|
| 209 : Mintia - Brad | |
|
+34marius_catalin84 Motreanu Sorin c o r v i n Costin.B Dr2005 elm dan tm Andrey_tm Vale marius664 19jimmy84 Sergiu rmn Nesebar Re6/6 razvan - trenuri Adrian78 DUAL ldh80 ATM IonutCFR2009 IceShadow cont dezactivat . AMX 97-0548-4 sorinucu Tomi13leu skantz ferriviarius srazvi MariusM tudor_vl cristi CFR COSTACHE MIHAIL Ionutz Vlad 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: 209 : Mintia - Brad Sam 16 Mai 2009, 18:32 | |
|
Ultima editare efectuata de catre Vlad in Sam 10 Mar 2012, 13:06, editata de 1 ori |
| | | Ionutz Moderator
Numarul mesajelor : 1493 Localizare : Baia Mare Reputatie : 7936 Data de inscriere : 16/04/2009
| Subiect: Deva - Brad Sam 16 Mai 2009, 19:52 | |
| Inca un motiv in plus pt tristetea noastra, cand vedem ca un tronson atat de scurt si pitoresc zace acum in paragina...cat s-a muncit la el....Foarte frumoase pozele si articolul, multumim vlad |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 209 : Mintia - Brad Lun 18 Mai 2009, 07:48 | |
| Observati va rog poza cu constructia cantonului Valea Izvoarelor, apoi poza facuta de mine acestui canton. |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: 209 : Mintia - Brad Sam 23 Mai 2009, 19:35 | |
| Din cate observ. am ajuns sa traim mai mult din amintiri! Parca ne dorim sa fi trait si noi pe vremea parintilor nostri, cand CFR-ul era in plina dezvoltare, pacat, mare pacat de faptul ca acest regim isi bate joc de munca parintilor si a bunicilor nostri!!! Cum le-am primit de la ei, si cum le dam mai departe copiilor nostri??? Cat s-au chinuit ei sa construiasca aceste gari, sa faca tuneluri, magistrale, viaducte, iar noi nu suntem in stare nici sa le intretinem, ce sa mai zic de infintarea de noi magistrale! Sa spuna LDE 2100 de cat timp se screm cei care trebuie sa remedieze un mic pod la Poiana Slanic, si ca o ironie a sortii, nici macar nu s-au apucat de el!!! |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 209 : Mintia - Brad Sam 23 Mai 2009, 22:03 | |
| Sau ca de ani de zile tin inchisa linia Oradea Est - Baile Felix - Holod pentru cateva portiuni de piatra spalata.
Dar de ce sa faca linia , mai bine sa se imbogateasca dubarii. Un bilet Beius-Oradea pe soseaua Oeadea-Deva e dublu fata de cel pe calea ferata , nu direct prin felix ci ocolit prin Salonta..... _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: 209 : Mintia - Brad Dum 24 Mai 2009, 20:04 | |
| Linia Oradea Baile Felix Holod, fiind o magistrala de legatura, cred ca ar fi avut succes, mai ales ca Statiunea Baile Felix este foarte cautata si ca statiune de odihna si ca statiune de tratament. Daca nu se va relua circulatia, linia va fi poate dezmembrata, asa cum a fost scoasa si linia care duce la Dobresti. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6292 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 209 : Mintia - Brad Vin 29 Mai 2009, 23:33 | |
| Din articolul "Romania’s Railway Development 1950-1989: Changing Priorities for Socialist Construction", am tradus fragmentul legat de linia Deva - Brad:
"Linia Deva - Brad a fost inceputa in 1939 ca parte a legaturii strategice dintre Oradea si Craiova si si-a pastrat importanta dupa pierderea Transilvaniei catre Ungaria in 1940. Constructia a avansat peste Mures la Mintia unde un pod de 301 m era necesar, dar viaductul necesar la Stoenesti nu a fost construit iar linia a fost deschisa pentru transportul calcarului de la Craciunesti in 1963. La capatul Brad, viaductul Luncoiu (217 m) a fost construit pentru ca linia sa poata avea acces la mina din Dealu Fetii, in vreme ce viaductele Hagau si Valea Arinilor au fost lasate neterminate. Aceste lucrari impresionante au fost terminate in 1987. Dar, pe langa terminarea "afacerii neterminate", este greu de vazut ce a capatat acest proiect din vreme ce traficul era intotdeauna redus iar din 1989 chiar si serviciul de pasageri modest a disparut. Este posibil ca legatura cu Oradea (via Varfuri - Vascau) sa fi fost programata pentru executie". |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 209 : Mintia - Brad Vin 22 Ian 2010, 16:49 | |
| Linia 209 în MT 89/90: |
| | | srazvi
Numarul mesajelor : 664 Varsta : 44 Localizare : Arad Reputatie : 6345 Data de inscriere : 20/07/2009
| Subiect: Re: 209 : Mintia - Brad Vin 22 Ian 2010, 21:34 | |
| Care se aduna sa mergem pana la Mintia cu trenul si de acolo sa trecem podul CF sa vedem ce a mai ramas din linie. Plecarea din Arad sa fie cu P2374 la 7:50 si sosirea in Mintia la 10:42. In caz ca nu se poate trece pe pod sau e prea frig ne putem intoarce cu P2711 aproximativ la 10:50(nu e sigur deoarece intre Livezeni si Baru Mare nu mai e semnalizare de vreo 10 ani) |
| | | ferriviarius
Numarul mesajelor : 28 Reputatie : 5404 Data de inscriere : 10/03/2010
| Subiect: Condiţii actuale ale podurilor metalice Lun 15 Mar 2010, 04:39 | |
| Stimaţi Colegi!
Anul trecut am făcut excursia de două zile între Vâlcele şi Râmnicu Vălcea, şi am gândul de mult să mă duc la pas şi pe linia Deva–Brad. Vă rog, să-mă ajutaţi cu informaţii recente. Am făcut rost de nişte date mai noi despre următoarele poduri, dar e important: care există dintre poduri metalice şi astăzi?
între staţii km+m valea deschideri lungime constr. rec. suprastructură Mintia–Păuliş Lunca 6+872 Mureş 5×58,35 291,75 1944 – grinzi cu zăbrele calea jos nituit (încă există) Păuliş Lunca–Stoeneasa 9+377 Caian 1×18,80+2×2,80 24,40 1943 1963 bolţi beton Păuliş Lunca–Stoeneasa 14+078 Stoneasa 2×36,00+2×30,40 132,80 1944 1963 grinzi cu zăbrele calea sus nituite (poză poză poză vara 2008, myster2008; pe hartă) cale aliniată Păuliş Lunca–Stoeneasa 14+635 Peştera 5×26,00 130,00 1943 1963 grinzi metalice cu inima plină calea sus nituite (poză; pe hartă) cale în curbă Stoeneasa–Ormindea 16+704 2*22,00 44,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi Stoeneasa–Ormindea 19+157 4×22,00 88,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi Stoeneasa–Ormindea 21+262 2×22,00 44,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi Stoeneasa–Ormindea 21+781 2×22,00 44,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi Stoeneasa–Ormindea 22+362 3×22,00 66,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi Stoeneasa–Ormindea 23+547 1×50,00 50,00 1986 – grindă cu zăbrele calea sus sudat (la staţia Ormindea, nu mai există) Stoeneasa–Ormindea 24+384 Hagău 8×22,00 176,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi Dealu Fetii–Brad 28+465 Cernelii 7×23,50 164,50 1944 1962 bolţi beton http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/Abrud%20Deva/P6100321.jpg Dealu Fetii–Brad 30+877 Luncoiu 8×23,50 188,00 1943 1992 bolţi beton Păuliş Lunca Gr. T 2+006 1×14,20 14,20 1972 – grindă de beton armat
Datele nu sunt perfect conform cartei Construcţii pentru Transporturi în România. Şi de exemplu podul de la staţia Dealul Fetii cu patru deschideri (Viaductul Arinilor 27+980 4×23,00 inima plină calea sus) nu apare în tabel http://wikimapia.org/12103272/ro/Podul-metalic-din-statia-CFR-Dealu-Fetii (asta apare pe poza publicată pe 3. aug. 2007, nu apare pe poză făcută pe data de 24 iun. 2008)
Vă rog, să răspundeţi, dacă ştiţi ceva despre ele: starea actuală, evenimente, luaţi cuvânt!
Lista e fără pasaje, de exemplu nu conţine nici cel peste soseaua 76 lângă Mureşul (inima plină calea sus) https://2img.net/h/i284.photobucket.com/albums/ll18/MYSTER009/deva-valisoara/IMG_0076.jpg
Alte date la raportajul Deva–Vălişoara.
–
După aprilie nu se mai poate trece de cauza vegetaţiei, şi de cauza frunzelor e şi greu de pozat. De acea doresc să primesc informaţii actuale despre podurile metalice: dacă nu e târziu ci mai sunt tabliere metalice, trebiue făcut excursia imediat. (Ce îmi părea foarte curios pentru mine: în Vâlcea erau foarte multe şine stocate şi poduri nemontate pe pâmânt. Lângă Brad de ce au dispărut, dacă acolo nu?)
Dacă ştiţi ceva despre viaductele metalice Stoeneasa şi Peştera, vă rog, să-mi comunicaţi recent! Dacă mai se găsesc suprastructurile, le caut şi apoi pot să vă dau pozele.
Mersi.
Ultima editare efectuata de catre ferriviarius in Lun 15 Mar 2010, 04:43, editata de 2 ori (Motiv : eroare) |
| | | ferriviarius
Numarul mesajelor : 28 Reputatie : 5404 Data de inscriere : 10/03/2010
| Subiect: Stoeneasa şi Peştera 100%? Mar 30 Mar 2010, 16:56 | |
| Salut dan tm!
Te rog, să-mi confirmi, dacă şi despre viaductele Stoeneasa şi Peştera ai informaţii precise, şi chiar, că sunt demontate. De unde ai auzit, din ce sursă, şi cât de sigur e? Nu prea înţeleg, în Vâlcea am văzut poduri întregi încă nemontate, zeci de tabliere, şi sute de şine.
Dacă informaţia ne e sigură, merită, să călătoresc la faţa locului, după paşti.
Mersi. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 209 : Mintia - Brad Mier 31 Mar 2010, 08:01 | |
| Nu pot sa iti confirm eu cu certitudine ca viaductele mai sint sau nu in opera, dar vezi ca cel putin doua din pozele din articolul tau sint facute de mine. daca urmaresti atent tot ce s-a scris ai sa vezi ca eu am pozat viaductele metalice iar mai apoi in acelasi loc alti pasionati au pozat pilonii sau culeele fara viaducte.
Din ceea ce s-a scris pe forumuri au ramas doar viaductele de beton, tot fierul vechi fiind demontat.Sigur ca a ramas viaductul peste DN 76 din apropierea Muresului, pentru ca linia e folosita pentru ciment pina la Paulis Lunca Gr. T. |
| | | srazvi
Numarul mesajelor : 664 Varsta : 44 Localizare : Arad Reputatie : 6345 Data de inscriere : 20/07/2009
| Subiect: Re: 209 : Mintia - Brad Joi 01 Apr 2010, 02:01 | |
| - ferriviarius a scris:
- şi am gândul de mult să mă duc la pas şi pe linia Deva–Brad.
Cred ca e ultima suta de ajuns acolo inainte sa fie vegetatie de nepatruns. Pacat ca ploua, altfel ziceam sa ne intalnim luni dimineata la Mintia |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 209 : Mintia - Brad Joi 01 Apr 2010, 07:39 | |
| Pai poate nu ploua luni.Ne bagam? |
| | | ferriviarius
Numarul mesajelor : 28 Reputatie : 5404 Data de inscriere : 10/03/2010
| Subiect: Hartă topografică Joi 01 Apr 2010, 23:55 | |
| Din păcate mi-e foarte greu să ajung la faţa locului (şi luni nici nu pot). Am văzut, că podurile metalice mai mici au dispărut, din păcate (aşa se pierde patrimoniu). Dar despre cele două mari nu am găsit nici o poză, nici o veste recentă (am căutat mult). Dan tm, te rog, să-mă înţelegi: vreau să fiu sigur. De aceea vă rog pe voi, dacă treceţi pe acolo, să-ne răspundeţi luni seara, dacă mai sunt sau nu tablierele metalice pe pile:14+078 Stoneasa 2×36,00+2×30,40 grinzi cu zăbrele calea sus nituite (poză poză poză vara 2008, myster2008; pe hartă) cale aliniată 14+635 Peştera 5×26,00 grinzi metalice cu inima plină calea sus nituite (poză; pe hartă) cale în curbă Cred, că hărţile vă ajută în excursie: hartă topografică şi atlas rutier. Mersi frumos pentru ajutor. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 209 : Mintia - Brad | |
| |
| | | | 209 : Mintia - Brad | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |