|
| Caile ferate industriale din judetul Suceava | |
| | Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12285 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Caile ferate industriale din judetul Suceava Mar 01 Sept 2015, 16:19 | |
| Am sa incerc sa fac o lista completa cu toate caile ferate industriale din judetul Suceava, asa cum existau ele in anul 1990, si daca-mi poate spune cineva care locuieste in zona respectiva, cate din aceste linii mai exista, mai sunt utilizate sau când au fost desfiintate .
1. Statia Falticeni -Avea 6 linii si o instalatie tip SBW (scoasa din functiune in anul 2008 ?) -Avea linii industriale pentru METADET, baza de receptie a cerealelor, si de aici se mai incarcau si vagoane cu mere, produse din lemn si textile. -Principalele intreprinderi din oras erau Metadet, Filatura, Intreprinderea de prelucrarea lemnului.
2. Statia Veresti -Linie industriala pentru CET Suceava. Ar mai fi utilizata.
3. Statia Suceava -Triajul (inaugurat in anul 1979) are 19 linii, iar statia propriu-zisa cca 8 linii -Statia deserveste/deservea prin linii industriale principala platforma industriala din municipiul Valea Sucevei (cu urmatoarele unitati: Intreprinderea de utilaje si piese de schimb, Intreprinderea de masini-unelte, Intreprinderea de reparatii auto, Fabrica de fire artificiale, Fabrica de oxigen, Combinatul de celuloza si hartie/Ambro (inaugurat in 1962), Combinatul de prelucrarea lemnului (1959)). -O alta linie industriala deserveste terminalul de transcontainere -O alta linie industriala se desprinde din triajul Suceava, traverseaza Calea Unirii, trece pe langa tipografia Lidana, traverseaza strada Gheorghe Doja, apoi strada Fagului, si ajungea la Avicola Burdujeni.
4. Statia Suceava Nord -Deserveste Uzina de impregnare a traverselor din lemn
5. Statia Suceava Vest -7 linii -Deserveste Rulmentul SA, Vinalcool, Fabrica de conserve Facos. -Celelalte doua unitati industriale situate la nord de strada Humorului (fabrica de bere Bermas si Bucovina lactate) au avut vreodata cale ferata industriala ?
6. Statia Gura Humorului (Oras) -Are 4 linii -De aici nu se desprindeau cai ferate industriale, singura unitate mai mare din oras- Filatura- neavând cale ferata industriala
7. Statia Frasin -Are 7 linii -Se desprind doua cai ferate industriale, ambele pentru Combinatul de prelucrarea lemnului (una din ele traverseaza DN17)
8. Statia Vama -Are 5 linii -Se desprinde o linie industriala pentru o rampa de incarcare cu lemne
9. Statia Prisaca Dornei -3 linii -Nu are cai ferate industriale
10. Statia Câmpulung-Est -A avut (pana când ?) in total 5 linii -De asemenea, a avut si remiza de locomotive si statie de domiciliu pentru vagoanele de calatori ale trenurilor Sadova-Moldovita. Pana când au fost utilizate acestea ? In incinta halei pentru remiza de locomotive si statia de domiciliu a vagoanelor mai existau probabil 2-3 linii!
11. Statia Câmpulung Moldovenesc -Are 4 linii
12. Statia Sadova -Are 5 linii -Deserveste printr-o linie industriala Fabrica de lapte Raraul, Fabrica de mobila. De asemenea mai exista si Fabrica de incaltaminte Montana, fara cale ferata industriala.
13. Statia Pojorata -Are 5 linii -Are o linie industriala pentru o rampa de incarcare
14. Statia Mestecanis -5 linii
15. Statia Iacobeni -4 linii
16. Statia Argestru -Ar aveea 10 linii -Deserveste un depozit de produse petroliere
17. Statia Vatra Dornei -Are 10 linii -Tot aici exista si remiza de locomotive, statie de domiciliu pentru vagoanele de calatori (in special pentru cele care in trecut efectuau traseul Vatra Dornei-Dornisoara. Pana când au fost folosite remiza de locomotive si statia de domiciliul Vatra Dornei ?) si sectie intretinere linii (SL 6) -Din statia Vatra Dornei se desprindea o cale ferata industriala, care traversa DN 17, mergea paralel cu linia curenta pana in dreptul haltei Vatra Dornei Bai hc, si din aceasta linie industriala se desprindea o linie ce deservea Combinatul de prelucrarea lemnului.
18. HM Rosu -Aveea 5 linii -Deservea o rampa de incarcare
19. Statia Floreni -Deservea fabrica Dorna Lactate si fabrica Coca-Cola
20. Statia Dornisoara -Avea 3 linii si o instalatie SBW (scoasa din functiune in anul ?) -Inainte de statia Dornisoara, din linia curenta se ramifica o cale ferata industriala pentru ? -Ultimul tren de marfa a ajuns la Dornisoara in anul ?, iar ultimul tren de calatori in ianuarie 2012.
21. Statia Fundul Moldovei -Avea 3 linii si o instalatie SBW (scoasa din functiune in anul ?) -Ultimul tren de marfa a ajuns aici in martie 2008.
22. Statia Moldovita -Avea 4 linii si o instalatie SBW (scoasa din functiune in anul ?) -Ultimul tren de marfa a ajuns aici in anul ?, iar ultimul tren de calatori in anul 2009. -Statia aveea o remiza de locomotive -Deservea o unitate de prelucrarea lemnului
23. Statia Darmanesti -7 linii
24. Statia Cacica -Are 4 linii si o instalatie SBW -Deserveste Salina Cacica
25. Statia Milisauti -Are 4 linii si o instalatie SBW -De aici se incarcau vagoane cu legume - varza in special
26. Statia Dornesti -Desi important nod feroviar, are tot instalatie SBW (mult mai logic era sa fie echipata cu instalatie CED statia Dornesti decat statia Radauti!) -Are un numar de ? linii de ecartament normal si ? linii de ecartament larg -Are remiza de locomotive si automotoare, era statie de domiciliu pentru vagoanele de calatori -Deserveste Egger Romania, atat prin linii de ecartament normal cat si larg
27. Statia Siret -Avea 4 linii in grupa de calatori, si inca 3 linii intr-o grupa de marfa. -Avea semnale luminoase (montate de la inceput din 1986 sau ulterior ?), macaze mecanice si o bariera automata. -In orasul Siret existau doua intreprinderi mai mari- Fabrica de covoare si Fabrica de produse din lemn IKEA, ambele fara cale ferata industriala. -Ultimul tren de marfa a ajuns la Siret in anul ?, iar ultimul tren de calatori in anul 2008. -Vechea cladire a statiei Siret (dintre anii 1898- 1940/1944 când a existat calea ferata Adancata/Holboca- Siret, este astazi autogara).
28. Statia Radauti -Avea cca 5 linii si era echipata cu o instalatie CED din anul 1989. -Deservea in primul rand Fabrica de mobila, dar si alte unitati. -Ultimul tren de marfa a ajuns la Radauti in anul ? iar ultimul tren de calatori in ianuarie 2012.
29. Statia Gura Putnei -Avea 4 linii si instalatie SBW -Avea remiza de locomotive
30. Statia Putna -Avea 3 linii si instalatie SBW -Deservea o Întreprindere de prelucrarea lemnului
31. Statia Falcau -Avea 4 linii si instalatie SBW -Deservea o Fabrica de cherestea (ultimul tren de marfa a ajuns aici in anul ?)
32. HM Nisipitu -Avea 3 linii si instalatie SBW
33. Statia Vicsani -Are un numar de ? linii de ecartament normal si ? linii de ecartament larg -Are macaze mecanice, semnale mecanice (semafoare) la capatul dinspre Dornesti si semnale luminoase (dar fara inductori!) la capatul dinspre Vadul Siret.
Cam acestea erau - din cate stiu- principalele si statiile din judetul Suceava, la nivelul anului 1990, in si din care se incarcau/descarcau vagoane de marfa! Care mai este starea actuala a liniilor industriale ce se ramificau din aceste statii ?
Pana in ce an au fost utilizate pe liniile secundare Floreni- Dornisoara, Vama-Moldovita, Darmanesti-Cacica- Paltinoasa, Dornesti- Radauti- Gura Putnei- Putna si Dolhasca- Falticeni vagoanele seriei 29-20 si apoi 29-22 ? Ultimele garnituri serioase, cu 4-5 vagoane pe aceste linii (exista si un tren Botosani-Putna compus din 6 vagoane, tot dimitroave), au fost compuse din astfel de vagoane!
Din cate stiu, dupa retragerea acestor vagoane din circulatie, pe liniile Floreni-Dornisoara si Vama-Moldovita au fost utilizate automotoare si ca atare din pacate remizele de locomotive si mai ales statiile de domiciliu ale vagoanelor de la Vatra-Dornei si Câmpulung -Est nu au mai fost utilizate!
Liniile Dolhasca-Falticeni , Dornesti- Radauti- Gura Putnei- Putna si Darmanesti-Cacica- Paltinoasa au fost mai norocoase, dupa retragerea vagoanelor 29-22 (in ce an ?) fiind un timp deservite cu vagoane mai moderne, de tip UIC. Pana când a circulat grupa de vagoane directa Bucuresti Nord- Radauti (era compusa din 3 vagoane de tip UIC) ?
In 1990, singurele linii din judetul Suceava pe care circulau automotoare erau liniile Gura Putnei- Nisipitu HM si Dornesti-Siret si Dornesti- Vicsani! |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8339 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Suceava Mier 02 Sept 2015, 14:31 | |
| Grupa directă București - Rădăuți(introdusă prin 1982) a circulat ultima dată în 1984/1985. În anul următor, aceasta a fost prelungită la Putna astfel:
A 525: București Nord(23:40) - Suceava Nord(6:00) P 5261: Suceava Nord(6:30) - Putna(8:09) P 5262: Putna(9:19) - Suceava Nord(11:05) A 522: Suceava Nord(11:34) - București Nord(17:55)
Apoi, în 1986, grupa de Putna a fost upgradată la rang de accelerat astfel:
A 525: București Nord(23:45) - Suceava Nord(5:55) A 537(*): Suceava Nord(6:45) - Putna(8:25) A 538(*): Putna(9:35) - Suceava Nord(11:14) A 522: Suceava Nord(11:45) - București Nord(18:30)
(*) - Circulă în perioadele 1 VI - 15 IX 1986 și 19 IV - 13 V 1987
În 1987, însă, grupa de Putna a circulat doar în sezonul de vară:
A 525: București Nord(23:45) - Suceava Nord(5:55) A 537(*): Suceava Nord(6:45) - Putna(8:29) A 538(*): Putna(9:39) - Suceava Nord(11:14) A 522: Suceava Nord(11:45) - București Nord(18:30)
În 1988, grupa a fost anulată, ca în 1989 să apară trenul direct București-Putna astfel:
A 525: București Nord(23:45) - Suceava Nord(6:17-7:10) - Putna(8:57) A 526: Putna(11:39) - Suceava Nord(13:20-13:50) - București Nord(20:20)
Combinația nouă a funcționat până în 1992 când trenul a fost limitat la Suceava Nord. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13002 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Suceava Mier 02 Sept 2015, 15:58 | |
| Ce opreste in prezent CFR Calatori sa aiba trenuri spre Putna avind in vedere contextul religios al tarii? ba chiar si spre Moldovita? |
| | | deconectat
Numarul mesajelor : 584 Reputatie : 4117 Data de inscriere : 27/05/2015
| Subiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Suceava Mier 02 Sept 2015, 16:38 | |
| - ldh80 a scris:
-
2. Statia Veresti -Linie industriala pentru CET Suceava. Ar mai fi utilizata.
3. Statia Suceava -Triajul (inaugurat in anul 1979) are 19 linii, iar statia propriu-zisa cca 8 linii -Statia deserveste/deservea prin linii industriale principala platforma industriala din municipiul- Valea Sucevei (cu urmatoarele unitati- Intreprinderea de utilaje si pise de schimb, Intreprinderea de masini-unelte, Intreprinderea de reparatii auto, Fabrica de fire artificiale, Fabrica de oxigen, Combinatul de celuloza si hartie/Ambro (inaugurat in 1962), Combinatul de prelucrarea lemnului (1959)). -O alta linie industriala deserveste terminalul de transcontainere -O alta linie industriala se desprinde din triajul Suceava, traverseaza Calea Unirii, trece pe langa tipografia Lidana, traverseaza strada Gheorghe Doja, apoi strada Fagului, si ajungea la Avicola Burdujeni.
5. Statia Suceava Vest -7 linii -Deserveste Rulmentul SA, Vinalcool, Fabrica de conserve Facos. -Celelalte doua unitati industriale situate la nord de strada Humorului (fabrica de bere Bermas si Bucovina lactate) au avut vreodata cale ferata industriala ?
7. Statia Frasin -Are 7 linii -Se desprind doua cai ferate industriale, ambele pentru Combinatul de prelucrarea lemnului (una din ele traverseaza DN17)
15. Statia Iacobeni -4 linii
16. Statia Argestru -Ar aveea 10 linii -Deserveste un depozit de produse petroliere
Cateva completari si corectari 2. Statia Varatec avea legatura cu CET Suceava 3. Linia spre Avicola nu mai exista, linia spre Ambro ce pornea din triaj e scoasa pe alocuri, linia spre depozitul Petrom e nefunctionala de un an jumate 5. Liniile 6 si 7 au fost scoase. A mai ramas doar linia spre Rulmentul 7. Linia ce traversa DN17 a fost asfaltata; mai e o linie ce duce la o balastiera, dar e nefolosita 15. Exista linia spre o exploatare de carbune. In iunie cand am fost in zona linia era ruginita si boschetii erau foarte mari 16. Statia deserveste si substatia de incarcare a uraniului in trenuri. |
| | | Bobby_TM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 679 Varsta : 41 Localizare : Timisoara Reputatie : 5248 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Suceava Mier 02 Sept 2015, 22:53 | |
| Industriala ce porneste din capatul Y al statiei SV Burdujeni si face o curba de 180 grade mai e folosita ? Linia se vede clar in GE ... |
| | | deconectat
Numarul mesajelor : 584 Reputatie : 4117 Data de inscriere : 27/05/2015
| Subiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Suceava Mier 02 Sept 2015, 23:09 | |
| - Bobby_TM a scris:
- Industriala ce porneste din capatul Y al statiei SV Burdujeni si face o curba de 180 grade mai e folosita ? Linia se vede clar in GE ...
Da. Linia deserveste rematul. Recent a fost un tren GFR la incarcat acolo, iar acum 2 luni un DB. Poza asta e facuta langa remat, dupa curba |
| | | rbccdanny
Numarul mesajelor : 6 Reputatie : 5096 Data de inscriere : 15/12/2010
| Subiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Suceava Dum 06 Sept 2015, 14:25 | |
| imi pare rau sa te anut colegul dar avicola suceva nu a avut acces la calea ferata linia despre care vorbesti era a unui societati care se ocupa cu carbunele , pacura si smoala colectare deseuri feroase si neferoase |
| | | deconectat
Numarul mesajelor : 584 Reputatie : 4117 Data de inscriere : 27/05/2015
| Subiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Suceava Dum 06 Sept 2015, 18:07 | |
| Pe wikimapia este reprezentata linia.. Se intra pe unde se intra si spre depozitul petrom, trecea Calea Unirii, mergea printre blocuri si ajungea la intersectia strazii Jean Bart cu Gheorge Doja. Avea chiar si un LDH70, mai exact LDH70-689 |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12285 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Suceava Lun 18 Iul 2016, 11:57 | |
| In urma unei vizite efectuate in orasul Vatra-Dornei in perioada 4-12 iulie 2016, am remarcat ca fosta cale ferata industriala ce deservea fostul Combinat de Industrializare a Lemnului a fost desfiintata!
Aceasta pornea din statia Vatra-Dornei, mergea paralel cu linia curenta , traversa strada Dornelor (la iesirea din statia Vatra-Dornei), apoi mergea paralel cu linia curenta, pana in dreptul cladirii haltei Vatra-Dornei-Bai hc.
Apoi din capatul spre statia Vatra-Dornei se desprindeau doua cai ferate industriale, ce traversau strada 22 Decembrie, si intrau in incinta fostului combinat de prelucrarea lemnului.
Pana cand au fost utilizate si cand au fost desfiintate aceste linii industriale ?
Astazi pe locul fostului CIL s-a construit hipermarketul Kaufland si centrul comercial Coloana!
Singurele lucruri care mai reamintesc de aceste linii industriale sunt- doua semnale luminoase de manevra, o poarta pe unde linia intra in incinta CIL, cateva traverse din lemn si urme ale terasamentului si ale opritorului fix din zona haltei Vatra-Dornei-Bai hc. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Caile ferate industriale din judetul Suceava | |
| |
| | | | Caile ferate industriale din judetul Suceava | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |