocana (cu: SA Monolit, Efes Vitanta, SA Livada, Glass Container, SA Consocivil, SA Supratern, Fabrica de sticla, Fabrica de articole din carton, SA INcomas, SA Midgard-Terra, Fabrica de frigidere, Moldovahidromas, SA Furnizorul ABA, CET-2)
-Alte cai ferate industriale care se racordeaza in statia Chisinau deservesc: SA Macon, Artmet, SA Piele.
-Statia Revaca
Este nod feroviar, fiind situata in partea de est a orasului Chisinau.
Este cea mai apropiata statie CFM de aeroportul Chisinau.
Intre statiile Chisinau si Revaca linia este dublata.
Prin linii industriale, statia Revaca deserveste urmatoarele obiective economice: Autohof, Centrala termica de est, IM zernoff, Fabrica de mobila Codru, SA Piese Agro-Prim, Subzona sud-est a ZAL Expo-Business Chisinau, SA Bastina, SA Valega, SA Chimistul.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6895 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12296 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 18 Apr 2017, 20:52
-Schita nodului feroviar Tighina
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6895 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12296 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 18 Apr 2017, 21:35
In orasul Tighina exista in numar de 3 statii de cale ferata:
-Statia Tighina-1
Inaugurata in anul 1871, are in total de cca 16 linii.
Este situate aproape de zona central a orasului Tighina (mai precis intre zona central si cartierul Homutianovka)
In anul 2004, statia Tighina-1 este ocupa cu forta de separatistii trasnistreni.
Intre statiile Tighina-1 si Ram. Tighina (inainte de intrarea pe podul peste raul Nistru) exista o linie de racord (dublata) care permite accesul direct din directia Cainari in directia Tiraspol, evitand astfel rebrusarea in stata Tighina-2.
De asemenea, calea ferata dintre statiile Tighina-1 si Tighina-2 este dublata.
Statia Tighina-1 are si: Depou de locomotive si automotoare, Statia masini de cale nr. 130.
Prin caii ferate industriale, statia Tighina-1 deserveste urmatoarele obiective economice: Fabrica de incaltaminte "Tighina", Uzina "Electroaparatura", Uzina constructoare de masini, In depozit de produse petroliere , Fabrica de conserve si principal platforma industriala din orasul Tighina, situate in sudul orasului (cu: Fabrica de incaltaminte "Floare", Fabrica de ulei, Fabrica de vata, Fabrica de bere, Fabrica de prefabricate din beton-armat, Fabrica Moldplodovoshhtorg, Fabrica de produse lactate, Biotehnologia, Uzina Pribor, Fanerodetali, Combinatul de produse din amidon, Moldavkabel, Uzina Benderistroj, Filatura de bumbac Bendertex, Fabrica Tirotex).
-Statia Tighina-2
Inaugurata in anul 1879, este in important nod feroviar.
In anul 2004 este ocupata cu forta de separatistii transnistreni.
Are cca 8 linii.
Aici opresc doua trenuri internationale: Chisinau- Tighina 2- Tiraspol- Razdelnaja- Kiev- Moscova (tren RZD) si Chisinau- Tighina 2- Tiraspol- Razdelnaja- Odessa (tren CFM).
Din statia Tighina-2 se ramifica o cale ferata industriala, care separa suburbia Varnita (aflata sub controlul autoritatilor constitutionale de la Chisinau) de cartierul Lipkany din orasul Tighina (ocupat de separatistii transnistreni) , apoi aceasta cale ferata industriala strabate suburbia Varnita si ajunge la punctul de acostare a vaselor Varnita, situate pe raul Nistru.
Tot din statia Tighina-2 se ramifica o alta cale ferata industriala, care merge spre nord, parallel cu linia curenta, si deserveste: Uzina de articole din beton-armat, Uzina de material termoizolante, dar si cateva unitati de exploadare a CFM (situate in suburbia Varnita): Sectia de Intretinere a Liniilor, Sectia de intretinere a edificiilor civile, Coloana mecanizata si Sectia Intretinere poduri. Apoi aceasta linie industriala se uneste cu linia curenta la Ram. Varnita.
De asemenea, din linia curenta dintre statiile Tighina-2 si Ram. Varnita, se ramifica cai ferate industriale pentru doua unitati industriale- Selihostehnica (situate in suburbia Varnita) si Combinatul de panificatie.
La sfarsitul anilor 80, au inceput lucrarile de electrificare a caii ferate Razdelnaja- Chisinau, si s-a reusit montarea stalpilor de electrificare, pe traseul: Razdelnaja- Kuciurgan (actuala statie de frontiera recunoscuta international intre Ucraina si Republica Moldova)- Tiraspol- Ram. Tiraspol- Podul peste Nistru- Ram. Tighina- Tighina 2- Ram. Combinatul de panificatie- Ram. Selihostehnica- Halta Varnita h.- Ram. Varnita- Halta Calfa h.
Insa destramarea URSS in 1991, ca si izbucnirea razboiului din asa-zisa "Transnistrie", a dus la abandonarea acestui proiect.
-Statia Tighina-3
Aceasta se afla in suburbia Varnita si este controlata de autoritatile constitutionale de la Chisinau.
Este punctul terminus al trenurilor locale si suburbane a CFM Chisinau- Tighina.
In anul 2004, dupa ce separatistii transnistreni au ocupat cu forta statiile Tighina-1 si Tighina-2, autoritatile de la Chisinau au decis sa construiasca o noua "statie" (denumita conventional "Tighina-3"), in suburbia Varnita, aflata sub controlul lor.
in acest sens, din linia curenta, de la Ram.Combinatul de panificatie, s-a racordat si executat o noua linie de cale ferata .
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6895 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12296 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Apr 2017, 08:32
O schita cu nodul feroviar Basarabeasca
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6895 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12296 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 19 Apr 2017, 08:36
Acesta cuprinde doua statii :
-Statia Basarabeasca.
Are si: depou de locomotive si automotoare, revizie vagoane de marfa (mai precis Remiza de vagoane nr. 2 sau Remiza de vagoane frigorifice), Sectie de semnalizari si telecomunicatii.
In anul 2009 calea ferata dintre Basarabeasca si Berezina este desfiintata si demontata din teren. Exista planuri de reconstructie a ei.
-Statia Abaclia
didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6471 Data de inscriere : 31/08/2009
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Apr 2017, 13:57
ICFM deţine cumva vehiculul din imaginea de mai jos?
Pare un D1 modificat.....
delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3619 Data de inscriere : 24/12/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Apr 2017, 15:11
didinul a scris:
ICFM deţine cumva vehiculul din imaginea de mai jos? Pare un D1 modificat.....
Da, e un automotor al CFM; il folosesc pt inspectii periodice la linii si cu statut oficial!
didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6471 Data de inscriere : 31/08/2009
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Apr 2017, 15:40
delfinson a scris:
didinul a scris:
ICFM deţine cumva vehiculul din imaginea de mai jos? Pare un D1 modificat.....
Da, e un automotor al CFM; il folosesc pt inspectii periodice la linii si cu statut oficial!
Mulţumesc frumos pentru lămurire!
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3638 Data de inscriere : 09/08/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Apr 2017, 15:47
didinul a scris:
ICFM deţine cumva vehiculul din imaginea de mai jos?
Pare un D1 modificat.....
didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6471 Data de inscriere : 31/08/2009
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Apr 2017, 16:31
Reaboi Veaceslav a scris:
didinul a scris:
ICFM deţine cumva vehiculul din imaginea de mai jos?
Pare un D1 modificat.....
O imagine mult mai bună, iar captura video foarte interesantă, asemenea filmuleţele asociate... !
Reaboi Veaceslav, apreciez postarea ta!
delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3619 Data de inscriere : 24/12/2015
Subiect: Re: CFM-Moldova Vin 21 Apr 2017, 17:42
Citat :
delfinson a scris:
Da, e un automotor al CFM; il folosesc pt inspectii periodice la linii si cu statut oficial!
Mulţumesc frumos pentru lămurire!
Asta este:
- automotorul special folosit de conducerea CFM in deplasarile oficiale, la inspectiile periodice de verificare a liniilor si a sectiilor de cale ferata
- automotorul special folosit de conducerea CFM in deplasarile oficiale, la inspectiile periodice de verificare a liniilor si a sectiilor de cale ferata
- automotorul special folosit de conducerea CFM in deplasarile oficiale - vedere din cabina
- automotorul special folosit de conducerea CFM in deplasarile oficiale, la inspectiile periodice de verificare a liniilor si a sectiilor de cale ferata
delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3619 Data de inscriere : 24/12/2015
Subiect: Gara CHISINAU - Mersul trenurilor Sam 29 Apr 2017, 20:10
Gara CHISINAU - Mersul trenurilor
Nr. tren
Ruta
Periodicitatea
Sosire
Plecare
Sosire la destinatie
047
“Comunitatea”
Moscova-Kievskaia (RUS)
Chisinau
zilnic
00.29
00.29
S 6820
Basarabeasca
Chisinau
in zilele de luni, vineri, sambata, duminica
06.25
06.25
821
“Unirea”
Chisinau
Iasi-Socola (RO)
in zilele de vineri, sambata, duminica
06.43
11.00
L 801
Tighina/Bender-3
Chisinau
zilnic
06.55
06.55
S 6826
Ungheni
Chisinau
zilnic
06.58
06.58
S 6908
Chisinau
Revaca
zilnic
07.08
07.26
642
Chisinau
Odesa (UA)
in zilele de sambata, duminica
08.11
12.25
S 6907
Revaca
Chisinau
zilnic
08.25
08.25
L 825
Chisinau
Ungheni
zilnic
08.45
11.58
061
St. Petersburg-Vitebsky (RUS)
Chisinau
in zilele impare
09.02
09.02
106
“Prietenia”
Bucuresti-Nord (RO)
Chisinau
zilnic
09.33
09.33
L 602/106
vag. atasate la trenul nr. 106
Ungheni
Chisinau
zilnic
09.33
09.33
L 828
Ungheni
Chisinau
zilnic
11.15
11.15
047
“Comunitatea”
Chisinau
Moscova-Kievskaia (RUS)
zilnic
11.37
16.51
105
“Prietenia”
Chisinau
Bucuresti-Nord (RO)
zilnic
16.45
06.04
L 601/105
vag. atasate la trenul nr. 105
Chisinau
Ungheni
zilnic
16.45
19.02
L 806
Chisinau
Tighina/Bender-3
zilnic
17.39
19.30
S 6831
Chisinau
Ungheni
zilnic
17.58
21.17
341
“Moldova”
Moscova-Kievskaia (RUS)
Chisinau
zilnic
18.43
18.43
S 6820
Chisinau
Basarabeasca
in zilele de joi, vineri, sambata, duminica
19.00
23.34
065
Moscova-Kievskaia (RUS)
Chisinau
in zilele pare
19.34
19.34
641
Odesa (UA)
Chisinau
in zilele de sambata, duminica
20.20
20.20
822
“Unirea”
Iasi-Socola (RO)
Chisinau
in zilele de vineri, sambata, duminica
21.13
21.13
341
“Moldova”
Chisinau
Moscova-Kievskaia (RUS)
zilnic
21.42
05.24
061
Chisinau
St. Petersburg-Vitebsky (RUS)
in zilele impare
22.20
11.44
066
Chisinau
Moscova-Kievskaia (RUS)
in zilele impare
23.21
05.08
(L – tren local; S – tren suburban)
delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3619 Data de inscriere : 24/12/2015
Subiect: Gara UNGHENI - Mersul trenurilor Sam 29 Apr 2017, 21:39
Gara UNGHENI - Mersul trenurilor
Nr. tren
Ruta
Periodicitatea
Sosire
Plecare
Sosire la destinatie
341
“Moldova”
Chisinau
Moscova-Kievskaia (RUS)
zilnic
00.18
00.47
05.24
S 6826
Ungheni
Chisinau
zilnic
03.46
06.58
S 6889
Ungheni
Balti-Slobozia
zilnic
03,59
07,03
106
“Prietenia”
Bucuresti-Nord (RO)
Chisinau
zilnic
05.02
07.12
09.33
1062
Iasi (RO)
Ungheni
zilnic
06,55
06,55
L 890
Balti-Slobozia
Ungheni
zilnic
06,56
06,56
L 602/106
vag. atasate la trenul nr. 106
Ungheni
Chisinau
zilnic
07.12
09.33
1061
Ungheni
Iasi (RO)
zilnic
07.55
09.33
L 828
Ungheni
Chisinau
zilnic
08.32
11.15
821
“Unirea”
Chisinau
Iasi-Socola (RO)
in zilele de vineri, sambata, duminica
08.57
09.35
11.00
L 825
Chisinau
Ungheni
zilnic
11.58
11.58
1064
Iasi (RO)
Ungheni
zilnic
15.05
15.05
341
“Moldova”
Moscova-Kievskaia (RUS)
Chisinau
zilnic
15.33
16.10
18.43
L 893
Ungheni
Balti-Slobozia
zilnic
16,28
19,33
1063
Ungheni
Iasi (RO)
zilnic
17.00
18.33
822
“Unirea”
Iasi-Socola (RO)
Chisinau
in zilele de vineri, sambata, duminica
18.57
19.17
21.13
105
“Prietenia”
Chisinau
Bucuresti-Nord (RO)
zilnic
19.02
20.45
06.04
L 601/105
vag. atasate la trenul nr. 105
Chisinau
Ungheni
zilnic
19.02
19.02
S 6894
Balti-Slobozia
Ungheni
zilnic
19,30
19,30
S 6831
Chisinau
Ungheni
zilnic
21.17
21.17
(L – tren local; S – tren suburban)
delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3619 Data de inscriere : 24/12/2015
Subiect: Trenuri Romania - Moldova si retur Mar 02 Mai 2017, 04:16
Trenuri Romania - Moldova si retur:
1. Bucuresti - Iasi - Chisinau, tren “Prietenia” zilnic: Bucuresti (19,15), Ploiesti-Sud (20,06), Buzau (21,29), Focsani (22,44), Bacau (0,29), Iasi (2,49 - 3,09), Iasi-Nicolina (3,17), Ungheni (5,02 - 7,12), Calarasi (8,40), Chisinau (9,33); retur zilnic: tren “Prietenia” Chisinau (16,45), Calarasi (17,42), Ungheni (19,02 - 20,45), Iasi-Nicolina (22,13), Iasi (22,18 - 22,38), Bacau (1,00), Focsani (2,42), Buzau (3,58), Ploiesti-Sud (5,09), Bucuresti-Nord (6,04); 2. Iasi-Socola - Chisinau, tren “Unirea”, circula vineri, sambata, duminica: Iasi-Socola (17,12), Ungheni (18,57 - 19,17), Calarasi (20,24), Straseni (20,47), Chisinau (21,13); retur vineri, sambata, duminica, cu trenul “Unirea” Chisinau (06,43), Straseni (7,13), Calarasi (7,45), Ungheni (8,57 - 9,35), Iasi-Socola (11,00); 3.Iasi - Ungheni, tren local zilnic: Iasi (5,05), Iasi-Nicolina (5,11), Iasi-Socola (5,17), Ungheni (6,55); apoi legatura spre Chisinau cu tren local Ungheni (7,12), Calarasi (8,40), Chisinau (9,33); retur zilnic: tren local Balti (4,00), Falesti (5,28), Ungheni (6,56), apoi legatura spre Iasi cu tren local Ungheni (7,55), Iasi-Socola (9,22), Iasi-Nicolina (9,28), Iasi (9,33) sau tren local Ungheni (17,00), Iasi-Socola (18,22), Iasi-Nicolina (18,28), Iasi (18,33); 4.Iasi - Ungheni, tren local zilnic: Iasi (13,12), Iasi-Nicolina (13,18), Iasi-Socola (13,24), Ungheni (15,05); apoi legatura spre Chisinau cu tren Ungheni (16,10), Calarasi (17,37), Straseni (18,08), Chisinau (18,43) sau legatura spre Balti cu tren local Ungheni (16,28), Falesti (17,58), Balti (19,33); retur zilnic: tren local Ungheni (17,00), Iasi-Socola (18,22), Iasi-Nicolina (18,28), Iasi (18,33);
*pret bilet tren Bucuresti - Chisinau (vagoane de dormit, vagon bar-bistrou): - 130 RON / 585 MDL; (bilet dus-intors 243 RON / 1094 MDL) - clasa a II-a (4 paturi); - 150 RON / 675 MDL; (bilet dus-intors 283 RON / 1274 MDL) - clasa I (2 paturi); *pret bilet tren Iasi - Chisinau (tren modernizat): - 29 RON / 132 MDL - clasa a III-a; - 33 RON / 148 MDL - clasa a II-a; - 38 RON / 173 MDL - clasa I; *pret bilet tren Iasi - Ungheni (tren regio): - 10 RON / 50 MDL - clasa a II-a
Pentru calatorii (excursii individuale) in Moldova, Ucraina sau Polonia, precum si pt. servicii de ghid personal, va stau la dispozitie, cipriancristea_2000@yahoo.com.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6895 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12296 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 02 Mai 2017, 09:07
Nu inteleg care este logica stabilirii orei de plecare a trenului S 6889 din Ungheni spre Balti-Slobozia la ora 3.59, cand mult mai eficient ar fi fost ca acest tren sa plece din Ungheni in jurul orei 8.00, astfel incat sa asigure o legatura de la trenul R 1062 Iasi- Ungheni!