|
| Bucureşti Sud | |
|
+2COSTACHE MIHAIL IonutCFR2009 6 participanți | Autor | Mesaj |
---|
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12457 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Bucureşti Sud Sam 24 Apr 2010, 23:28 | |
| Gara CFR Bucuresti Sud (Marfa) , vedere aeriana : |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15506 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Bucureşti Sud Dum 25 Apr 2010, 22:12 | |
| Aceasta este de fapt adevarata gara Bucuresti Sud, situata pe linia de centura,de cativa ani si fosta Gara Catelu, situata in apropiere, poarta numele tot de Bucuresti Sud, deci avem in acest moment doua gari cu acelasi nume, una pentru traficul de calatori Bucuresti-Oltenita, iar alta pentru traficul de marfa. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12457 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Bucureşti Sud Lun 26 Apr 2010, 01:00 | |
| Da . Are un triaj foarte mare . Peste 10 linii . Cred ca este cea mai mare statie aflata pe centura Bucurestiului . |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Bucureşti Sud Lun 26 Apr 2010, 10:32 | |
| Dar la calatori este Bucuresti Sud Gr. Calatori daca nu ma insel. |
| | | 040EC100
Numarul mesajelor : 175 Varsta : 37 Localizare : P.O. Frunzanesti, sectia 801 Reputatie : 5061 Data de inscriere : 14/07/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Sud Mar 09 Aug 2011, 12:51 | |
| In scriptele CFR, cea de pe 801, intr-adevar e cum a scris dan tm, Bucuresti Sud Gr. Calatori, iar asta despre care este topicul poarta denumirea de Bucuresti Sud Gr. Tehnica. Gasiti mai multe detalii si date despre aceasta gara in cateva materiale foarte interesante in date si imagini pe www.railnet.ro |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Gara Bucuresti Sud Dum 04 Sept 2011, 20:32 | |
| Numele vechi era "Titan Grupa Calatori", respectiv "Titan Grupa Marfuri". Are semnale, macaze si bariera mecanica, desi la un moment dat "Titan Grupa Marfuri" era electrificata (o intrebare: cand a circulat ultima locomotiva electrica, cu trenuri de marfa, intre "Titan Grupa Marfuri" si Pantelimon/Constantin David ?). Care mai este starea liniilor industriale, care se ramifica din "Titan Grupa Marfuri" spre: platforma "Policolor", "Faur-Republica", "Isovolta", "ICME-Comat Met" si "CET-Sud-Vitan" ? |
| | | 040EC100
Numarul mesajelor : 175 Varsta : 37 Localizare : P.O. Frunzanesti, sectia 801 Reputatie : 5061 Data de inscriere : 14/07/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Sud Mar 11 Oct 2011, 06:20 | |
| - ldh80 a scris:
- Numele vechi era "Titan Grupa Calatori", respectiv "Titan Grupa Marfuri". Are semnale, macaze si bariera mecanica, desi la un moment dat "Titan Grupa Marfuri" era electrificata (o intrebare: cand a circulat ultima locomotiva electrica, cu trenuri de marfa, intre "Titan Grupa Marfuri" si Pantelimon/Constantin David ?).
Care mai este starea liniilor industriale, care se ramifica din "Titan Grupa Marfuri" spre: platforma "Policolor", "Faur-Republica", "Isovolta", "ICME-Comat Met" si "CET-Sud-Vitan" ? Ultimul tren tras de EA pe Buc. Sud-Voluntari/Pantelimon a trecut, daca mai tin bine minte, pe la jumatatea lunii martie 2006. De atunci s-a terminat cu electricele. Furtul catenarei a inceput pe tronsonul Pantelimon-P. M. Rac. Voluntari si a fost descoperit intr-o dimineata friguroasa de catre mecanicul trenului 8082 ce se indrepta catre gara Obor. Eram chiar in tren, ma plimbam cu acesta, cand, dupa ce a plecat de la P.O. P.M. Ram. Voluntari, dupa cateva zeci de metri, se aud niste bubuituri pe vagon dupa care trenul opreste. Bineinteles ca am coborat sa vad ce s-a intamplat, iar ceea ce am vazut in acea dimineata m-a marcat: km intregi din catenara plus suportii aferenti atarnau de parca trecuse un uragan M-am dus in fata, la locomotiva curios sa aflu ce s-a intamplat, exact in timp ce mecanicul raporta furtul catenarei si cerea indicatii despre cum sa procedeze. In fine, dupa circa 35-40 min s-a luat decizia ca trenul sa nu mai inainteze si sa se intoarca la Titan Sud pt a forma trenul 8081, tren anulat pe tronsonul Obor-Titan. Cat despre liniile industriale, tot ce pot sa spun e ca liniile care traverseaza str. Drum intre Tarlale din sect. 3 sunt functionale si sunt intens utilizate, judecand dupa luciul sinelor. Una din linii stiu ca ajunge la un centru REMAT, trece strada sus mentionata, dar nu stiu unde ajunge. O sa fac curand o expeditie pe acele linii, poate gasesc doritori sa ma insoteasca pe acolo, dar, daca nu, ma duc singur, desi e mai bine in grup Pana atunci insa, doar atat pe subiectul asta |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9362 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Bucureşti Sud Mar 11 Oct 2011, 09:45 | |
| Eu tot nu inteleg cum peisaj au furat catenara... Nu era tinuta sub tensiune? _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | 040EC100
Numarul mesajelor : 175 Varsta : 37 Localizare : P.O. Frunzanesti, sectia 801 Reputatie : 5061 Data de inscriere : 14/07/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Sud Mar 11 Oct 2011, 10:08 | |
| - cortexedge a scris:
- Eu tot nu inteleg cum dr.acu au furat catenara... Nu era tinuta sub tensiune?
Ba da, catenara era sub tensiune, dar nu e prea greu de scos de sub tensiune. Trebuie doar facut, cu un cablu sau altceva, contactul catenara-sina si gata, te-ai aranjat, poti sa tai linistit firul. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Sud Joi 29 Iun 2023, 11:41 | |
| Are cineva o schita a statiei Bucuresti-Sud (atat "Bucuresti Sud/Catelu/Titan Grupa Calatori" cat si "Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa Marfuri") cu toate liniile care existau in 1990, inclusiv cu toate liniile industriale ce erau racordate la aceasta statie ?
In "Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa Marfuri" ("gara" de pe centura) ar fi existat 18 linii in 1990 si inclusiv revizie de vagoane de marfa! |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 847 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Bucureşti Sud Joi 30 Noi 2023, 21:25 | |
| Bucuresti Sud, 30.11.2023 |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 847 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Bucureşti Sud Sam 16 Mar 2024, 22:05 | |
| Revin pe acest topic cu o incursiune si descriere a acestei statii, aceasta este situata pe L801 Ttan Sud - Oltenita, aceasta are ca geamana statia Bucuresti Sud grupa de marfuri. Incepem din capul Y: Privire catre Titan Sud Semaforul mecanic de iesire (SBW) si elementele specifice pe care le are Trecerea la nivel cu calea ferata: Trecem si de sosea si intaintam in incinta statiei: Cantonul si manetele pentru manipularea semaforizarii: Traverse de lemn noi ce isi asteapta intrebuintarea: Observam o marca de siguranta, si un indicator ca viteza maxima este de 30km/h Prefabricate probabil utilizate la trecerile la nivel cu CF: Schimbatorul de cale ce face trecerea de la linia 3 la linia 4: Linia I directa, alcatuita predominant din traverse de beton: Linia 2 abatuta, alcatuita din traverse de lemn, jumatate din ele putrezite Linia 3 abatuta, care este inchisa Privire panoramica: Cupoane de sine ce au uzura avansata si nu mai prezinta siguranta: Pompa de apa ce candva alimenta locomotivele cu aburi, astazi prafuita: Cladirea garii: Peronul aferent acesteia: Terminal de transcontainere: Pe una din liniile abatute am identificat data de fabricatie al unui cupon: Un macaz cu 4 directii: Statia are in dotare si o constructie ce aproviziona locomotive cu aburi: Ajungem in final si in capatul X al statiei: Semaforul mecanic de iesire: Linia ce duce catre Buc.Sud grupa marfuri: Concluzia: - Statia are infrastructura relativ degradata.
- Ar merita o amenajare mai buna a peroanelor, preferabil sa fie macar asfaltat
- Am fost luat la intrebari de genu "ce cauti aici", "de ce faci poze" intr-adevar nu am ce cauta pe gabaritul caii ferate, dar o fac cu propria raspundere. La poze evit sa fotografiez fetele angajatiilor.
- Ar fi interesant daca s-ar reintoarce CFR pe acesta sectie care o considera "neinteroperabila" asa au unii de sus mintile si nu le pasa.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Sud Mar 28 Mai 2024, 20:34 | |
| Schita statiei Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa calatori, facuta cu ajutorul Google Maps: Statia are 7 linii si alte 4 linii in zona terminalului de transcontainere. Prin linii industriale deservea/deserveste: terminal transcontainere, ICC Intercontinental Constructii, o fabrica care era situata la nord de Soseaua Garii Catelu (linia industriala care deservea aceea fabrica traversa Soseaua Garii Catelu si fosta linie a tramvaiului 28), o fabrica situata la nord de strada Industriilor, depozite Strauss Romania si "Intreprinderea de cabluri si materiale electroizolante" (printr-o linie industriala ce traversa strada Industriilor). Statia are instalatie SBW. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Sud Vin 04 Oct 2024, 14:00 | |
| Schita statiei Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa de Marfa (cea de pe calea ferata de centura): Dupa cum se observa in 1990 statia aveea 18 linii si o revizie de vagoane de marfa. Are instalatie SBW. Prin linii industriale deserveste/deservea cele doua mari platforme industriale din estul capitalei (platforma "Faur/Republica" si platforma "Policolor") precum si CET Sud Vitan si fabrica de cabluri si materiale electroizolante (ICME). Linia II este directa pentru calea ferata de centura si dupa dublarea caii ferate de centura va fi directa si linia III. Linia 4 se continua cu calea ferata industriala (in capatul sudic) spre (fostele) platformele industriale "Faur/Republica" si "Policolor" si spre ICME si spre CET Sud Vitan. Conform schitei lucrarilor propuse in cadrul proiectului de modernizare a caii ferate de centura si a complexului CFR Bucuresti statia Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa de Marfa (cea de pe calea ferata de centura) va ramane numai cu 7 linii (11 linii vor fi desfiintate) , liniile 1, II, III, 4, 5 si 6 din statie vor fi electrificate (cand va fi electrificata in intregime calea ferata de centura) si probabil statia va fi echipata si cu o instalatie de centralizare electronica (care va inlocui actuala instalatie SBW). Daca se vor introduce trenuri suburbane de calatori pe calea ferata de centura (si daca aceastea vor opri si in aceasta statie) pentru facilitarea accesului pietonal in aceasta statie ar trebui prelungit "Drum Gura Badicului" la est de intersectia cu "Drum intre Tarlale", pana in dreptul cladirii acestei statii si realizata o pasarela pietonala peste liniile statiei. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Sud Lun 07 Oct 2024, 21:07 | |
| Conform schitei (postate la topicul dedicat complexului feroviar Bucuresti) cu lucrarile proiectate de modernizare a caii ferate de centura in statia Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa de Calatori se vor electrifica liniile I, 2, 3 si 4 si probabil statia va fi dotata cu instalatie CE.
Ce adaposteste cladirea (pare a fi mai noua) situata langa cladirea de calatori a statiei Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa de Calatori ?
Are cineva o fotografie cu cladirea statiei Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa de Marfa (cea situata pe calea ferata de centura) ? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Bucureşti Sud | |
| |
| | | | Bucureşti Sud | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |