Cateva fotografii facute zilele acestea in HM Putna, cu ocazia unei scurte excursii la Putna:
Capatul liniei II directe
Ramasitele fostului sistem CELS (control electric al liniilor din statie) . Liniile II si 3 aveau sistem CELS.
Discul rosu pe linia de evitare, aflata in prelungirea liniei 1.
Fost pichet de alimentare a sistemului CELS.
Fost pichet de alimentare a sistemului CELS (de la linia II)
Vedere spre capatul statiei (spre Gura Putnei) si fosta cabina nr. 1 si semaforul de iesire (scos din functiune)
Vedere spre capatul statiei (spre Gura putnei)
Fostul CIL (combinatul de prelucrare a lemnului)
Fostul CIL
Linia II directa (vedere spre statie)
Locul pe unde fosta linie industriala intra in incinta fostului CIL, dupa ce traversa strada Chiliei.
Locul unde fosta linie industriala spre fostul CIL intra in incinta unei unitati economice.
Locul pe unde fosta linie industriala spre fostul CIL traversa strada Chiliei.
Macazul care este folosit pentru rebrusarea locomotivei (unde linia 3 se uneste cu linia II)
Macazul de pe linia 1, din care se ramifica linia de evitare, din prelungirea liniei 1.
Macazul folosit pentru rebrusarea locomotivei (unde linia 3 se uneste cu linia II)
Macazul prin care linia 1 se uneste cu linia II
Opritor fix de la capatul liniei de evitare, aflata in prelungirea liniei 1.
Fost pichet de alimentare a fostului sistem CELS.
Placa aniversara.
Prinderea directa a sinei de traversa.
Sabot de deraiere pe linia 1.
Sina (aproape "ingropata" in vegetatie)
Vedere spre capatul infundat al HM Putna.
Traversa de lemn aproape complet putrezita pe linia II directa!
Vedere spre capatul dinspre Gura Putnei (spre iesirea din HM Putna)
Din informatiile furnizate de "revizorul de ace" din HM Putna:
-Astazi mai exista doar 3 "revizori de ace" care deservesc HM Putna, fata de cca 10 angajati in 1990 (cand erau 5 impiegati de miscare si 5 acari). La HM Putna am vazut ca exista o singura cabina de acar.
-Instalatiile tip SBW si semnalele mecanice (semafoarele) din statiile si HM-urile de pe linia 515 au fost scoase din functiune in anul 2011.
-La fosta statie Gura Putnei si la Putna semnalele prevestitoare erau luminoase.
-La HM Putna liniile II si 3 aveau sistem CELS si exista si o luminoschema. In 2018 , cand am fost pe acolo prima data, revizorul de ace care era atunci mi-a aratat aceea luminoschema (scoasa din functiune, era depozitata intr-o magazie a statiei), dar din pacate pe atunci nu aveam telefon cu care sa o pot fotografia. Acum l-am rugat pe revizorul de ace care era , daca pot sa fac o fotografie la aceea luminoschema, dar mi-a zis ca nu mai stie pe unde este.
-In 1990 veneau trenuri de marfa pentru fostul CIL si vagoane cu carbuni pentru o fosta "topitorie".
-Astazi mai sunt utilizate doar liniile II directa (pentru gararea trenurilor de calatori) si 3 (pentru rebrusarea locomotivei)
-Linia 1 ar putea fi utilizata doar in cazuri exceptionale, pentru gararea unor eventuale utilaje de cale.
-Nu mai exista casa de bilete in HM Putna, biletele fiind eliberate de personalul de tren.
-In cladirea statiei exista si o camera pentru odihna personalului de locomotiva si de tren (unul din trenurile de calatori ramane peste noapte in HM Putna)
-Trenul a fost compus din locomotiva clasa 82 si doua vagoane.