Iata-ma ajuns la prima gara din principatele unite ale Tarii Romanesti si Moldovei, (Auto)Gara Filaret.
A fost deschisa la 19/31 Octombrie 1869 odata cu restul liniei (Bucuresti Filaret - Giurgiu)
Fata garii, privita din mai multe unghiuri:
Detalii de pe fatada acesteia:
Geamurile, nu stiu daca cadrele lor din lemn sunt cele originale:
Elemente decorative originale:
Spre nefericirea multora, gara nu prea are parte de un tratament bun, pereti fiind acoperiti de tevi peste tevi, graffiti, si altele incluzand reclame
Prin tencuiala cazuta se poate observa zidaria originala din caramida:
Intrarea catre hala peronului:
Diverse detalii, usile probabil au tamplaria originala care a rezistat timpului:
Privire catre acoperisul halei:
Anexe ale statiei, cu timpul acestea inclusiv cladirea principala au suferit recompartimentari:
Pe alocuri se mai observa piatra cubica, nu stiu daca dateaza ca si gara:
Sala de asteptare (nu cred ca este originala)
Concluzie:
- Am ramas foarte dezamagit de starea cladiri, din nefericire imobilul este detinut de o firma privata care o lasa sa degradeze.
- Ar fi fost frumos daca ar fi fost restaurata si recompartimentata original, inclusiv sparti pereti care acopera fostele geamuri. Unele anexe sa fie diverse partii ale viitorului muzeu.
- Din fericire unele elemente originale sau pastrat, ar fi frumos daca ar fi restaurate.