Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.

In jos 
+48
billy752-istu
Czirjak Arpad
laurentzu
mishu88
Vale_ntin
Cipri Andrei Neculai
alex.alexus.tm
Balto
Vitosa
mielutu zburator
Andrey_tm
Davee91
marius664
Luca tgv
MariusM
dan tm
alliens
Costin.B
vanchorusebulgaria
riciu
DUAL
boldalexandru
Lumunita Stana
COSTACHE MIHAIL
vatmanul
FelixTheBear030
Adrian78
Mihay
Razvan Tudor
Adirmvl
Dr2005
Katalin4653
phnegativ
IonutCFR2009
Vlad
ldh80
Norbi
TVlad
ionutz85
kristi kkk
Semafor
srazvi
Andrei
Alexandra
cristi CFR
Nesebar
razvystefan
myster2008
52 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 15  Urmatorul
AutorMesaj
Costin.B

Costin.B


Numarul mesajelor : 233
Reputatie : 4978
Data de inscriere : 04/12/2011

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitimeDum 23 Feb 2014, 12:37

Sa nu fim surprinsi daca vom vedea si alte sectii secundare abandonate!
Una dintre cauzele pentru care OTF abandoneaza sectiile secundare este schimbarea modului de calcul a subventiei pentru transportul de calatori.Incepand de anul trecut,aceasta se calculeaza pentru trenurile regio,in proportie covarsitoare(80%) in functie de numarul de calatori.Acest mod de calcul defavorizeaza sectiile secundare.Spre deosebire de magistrale,liniile secundare au,in mod natural,un numar mai mic de calatori,ele deservind in general,localitati mai mici.Implicit subventia primita de operatori va fi mai mica.In schimb sunt avantajati OTF care opereaza pe magistrale,acestia beneficiind pe de o parte de avantajul natural al unui numar mai mare de clienti(vad comercial),iar pe de alta parte de viteze sporite,intrucat investitiile in mentenanta caii de rulare sunt directionate prioritar catre magistrale.
Nu credeti ca s-ar impune niste modificari ale legislatiei referitoare la subventionarea transportului feroviar de calatori?
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3663
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9705
Data de inscriere : 02/11/2008

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitimeDum 23 Feb 2014, 12:49

In fiecare an se face cate un act aditional si se pot face propuneri cand sunt in dezbatere publica.
Am semnalat pe forum 2 acte in dezpatere publica dar vad ca nu intereseaza pe absolut nimeni.

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitimeDum 23 Feb 2014, 16:01

Costin.B a scris:
Una dintre cauzele pentru care OTF abandoneaza sectiile secundare este schimbarea modului de calcul a subventiei pentru transportul de calatori.Incepand de anul trecut,aceasta se calculeaza pentru trenurile regio,in proportie covarsitoare(80%) in functie de numarul de calatori.

Fals, 80% din subvenţie se dă pentru indicatorul tren*km şi 20% pentru mia de călători*km.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3663
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9705
Data de inscriere : 02/11/2008

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitimeDum 23 Feb 2014, 17:01

Oricum, actualul mod de calcul al subventiei a dus la probleme financiare pa anumite relatii preponderent cu trafic de naveta unde nu toate cursele pot fi pline.

Pana la noua formula compensatia era 28,46 lei / tren - km , acum aceasta este pentru trenurile Regio, 97,825 lei pe mia de călători-km şi 15,34 lei pe tren-km.
Cota călători-km este variabila in timp.
Sa luam un exemplu:
Un tren care circula pe o sectie de 57.2 km cu o capacitate de 152 locuri , dupa 24.6 km se dau jos 76 si pe restul distantei de 32.6 se mai urca cate 30 care raman pana la destinatie, cate 15 in 2 statii prima la distanta de 6.2 si cealalta la distanta de 6.4 opriri.
Subventia pe tren va fi asa :
1. 57,2x15,34= 877,448 lei rotunjit 877 si 45 bani
2. 0,097825x152x24,6 + 0,097825x76x32,6 + 0,097825x15x26.4 + 0,097825x15x20 = 676,24466 lei rotunjit 676 lei si 24 bani
Total aproximativ pe o zi = 1.553,70 lei.
Suma variaza in functie de volumul de calatori astfel avem zile cand sunt mai putini deci automat suma scade, iar la trenurile care fac cursa in gol pentru formarea trenurilor de naveta sau intoarcerea la statia de formare dupa debarcarea calatorilor la statia finala beneficiaza numai de suma fixa 15,34, o parte dintre ele nici de asta nu mai beneficiaza.

Dupa vechea formula se incasa 1.627,91 lei fix, prin urmare subventia a scazut considerabil iar costurile de exploatare au crescut constant, o parte din aceasta diferenta se acopera acum din buzunarele calatorilor o data cu scumpirea recenta a biletelor.
Rezultatul este cel care se vede, operatorii au inceput sa taie din curse prin urmare a scazut plata TUI catre gestionarii de infrastructura si s-a ajuns la probleme financiare la abele companii urmand anularea trenurilor pe mai multe sectii si rezilierea contractelor de inchiriere.

Desigur din acest lant cel care sufera este navetistul platitor de taxe si impozite care nu mai are cu ce merge la lucru, ramane somer si statul care se zgarceste pe o parte ajunge sa pierda bani pe alte parti.

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitimeDum 23 Feb 2014, 17:31

O soluţie pentru reducerea costurilor ar fi ca taxa de drum să nu se mai perceapă pentru motorina utilizată în tracţiunea feroviară (sau să fie direcţionată spre infrastructura feroviară). S-au făcut zeci de demersuri, dar Ministerul de Finanţe a refuzat. Totodată, taxa aceea de 7 eurocenţi pe litru se va aplica şi motorinei din tracţiunea feroviară Sad

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
cristi CFR
Administrator
Administrator
cristi CFR


Numarul mesajelor : 3663
Varsta : 35
Localizare : Timişoara
Reputatie : 9705
Data de inscriere : 02/11/2008

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitimeDum 23 Feb 2014, 18:48

Atunci singura solutie este marirea cotei de subventie pe tren - km si calatori - km sau schimbarea metodei de calcul.

_________________
http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitimeDum 23 Feb 2014, 19:14

Nu, că atunci o să urle iar sindicatele că privaţii merg cu trenurile goale.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Costin.B

Costin.B


Numarul mesajelor : 233
Reputatie : 4978
Data de inscriere : 04/12/2011

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitimeDum 23 Feb 2014, 19:35

Dr2005 a scris:
Costin.B a scris:
Una dintre cauzele pentru care OTF abandoneaza sectiile secundare este schimbarea modului de calcul a subventiei pentru transportul de calatori.Incepand de anul trecut,aceasta se calculeaza pentru trenurile regio,in proportie covarsitoare(80%) in functie de numarul de calatori.

Fals, 80% din subvenţie se dă pentru indicatorul tren*km şi 20% pentru mia de călători*km.

Din proiectul initial aflat anul trecut in dezbatere publica am retinut ca subventia se acorda in proportie de 20% in functie de indicatorul mia de calatori-km si 80% in functie de indicatorul tren-km pentru trenurile IR si invers pt trenurile regio.E posibil sa fi retinut gresit.
In stabilirea cuantumului subventiei ar trebui sa se tina seama si de potentialul sectiei(vadul comercial),astfel incat OTF care opereaza pe sectii cu potential scazut sa primeasca,intr-un fel sau altul,o compensatie.Altminteri,s-ar putea sa mai vedem si alte sectii secundare abandonate.
Sus In jos
alliens




Numarul mesajelor : 530
Reputatie : 5430
Data de inscriere : 27/06/2011

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitimeSam 01 Mar 2014, 11:00

mda, asa ar fi normal...intr-o tara civilizata (care din pacate nu suntem), in asigurarea transportului feroviar local(pentur navetisti) se implica in primul rand autoritatile locale, la noi aceste autoritati nu stiu cum sa faca sa scape mai repede de calea ferata sa aiba liber la aducerea de dube si evaziune fiscala.....asa ca sa nu ne amagim, sub masca grijii pentru banul public prin reducerea subventiilor, de fapt se ascunde dorinta de a scapa definitiv de concurenta trneului pe multe trasee, sa ramana doar dubele smecherilor din consiliile judetene si primarii....
citeam de curand ca in Germania, in zona Ruhr, autoritate care gestioneaza traseele locale organizeaza o noua licitatie pentru concesionarea serviciului de transport feroviar pe anumite linii pentru o perioada de 15 ani incepand cu 2018!!!....in plus se impun criterii pentru materialul rulant.ce va fi utilizat...are vreun sens sa facem comparatii cu ce e la noi, unde licitatiile se fac in ultima clipa sau dupa, pe perioade foarte scurte, si unde in centrul preocuparilor nu e calatorul, ci cum sa facem sa mai mutam niste bani in buzunarul prorpiu(chiar si prin evaziune)?
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22393
Data de inscriere : 06/12/2009

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitimeDum 22 Iun 2014, 18:21

Asa arata linia 418 in Ilva Mica, abandonata si plina de vegetatie .  Sad 

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 DSC02802_zps6f7694e0

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 DSC02803_zps8d5f447f

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 DSC02804_zpsc45fbb8c

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 DSC02805_zps824c2894


_________________
595423418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Bdeem_8496_a418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Bdeem_8496_a418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Lumunita Stana




Numarul mesajelor : 167
Varsta : 54
Reputatie : 4183
Data de inscriere : 28/11/2013

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitimeMar 22 Iul 2014, 15:12

http://www.bistriteanul.ro/ruta-feroviara-ilva-mica--rodna-veche-scoasa-din-nou-la-licitatie-1406022886979.html
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9099
Reputatie : 13004
Data de inscriere : 16/07/2014

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitimeMar 05 Aug 2014, 20:26

AFERul stie ceva ce noi nu am aflat?
De cind a luat RGT linia?

Acuma daca si pe asta au stricat-o ploile , va avea soarta Moldovitei?
Sus In jos
Norbi
V.I.P Member
V.I.P Member
Norbi


Numarul mesajelor : 2636
Varsta : 31
Localizare : Bistrita
Reputatie : 8669
Data de inscriere : 19/04/2009

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitimeMar 05 Aug 2014, 21:50

Acum doua zile am fost la Rodna Veche si intr-un singur loc se vedeau aluviuni depuse pe linie, dar linia era intreaga si pe acea portiune, fara surpari, etc.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2221
Varsta : 36
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8340
Data de inscriere : 27/08/2008

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitimeVin 30 Ian 2015, 20:16

Traficul rutei 418 în 2000/2001:
http://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=2001&relace=RO-418
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Luca tgv




Numarul mesajelor : 282
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4112
Data de inscriere : 06/06/2014

418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitimeVin 13 Feb 2015, 19:11

Ce bune ar fi cateva perechi de trenuri Bistrita Bargaului-Rodna veche.....
Sus In jos
Continut sponsorizat





418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.   418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. - Pagina 7 Icon_minitime

Sus In jos
 
418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm.
Sus 
Pagina 7 din 15Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 15  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» O expeditie Timisoara Nord- Rodna Veche
» Ilva Mică (401)
» 502 : Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mică
» Reportaje feroviare Adirmvl
»  Trenuri Regio

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 400-
Mergi direct la: