|
| Mersul trenurilor 2019-2020 | |
|
+51sp59 billy752-istu George CFR bobi bubu ldh80 ets2oltromânia Norbi cristi CFR Mihai Ianis cristi ar Peter Fodor MariusM didinul Petre_IFTE marius_catalin84 alinx3330 huiu_goe jabels Luca tgv florin94 AeroX Luna CRT Adirmvl trv.trains ciprian71 rizelgeorgel2004 LUC38 dan_dinamo_bm dan tm marius664 Dr2005 Adrian78 g.popovici cardinal cfr500 TER200 razvan - trenuri Nesebar Katalyn 92Dragos Vitosa ravers75 adytm Saruman dandel Theo A. riciu ALEXCFR IonutCFR2009 55 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 Mar 19 Noi 2019, 14:57 | |
| Problema la noi nu ar fi schimbatul in sine, cit teama ca pierzi legatura si stai pina a doua zi poate pentru urmatoarea legatura.
Apoi mai e si chestia aia prosteasca cu anumite linii prevazute in PTE, chiar daca trenurile la legatura intirzie, unu soseste la linia 6 si legatura pleaca de la linia 3. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6664 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 Mar 19 Noi 2019, 16:24 | |
| @Dr2005
Eu nu sunt pro-rusi, si stiu ca au lucruri bune vesticii, dar nu tot ce e la ei ok, se poate aplica la noi cu succes. Pentru ca trebuie tinut cont de particularitatile fiecarei zone (tari). Pentru ca trebuie sa vedem daca la noi merge sau nu.
Stai sa ajungi tu in varsta si sa te vad daca mai esti in stare sa te dai jos din tren intr-un minut, sau… iti ia 5-10 minute... sa te cobori si tot atatea sa te urci… Si eventual sa-ti ajuti sotia sa coboare si sa urece, care merge cam la fel de repede ca tine...
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 Mar 19 Noi 2019, 19:45 | |
| La capitolul curatenie este vina calatorilor ca nu o mentin. Putem aduce cele mai luxoase vagoane, tot degeaba, romanul este invatat sa scuipe seminte pe jos, sa infunde hartia in fantele de la climatizare... si de ar fi doar asta. S-a vazut pe sezoniere, ce fel arata garniturile la capat de linie. In ceea ce priveste schimbatul trenurilor in parcurs, pana nu se fac peroanele la inaltimea optima +0,55 m, nu putem vorbi de conditii optime de schimbat trenuri... dar in momentul de fata, cand peste 50 % din calatori sunt studentii cu o conditie fizica destul de buna (ma gandesc, nu bag mana in foc avand in vedere explozia de fast-food-uri ) CFR SA poate dormi in liniste in continuare cu aceleasi peroane ca dupa bombardament |
| | | florin94
Numarul mesajelor : 362 Localizare : Braila-Sibiu Reputatie : 3612 Data de inscriere : 02/01/2016
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 Mar 19 Noi 2019, 20:44 | |
| [/quote] Mai interesant e ce se va petrece la Buzau caci 1861 va aduce 1-2 vagoane pentru 1757 care la randul lui are si grupa de Botoșani la urma trenului. Sa vezi distractie cu manevrele din miezul nopți cu 2 trenuri si 3 grupe. Plus rebrusarea locomotivei trenului 1861. Era o variantă mult mai ușoară si mai economică dar lumea in 2019 vrea vagon direct de la Șimleul Silvaniei la Negru Vodă chiar daca sunt 10 călători Sunt curios cum vor face la Buzau probabil vagoanele lui 1861 de Suceava ptr 1757 vor fi la coada si le vor manevra cu electrica de la 1757 iar electrica de la 1861 doar va rebrusa in felul asta 1757 va pleca din Buzău cu vagoanele CTA-SV apoi Buc-SV si la coada Buc-BT. E o combinație șmecheră acolo pe întuneric la peronul de la linia 4-5. Sa vedem cand o sa dea defectă la 1861 cum vor face cu călători pentru Suceava ca doar nu o sa stea 1757 50-60-100 minute dupa 1861. [/quote] Dar oare cum va fi la 1756 cu 1862? 1756 va avea staționare de 20 minute: 3.06-3.26 si 1862 pentru rebrusare: 3.18-3.43. Iese electrica lui 1756 cu grupa de Suceava, așteaptă la semnal să îi scoată locomotiva lui 1862, atașează vagoanele după care revine la 1756. Oricât de rapide ar fi manevrele nu prea se încadrează în 8 minute electrica lui 1756. Cel de-al doilea aspect: 1757 are staționare 2 minute in Bacău. Asta înseamnă că se schimbă mecanicii in Buzău?! |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 Mar 19 Noi 2019, 21:37 | |
| - AeroX a scris:
- Dar ce s-a intamplat Luna, nu mai ai gratuitate la tren?
Voua nimic nu va place, la IR nu e distractie si voie buna, dar in trenurile Regio de pe relatia asta e? Tztztztztztz Si avand in vedere faima acestor trenuri pentru anumite aspecte neplacute... Cum ai putea sa te plictisesti petrecand mai putin timp pe drum? E ilogic. In 2h te plictisesti, dar la 5 ore nu. Nu merge mai nimeni de dragul de a sta in tren, iar pe ruta asta nici n-as vedea sensul! Una e sa mergi pe anumite linii care parcurg un defileu/vale prin munti si sa admiri peisaje si sa faci poze/filmari, alta e sa mergi pe o linie in care vezi mai mult doar campii banale. Hai sa zicem ca bucata Fetesti - Constanta e mai draguta, dar in rest m-as plictisi mai rau mergand cu personalul si in vagoane etajate...
Oricum grosul de calatori e clar ce prefera pe aceasta ruta (studenti sau nu). E singura ruta unde se justifica tariful la IR. Si cu un card Tren Plus la ~45 de lei e deja prea bine. Si ce, daca am gratuitate nu pot/nu stiu sa merg cu regio? Imi cade parul sau ce? Merg cu IR doar cand chiar nu am de ales, calatorii de relaxare/in vacante nu e cazul. Sa sti ca deregula da, cam e atmosfera mai faina pe trenurile regio si private de pe relatia Bucuresti - Constanta, in plus daca nu imi convine cine se pune langa mine la regio schimb locul, la interregio mai greoi. In trenurile private/regio am dat de tineri veseli, fara fite si fara sa fie plini de bani. Ma plictisesc in interregio pentru ca sunt mari sanse sa nimeresc langa pensionari cu care nu am ce discuta, la 5 ore sunt pauze mai dese, mai e timp de coborat, facut un selfie, daca sunt tineri e timp si de socializare. Apoi daca stau mai mult timp in tren reduc costurile consumand mai putina apa si curent acasa (iarna incalzire, vara pe aer conditionat), cand plec opresc toate utilitatile, imi place sa calatoresc si sa vad cat de multe cat mai mult timp nu in repezeala de nici nu apuc sa vad bine, nu zic de facut poze. Merg in vacanta/la relaxare doar, nu la graba pe ruta asta. Sa plec de acasa din oras insa doar pentru placerea de a sta in tren sunt putine situatii in care as face-o: - oricand si oriunde o plimbare cu mocanita, in special daca e cu abur - Oravita - Anina - plimbare scurta cu trenuri regio pe o distanta de 50-100 km in zona montana pe ninsoare puternica/zapada proaspat cazuta sau macar sa ninga si sa fie peisajul alb. Dintre toate astea lipsa banilor/a timpului nu mi-au permis sa pun niciodata in practica decat ultima dorinta si aia in medie cam odata la 2 ierni. O fi preferand grosul de calatori pe ruta asta IR, asta si din cauza ca sunt persoane cu venituri peste medie nu care muncesc de le sar capacele pe 1263 lei, insa cu toate astea nici un tren regio nu a dus lipsa de calatori pe M800 in sezon cel putin cand am fost eu de cateva ori cu regio la mare mereu gradul de ocupare a fost intre 70% si 120%, la cel putin 3-4 vagoane. Nici cele din Obor nu le-am prins goale. Total de acord ca pe ruta asta se justifica tariful de IR, insa nu sunt de acord ca e singura, as zice ca mai se justifica si intre Bucuresti si Valea Prahovei. - dan tm a scris:
- Problema la noi nu ar fi schimbatul in sine, cit teama ca pierzi legatura si stai pina a doua zi poate pentru urmatoarea legatura.
Apoi mai e si chestia aia prosteasca cu anumite linii prevazute in PTE, chiar daca trenurile la legatura intirzie, unu soseste la linia 6 si legatura pleaca de la linia 3. Exact. La noi daca pierzi legatura e grav, nu ne putem compara cu alte tari. Deaia si eu, dar si majoritatea calatorilor de rand sustin umflarea timpilor de mers pentru prevenirea pe cat posibil a intarzierilor - ca sa nu se piarda legaturi pentru ca in multe cazuri daca ai pierdut-o alt tren in directia aia mai ai doar peste 4-6 ore sau chiar a doua zi (adica 12+ ore). Din cauza asta eu caut sa am ori variante de rezerva in timp rezonabil/obiective de vizitat daca pierd legaturile ori legatura sa fie la un interval de 1-2 ore. Insa asta nu prea se poate aplica decat la calatoriile de vacante/relaxare/turism. La noi nu poti zice nici ca se asteapta legaturile, astea sunt mai mult povesti, am patit si ca am ramas in Simeria cu 2028 ca deh 2024 a plecat doar cu vagoanele lui din cauza ca 2028 a avut intarziere, de era operatorul in zona cred ca era dat cu capul de sine de calatorii nervosi nu alta, impegatul cu greu a reusit sa explice ca nu el e de vina. Exact, alta mare tampenie, nu pot intelege ce greu e sa se planifice legaturile pe linii invecinate si cfr infrastructura sa faca peroane inaltate in toate garile mari in care se incruciseaza trenuri, nu ar costa o avere sa faca 2-3 linii cu peron macar de 35-40 cm. Ma uit pana si in Deva peroanele sunt foarte joase. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 Mar 19 Noi 2019, 22:11 | |
| - Luna a scris:
- Exact, alta mare tampenie, nu pot intelege ce greu e sa se planifice legaturile pe linii invecinate si cfr infrastructura sa faca peroane inaltate in toate garile mari in care se incruciseaza trenuri, nu ar costa o avere sa faca 2-3 linii cu peron macar de 35-40 cm. Ma uit pana si in Deva peroanele sunt foarte joase.
Înmulţeşte cu 1000 de staţii şi o să îţi iasă o avere. Pe lângă faptul că trebuie să respecţi Legea Achiziţiilor Publice, ai nevoie de o tonă de avize şi aprobări - autorizaţie de construire, firma trebuie să fie furnizor feroviar, peronul trebuie să îl certifici cf. STI PMR de un organism notificat... nu e chiar aşa de simplu. Uită-te cum sunt peroanele din staţiile modernizate. Ăla e standardul, ăla trebuie aplicat peste tot. _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 Mar 19 Noi 2019, 22:23 | |
| Care 1000 de statii? Eu zic (in prima faza) sa se faca in capitalele de judet si nodurile feroviare si ar fi bine. Da, am vazut spre exemplu in Busteni si Pitesti, da fain standardul, insa oricum cine merge in Busteni deregula e in puteri si conditie fizica buna. Cat de greu ar fi sa se aplice standardul ala in toate garile mari? Si hai sa zic inca 2-3 in afara lor in care sunt zone populate/circulate preponderent de batrani: statiunile balneo si 2-3 zone defavorizate?
Revenind la noul mers: la ce naiba au trebuit trasate 1821 si 1822 cu 140 pe o portiune de mers de vreo 10 minute, doar ca sa faca mai putine serii de vagoane ce pot fi puse in compunerea trenurilor astea, restul find cu maxim 120? Iarasi mi se par foarte putine/mici portiunile cu viteza de 120, si chiar 100 pentru un tren interregio, mai ales daca mai dai si bani pe altfel de bilet decat la clasa a 2 a. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 Mar 19 Noi 2019, 23:49 | |
| - Dr2005 a scris:
Înmulţeşte cu 1000 de staţii şi o să îţi iasă o avere. Pe lângă faptul că trebuie să respecţi Legea Achiziţiilor Publice, ai nevoie de o tonă de avize şi aprobări - autorizaţie de construire, firma trebuie să fie furnizor feroviar, peronul trebuie să îl certifici cf. STI PMR de un organism notificat... nu e chiar aşa de simplu. Uită-te cum sunt peroanele din staţiile modernizate. Ăla e standardul, ăla trebuie aplicat peste tot. Da, s-a aplicat asa un standard incat la Galati peronul e mai inalt decat podeaua vagonului |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 Mar 19 Noi 2019, 23:59 | |
| Lasati topicul pentru noul mers de tren, ati gasit sa dati vina pe mizeria din trenuri pe calatori, cand ele pleaca de la cap de linie cu toaletele infundate a cui mai e vina ?? ce calatori folosesc trenurile in Grivita ?
Daca mai aveti noutati bine daca nu aveti topicul potrivit. |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3335 Reputatie : 8739 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 Mier 20 Noi 2019, 00:01 | |
| - Luna a scris:
- muncesc de le sar capacele pe 1263 lei,
pe bune, ce job e ala ? Si paznic cred ca iei mai mult. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 Mier 20 Noi 2019, 00:48 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Da, s-a aplicat asa un standard incat la Galati peronul e mai inalt decat podeaua vagonului
Etajatul este un vagon care NU respectă Specificaţiile Tehnice de Interoperabilitate, gândit într-o perioadă în care peroanele nu erau standardizate. Tocmai din motivul ăsta accesul se face pe la nivelul inferior, unde evident că podeaua e sub nivelul peronului. La etajatele noi, uşile se realizează deasupra boghiurilor, tocmai pentru a nu apărea probleme cu peroanele. Apropo de etajat, să ştii că şi în Gara de Nord la liniile 1 - 3 unde ai peron înalt, etajatul e cu podeaua sub nivelul peronului. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 Mier 20 Noi 2019, 00:53 | |
| - Luna a scris:
- Care 1000 de statii? Eu zic (in prima faza) sa se faca in capitalele de judet si nodurile feroviare si ar fi bine. Da, am vazut spre exemplu in Busteni si Pitesti, da fain standardul, insa oricum cine merge in Busteni deregula e in puteri si conditie fizica buna. Cat de greu ar fi sa se aplice standardul ala in toate garile mari? Si hai sa zic inca 2-3 in afara lor in care sunt zone populate/circulate preponderent de batrani: statiunile balneo si 2-3 zone defavorizate?
Tot ce se modernizează se face conform standardelor! Mai ales că vorbim de fonduri europene, iar Comisia Europeană nu îţi acceptă punerea în funcţiune a niciunui obiectiv fără certificatul de interoperabilitate, emis de un organism notificat din lista NANDO. În reşedinţele de judeţ deja sunt modernizate aproape toate staţiile, cu excepţiile bine-cunoscute (Târgovişte, Tg. Jiu, Satu Mare, Baia Mare pe motiv de contestaţii la licitaţii până s-a depăşit perioada de accesare a fondurilor europene, Timişoara Nord pe motiv de litigiu cu constructorul, Alexandria pe motiv că primăria a intabulat-o ca domeniu privat al oraşului, Deva pe motiv de litigiu cu o crâşmă din interior şi prima serie de euro-gări în care contractul a inclus doar clădirile, nu şi liniile şi peroanele). - Luna a scris:
- Revenind la noul mers: la ce naiba au trebuit trasate 1821 si 1822 cu 140 pe o portiune de mers de vreo 10 minute, doar ca sa faca mai putine serii de vagoane ce pot fi puse in compunerea trenurilor astea, restul find cu maxim 120? Iarasi mi se par foarte putine/mici portiunile cu viteza de 120, si chiar 100 pentru un tren interregio, mai ales daca mai dai si bani pe altfel de bilet decat la clasa a 2 a.
Cum adică să facă mai puţine serii de vagoane ce pot fi puse în compunere? Singurele vagoane care nu pot mai mult de 120 km/h sunt etajatele şi TE Acvila, care nu cred să fi fost vreodată pe trenul ăsta. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 Mier 20 Noi 2019, 01:05 | |
| @Luna, dragule, viteza trenului e stabilită în funcție de două criterii. Cât permite infrastructura și cât permite materialul rulant. N-o să vezi tu viteze de 160 km/h dacă linia nu permite decât 100 km/h, cum n-o să vezi tu tren intern (sezonier sau permanent) cu mai mult de 140 km/h atâta timp cât Grivița nu are decât câteva vagoane cușete și dormitoare apte de 160/200 km/h și alea compun doar trenurile internaționale. Așa și cu 1821 al tău. Dar internaționalul Făgăraș l-ai văzut că e cu trasat 120 km/h ? Acolo buba sunt locomotivele. E rodul investițiilor din ultimii 30 de ani de am ajuns pe ultimele locuri din Europa în domeniul feroviar. Pst, de oameni ca tine are nevoie calea ferată dar unde naiba sunteți că nu vă văd înbulzindu-vă la angajări !? |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 Mier 20 Noi 2019, 01:19 | |
| - cardinal a scris:
- Luna a scris:
- muncesc de le sar capacele pe 1263 lei,
pe bune, ce job e ala ? Si paznic cred ca iei mai mult.
Nu știu daca un paznic câștiga prea mult peste 1.263 in mana dar un agent de securitate ia si 1.700 in mana. Pai 1.500 luam ca agent de securitate in 2015, fosti mei colegi câștiga acum 1.900 in mana si nu va gândiți ca baga ore suplimentare ci doar 168 ore/luna ce dracu mai e si asta 1.263 in 2019 ? Part time ?
Ultima editare efectuata de catre Katalyn in Mier 20 Noi 2019, 01:20, editata de 1 ori |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 Mier 20 Noi 2019, 01:20 | |
| @florin94 Buzău Călători dispune de LDH de manevră, așa că mai există și varianta ca electrica lui 1756 să iasă de pe tren cu grupa pentru Constanța și ori o va aduce la linia alăturată ori se va duce ldh-ul și se va lega de vagoane în linie curentă dincolo de macaze apoi le va manevra peste tren 1862 cât timp electrica trenului va efectua manevrele de dare împrejur. Iar la trenurile astea București - Suceava cine ți-a spus ție că la stația Bacău s-ar schimba mecanicii ?! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2019-2020 | |
| |
| | | | Mersul trenurilor 2019-2020 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |