|
| Lucrări de reabilitare pe M300 Predeal - Brașov | |
|
+7mielutu zburator Dr2005 ciprian71 Capsuneanu marius664 IonutCFR2009 Luca tgv 11 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
florrinel
Numarul mesajelor : 17 Reputatie : 4561 Data de inscriere : 18/06/2012
| Subiect: Re: Lucrări de reabilitare pe M300 Predeal - Brașov Mier 21 Mar 2018, 23:33 | |
| Pai cu diferenta de nivel intre "cotul Donului" si "Predeal" cum o "indulcesti" pe un traseu asa scurt prin tunel? Linia o sa aiba o declivitate destul de insemnata! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Lucrări de reabilitare pe M300 Predeal - Brașov Mier 21 Mar 2018, 23:56 | |
| Un eventual tunel ar trebui să înceapă pe la Comarnic şi ar scoate complet din schemă toate staţiunile de pe Valea Prahovei, inclusiv Predealul. _________________ :TTT:
|
| | | Capsuneanu
Numarul mesajelor : 225 Reputatie : 4790 Data de inscriere : 28/05/2012
| Subiect: Re: Lucrări de reabilitare pe M300 Predeal - Brașov Joi 22 Mar 2018, 02:08 | |
| @florrinel, e pur ilustrativ ceea ce am pus mai sus. De dragul discutie, cotul Donului e pe la 868m, Predeal-ul la 1032m, daca nu ma minte google earth. Asta ar insemna aproximativ 164m diferenta de nivel in 2.2km, cam de 3-4 ori peste limita admisa.
@Dr2005, sper ca vorbim de conventionala, linie care a fost reabilitata pana in Predeal, iar in afara de cateva curbe care s-ar putea reproiecta pe Ploiesti-Comarnic cu ocazia unui eventual RK, in rest, mare lucru nu mai e de facut. De HSR nu cred ca e cazul sa vorbim, la ora asta mi se pare din categoria caii verzi pe pereti. Practic din intreg sectorul pana la Brasov a ramas doar bucata de la Predeal -> BV nereabilitata. Ma gandesc ca exista un motiv bine intemeiat pentru care a fost lasata la urma. Un terasament refacut pe actualul amplasament, cu sina, catenara si semnalizare noua s-ar fi putut face pana la ora asta cu costuri rezonabile si finantare europeana. Ma gandesc ca cei din MT se gandesc, sau macar sper ca se gandesc la un proiect pentru secolul XXI pe tronsonul asta, nu unul de de secol XIX. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4751 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: Lucrări de reabilitare pe M300 Predeal - Brașov Joi 22 Mar 2018, 06:56 | |
| - Capsuneanu a scris:
Practic din intreg sectorul pana la Brasov a ramas doar bucata de la Predeal -> BV nereabilitata. Ma gandesc ca exista un motiv bine intemeiat pentru care a fost lasata la urma. Un terasament refacut pe actualul amplasament, cu sina, catenara si semnalizare noua s-ar fi putut face pana la ora asta cu costuri rezonabile si finantare europeana. Ma gandesc ca cei din MT se gandesc, sau macar sper ca se gandesc la un proiect pentru secolul XXI pe tronsonul asta, nu unul de de secol XIX. M-a bufnit rasul la cat optimism se gaseste in aceasta fraza. Oamenii acestia din politic nu au absolut nimic ca plan de viitor. Ar fi ultimul lucru la care s-ar fi gandit acesti domni. Ei au cu totul alte probleme ,,existentiale'' decat bucata aia de linie. Singurul lor scop este cum sa mai faca rost de bani, de noi taxe pentru a acoperii salariile promise in campania electorala din 2016. Fara sa mai punem la socoteala inflatia ce isi arata coltii cand incompetenta este la ea acasa. |
| | | florrinel
Numarul mesajelor : 17 Reputatie : 4561 Data de inscriere : 18/06/2012
| Subiect: Re: Lucrări de reabilitare pe M300 Predeal - Brașov Joi 22 Mar 2018, 16:07 | |
| Drama nu este ca nu se gandeste nimeni la acest segment sau ca nu gandeste nimeni proiecte ample pe termen lung, drama este ca traficul feroviar a scazut considerabil iar trenurile de marfa sunt cu mici exceptii ceva rar intalnit. Garile sunt pustii, triajele sunt pustii, doar cu ruginituri intepenite si caini vagabonti. Practic nu ai deocamdata pentru ce sa investesti intr-un tunel de 2-3 km in momentul de fata.
Segmentul Timis Predeal este foarte dificil. Amintea un mecanic ca daca duci o garnitura grea de marfa de la Darste la Predeal si esti nevoit sa faci oprire in Timisul de Sus, cu mare greutate demarezi si urci trenul de acolo, fiindca incepe o declivitate accentuata chiar dupa iesirea din statie care mai este combinata si cu o limitare de viteza.
Pe de alta parte sa vedem noi intreaga linie pana la Curtici reabilitata si sa ramanem doar cu gatuirea de pe Timis si pe urma facem noi "tunele".
Off topic: De Balota ce sa mai spunem? Acolo este o chinuiala de sectiune pe care nu stim cand o vom vedea readusa in niste parametrii de circulatie rezonabili pentru o magistrala de importanta "europeana". |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Lucrări de reabilitare pe M300 Predeal - Brașov Joi 22 Mar 2018, 19:28 | |
| Predeal - Braşov e cel mai greu segment al Coridorului... dacă va exista un MIE (CEF) 2 pe exerciţiul financiar 2021-2027, probabil se va finanţa prin acesta şi Predeal - Braşov.
Triajele sunt goale şi e normal să fie aşa, pentru că OTF privaţi merg doar cu trenuri directe sau fac manevrele în terminale private, nu mai folosesc triaje. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Lucrări de reabilitare pe M300 Predeal - Brașov Joi 22 Mar 2018, 20:05 | |
| Practic s-a simplificat treaba, de ce sa folosesti triaje cand e mult mai simplu cum e acum. Iar noi ca tara nu mai avem volumul de marfa transportata pe CF cum era pana in '89. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Lucrări de reabilitare pe M300 Predeal - Brașov Joi 22 Mar 2018, 23:26 | |
| Bine, s-a simplificat pentru că nu mai există grupuri mari de unităţi industriale (unităţile mari, gen Sidex, oricum aveau şi au triajele proprii) şi, mai ales, pentru că trierea necesită timp şi bani. În epoca economiei centralizate, în care oricum nu aveai cu ce să faci transport decât cu CFR-ul, fabricile nu aveau de ales. În plus, fiind un singur operator pe piaţă, pentru acesta era mai simplu să aibă trenuri directe între 2 triaje şi acolo să separe vagoanele după nevoi. Poate dacă CFR Marfă ar avea o cotă de piaţă de 80 - 90% încă ar mai renta modul ăsta de lucru, dar în situaţia actuală nu rentează. În schimb, se simte nevoia grupelor de linii pentru aşteptare în unele zone (Port Constanţa, Curtici, Episcopia Bihor, Giurgiu şi în unele noduri feroviare sau staţii în care se face RT în tranzit, gen Chitila, Feteşti, Craiova ş.a.), la fel cum se simte lipsa unor linii pentru remizarea locomotivelor în frontiere sau în anumite puncte de pe reţea unde e nevoie de ataşarea/detaşarea locomotivei împingătoare sau de dublă tracţiune or unde e necesară fracţionarea trenurilor. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Lucrări de reabilitare pe M300 Predeal - Brașov | |
| |
| | | | Lucrări de reabilitare pe M300 Predeal - Brașov | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |