Schita complexului feroviar Brasov, cu liniile industriale care existau in 1990:
-Ram. 1 Brasov Triaj:
-Ram. 2 Brasov Triaj:
De aici se ramifica linia industriala care merge paralel cu magistrala 300 si deserveste platforma industriala "Zizinului" (Uzina 2, Carfil, BJATM/Comat, etc).
In trecut aceasta linie industriala mergea mai departe (spre sud) paralel cu magistrala 300, facea o curba larga, dupa care trecea peste magistrala 300, pe sub Calea Bucuresti, intersecta strada Poienelor si intra in incinta uzinei de autocamioane "Roman". Aici exista antestatia industriala "Astra- Roman/Metrom".
Apoi linia deservea uzina de autocamioane, traversa strada Panselelor (strada care reprezinta limita dintre uzina de autocamioane si uzina Metrom), apoi intra in incinta uzinei "Metrom", mergea paralel cu strada Colonia Metrom, dupa care mergea, pe o scurta portiune, paralel cu strada Carpati, terminandu-se in apropierea intersectiei strazii Carpati cu strada Calcarului.
*Macazurile si semnalele de ramificatie de la Ram. 1 Brasov Triaj si de la Ram. 2 Brasov Triaj sunt controlate cred din instalatia CE a statiei Brasov.
-Ram. Romradiatoare:
Era punctul din linia curenta 203 de unde se ramifica linia pentru antestatia industriala "Romradiatoare" , care deservea platforma industriala cu accelasi nume si cariera de piatra "Prescom" (de la capatul strazii Carierei).
Aveea instalatie SBW.
Complexul feroviar Brasov cuprinde:
-Statii si HM-uri: Brasov, Bartolomeu, Darste, Harman, HM Ghimbav;
-Halta Pavilioanele CFR Brasov Triaj h;
-Regulatorul de circulatie Brasov;
-Triajul Brasov, cu grupele A (cu cca 9 linii) si B (cu cca 26 de linii);
*Intre grupa A a triajului si depoul de locomotive mai exista cca 25 de linii.
-SIMC si Sectia Linii Brasov (in zona triajului)
-Sediul gestionarului privat de infrastructura feroviara "SC RC CF Trans Srl Brasov", pe strada Automotoarelor;
-Punctul de lucru al GFR din Brasov, pe strada Automotoarelor;
-SC Tunele SA (infiintata in 1971), pe strada Automotoarelor. Din 1971 societatea a construit toate tunelurile de pe reteaua CFR.
-Sectia CT Brasov, avand probabil sediu in incinta statiei Brasov
-SIRUC/SPIAC (Sectia de producere a intrumentelor si aparatelor de cale) Brasov, infiintata in iulie 1972, in zona triajului;
-Centrul de electrificare si Sectia IFTE-LC Brasov (centrul de electrificare Brasov se afla pe strada Automotoarelor)
-Revizia de vagoane marfa Brasov, in zona triajului (cu cca 9 linii)
-Revizia de vagoane calatori Brasov (cu 13 linii)
-Depoul de locomotive Brasov, apartinand CFR-Calatori. Are o hala cu cca 9 linii. Depoul Brasov este primul depou de pe reteaua CFR care a primit in parc locomotive diesel-electrice de tipul 060-DA (in anul 1959) si locomotive electrice de tipul 060-EA (in anii 1965- 1966). Tot aici se afla sediul societatii SCRL.
-Remiza de automotoare a societatii "Regio Calatori", pe strada Automotoarelor. Are 5 linii.
-Statia de transcontainere si magaziile de marfuri din zona triajului;
-3 "antestatii industriale": Astra (Roman/Metrom), Romradiatoare, CET. Probabil si uzinele "Tractorul" si "Rulmentul" aveau antestatii industriale.
-Unitati auxiliare feroviare: Grup Industrial Transportul Cai Ferate Brasov, centrul CENAFER (ambele in zona triajului), sediile regionale si sediul AFER din Brasov, spitalul CF Brasov.
Exista un proiect de constructie a unei cai ferate noi care sa lege aeroportul Brasov/Ghimbav de HM Ghimbav, proiect care prevede si dublarea magistralei 200 intre statia Bartolomeu si HM Ghimbav.
Pentru Brasov ar fi foarte utila si modernizarea magistralei 300 pe portiunile Sighisoara- Brasov (terminarea lucrarilor in curs de executie, astfel incat sa existe, pana la Brasov, linie de 160 km/h) si Brasov- Predeal.
De amintit ca in Brasov a existat o singura intersectie la nivel intre o cale ferata industriala si o linie de tramvaie, pe Bdul. Garii, pe fosta cale ferata industriala ce traversa Bdul. Garii si deservea fostele "Ateliere de zona".