|
| Halte si P.O. | |
|
+29laurentzu CristianSM StefanD_ Katalyn tcm c o r v i n IonutCFR2009 TVlad ANDU2100HP Adirmvl tacc400 COSTACHE MIHAIL membru exclus Caravelle_Zg Andrey_tm Teodor CristianCFR29 Nesebar IonutChircu DUAL Amiralul Vlad decward jimmy ionutz72 FeroFan97 jionutz didi pisti91 33 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4461 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: Halte si P.O. Dum 17 Mai 2015, 00:39 | |
| Tablitele haltelor Palota si Santandrei (312). |
| | | tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4461 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: Halte si P.O. Mar 19 Mai 2015, 20:51 | |
| Tablita haltei Rontau (Baile 1 Mai)(314a). |
| | | c o r v i n V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3759 Varsta : 48 Localizare : Hunedoara Reputatie : 8510 Data de inscriere : 16/10/2013
| Subiect: Re: Halte si P.O. Joi 30 Iul 2015, 11:05 | |
| ... Livadia şi Ponor de pe 202... |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Halte si P.O. Lun 01 Feb 2016, 09:14 | |
| P.O Aeroport h image hosting over 10mb pic upload upload image free imageupload photo hosting 20mb image hosting free upload image picture share free photo upload |
| | | StefanD_
Numarul mesajelor : 65 Varsta : 34 Localizare : Bucuresti Reputatie : 3249 Data de inscriere : 07/03/2016
| Subiect: Re: Halte si P.O. Sam 26 Mar 2016, 21:06 | |
| |
| | | tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4461 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: Halte si P.O. Sam 11 Iun 2016, 20:52 | |
| Tablita haltei Giurtelec si ramasitele unui felinar langa. |
| | | CristianSM
Numarul mesajelor : 90 Localizare : Satu Mare Reputatie : 3360 Data de inscriere : 10/12/2015
| Subiect: Re: Halte si P.O. Sam 23 Iul 2016, 10:38 | |
| Satmarel Hm / Linia 402 22.07.2016 |
| | | laurentzu
Numarul mesajelor : 424 Varsta : 39 Localizare : Iasi Reputatie : 3515 Data de inscriere : 08/06/2016
| Subiect: Re: Halte si P.O. Lun 03 Oct 2016, 13:19 | |
| - ionutz72 a scris:
- hc- haltă deschisă pt traficul de călători cu vânzător de bilete
Hm- haltă de mişcare deschisă pt toate traficurile H-haltă deschisă pentru toate traficurile hcv- haltă deschisă pentru trafic de călători şi marfă h- haltă deschisă pt trafic de călători fara vânzător de bilete Am si eu o intrebare legate de aceste denumiri. Am vazut ca hc inseamna ca are si vanzator de bilete. Sunt o gramada de hc la care trenul opreste efectiv in camp, fara sa vad vreo cladire unde s-ar putea emite bilete. Un exemplu e de pilda Bursuceni hc de pe 511. Au totusi o casa de bilete undeva in sat/comuna/orasel? Sau denumirea de hc de pe site e eronata. Ma poate lamuri cineva? |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Halte si P.O. Lun 03 Oct 2016, 14:22 | |
| hcv e cea cu vânzător, hc și/sau PO nu au vânzător. |
| | | laurentzu
Numarul mesajelor : 424 Varsta : 39 Localizare : Iasi Reputatie : 3515 Data de inscriere : 08/06/2016
| Subiect: Re: Halte si P.O. Lun 03 Oct 2016, 15:18 | |
| - mielutu zburator a scris:
- hcv e cea cu vânzător, hc și/sau PO nu au vânzător.
Multumesc pentru precizare! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Halte si P.O. Lun 03 Oct 2016, 19:20 | |
| - mielutu zburator a scris:
- hcv e cea cu vânzător, hc și/sau PO nu au vânzător.
Nu e aşa. Hcv este haltă deschisă traficului de călători şi marfă, iar hc e haltă deschisă traficului de călători. PO e punct de oprire, iar h. este haltă. Pe lângă astea, se mai fac opriri în diverse Posturi Ajutoare (P.Aj.), Posturi Macazuri (P.Mac.), cantoane, opriri care pot fi comerciale sau nu (de ex. la P.Mac.R1 Buciumeni e oprire comercială, poţi lua bilet până acolo, dar la P.Mar.Ram.M.K. e doar oprire tehnică, nu poţi să iei bilet pentru ea, chiar dacă toate trenurile R opresc acolo pentru ordinul de circulaţiei). Teoretic, în hcv şi hc ar trebui să găseşti vânzător de bilete. Practic... nu prea se mai respectă regulile astea, dar nu a mai făcut nimeni o reclasificare a opririlor şi nici nu există vreo instrucţie care să oblige operatorii de transport să îşi deschidă case de bilete în toate hc-urile. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Halte si P.O. Mar 04 Oct 2016, 08:14 | |
| Din cate stiu, in 1990 clasificarea era urmatoarea
Numai denumirea= statie de cale ferata
HM= Halta de miscare, deschisa atat pentru traficul de calatori, cat si pentru cel de marfuri. Toate HM-urile aveau si vanzator de bilete
*Cu precizarea ca unele HM-uri aveau strict rolul de a realiza incrucisari de trenuri (exemplul- HM Horga pe linia 603, HM Pod Casian pe linia 804, etc), din acele HM-uri neformandu-se trenuri de Marfa si nedesrvind vreo unitate economica.
H= Halta deschisa numai pentru traficul de calatori, cu vanzator de bilete si cu trafic de bagaje si mesagerii (probabil pe langa vanzatorul de bilete mai exista si un magazioner)
Acestea deserveau de regula anumite localitati urbane (exemplul- H Mioveni, H Strehaia, etc) , localitati balneo-climaterice (H Vatra Dornei Bai, H Pausa, etc), localitati rurale mai mari.
hc= Halta deschisa pentru traficul de calatori, cu vanzator de bilete
h=Halta deschisa pentru traficul de calatori, fara vanzator de bilete
*Inainte de 1989 erau cunoscute si ca PO (punct oprire, pentru muncitorii navetisti, posesori ai abonamentelor. Deserveau muncitorii care lucrau la anumite mari unitati economice- CUG Iasi PO/h, Hunedoara PO/h, Clujana PO/h, etc).
Denumirea de hcv (halta deschisa pentru traficul de calatori si marfuri) este una relative noua, aceasta neexistand iin 1990.
Aceste hcv au aparut prin transformarea fostelor statii si HM-uri care erau in 1990 capete de linii (HM Falciu Nord, cele din zona banatului, etc).
Datorita necesitatii de a mentine in aceste capete de linii macar doua linii si implicit macazuri, dar pe de alta parte datorita desfiintarii personalului de miscare de acolo, a aparut aceasta struto-camila de hcv.
In aceste hcv-uri exista posibilitatea rebrusarii trenurilor, dar neexistand personal permanent de miscare, de obicei cheia pentru incuietorile macazurilor din aceste hcv-uri se pastreaza la impiegatul de miscare din statia sau HM cea mai apropiata, iar la plecarea trenului spre aceste hcv-uri, aceasta cheie este predate sefului de tren. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Halte si P.O. Mar 04 Oct 2016, 09:26 | |
| Deoarece in unele Mersuri de tren anterioare anului 1989 nu aparea denumirea de HM (Halta de miscare), acestea erau trecute in acele mersuri ca si H (Halta deschisa pentru toate traficurile), aparand in acest fel o confuzie!
Insa in realitate pe teren, diferenta era foarte clara:
-HM era halta de miscare, cu cel putin doua linii si personal de miscare permanent, deschisa evident si pentru traficul de Marfa (exemple- in mersul trenurilor 1988/1989, Podgoriile Husului, Oltenesti pe linia 604, Horga si Falciu Nord pe linia 603, Rafaila pe linia 605, Barzesti, Rebricea, Dragalina pe M600, etc, erau trecute ca si H, dar in realitate pe teren erau de fapt HM)
-H era halta deschisa numai pentru traficul de calatori, care, pe langa vanzarea de bilete, asigura si traffic de bagaje si mesagerii ( Dodesti H pe M600, etc)
In cazul in care, din linie curenta, se ramifica linii de racord sau linii industriale, apar (in linie curenta) acele "Post Ajutor Miscare" sau "Post Macazuri", cu personal de miscare permanent. Acestea de obicei sunt echipate cu instalatii tip SBW si semnalizare mecanica, fiind deservite de cate un acar.
*In unele cazuri acestea pot fi echipate cu instalatii CED si semnalizare automata (luminoasa), caz in care sunt comandate de pe luminoschema statiei celei mai apropiate
*In unele cazuri acestea pot fi semnalizate numai cu discul galben permanent, daca sunt situate pe sectii cu conducere centralizata, si sunt deservite de cate un "revizor de ace" (exemplul- "Post Ajutor miscare Paloda").
Pe sectiile cu conducere centralizata, din punct de vedere a activitatii de miscare, statiile si HM-urile trecute astfel in mersul trenurilor, sunt considerate "puncte de sectionare in linie curenta", fiind semnalizate numai cu discul galben permanent, si fiind deservite (din punct de vedere a activitatii de miscare) de cate un "revizor de ace", care indeplineste toate atributiile IDM-ului si acarilor.
PS Nu inteleg de ce la "Post Ajutor miscare Mihail Kogalniceanu", de pe linia 804, toate trenurile de calatori (sau numai cele regio) trebuie sa opreasca pentru inmanarea OC! Din moment ce acolo exista semnalizare mecanica si personal de miscare (acar) permanent, logic ar fi ca acarul sa execute parcursul, sa puna pe liber semaforul (semnalul mecanic), iar trenul sa treaca fara oprire pe acolo (evident, cu exceptia trenurilor care asigura si transportul acarilor care deserves acel post ajutor miscare). |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Halte si P.O. Mar 04 Oct 2016, 11:45 | |
| Asa este cum spune ldh80, inainte era mult mai clara ierarhia statiilor, PO era un punct de oprire pentru anumite trenuri, H era o simpla halta in curenta cu vinzator de bilete, de exemplu Stina de Vale, Parta, Cebza, Gomila, acestea aveau o casuta unde era o sala de asteptare si un vinzator de bilete.
H haltele sau Hm erau de fapt statii in toata regula cu macazuri semnale , linii d edescarcare etc, dar apartineau ierashic de o alta statie apropiata, acolo era seful statiei, daca nu ma insel.
Dupa 1990 au aparut denumirile aste sofisticate cu rasini si fite, de traficuri si opriri. In primul rind a aparut ,,h" care inainte era o halta dar cu vinzator acuma e fostul PO, apoi ,,hcv" e fosta ,,h" ca are vinzator, apoi halta de calatori si marfa, pai care ar fi halaa de calatori si marfa? ca vine din urma HM si tot asa o vraiste.
Dupa care nu si-a mai batut nimeni capul cum sint statiile alea, dovada ca CFR are inca in evidentele electronice PO Podul Pitarului, iar zile trecute am pozat livretul trenului 13702 trasat prin Cacica, pai acolo toate opririle sint trecute cu majuscule si cu H cind colo pica cladirile din temelii, liniile sint scoase si tufisurile au crescut pina la catenara.
Ce diferenta vedeti voi intre PO Aeroport si halta Palota sau halta Bucuresti Basarab din pozele postate aici?
Normal acuma la CFR sint urmatoarele categorii de statii:
statia cu sef de gara care are in subordine mai multe HM
HM haltele
de exemplu statia Timiseni are gradul de HM, are BLA spre Timisoara CET, are CEM spre Padureni Timis, 3 linii de primire 2 linii de descarcare si una privata la un depozit petrolier. Are rang de HM apartinind de Timisoara CET.(cel putin asa era pina nu demult, ca ne-au venit niste documente de la CET privind statia Timiseni)
apoi urmeaza opririle alea la ruine unde abia mai vezi ceva insa au denumiri sofisticate, H,HM, hcv ele nefiind in fapt decit fostele PO de odinioara. Totusi mai exista si fostele halte cu vinzator, eu stiu doar Stina de Vale, care astfel ar fi hcv.
Discutia despre OC am mai avut-o, eu nu inteleg de ce trebuie OC la PAjMMK, de parca cei din statiile precedente nu ar putea sa il scrie. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Halte si P.O. Mar 04 Oct 2016, 12:40 | |
| toate nodurile feroviare si statiile tip cap de linie (situate la capatul unor linii infundate) si unde in mod evident exista sau ar trebui sa existe linii abatute si macazuri, ar fi trebuit pastrate cel putin ca si HM (sau statii unde traficul o impune), si sa aibe personal de miscare permanent.
Este cazul- de exemplul- al unor foste statii sau HM-uri situate la capatul unor linii infundate din zona Banatului (Ionel, Cruceni, Nerau, Liebling, Giera, etc).
A fost o idiotenie "botezarea" acestora ca si hcv si desfiintarea personalului de miscare de acolo.
Nu stiu daca mai exista astazi (pe teren, nu pe hartie) acele H, care inseamna halta deschisa pentru traficul de calatori, bagaje si mesagerii. Diferenta intre acestea (H) si haltele deschise pentru traficul de calatori cu vanzatori de bilete (hc) este aceea ca in cazul H, pe langa vanzatorul de bilete, mai exista si un magazioner, care se ocupa cu pastrarea bagajelor si manipularea mesageriilor.
Astfel de H erau situate de regula in anumite localitati urbane (unde, datorita pozitionarii pe teren a haltei, aceasta deservea numai traficul de calatori), in zone turistice sau statiuni balneo-climaterice (unde, datorita fluxului mare de turisti care calatoreau cu trenul, era necesara si prezenta unui magazioner de bagaje si mesagerii).
Astfel de H erau in 1990- Vatra Dornei Bai, Baile Felix, Strehaia H, Mioveni H, etc. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Halte si P.O. | |
| |
| | | | Halte si P.O. | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |