Linia Seciuri - Carbunesti este una din cele mai interesante linii din regionala Craiova.
La prima vedere, nu e mare lucru:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/Seciurile.jpg
O linie industriala de 23km, care deserveste doua mine.
Eu am ajuns aici venind pe jos dinspre Alunu, printre tunelele partial finalizate. Oricine ajunge la Seciuri poate vedea gura cascata a unui tunel:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/scan0010.jpg
Doua lucruri atrag atentia in aceasta imagine:
1. De cind s-au abandonat lucrarile (1991) dealurile au luat-o la vale. Vedeti in imagine uriasa forta de eroziune. Construirea unei cai ferate aici a fost un lucru foarte dificil. Am vazut peste tot ripe si alunecari de teren. Eforturile au fost cu siguranta uriase si a fost nevoie de multa munca pentru stabilizarea terasamentului.
2. Tunelul este aproape de virful dealului. Asa si este, cumpana apelor este aproape. De la Seciuri si pina aproape de Alunu (Ruget), calea ferata merge aproape de virful dealulilor. Daca linia s-ar fi finalizat, ar fi fost ceva unic in Romania. :roll:
:TRT: :TRT:
Capatul caii ferate si un vagon :TTT: la Seciuri:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/scan0009.jpg
Iata si o imagine putin mai jos de gara Seciuri. Peisajul este incredibil.
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/scan0007.jpg
Cea mai spectaculoasa portiune este intre Seciuri si Cilnic (Prigoria):
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/scan0008.jpg
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/scan0006.jpg
Linia a fost la un pas de electrificare! :shock:
Priviti cu atentie imaginile, in stinga: Pe linga calea ferata, se vad tot felul de structuri de ciment: ziduri, fundatii de beton, indiguiri pentru torenti. S-a muncit enorm aici. Localnicii spun ca, exact ca la legenda mesterului Manole, ce ziua se construia, noaptea se surpa. Aici a muncit armata, la santier. M-a uimit cit de mult s-a muncit. :roll:
Se vede cava ca un tunel mic. Calea ferata trece pe sub un drum.
De la Seciuri la Prigoria sint 8km, cei mai frumosi de pe tot traseul si cei mai dificili de construit. In acesti 8km, trenul coboara de pe virful dealurilor pina la baza lor.
:TTT: :TTT:
Viaductul Prigoria:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/scan0005.jpg
Priviti imaginea cu atentie. Riul care se vede pe jos nu e un piriias! Se vede o poteca, dar de fapt este un drum pe care mergea un tractor! Viaductul este chiar enorm! E construit in panta. Pleaca de jos, de la nuvelul luncii, urca si se infige in deal. E destul de inalt. Daca mai si bate vintul, e destul de inspaimintator sa mergi pe el.
Viaductul, privit din statia Prigoria - Cilnic:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/scan0004.jpg
:z6:
Sper ca nu va suparati ca spun statiei, Prigoria. Pina sa intru aici, pe forum, nu stiam cum se numeste statia. Cind am venit aici, am auzit tot felul de nume, intre care si Calugara. Privind pe harta, am vazut o localitate, Prigoria, iar numele mi-a placut.
Statia Cilnic - Prigoria arata asa:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/scan0003.jpg
In spatele statiei sint mai multe cladiri abandonate. Nu stiu cind a fost parasita.
Am vrut sa pozez si statia Albeni, singura care a ramas functionala, dar nu am putut. Am ajuns noaptea acolo.
Totusi, las aici "tabloul de familie" al liniei Babeni - Alunu - Carbunesti:
https://2img.net/h/i1195.photobucket.com/albums/aa384/anaimfinity/scan0001-1.jpg
Nota: Ultima imagine este un automotor de pe linia 906 Pitesti - Curtea de Arges.
:AA17:
Citeva cuvinte despre statia Seciuri:
Cind am trecut prima oara pe acolo (2004 cred) era functionala. Am mai trecut o data cind am facut pozele si era o ruina.
Sper ca micul meu reportaj sa convinga pe cineva sa mearga si sa refaca itinerariul meu. Daca o fata a putut parcurge 38km de la Alunu la Carbunesti, puteti si voi.
:avag: