|
| 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. | |
|
+48billy752-istu Czirjak Arpad laurentzu mishu88 Vale_ntin Cipri Andrei Neculai alex.alexus.tm Balto Vitosa mielutu zburator Andrey_tm Davee91 marius664 Luca tgv MariusM dan tm alliens Costin.B vanchorusebulgaria riciu DUAL boldalexandru Lumunita Stana COSTACHE MIHAIL vatmanul FelixTheBear030 Adrian78 Mihay Razvan Tudor Adirmvl Dr2005 Katalin4653 phnegativ IonutCFR2009 Vlad ldh80 Norbi TVlad ionutz85 kristi kkk Semafor srazvi Andrei Alexandra cristi CFR Nesebar razvystefan myster2008 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Costin.B
Numarul mesajelor : 233 Reputatie : 4978 Data de inscriere : 04/12/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 23 Feb 2014, 12:37 | |
| Sa nu fim surprinsi daca vom vedea si alte sectii secundare abandonate! Una dintre cauzele pentru care OTF abandoneaza sectiile secundare este schimbarea modului de calcul a subventiei pentru transportul de calatori.Incepand de anul trecut,aceasta se calculeaza pentru trenurile regio,in proportie covarsitoare(80%) in functie de numarul de calatori.Acest mod de calcul defavorizeaza sectiile secundare.Spre deosebire de magistrale,liniile secundare au,in mod natural,un numar mai mic de calatori,ele deservind in general,localitati mai mici.Implicit subventia primita de operatori va fi mai mica.In schimb sunt avantajati OTF care opereaza pe magistrale,acestia beneficiind pe de o parte de avantajul natural al unui numar mai mare de clienti(vad comercial),iar pe de alta parte de viteze sporite,intrucat investitiile in mentenanta caii de rulare sunt directionate prioritar catre magistrale. Nu credeti ca s-ar impune niste modificari ale legislatiei referitoare la subventionarea transportului feroviar de calatori? |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 23 Feb 2014, 12:49 | |
| In fiecare an se face cate un act aditional si se pot face propuneri cand sunt in dezbatere publica. Am semnalat pe forum 2 acte in dezpatere publica dar vad ca nu intereseaza pe absolut nimeni. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 23 Feb 2014, 16:01 | |
| - Costin.B a scris:
- Una dintre cauzele pentru care OTF abandoneaza sectiile secundare este schimbarea modului de calcul a subventiei pentru transportul de calatori.Incepand de anul trecut,aceasta se calculeaza pentru trenurile regio,in proportie covarsitoare(80%) in functie de numarul de calatori.
Fals, 80% din subvenţie se dă pentru indicatorul tren*km şi 20% pentru mia de călători*km. _________________ :TTT:
|
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 23 Feb 2014, 17:01 | |
| Oricum, actualul mod de calcul al subventiei a dus la probleme financiare pa anumite relatii preponderent cu trafic de naveta unde nu toate cursele pot fi pline.
Pana la noua formula compensatia era 28,46 lei / tren - km , acum aceasta este pentru trenurile Regio, 97,825 lei pe mia de călători-km şi 15,34 lei pe tren-km. Cota călători-km este variabila in timp. Sa luam un exemplu: Un tren care circula pe o sectie de 57.2 km cu o capacitate de 152 locuri , dupa 24.6 km se dau jos 76 si pe restul distantei de 32.6 se mai urca cate 30 care raman pana la destinatie, cate 15 in 2 statii prima la distanta de 6.2 si cealalta la distanta de 6.4 opriri. Subventia pe tren va fi asa : 1. 57,2x15,34= 877,448 lei rotunjit 877 si 45 bani 2. 0,097825x152x24,6 + 0,097825x76x32,6 + 0,097825x15x26.4 + 0,097825x15x20 = 676,24466 lei rotunjit 676 lei si 24 bani Total aproximativ pe o zi = 1.553,70 lei. Suma variaza in functie de volumul de calatori astfel avem zile cand sunt mai putini deci automat suma scade, iar la trenurile care fac cursa in gol pentru formarea trenurilor de naveta sau intoarcerea la statia de formare dupa debarcarea calatorilor la statia finala beneficiaza numai de suma fixa 15,34, o parte dintre ele nici de asta nu mai beneficiaza.
Dupa vechea formula se incasa 1.627,91 lei fix, prin urmare subventia a scazut considerabil iar costurile de exploatare au crescut constant, o parte din aceasta diferenta se acopera acum din buzunarele calatorilor o data cu scumpirea recenta a biletelor. Rezultatul este cel care se vede, operatorii au inceput sa taie din curse prin urmare a scazut plata TUI catre gestionarii de infrastructura si s-a ajuns la probleme financiare la abele companii urmand anularea trenurilor pe mai multe sectii si rezilierea contractelor de inchiriere.
Desigur din acest lant cel care sufera este navetistul platitor de taxe si impozite care nu mai are cu ce merge la lucru, ramane somer si statul care se zgarceste pe o parte ajunge sa pierda bani pe alte parti. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 23 Feb 2014, 17:31 | |
| O soluţie pentru reducerea costurilor ar fi ca taxa de drum să nu se mai perceapă pentru motorina utilizată în tracţiunea feroviară (sau să fie direcţionată spre infrastructura feroviară). S-au făcut zeci de demersuri, dar Ministerul de Finanţe a refuzat. Totodată, taxa aceea de 7 eurocenţi pe litru se va aplica şi motorinei din tracţiunea feroviară _________________ :TTT:
|
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 23 Feb 2014, 18:48 | |
| Atunci singura solutie este marirea cotei de subventie pe tren - km si calatori - km sau schimbarea metodei de calcul. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 23 Feb 2014, 19:14 | |
| Nu, că atunci o să urle iar sindicatele că privaţii merg cu trenurile goale. _________________ :TTT:
|
| | | Costin.B
Numarul mesajelor : 233 Reputatie : 4978 Data de inscriere : 04/12/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 23 Feb 2014, 19:35 | |
| - Dr2005 a scris:
- Costin.B a scris:
- Una dintre cauzele pentru care OTF abandoneaza sectiile secundare este schimbarea modului de calcul a subventiei pentru transportul de calatori.Incepand de anul trecut,aceasta se calculeaza pentru trenurile regio,in proportie covarsitoare(80%) in functie de numarul de calatori.
Fals, 80% din subvenĹŁie se dÄ pentru indicatorul tren*km Ĺi 20% pentru mia de cÄlÄtori*km. Din proiectul initial aflat anul trecut in dezbatere publica am retinut ca subventia se acorda in proportie de 20% in functie de indicatorul mia de calatori-km si 80% in functie de indicatorul tren-km pentru trenurile IR si invers pt trenurile regio.E posibil sa fi retinut gresit. In stabilirea cuantumului subventiei ar trebui sa se tina seama si de potentialul sectiei(vadul comercial),astfel incat OTF care opereaza pe sectii cu potential scazut sa primeasca,intr-un fel sau altul,o compensatie.Altminteri,s-ar putea sa mai vedem si alte sectii secundare abandonate. |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5430 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Sam 01 Mar 2014, 11:00 | |
| mda, asa ar fi normal...intr-o tara civilizata (care din pacate nu suntem), in asigurarea transportului feroviar local(pentur navetisti) se implica in primul rand autoritatile locale, la noi aceste autoritati nu stiu cum sa faca sa scape mai repede de calea ferata sa aiba liber la aducerea de dube si evaziune fiscala.....asa ca sa nu ne amagim, sub masca grijii pentru banul public prin reducerea subventiilor, de fapt se ascunde dorinta de a scapa definitiv de concurenta trneului pe multe trasee, sa ramana doar dubele smecherilor din consiliile judetene si primarii.... citeam de curand ca in Germania, in zona Ruhr, autoritate care gestioneaza traseele locale organizeaza o noua licitatie pentru concesionarea serviciului de transport feroviar pe anumite linii pentru o perioada de 15 ani incepand cu 2018!!!....in plus se impun criterii pentru materialul rulant.ce va fi utilizat...are vreun sens sa facem comparatii cu ce e la noi, unde licitatiile se fac in ultima clipa sau dupa, pe perioade foarte scurte, si unde in centrul preocuparilor nu e calatorul, ci cum sa facem sa mai mutam niste bani in buzunarul prorpiu(chiar si prin evaziune)? |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 22 Iun 2014, 18:21 | |
| |
| | | Lumunita Stana
Numarul mesajelor : 167 Varsta : 54 Reputatie : 4183 Data de inscriere : 28/11/2013
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Mar 22 Iul 2014, 15:12 | |
| http://www.bistriteanul.ro/ruta-feroviara-ilva-mica--rodna-veche-scoasa-din-nou-la-licitatie-1406022886979.html |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Mar 05 Aug 2014, 20:26 | |
| AFERul stie ceva ce noi nu am aflat? De cind a luat RGT linia?
Acuma daca si pe asta au stricat-o ploile , va avea soarta Moldovitei? |
| | | Norbi V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2636 Varsta : 31 Localizare : Bistrita Reputatie : 8669 Data de inscriere : 19/04/2009
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Mar 05 Aug 2014, 21:50 | |
| Acum doua zile am fost la Rodna Veche si intr-un singur loc se vedeau aluviuni depuse pe linie, dar linia era intreaga si pe acea portiune, fara surpari, etc. |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Vin 30 Ian 2015, 20:16 | |
| Traficul rutei 418 în 2000/2001: http://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=2001&relace=RO-418 |
| | | Luca tgv
Numarul mesajelor : 282 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4112 Data de inscriere : 06/06/2014
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Vin 13 Feb 2015, 19:11 | |
| Ce bune ar fi cateva perechi de trenuri Bistrita Bargaului-Rodna veche..... |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. | |
| |
| | | | 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |