|
| Sectii secundare a M500 | |
| | Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Sectii secundare a M500 Dum 26 Ian 2014, 21:08 | |
| 1. Buzau-Nehoiasu (linia 504, inaugurata in 1909, lungimea 73 km. Se circula la cale libera. Linie inchiriata operatorului privat TFC. Pentru comparatie, in 1984/1985 circulau 7 perechi trenuri C/zi, fiecare avand cate 9 vagoane. VS era de 70 km/h intre Buzau si Berca si de 50 km/h intre Berca si Nehoiasu)
2. Focsani- Odobesti (linia 503, inaugurata in 1893 , lungimea 11 km. Se circula la cale libera. Ultimile trenuri de calatori au circulat in 1994/1995 si 1995/1996, iar ultimile trenuri de marfa in ?. Trenurile de calatori aveau 6 vagoane. VS era de 60 km/h. Linie mai exista in teren, dar este necirculabila)
3. Marasesti-Panciu (linia 507, inaugurata in 1902 , lungimea 18 km. Se circula la cale libera. In 1984/1985 circulau 6 perechi trenuri mixte/zi, din care o pereche cu circulatie facultativa, fiecare avand cate 5 vagoane. VS era de 65 km/h. Ultimile trenuri de calatori au circulat in 2012. Linia ar fi deschisa pentru traficul de marfa)
4. Adjud- Ram. Adjud Grupa Nord- Onesti- Targu Ocna- Saline hc.- Valea Uzului- Comanesti- Ghimes- Siculeni. (linia 501, inaugurata in mai multe etape, astfel: in 1884 Adjud- Targu Ocna, in 1897 Siculeni- Ghimes, in 1898 Targu Ocna- Comanesti, si in 1899 Comanesti- Ghimes. Lungimea liniei este de 150 km, fiind electrificata in totalitate si dublata intre Adjud si Onesti. Echipata cu BLA intre Adjud si Onesti, iar in rest la cale libera. Statiile Valea Uzului si Comanesti sunt echipate cu instalatii CED. VS in 1984/1985 era de: 100 km/h Adjud- Targu Ocna, 85 km/h Targu Ocna- Dofteana Bacau, 100 km/h Dofteana Bacau- Comanesti, 80 km/h Comanesti-Goioasa, 90 km/h Goioasa-Ghimes, 70 km/h Ghimes- Lunca de Mijloc, 50 km/h Lunca de Mijloc- Siculeni)
5. Valea Uzului- Rafo Darmanesti (nr. linie ?, lungimea 6 km, construita in anii 50. Pana in 2008 au circulat trenuri de marfa. Se circula la cale libera. Linia mai exista in teren, dar este inutilizabila, parte din ea fiind furata!)
6. Comanesti- Moinesti (linia 508, inaugurata in 1898, in lungime de 8 km. Se circula la cale libera. In 1989 circulau doua perechi trenuri mixte si o pereche tren cursa. Ultimile trenuri de calatori au circulat in ?. VS era de 50 km/h. Linia este deschisa pentru traficul de marfa)
7. Bacau- Buhusi- Roznov- Dumbrava HM- Piatra Neamt- Bicaz (linia 509, inaugurata in 1891, in lungime de 86 km. Se circula la cale libera, dar statiile Hemeius, Buhusi, Roznov, Tarcau Neamt si Bicaz sunt echipate cu instalatii CED. VS era de 100 km/h Bacau- Dumbrava HM, 90 km/h Dumbrava HM- Piatra Neamt si 75 km/h Piatra Neamt- bicaz.)
8. Bicaz- Bicaz Chei (numar linie ?, construita in anii 50', in lungime de 23 km. Se circula probabil la cale libera, fiind deschisa pt traficul de marfa)
9. Dumbrava HM- vechea gara Piatra Neamt. Aveea o lungime de cca 3 km, si a fost utilizata din 1891 pana in 1913, cand s-a inaugurat actuala gara Piatra Neamt.
10. Dolhasca- Falticeni (linia 510, inaugurata in 1887, in lungime de 26 km. In 1990 se circula la cale libera, si erau 5 perechi de trenuri C/zi, fiecare avand cate 7 vagoane. VS era de 75 km/h. In prezent linia este inchiriata operatorului Regiotrans Srl)
11. Pascani- Targu Neamt (linia 517, inaugurata in 1986 din initiativa regretatului Alexandru Filioreanu. Lungimea liniei este de 31 km. In 1990 se circula la cale libera. Linie electrificata. Este inchiriata operatorului Regiotrans Srl.
12. Veresti- Leorda- Botosani (linia 511, inaugurata in 1871, in lungime de 44 km. Se circula la cale libera. In 1990 VS era de 100 km/h. In 1984/1985 circulau 5 perechi trenuri C/zi, fiecare avand cate 5 vagoane. De asemenea, in anumite perioade, au circulat si grupele directe ce legau Botosani-ul cu Mangalia, Timisoara si Bucuresti, dar si C Botosani-Putna)
13. Leorda- Dorohoi (linia 512, inaugurata in 1888, in lungime de 21 km. Se circula la cale libera. In 1990 VS era de 50 km/h, circuland 5 perechi trenuri C/zi, fiecare avand cate 4 vagoane. Linie inchiriata operatorului Regoitrans Srl)
Va urma. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Sectii secundare a M500 Lun 27 Ian 2014, 18:14 | |
| 14. Suceava- Suceava Vest- Paltinoasa (Gura Humorului)- Gura Humorului (Gura Humorului Oras)- Vama- Prisaca Dornei- Campulung Est- Campulung Moldovenesc- Sadova- Pojorata- Iacobeni- Vatra Dornei- Vatra Dornei Bai hc.- Floreni- Ramificatia Floreni- Lunca Ilvei- Ilva Mica (linia 502, inaugurata in mai multe etape astfel: 1889 Vama- Campulung Moldovenesc, 1908 Paltinoasa- Vama si Campulung Moldovenesc- Vatra Dornei, 1910 Vatra Dornei- Vatra Dornei Bai hc., 1915 Vatra Dornei Bai hc.- Ramificatie Floreni, decembrie 1938 Ramificatie Floreni- Ilva Mica si in perioada 1960-1965 Suceava- Paltinoasa (Gura Humorului). Lungimea totala a liniei este de 191 km. Linia este electrificata in totalitate, echipata cu BLA din 1976 si dublata intre Prisaca Dornei- Campulung Est si Pojorata-Iacobeni. In 1984 VS era de: 75 km/h Suceava- Suceava Vest, 90 km/h Suceava Vest- Stroiesti, 85 km/h Stroiesti- Ciprian Porumbescu, 90 km/h Ciprian Porumbescu- Gura Humorului, 65 km/h Gura Humorului- Pojorata, 50 km/h Pojorata- Vatra Dornei, 60 km/h Vatra Dornei- Vatra Dornei Bai hc, 55 km/h Vatra Dornei-Floreni, 60 km/h Floreni- Cosna HM, 89 km/h Cosna HM- Larion HM, 75 km/h Larion HM- Lunca Ilvei, 80 km/h Lunca Ilvei- Magura Ilvei, 75 km/h Lunca Ilvei- Lesu Ilvei si 75 km/h Lesu Ilvei- Ilva Mica.
15. Darmanesti- Cacica (linia 513, inaugurata in 1908, in lungime de 32 km. Linie electrificata. Se circula la cale libera. In 1984/1985 circula: o pereche C Suceava-Cacica-Vatra Dornei, cu 5 vagoane, si 3 perechi C Suceava- Cacica, cu cate 6 vagoane. VS era de 80 km/h Darmanesti-Todiresti HM si 65 km/h Todiresti HM- Cacica).
16. Cacica- Paltinoasa (Gura Humorului) (parte din linia 513, inaugurata in 1908, in lungime de 13 km. Linie electrificata. Se circula la cale libera. Ultimul mers al trenurilor de calatori in care mai apare aceasta portiune este cel din 2006. linia ar fi inchisa datorita unei alunecari de teren)
17. Vama- Moldovita (linia 514, inaugurata in 1889, in lungime de 20 km. In 1990 se circula la cale libera. Erau 3 perechi trenuri C/zi, fiecare cu cate 4 vagoane. VS era de 40 km/h. In 2009 datorita inundatiilor linia este inchisa, ulterior portiuni din ea fiind demontate)
18. Pojorata- Fundu Moldovei (numar linie ?, inaugurata in 1907, in lungime de 7 km. Se circula la cale libera. VS era de ? La sfarsitul anilor 70' trenurile de calatori sunt suspendate, iar ultimul tren de marfa a circulat in 2008. Linia mai exista in teren, dar este necirculabila, portiuni din ea fiind demontate)
19. Ramificatie Floreni- Dornisoara (linia 516, inaugurata in 1915, in lungime de 22 km. Se circula la cale libera. VS era de ? In 1990 circulau doua perechi trenuri C. In 2012 trenurile de calatori sunt suspendate. Teoretic linia ar fi deschisa pentru traficul de marfa)
20. Dornesti- Radauti- Gura Putnei- Putna (linia 515, inaugurata in 1898, in lungime de 40 km. Se circula la cale libera. Statia Radauti este echipata cu instalatie CED. VS in 1984 era de 60 km/h Dornesti- Vicovu de Sus si 50 km/h Vicovu de Sus- Gura Putnei- Putna. In 1984/1985 pe aceasta linie circulau urmatoarele trenuri: o grupa directa Bucuresti Nord- Radauti, o pereche C Botosani- Putna, 6 perechi C Suceava-Putna cu cate 5 vagoane si doua perechi C Dornesti-Putna. Trenurile de calatori sunt suspendate in 2012. Teoretic linia este deschisa pentru traficul de marfa.
21. Gura Putnei - Nisipitu HM (parte din linia 515, inaugurata in 1898, in lungime de 25 km/h. Se circula la cale libera. VS era de 40 km/h. In 1990 circulau 5 perechi trenuri CM/zi, compuse din automotor Malaxa si remorca. In urma inundatiilor din 2009 linia este inchisa, fiind partial distrusa. Ulterior parti din linie sunt furate)
22. Nisipitu HM- Sipotele Sucevei (linia a fost inaugurata in 1917, avea o lungime de 20 km. In 1945, ca urmare a ocuparii de catre URSS a nordului Bucovinei, linia este desfiintata)
23. Sipotele Sucevei- Izvoarele Sucevei (linia a fost inaugurata in 1917, aveea o lungime de 3 km. In 1918-1919 este desfiintata)
24. Dornesti- Siret (linia 518, inaugurata in 1986. Are o lungime de 16 km. Se circula la cale libera. VS era de ? In 1990 circulau 4 perechi trenuri PM/zi si o pereche tren C Siret-Radauti. In 2008 trenurile de calatori sunt suspendate. Ultimul tren de marfa a circulat in ? . lInia exista in teren, dar este inutilizabila, o parte din materialul marunt de prindere a sinei de traverse fiind furat!) |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Sectii secundare a M500 Lun 27 Ian 2014, 18:47 | |
| Câteva completări:
2 Focşani - Odobeşti avea numărul 505 nu 503 (503 a fost o perioadă scurtă, linia Ploieşti Sud - Mâneciu)
4 Linia 501 are BLA şi pe Mihăileni - Siculeni
14. În 1889 s-a inaugurat toată porţiunea Dărmăneşti - Câmpulung Moldovenesc. În 1908 a ajuns până la Vatra Dornei. BLA-ul pe Vatra Dornei - Ilva Mică a apărut mai târziu (anii 80)
15. Linia a fost inaugurată în 1889.
16 Idem 15. + observaţia că ultimul tren de călători a trecut în 2011, şi linia e întreagă, se poate circula oricând.
18. La ultima apariţie a liniei în MT avea nr 515 |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6771 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: Sectii secundare a M500 Lun 27 Ian 2014, 22:04 | |
| De asemenea cateva modificari:
20. Linia a fost inuagurata in 1889, iar statia Radauti are CED CR5 din 1989.
21. Linia a fost inaugurata in 1889, si inchisa in urma inundatiilor din 2008. Lungimea este de 25 km (fara /h), si nu au fost furate doar parti din linie, ci si stalpii de telegraf. |
| | | cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5765 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: Sectii secundare a M500 Mar 04 Mar 2014, 15:39 | |
| 507 a fost deschisa in 1904, nu 1902. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Sectii secundare a M500 Vin 31 Aug 2018, 09:38 | |
| De ce este blocat topicul liniei Veresti -Leorda -Dorohoi?
am vrut sa scriu ca este in circulatie un tren Constanta Port-Dorohoi 30 de vagoane goale, care (teoretic) in 01.09.2018 la 02.18 are plecarea din Leorda spre Dorohoi.
Asta inseamna ca linia a trebuit sa fie verificata, vegetatia taiat ici colo. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Sectii secundare a M500 Sam 01 Sept 2018, 22:27 | |
| trenul a circulat ziua. la09.30 a plecat din Leorda. Azi. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Sectii secundare a M500 | |
| |
| | | | Sectii secundare a M500 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |