Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B

In jos 
+9
NB 2009
raoul
LanceR
19jimmy84
didi
vrabieionut
IonutCFR2009
MariusM
COSTACHE MIHAIL
13 participanți
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15506
Data de inscriere : 06/03/2009

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitimeVin 28 Aug 2009, 16:04

Gara Basarab, este situata in apropiere de Gara de Nord din Bucuresti. A fost construita in anul 1959, datorita nr. mare de calatori, care faceau ca Gara de Nord sa fie neincapatoare. De aceea Gara Basarab fluidiza traficul de calatori, exclusiv pentru transportul pe distante mai scurte, si numai pentru trenurile personale, fiind frecvent cosiderata ca o anexa a Garii de Nord,iar in nomenclatorul CFR este recunoscuta sub titulatura de Gara Bucuresti Nord grupa B.
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P8250021
In prezent, trenurile care pleaca din aceasta gara, duc la Targoviste, Pitesti sau Craiova. Sunt mult mai multe trenuri care sosesc in aceasta gara, decat numarul celor care pleaca, deoarece multe trenuri pleaca din Gara de Nord, si se intorc in Basarab. In prezent, in fata garii, se afla un urias santier, din cauza ca se construieste un pasaj suprateran peste calea ferata,fapt care m-a impiedicat sa fac poze mai complexe cu cladirea garii . Am facut numai doua.Iata si alta poza.
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P8250020
In incheiere, vreau sa precizez un aspect: Cladirea Garii Basarab, seamana izbitor cu cladirea Aeroportului Otopeni, atat ca este construita la o scara mult mai mica. Pentru a face comparatie, voi posta si o poza cu Aeroportul Otopeni, preluata dintr-o carte numita Bucuresti-Monografie, aparuta in anul 1985.
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P8250022
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15506
Data de inscriere : 06/03/2009

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: Re: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitimeDum 30 Aug 2009, 21:02

Cateva poze cu Gara Basarab, pozate duminica 30 august 2009. In prima poza se vede cladirea garii, pozata de langa iesirea statiei de metrou Basarab.
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P8270024
Aceasta poza este facuta in cladirea Garii Basarab unde se afla si casele de bilete
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P8270022
Si o poza cu peronul Garii Basarab, unde se gasesc si cele 4 linii de tren.
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P8270021
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15506
Data de inscriere : 06/03/2009

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: Re: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitimeDum 30 Aug 2009, 21:08

Pasarela de la Basarab, care este inchisa de ceva timp. Din acest motiv, noi nu mai putem admira trenurile de la inaltime. Pentru a traversa calea ferata, trebuie se folosim pasajul subteran de la metrou.
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P8270023
####################################################3
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P8270025
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2221
Varsta : 36
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8342
Data de inscriere : 27/08/2008

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: Re: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitimeSam 12 Sept 2009, 18:35

Un articol interesant legat de gara Basarab, publicat într-o revistă "Flacăra", la finele anului 1974.

"Acolo unde 4 e totuna cu 0, iar numărătoarea se face ca la NASA, adică invers"

Secțiunea B a gării de Nord, adică stația Basarab, aflată la două stații de tramvai de tutelara ei, pe partea bulevardului Dinicu Golescu și la o stație de autobuz/troleibuz prin Grivița(fără a lua în calcul podul atât de greu de escaladat), are ăn față, în timp, perspective de neînchipuit, cum aflasem în biroul inginerului Gheorghe Olaru, șeful Diviziei de mișcare a Regionalei CFR București. Până la finele lui 1975, i se va mări capacitatea cu încă 3 linii, ceea ce înseamnă, la 24 de ore încă multe perechi de trenuri în plus și deci mulți pasageri. Actualmente sosesc aici 28 de trenuri și pleacă 21, spre cele mai diferite direcții, cu un trafic de peste 10.000 de călători zilnic. Problema e, va rămâne tot măgarul care să poarte samarul curselor și personalelor, în general, de mediu și scurt parcurs care nu mai încap în Nord? Va fi tratată tot ca ruda săracă, apendicele gării centrale? Mai multe motive mă determină să pun aceste întrebări, din care două, cred, majore. Starea actuală a gării și răspunsul primit la întrebarea mea-afirmație "Sper că se va dezvolta și gara propriu-zisă pentru călători, dotările ei?", mi s-a spus că atunci când clădirea nouă destinată poștei și coletăriei va fi gata, clădirea aceea cu mai multe etaje, care ne întâmpină fastuoasă în stânga, înainte de a pătrunde în înghesuita gară, și care de vreo doi ani stă la roșu, negrăbindu-se(din vina nu știu cui) să intre în posesia destinației sale, casele de bilete și sălile de așteptare vor fi transferate, într-un număr sporit, în clădirea de pe peron, din stânga. Privind magaziile actuale m-am cam îngrozit de asemenea perspective și de lipsa simțului contrastului existent... la CFR, fiindcă există un incomensurabil contrast între Gara de Nord și Basarab Repet, nu în grandilocvența construcției, ci în dotări, în serviciile la mâna călătorului. Dar s-o luăm metodic, cu argumente. După ce ai traversat podul cu scări cu rame de metal care alunecă al dracului(și la care nimeni nu s-a gândit să-ș modernizeze, deși această stație funcționează de peste 10 ani pentru călători), cu bagaje grele în mâna, alergi fuga spre casele de bilete. La orele de vârf, în perioadele de vârf, deși n-ai loc să te învârtești, n-ai unde să-ți lași geamantanele cât stai la rând pentru bilet, accepți starea fiind de scurtă durată. Tot omul, prevăzător, se duce în gară cel puțin cu jumătate de oră înainte de plecarea trenului. Ai luat bilet, dar mai e timp. Ți-e sete și ai vrea un Ci-Co sau o bere, ai vrea o cutie de bomboane, o ciocolată, un pateu, acolo ceva dulciuri sau patiserie pentru copiii sau nepoții de-acasă. Unicul chioșc cu așa ceva(minus berea) se găsește în fața gării, la o distanță bunicică și ori te lipsești, ori ieși afară, faci ocolul ei, transpirând din greu cu bagajele după tine. Cel mai adesea te lipsești. Tot ce poți găsi pe peronul Basarabului sunt, slavă Domnului, ziarele. Ești venit, să zicem, de la Vințu de Jos în București, ca tată la un copil aflat la școală sau la militărie, ori ca turist, te privește. Dar vrei să știi, întorcându-te, ce legături ai de la Cluj cu autobuzele IRTA pentru Vinț. Nu poți să afli. Nu doar la Basarab, ci nici la Nord, nici la orice altă gară din țară. Pe salariatul Ion Roba, informator amabil, l-am asistat fără să știe cine sunt un sfert de ceas, l-am întrebat în ziua de 11 ianuarie orele 14:30 dacă plecând cu trenul de 15 prind de la Pitești vreo cursă de Ciumești. Regretă omul dimpreună cu mine că nu mă poate servi și este de părere că ar trebui ca la birourile de informații din gări să existe și ghidurile cu mersul autobuzelor. Nu ca o funcționară din Gara de Nord care m-a repezit odată cu "asta ne-ar mai lipsi să dăm și informații IRTA?!" când am întrebat-o dacă am legătură de la Cluj cu o rată de Câmpeni, unde urma să ajung pentru o urgență profesională. Sunt de părerea cumpătatului și înțeleptului salariat Ion Roba care nu se vaită că "asta i-ar mai lipsi", deși el derservește totodată și biroul de bagaje(predare-ridicare), dacă ne gândim în plus că transporturile auto de călători aparțin aceluiași minister și că majoritatea autogărilor din țară s-au amenajat pe lângă stațiile CFR.
Dar până să ies pe peron, mai rămân o vreme prin gară și constat că, în timp ce biroul de bagaje e la fel de suprasolicitat ca și cel de informații, omul abia prididește cu cele trei îndatoriri, din cele patru case de bilete funcționează două și efectiv una. Unde este casierul de servici de la casa de bilete nr. 2 nu știu. "Poate la masă" - cum presupune împiegatul de mișcare pe care l-am întrebat fiind de fapt singurul șef responsabil al secției B(șefii adevărați stând la Nord!). De ce nu se transformă una dintre case, dacă tot nu sunt folosite toate, în birou de informații, descongestionând bagajele, nu știu?! De asemenea, n-am aflat de ce e așa greu să găsești, la Basarab, cheia de la camera "Mama și copilul". Pe ușă stă înscris avizul "Cheia de la mama și copilul se găsește la magazia de bagaje de mână.". Mă întreb eu, ce m-aș fi făcut dacă aveam doi copii, unul sugar și altul de 3-4 ani și vreo două geamantane, cum aș fi putut alerga după cheie? Și dacă, de bine de rău, ajungeam acolo, de la magazia de bagaje, recte "Informații", mi se spunea că "Obiectul" este la femeia de serviciu, care era la biroul de mișcare pentru a face curățenie, iar dacă aș fi ajuns acolo, ieșind pe peron și făcând la stânga, aș fi aflat că ea a lăsat cheia altei colege care mânca în încăperea de lângă magazia de bagaje. Și uite-așa....
- Și de ce s-a luat măsura să se încuie camera "Mama și copilul"?, îl întreb pe impiegatul de mișcare.
- Asta e o măsură logică fiindcă s-au furat, acum un an, pătura și cearșafurile de pat și a trebuit să le plătească femeia de servici în inventarul căreia sunt.
Are dreptate omul, iată cum din cauza unora ne pătăm obrazul și obligăm la măsuri care se întorc împotriva noastră. Ce nu e bine, e că schimbul lenjeriei depinde de Nord și când trebuie să se facă, trebuie să stea încăperea mai mult încuiată și impracticabilă, chiar dacă ar fi 10 mame solicitatoare, și dacă s-ar hotărî altfel, n-ar avea unde să se păstreze lenjeria aici. Nu există dulap, nici încăpere în plus. Cunoașteți strâmta gară care, cu timpul, devine tot mai mult ca hainele unui adolescent în creștere. Supraetajându-se și cu un sistem de scări interioare, într-o rafinată armonie arhitectonică, s-ar putea rezolva și problema prea micii săli de așteptare clasa a II-a și lipsa unei săli de așteptare clasa I, și a unei camere mai spațioase și mai civilizate "Mama și copilul". Cu siguranță, ar costa și mai puțin decât amenajarea magaziilor din stânga, de pe peron, cum se preconizează în perspectivă și ar fi, incomparabil, în avantajul esteticii orașului. Și fiindcă am ieșit volens-nolens pe peron, iată starea cea mai aberantă a gării Basarab, care provoacă derute călătorilor. Sunt 4 linii ferate unde sosesc și de unde pleacă trenuri. Doar două numerotate de la stânga la dreapta cu 3 și 2, adică anapoda. Celelalte două, celei de la dreapta de 2 i se spune 1, iar celeilalte, de la dreapta de unu i se spune când 4, când 0. Când se duce omul la informații să întrebe de unde pleacă personalul de Satu MAre, i se spune că de la "linia una" și ieșind pe peron, se dumireștee, până se așează tabla, că "linia una" trebuie să fie lângă 2, dar nu la stânga, ci la dreapta. Dar când trenul lui pleacă de pe linia extremă dreaptă, acum e-acum. La birou i se spune că pleacă de pe linia 0. Și care-i zero? La difuzor se anunță că trenul pleacă de la linia 4.... Și uite-așa, 0 e egal cu 4 și 4 cu 0. Când oare se va termina cu birocrația asta și la conducerea Gării de Nord se va hotărî să se numeroteze logic liniile de la secția B și să le scrie numerele pe frontispiciu? Ca să nu se mai joace cu oamenii care au, eventual, în mâini și bagaje și copii, care mai sunt și bătrâni și provinciali și nedescurcăreți... ?!
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15506
Data de inscriere : 06/03/2009

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: Re: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitimeLun 28 Sept 2009, 17:59

Fotografii facute la inceputul anilor"80, preluate de pe Forumul Tramclub, unde sunt si membru, in care se vede fostul capat al mijloacelor de transport in comun de la Gara Basarab unde astazi, in acest loc se afla un mare santier, datorita lucrarilor de la pasajul suprateran . In poze, se poate observa in planul secund si cladirea Garii Basarab. Pozele apartin Domnului Serban Lacriteanu.

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B 296_19830403_Gara_Basarab_1801
################################
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B 286_19821024_Gara_Basarab_V56_si_IK
##############################################
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B 303_19831115_Gara_Basarab_40421
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15506
Data de inscriere : 06/03/2009

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: Re: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitimeMier 14 Oct 2009, 14:16

Daca spuneam ca acoperisul Garii Basarab seamana foarte mult cu cel al Aeroportului Otopeni, am mai gasit o alta cladire, cu un acoperis asemanator: Cel al Autogarei din Silistra (BULGARIA)
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B PA130005
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15506
Data de inscriere : 06/03/2009

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: Re: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitimeJoi 05 Noi 2009, 12:54

Peronul Garii Basarab, si cladirea garii pozata de la peroane.
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B PB040071
##
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B PB040072
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: Re: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitimeVin 06 Noi 2009, 09:29

Arhitectura e cumva tipic sovietica a acelor ani.
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6584
Reputatie : 12457
Data de inscriere : 09/07/2009

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: Re: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitimeVin 06 Noi 2009, 13:04

Peroane ca in statia Ploiesti Sud
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15506
Data de inscriere : 06/03/2009

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: Re: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitimeVin 11 Dec 2009, 21:12

O fotografie din Muzeul C.F.R. cu Gara Basarab. Se poate observa cum pe placuta in partea dreapta a pozei scrie Gara Basarab, si nu Grupa B cum scrie astazi.
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B PC100030
Sus In jos
vrabieionut
V.I.P Member
V.I.P Member
vrabieionut


Numarul mesajelor : 1172
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 7062
Data de inscriere : 06/10/2009

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: Re: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitimeMar 12 Ian 2010, 19:18

GARA BASARAB 12.01.2010
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P1120043
Sus In jos
http://500px.com/ionutvrabie
vrabieionut
V.I.P Member
V.I.P Member
vrabieionut


Numarul mesajelor : 1172
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 7062
Data de inscriere : 06/10/2009

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: Re: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitimeLun 22 Feb 2010, 21:38

GARA BASARAB 19.02.2010

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P2190065
XXX
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P2190064
XXX
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P2190063
XXX
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P2190017
Sus In jos
http://500px.com/ionutvrabie
didi

didi


Numarul mesajelor : 635
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6569
Data de inscriere : 28/09/2009

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: Re: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitimeJoi 25 Feb 2010, 11:28

Gara Basarab pe 24.02.2010
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P1100258

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P1100259
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15506
Data de inscriere : 06/03/2009

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: Re: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitimeLun 12 Iul 2010, 00:48

Gara Basarab, duminica 11 iulie 2010



BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P1010033






BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P1010038





BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B P1010036


Sus In jos
vrabieionut
V.I.P Member
V.I.P Member
vrabieionut


Numarul mesajelor : 1172
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 7062
Data de inscriere : 06/10/2009

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: Re: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitimeDum 05 Sept 2010, 21:42

Gara Basarab 5 Septembrie 2010

BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B DSCF0319
xxx
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B DSCF0320
xxx
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B DSCF0321
xxx
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B DSCF0318
Sus In jos
http://500px.com/ionutvrabie
Continut sponsorizat





BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Empty
MesajSubiect: Re: BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B   BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B Icon_minitime

Sus In jos
 
BASARAB - BUCURESTI NORD GR. B
Sus 
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» 28th January trip Giurgiu Nord - Bucuresti Basarab - Pitesti
» LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU
» IR 14089/14088: Bucuresti Nord-Constanta-Bucuresti Nord
» 100 : Bucuresti Nord - Rosiori Nord - Craiova - Caransebes - Timisoara
» București Basarab Haltă?

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAŢII ŞI HALTE (A, B, C)-
Mergi direct la: