Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 209 : Mintia - Brad

In jos 
+34
marius_catalin84
Motreanu Sorin
c o r v i n
Costin.B
Dr2005
elm
dan tm
Andrey_tm
Vale
marius664
19jimmy84
Sergiu rmn
Nesebar
Re6/6
razvan - trenuri
Adrian78
DUAL
ldh80
ATM
IonutCFR2009
IceShadow
cont dezactivat .
AMX 97-0548-4
sorinucu
Tomi13leu
skantz
ferriviarius
srazvi
MariusM
tudor_vl
cristi CFR
COSTACHE MIHAIL
Ionutz
Vlad
38 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Urmatorul
AutorMesaj
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member
c o r v i n


Numarul mesajelor : 3759
Varsta : 48
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 8511
Data de inscriere : 16/10/2013

209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitimeSam 19 Ian 2019, 14:51

dan tm a scris:
Deci racordul spre statia Mintia (direct spre Arad) dispare?

Eu așa intuiesc, asta și ptr că, înainte de reabilitarea celuilalt fir, acesta intrase în părăsire! În plus, din ce am observat, dinspre Arad nu era sau nu este trafic, ci, tot ce am văzut tranzit pe acolo, venea dinspre Călan, de la cariera de gips, toate, garnituri ale DBSR!...
Mai trebuie spus și faptul că racordul dinspre Arad arată jalnic, cu traverse putrede în ultimul stadiu, deci, dacă s-ar păstra, ar trebui și acesta reabilitat aproape de la zero!...
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitimeSam 19 Ian 2019, 18:41

c o r v i n a scris:
dan tm a scris:
Deci racordul spre statia Mintia (direct spre Arad) dispare?

Eu așa intuiesc, asta și ptr că, înainte de reabilitarea celuilalt fir, acesta intrase în părăsire! În plus, din ce am observat, dinspre Arad nu era sau nu este trafic, ci, tot ce am văzut tranzit pe acolo, venea dinspre Călan, de la cariera de gips, toate, garnituri ale DBSR!...
Mai trebuie spus și faptul că racordul dinspre Arad arată jalnic, cu traverse putrede în ultimul stadiu, deci, dacă s-ar păstra, ar trebui și acesta reabilitat aproape de la zero!...

Traficul spre Arad insemna zgura venita din Austria si ceva navete goale ce mai coboara de la Paulis.
Problema e ca trenurile de zgura se fac in cupluri de pana la 1000t si trebuie sa faca maneva in Mintia sa le duca dupa semnalul deramificatiesi sa plece de acolo spre Paulis
Eu cred ca pe racord sa pus linie noua
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member
c o r v i n


Numarul mesajelor : 3759
Varsta : 48
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 8511
Data de inscriere : 16/10/2013

209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitimeSam 19 Ian 2019, 22:38

Adrian78 a scris:

Eu cred ca pe racord sa pus linie noua

Eu am luat la pas toată distanța dintre magistrală și pod și asta a fost prima mea constatare!... O șină nouă are, totuși, alt aspect față de una veche..., grosime mai mare a ciupercii, o rugină diferită etc!... În fine, cred că nu e acesta un aspect esențial, dar rămân cu curiozitatea legată de viitorul racordului dinspre stație spre pod!?...
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitimeMar 09 Feb 2021, 20:00

Baetzii dau din gura dar nu stiu ca viaductele metalice s-au demontat complet. La fel si linia.

https://clubferoviar.ro/pista-de-biciclete-in-locul-caii-ferate/
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitimeVin 19 Feb 2021, 15:00

https://m.adevarul.ro/locale/hunedoara/colosul-fostei-cai-ferate-deva-brad-intampla-viaductul-urias-construit-opt-decenii-video-1_602aa3d75163ec4271068e67/index.html

Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitimeVin 19 Feb 2021, 17:11

O sa faca si viaductele acolo unde nu mai exista?

pare o petarda.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitimeVin 24 Dec 2021, 16:56

Fosta cale ferată Deva - Brad, una dintre cele mai spectaculoase rute feroviare din România, dezafectată în 1997 va avea o nouă soartă.

Terasamentul şi construcţiile fostei căi ferate Deva – Brad vor ajunge în administrarea municipiului Brad şi a comunelor Şoimuş, Luncoiu de Jos, Vălişoara şi Băiţa, aflate pe traseul acesteia. Parlamentul României a adoptat, în 21 decembrie, legea privind transmiterea terenurilor, cu o suprafaţă totală de peste 833.000 de metri pătraţi, din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi concesiunea Companiei Naţionale de Căi Ferate C.F.R. - SA., în domeniul public al municipiului Brad şi al comunelor Şoimuş, Luncoiu de Jos, Vălişoara şi Băiţa, în administrarea consiliilor locale Brad, Şoimuş, Luncoiu de Jos, Vălişoara şi Băiţa.
Bunurile vor fi preluate de administraţiile locale în termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a legii. Autorităţile locale au solicitat preluarea în administrare a fostului traseu feroviar de la statul român, pentru a-l transforma într-o pistă de biciclete, construită cu fonduri europene. „Primăriile Brad, Şoimuş, Lucoiu de Jos, Vălişoara şi Băiţa, de pe ruta liniei feroviare abandonate, sunt pregătite să iniţieze un proiect de anvergură, de interes regional, pentru dezvoltarea unui traseu turistic ecologic, inclusiv cu resurse financiare din fonduri europene”, se arată în expunerea de motive a proiectului de lege.

La două decenii şi jumătate de la închiderea ei, din fosta cale ferată Deva-Brad a rămas terasamentul şi câteva construcţii spectaculoase. Lucrările la calea ferată Deva-Brad au demarat la sfârşitul anilor ’30, iar jumătate de secol mai târziu, la 12 decembrie 1987, tronsonul feroviar a fost inaugurat de Nicolae Ceauşescu, aflat în primul tren care a circulat vreodată pe întregul traseu de 36 de kilometri, pornind de la Brad spre Deva.

Un deceniu mai târziu, în primăvara anului 1997, o alunecare de teren în apropierea viaductului Peştera i-a pecetluit soarta. În anii următori, cea mai mare parte a căii ferate a fost dezafectată, cu excepţia unui sector de 7-8 kilometri, între Deva şi Chişcădaga, pe care circulă uneori trenurile de marfă. Pe restul traseului spre Brad, călătorii care se plimbă pe vechiul terasament pot vedea rămăşiţele vechilor viaducte, tunelurile şi podurile care străbat munţii şi văile adânci ale acestora.

Prima etapă a construcţiei căii ferate Deva-Brad a durat şapte ani, până în anul 1946. Mii de oameni au muncit la amenajarea terasamentelor dintre Deva şi Stoieneasa, de 14 kilometri, şi Brad-Dealul Fetii, de 7 kilometri. Printre ei s-au numărat sute de evrei trimişi la muncă forţată în timpul regimului antonescian, dar şi peste 1.000 de prizonieri sovietici. Un lagăr al prizonierilor sovietici a funcţionat în perioada 1941-1942 la Crăciuneasa, iar în apropiere, pe Dealul Fetii, un monument aminteşte de locul unde ar fi existat o groapă comună pentru prizonierii decedaţi.

Viaductele „gemene“ Lucrările la calea ferată Deva-Brad au fost reluate la mijlocul anilor ’50. Până în 1963, au fost construite viaductele Stoieneasa şi Peştera şi tunelurile Dealu Mare (352 de metri) şi Tunelul Mic (216 metri). Acum abandonate, viaductele Stoieneasa şi Peştera, aflate la circa 300 de metri unul de celălalt, în zona satului Lunca şi a rezervaţiei Măgurile Băiţei, se numără printre cele mai spectaculoase monumente de pe traseul fostei căi ferate. Traversele şi structura metalică a acestora, înălţată la peste 20 de metri, s-au păstrat aproape intacte

n 1961 au fost daţi în folosinţă primii şapte kilometri ai liniei Deva-Brad, tronsonul Brad-Dealul Fetii, unde funcţiona o exploatare minieră, iar în vara anului 1963 a fost dat în folosinţă tronsonul Deva-Crăciuneşti, de 15 kilometri, necesar pentru racordarea feroviară a carierei de calcar de la Crăciuneşti.

A treia etapă de construcţie a căii ferate Deva-Brad a fost şi cea mai dificilă. Lucrările au fost reluate în 1 martie 1979, pe tronsonul Stoieneasa-Dealul Fetii, de 14 kilometri, şi finalizate la sfârşitul anului 1987

„Dintre cele trei tronsoane (Mintia-Stoieneasa, Brad-Dealul Fetii şi Stoieneasa-Dealul Fetii), acesta din urmă a prezentat cel mai ridicat grad de dificultate, din punct de vedere geologic şi topografic, cu o diferenţă de nivel de 164 de metri şi cu multe alunecări de teren. Toate acestea ne-au obligat la mari eforturi, la aplicarea unor soluţii îndrăzneţe, ingenioase, de stabilizări şi consolidări de terasamente, reuşitele fiind tot atâtea bucurii pentru meseriaşii noştri harnici şi pricepuţi”, arăta inginerul Liviu Corfaru, în 12 decembrie 1987, la inaugurarea căii ferate Deva-Brad.

Linia Deva-Brad avea şase staţii şi halte, 82 de poduri şi podeţe, 14 viaducte şi 4 tuneluri. La 25 de ani de la închiderea ei, terasamentul fostei căi ferate este accesibil turiştilor chiar şi cu maşina, însă în unele locuri podeţele şi podurile au dispărut. În prezent, trenurile de marfă mai circulă doar pe un sector de circa 10 kilometri între Deva şi fabrica de ciment de la Chişcădaga

https://adevarul.ro/locale/hunedoara/soarta-spectaculoase-cai-ferate-abandonate-hunedoara-decisa-parlament-fost-cladita-cinci-decenii-functionat-zece-ani-video-1_61c441505163ec4271e53e53/index.html








Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitimeSam 25 Dec 2021, 19:05

Astfel de transferuri se fac doar prin HG, o lege în acest sens este neconstituţională. Există precedente de astfel de legi ,,trântite" de CCR.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitimeLun 17 Ian 2022, 10:23

După cum anticipasem, legea de transfer a fost contestată la CCR: https://www.presidency.ro/ro/media/comunicate-de-presa/sesizare-de-neconstitutionalitate-asupra-legii-privind-transmiterea-unor-bunuri-imobile-din-domeniul-public-al-statului-aflate-in-administrarea-ministerului-transporturilor-si-infrastructurii-si-concesiunea-companiei-nationale-de-cai-ferate-c-f-r-s-a-in-domeniul-public-al-municipiului-brad-si-al-comunelor-soimus-luncoiu-de-jos-valisoara-si-baita

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8366
Data de inscriere : 26/05/2011

209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitimeMar 25 Ian 2022, 10:43

Dr2005 a scris:
După cum anticipasem, legea de transfer a fost contestată la CCR: https://www.presidency.ro/ro/media/comunicate-de-presa/sesizare-de-neconstitutionalitate-asupra-legii-privind-transmiterea-unor-bunuri-imobile-din-domeniul-public-al-statului-aflate-in-administrarea-ministerului-transporturilor-si-infrastructurii-si-concesiunea-companiei-nationale-de-cai-ferate-c-f-r-s-a-in-domeniul-public-al-municipiului-brad-si-al-comunelor-soimus-luncoiu-de-jos-valisoara-si-baita

Sa construiasca pista de biciclete pe drumul E79, nu pe fosta cale ferata.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitimeMar 25 Ian 2022, 20:47

Să vină Drulișor What a Face
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitimeMar 25 Ian 2022, 20:49

Puteau să facă linie de mocănița dar vorba aia nu ai cu cine..
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member
c o r v i n


Numarul mesajelor : 3759
Varsta : 48
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 8511
Data de inscriere : 16/10/2013

209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitimeVin 18 Feb 2022, 22:43

Tot ceva de prin zonă, în continuarea a ceea ce discutați voi mai sus....

https://servuspress.ro/natalia-intotero-ne-au-blocat-proiectul-de-lege-privind-revitalizarea-fostei-rute-feroviare-deva-brad-a-fost-declarat-neconstitutional_221259.html?fbclid=IwAR3FiTL2Xx8Am1Dkc5Jf0LTkUTUEU8Kym3bqj3wnxaYjaJ4lgV9XuhgMoOI
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitimeVin 18 Feb 2022, 22:47

Daca se luptau pentru o linie de mocanita era de laudat asa toarna asfalt peste fostul traseu..
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitimeVin 18 Feb 2022, 23:33

c o r v i n a scris:
Tot ceva de prin zonă, în continuarea a ceea ce discutați voi mai sus....

https://servuspress.ro/natalia-intotero-ne-au-blocat-proiectul-de-lege-privind-revitalizarea-fostei-rute-feroviare-deva-brad-a-fost-declarat-neconstitutional_221259.html?fbclid=IwAR3FiTL2Xx8Am1Dkc5Jf0LTkUTUEU8Kym3bqj3wnxaYjaJ4lgV9XuhgMoOI
Au blocat pe dracu'... Consituţia spune clar că transferurile de terenuri se fac prin hotărâre a Guvernului, nu prin Lege! Să o facă tot politic, dar prin HG, chiar e mai uşor. A, dar stai, că dacă se face prin HG, nu mai poate fi doamna respectivă iniţiator, ci Guvernul sau direct MTI. Numai că să desfiinţezi o linie nu e chiar simplu, nici măcar cele aprobate la casare în 2011 nu s-au casat toate, iar trerenurile încă nu au fost nici ele toate trecute la autorităţile locale. Nu mai zic că, politic, e sinucidere să aprobi o desfiinţare de cale ferată, chiar dacă sunt linii pe care n-a mai trecut trenul de 30 de ani.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat





209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   209 : Mintia - Brad - Pagina 10 Icon_minitime

Sus In jos
 
209 : Mintia - Brad
Sus 
Pagina 10 din 12Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Mintia
» Zona podului cf de la Mintia (209)
» Termocentrale Mintia (M200, km490+000)
» Brad (317)
» CFI Brad - Crișcior

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 200-
Mergi direct la: