Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 03 Dec 2011, 16:54
Iti multumesc pentru informare, chiar nu stiam acest lucru, sper sa fie cum zici tu.
Inca o veste proasta pe M515, din 11 decembrie actualele P 5601 si returul P 5602, care fac Iasi - Suceava Nord - Dornesti - Radauti - Putna, se limiteaza la Iasi - Suceava Nord, si nu mai ajung la Putna. Era singurul tren care avea 4-5 vagoane si era putin mai civilizat si curat. Sursa e infofer, si as ruga un posesor al cartii Mersul Trenurilor 2012 sa confirme sau nu aceasta informatie.
cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 03 Dec 2011, 16:58
In carte scrie ca doar in perioada inchiderilor de linie pentru lucrari se limiteaza pe Suceava Nord - Putna.
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11655 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Dum 25 Dec 2011, 21:43
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mar 27 Dec 2011, 21:22
Continua vestile proaste pe M515:
- Astazi R 5623 avea in compunere doar un vagon 20-47 si arata asa : :AA19:
- Pe panoul Mersul trenurilor figureaza doar 6 perechi, spre deosebire de Cartea Mersul Trenurilor in care apar 8, se pare ca in realitate R 5601 respectiv R 5602 nu exista, trenurile care aveau 3-4 vagoane si faceau legatura intre Iasi si Putna la ore destul de aglomerate Iasi 5:18 - Putna 10:50 si retur Putna 12:07 - Iasi 18:01, un tren cu vagoane 20-55 destul de curate si la ore rezonabile cu destui calatori.
- Privatizarea liniei a picat in urma licitatiei din 22.12
- Linia care v-am prezentat-o mai sus [Gara Radauti] , cea din dreapta care ducea la macaralele de descarcare si care era partial demontata, iar macazul blocat, a disparut complet, au ramas doar traversele si semnalele de manevra. Si arata asa:
Se pare ca totul se duce de rapa aici, traficul de marfa nu mai exista, calatorii sunt putini si biletele si mai putine, trenuri de calatori mai putine si mai scurte...
- Revin cu schita statiei in curand deoarece mai am de "desfiintat " cateva linii pentru a coincide cu realitatea.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mar 27 Dec 2011, 21:27
Nu ii bai sa il mai voteze inca o data pe Flutur!!
mardaryroby V.I.P Member
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 46 Localizare : Iasi, Romania Reputatie : 6217 Data de inscriere : 21/08/2008
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mier 28 Dec 2011, 01:56
Radauti va avea maxim 3 linii, prima linie pentru incarcari-descarcari, a doua este directa, a treia va fi folosita pentru incrucisari. O simpla halta de miscare ajunsa dintr-o gara pentru ca nu exista temei socio-economici in zona. Am fost acum doi ani in zona, am intrat la IDM, am facut si poze la schita veche a garii, gara avea 10 linii, 6 in paragina, intre care si linia cu cantar. Din pacate, daca nu exista miscare economica, degeaba strigam SOS! Economia de piata isi urmeaza cursul firesc. Vrei, nu vrei, trebuie sa te adaptezi. Nu are treaba Flutur aici. Daca cei de la Onix sau care mai sunt cu materiale de constructii pe acolo ar fi ales ca modalitate de transport calea ferata, mai rezista gara. Dar au pierit toate unitatile economice care erau deservite de calea ferata.
eu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 408 Reputatie : 5729 Data de inscriere : 05/05/2010
Subiect: capitalism Mier 28 Dec 2011, 19:17
Ce sa facem fratilor, daca Ceausescu nu a fost bun!!!!! Este buna mafia de acum, si ca suntem sclavi la straini!!! Ne meritam soarta ca suntem un popor de frumosi
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mier 28 Dec 2011, 21:36
Dupa mai multe plimbari in teren, printre haite de caini, balarii uscate, etnii periculoase si persoane neprietenoase (credeau ca am venit la furat), am reusit sa culeg informatii, sa reproduc linii si macazuri care astazi nu mai exista in teren, mi-am batut capul sa aflu numarul macazurilor care au disparut, dar fiindca am facut-o cu pasiune nu m-am lasat pana nu am terminat. Iata si rezultatul:
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Linia 515 Mier 28 Dec 2011, 22:26
Felicitari! In Radauti stiu ca era o renumita fabrica de mobila, care, in 1989, produceau in proportie de 90% pentru export! Care din liniile de pe schema o deservea ? Si o nedumerire: cum de au echipat cu instalatie CED statia Radauti si nu statia Dornesti, care era nod feroviar cu 4 directii ?
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mier 28 Dec 2011, 23:41
Multumesc! Da, era vorba da IPL Radauti, cunoscuta in prezent sub numele de SC Mobila Radauti SA, deoarece sa privatizat. De la 2000 de lucratori cati avea prin '89, a ajuns in prezent la mai putin de 400 (in jur de 360), productie evident scazuta, dar cosul inca mai fumega din cand in cand. Din pacate nu am prins acele vremuri de glorie ai CFR, si ce vad azi sunt doar balarii si linii scoase. Imi e foarte greu sa ghicesc care ar fi fost linia care deservea fabrica, deoarece pentru a ajunge la liniile industriale (ce a mai ramas din ele) trebuie sa parcurg zone private, pazite de caini sau paznici. Tind sa cred ca ar fi fost linia de sus (prima) sau cea care trece prin zona de colectare fier vechi (ambele descompletate). Din pacate cand am parcurs linia care trece prin fierul vechi, am ocolit zona pe la un depozit (deoarece e privat si nu am acces in interior) si am iesit mai incolo mergand pe linie pana cand....ce sa vezi, trecea pe sub un gard al unei fabrici de beton in zona careia nu aveam acces. Pe langa asta, fabrica de mobila se afla pe o strada mai departe de gara, iar daca ar fi existat o cale ferata, ea ar fi prin spatele caselor si societatilor din prezent (eu nu am vazut-o niciodata). Dar, ma voi stradui sa aflu detalii despre ea, desi nu am de unde.
Referitor la instalatia CED, parerea mea este urmatoarea: - Deoarece in gara se faceau foarte multe manevre si schimburi de marfuri (exista si un cantar), ar fi fost mult mai usoara comandarea lor cu o asemenea instalatie automata, si cel mai probabil, gara sa dezvoltat (d.p.d.v industrial si economic) in perioada cand aceste instalatii erau o noutate si erau montate unde traficul de marfar-calatori era ridicat. - O alta ipoteza este precum ca, gara Dornesti are o vechime mai mare (nu stiu exact, dar era inainte de 1870), iar gara Radauti a luat fiinta in 1889.
Imi pare rau, dar la capitolul istorie feroviara din zona nu ma pricep, deoarece nu am prins acele vremuri , si nu am gasit documente referitoare la acest aspect. Oricum, eu te invit daca doresti sa faci o plimbare aici, poate gasesti linia catre IPL, dar te avertizez ca gara e pustie si trista, si te vei plictisi repede. Voi reveni cu orice informatie privind M515 odata ce voi dispune de ea, cum am facut si pana acum. Toate cele bune !
Si totusi, cand am scris am avut cateva ezitari deoarece, linia de care spui tu duce la o curte (privata) in care se afla stivuite cateva lemne, si m-am gandit si eu la ea dar mi sa parut mai departe de fabrica fata de celelalte. Am mai aflat ca sina care duce la IPL este fabricata in 1958, probabil atunci a fost si montata. Si pentru a va face o idee, va prezint aspectele pe un filmulet de pe youtube:
00:00 - 00:26 - Liniile 3,4 in plan apropiat, si 6 si 7 undeva in departare. 00:27 - 00:30 - Fosta cabina ACAR (dezafectata) 01:00 - 01:22 - Linia care ducea la IPL 01:23 - Se vad lemnele de care ziceam 01:25 - Poarta pe unde intra calea ferata in curte
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11655 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Sam 31 Dec 2011, 13:18
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11655 Data de inscriere : 08/09/2011
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
Subiect: Re: 515 : Dorneşti - Gura Putnei - (Putna) - Nisipitu - Seletin UKR Mar 03 Ian 2012, 20:32
Astazi R 5623 a venit cu o intarziere de 21 de minute in Radauti, avea doar un singur vagon 20-47 super aglomerat, si la carma gafaia saraca portocala modernizata (LDH 82), e atat de trist incat am inceput sa ma amuz copios de modul in care CFR isi inghesuie calatorii intr-un singur vagon, si mai are si intarziere de 21 minute fara un motiv facut public...