|
| Istoria celor mai lungi tunele feroviare | |
| | |
Autor | Mesaj |
---|
Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6800 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare Mar Ian 27, 2015 9:21 am | |
| Al treilea tunel care a detinut recordul de cel mai lung tunel feroviar din lume mai bine de trei sferturi de secol a fost Tunelul Simplon. "Tunelul Simplon este un tunel feroviar pe sub Muntii Alpi care leaga localitatea Brigue din cantonul Valais ( Elvetia), cu satul Iselle din Piemont (Italia). Tunelul cuprindedoua galerii si masoara 19.823 km. Inaugurat la 19 mai 1906, el a ramas cel mai lung tunel feroviar din lume pana in 1982, aproape 76 de ani. Linia este exploatata de Caile ferate federale elvetiene (CFF) pana la gara italiana Domodossola. In prezent, peste 100 de trenuri il strabat zilnic iar punerea in functiune a tunelului de baza Lotschberg, inaugurat la 15 iunie 2007, a dus la cresterea importantei tunelului Simplon. Linia ofera de asemenea posibilitatea autovehicolelor si pasagerilor acestora, de a fi transportate pe vagoane, de la Brigue la Iselle si invers, pentru a evita trecerea prin Pasul Simplon. Inceput in 1880, proiectul tunelului feroviar pe sub Muntii Alpi intre Brigue si Domodossola traversand Masivul Simplon, a prins contur in 1895 ca urmare a concluziilor unui tratat cu Italia, in ciuda multor critici ale acestei intreprinderi gigantice pentru acea vreme. Proiectul a inclus un tunel si o galerie de diametru mai mic, in parallel, la o distanta de 17 m, pentru evacuarea materialelor. Compania Feroviara Jura si Simplon (JS), infiintata in 1889, a jucat un rol cheie in succesul proiectului. - 2 august 1898 a inceput forarea din partea de nord; - 16 august 1898 a inceput forarea din partea de sud; - 24 februarie 1905, are loc jonctiunea celor doua galerii; - 19 mai 1906, inaugurarea in prezenta Regelui Victor-Emanuel al III-lea al Italiei; - 1 iunie 1906, electrificarea tunelului; - 5 ianuarie 1913, a inceput forarea celui de-al doilea tunel in partea de nord; - 28 martie 1913, a inceput forarea celui de-al doilea tunel in partea de sud; - 1921, finalizarea saparii celui de-al doilea tunel; - 9 iunie 2011- dupa incendiul unui tren de marfa al companiei BLS ce transporta otel si ceramica in interiorul tunelului, acesta este scos din exploatare. Al doilea tunel, crutat de foc, a fost redeschis la 11 iunie ora 13. Tunelul se gaseste pe traseul liniei Simplon-Orient-Express, care a circulat pana in 1977, legand Parisul de Istambul, via Simplon, Milano, Zagreb.
Caracteristici tehnice: - Lungime tunel I: 19803 m; - Lungime tunel II: 19823 m; - Altitudine portal nordic- Brigue: 685.80 m; - Altitudune maxima: 704.98 m; - Altitudine portal sudic – Iselle: 633.48 m; - Panta galeriei nordice: 2 la mie; - Panta galeriei sudice: 7 la mie; - Galerii de acces intre cele doua tunele din 200 in 200 metri"
Distanta dintre Brig si Domodosolla, de 50 de km, este parcursa de tren in 27 de minute, iar pe sosea timpul necesar pentru a ajunge intre cele doua localitati amintite este de doua ore si jumatate.
Sursa: Tunel Simplon |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare Mar Ian 27, 2015 12:00 pm | |
| Si o zi de munca in tunelul Simplon.
https://www.youtube.com/watch?v=R_oZE-W9mLQ
batrinii inca mai folosesc expresia ,, trecut ca Simplonu" cind vor sa spuna despre ceva ca merge repede.
cred ca e de pe vremea cind circula Simplon Orient Expres |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6800 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare Mier Ian 28, 2015 3:00 pm | |
| Simplon 1906-Italia
Simplon 1906- Elvetia
Portal Simplon-Brigue
Portal Simplon- Iselle
Inaugurare tunel Simplon 19 mai 1906 |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6800 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare Mier Ian 28, 2015 3:12 pm | |
| Simplon portal Iselle
Simplon-tren inaugural
Simplon- Domodossola
Gara Domodossola
Simplon portalul nordic |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6800 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare Joi Ian 29, 2015 1:32 pm | |
| Simplon iesirea spre Iselle
Simplon-portalul sudic
Se lucreaza la tunel
Spre Italia
Portalul Brigue-Elvetia |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6800 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare Joi Ian 29, 2015 2:15 pm | |
| Traseul tunelelor Simplon si Gothard
Afis cu tunelul Simplon
Carte postala 1908-Iselle
Intrarea nordica
Portalul sudic |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6800 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare Vin Ian 30, 2015 6:02 pm | |
| CF Jura-Simplon
Marca postala
Tren de lux Paris-Milano
Afis Berna –Simplon
Milano –Simplon 1906
Istoricul liniei Neuchatel-Pontarlier 1915 |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6800 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare Sam Ian 31, 2015 12:38 pm | |
| Deschiderea tunelului Simplon a avut parte la acea vreme de foarte multa publicitate prin presa , afise, carti postale, marci postale si medalii. Am sa prezint in continuare cateva din aceste medalii care uneori sunt mici lucrari de arta:
Tunelul Simplon (Serbari inaugurale)
Elvetia – 1906 – Placheta souvenir – Gravor principal Tallot et Munoz – rectangular orizontala – 60 x 40 mm – bronz Descriere: Avers: Pe fundalul orasului Geneva pe malul lacului Leman, o barca in primplanul din stanga, cu toate panzele sus, iese din portul marginit de un dig in dreapta. Sus in dreapta blazonul Genevei. Jos in stanga: L. TALLOT et MENOZ. Revers: GENEVA OASPETILOR SAI / 20 MAI 1906 / SERBARILE DE INAUGURARE / ALE / TUNELULUI SIMPLON. |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6800 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare Dum Feb 01, 2015 7:33 pm | |
| Tunelul Simplon (Festivitatea strapungerii tunelului)
Italia – 1905 – Medalie inaugurala – Editor Johnson(S.) – Gravor principal Cappuccio (Angelo) – Rotunda cu belciug –diametrul 34 mm – bronz, cositor Descriere: Avers: O panorama a muntilor care prezinta in prim plan portalul tunelului din care ies doua sine de cale ferata; deasupra, o inscriptie gravata: 1898 -1905; deasupra: Mi 19781. Circular, deasupra: TUNELUL SIMPLON, dedesubt: IN AMINTIREA FESTIVITATILOR. Revers: Intr-o galerie sapata in stanca, doi mineri isi dau mana, ei sprijinindu-se pe mana stanga, cel din dreapta de un tarnacop iar cel din stanga de un ciocan, in spatele lor,un mic vagonet pe care este un tub cu aer comprimat. Circular de la stanga la dreapta, inscriptia: PROGRESUL APROPIE POPOARELE. In exerga: S. JOHNSON MILANO. |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6800 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare Lun Feb 02, 2015 1:10 pm | |
| Tunelul Simplon (A zecea aniversare a Touring Club-ului Italiei)
Italia – 1905 – Medalie souvenir – Editor Johnson (S.) – Gravor principal Cappuccio (Angelo) – forma rotund imperfect – dimensiune 28 mm – argint. Descriere: Avers: Doua femei semi-nude, isi dau mana pe deasupra unui lant de munti; cea din dreapta tinand un blazon cu insemnele Elvetiei; cea din stanga, in prim plan, personificand Italia. Jos, in dreapta, portalul tunelului, unde de o parte si de alta putem citi: 1898 -1905. La partea superioara: EXCURSIE LA / SIMPLON. Pe marginea inferioara, in dreapta: S.J. Pe exerga: Mi 19781. Revers: Pe margine, flori de colt; in stanga blazonul emailat in alb si rosu cu insemnele Elvetiei; in dreapta, drapelul Italian in verde, alb si rosu emailate, pe o strada un automobil poarta inscriptia C. T. I. In centru, scrise pe sapte linii urmatoarele: SARBATOAREA / UNUI / DECENIU / A / TOURING CLUBULUI / ITALIAN / MILANO 1905. Jos, in stanga: S.J. |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6800 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare Mar Feb 03, 2015 11:14 am | |
| Tunelul Simplon (Strapungerea)
Elvetia – 1905 – Medalie inaugurala – Editor Monnaie de Paris –Gravor principal Frei (Hans) – rotunda – diametrul 38 mm – argint, bronz Descriere: Avers: Interiorul tunelului in momentul intalnirii galeriilor; muncitorii celor doua parti care au atacat din nord si sud, aclama si se imbratiseaza; jos in dreapta, un bloc de stanca pe care putem citi: IN / AMINTIREA / INTALNIRII / GALERIILOR / FEBRUARIE 1905; primele cinci randuri sunt cu caracterele scobite.La stanga, vertical: HANS FREI. Revers: Intrarea tunelului, de unde apare o locomotiva fumegand; pe boltari inscriptia: 1898 -1905. Deasupra, blazoanele Elvetiei si Italiei, primul intr-un chenar, cel de-al doilea, are deasupra coroana regala inconjurata de cordonul Bunel Vestiri. La stanga, zeul Mercur, avand corpul infasurat intr-un un voal plutitor, tinand in mana dreapta o ramura de palmier.Mai sus, o legenda scrisa pe 11 randuri: COLABO = / RATORI = / LOR / SI / MUNCITORILOR / CARE / AU FORAT / TUNELUL / SIMPLON / - / IN LUNGIME / 19803 M. Intr-o adancitura, la stanga sus, un peisaj in care vedem intrarea unui tunel intr-un masiv muntos; in fundal rasare soarele; in fata pe marginea unui lac sunt pini umbrela. Deasupra zborul zeului Mercur: HANS FREI. Comentarii: Moyaux (1910): Aaceasta medalie a fost comandata artistului prin guvernul federal, pentru comemorarea strapungerii tunelului; diverse accidente aveau sa intarzie acest eveniment fata de data prevazuta pentru octombrie 1904. Intalnirea galeriilor a avut loc la 24 februarie 1905 dimineata si sarbatoarea inaugurarii, la 2 aprilie 1905, ocazie cu care medalia oficiala a fost distribuita muncitorilor. Desavarsirea tunelului si deschiderea exploatarii dateaza din 1 octombrie 1905. Evenimentul a fost comemorat de numeroase medalii italiene, indeosebi in 1906, cu ocazia expozitiei de la Milano, data ce a fost aleasa pentru celebrarea deschiderii noiii cai de comunicatie prin tunelul Simplon, de o importanta exceptionala, pentru dezvoltarea relatiilor comerciale ale Lombardiei. |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6800 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare Mier Feb 04, 2015 4:56 pm | |
| Tunelul Simplon (Sarbatoarea deschiderii exploatarii)
Italia – 1906 – Medalie inaugurala – Editor Johnson (S.) – Gravor principal Cappuccio (Angelo) – Rotunda – diametrul 30 mm – bronz Descriere: Avers: Simplon simbolizat printr-un batran culcat pe bratul drept, indoit de care-si sprijina barbia. Sub acest brat, in stanga, tunelul din care iese calea ferata pe care se rostogoleste o roata inaripata; in dreapta, panorama unui sat; de jur imprejur, flori de colt. Jos in stanga: JOHNSON MILANO. Revers: Blazonul Elvetiei in dreapta si a Italiei in stanga, acesta din urma avand deasupra o coroana regala; ele sunt traversate de banderole pe care putem citi: MAI 1906. , dedesubt, pe patru randuri, cuvintele: SARBATOAREA / DESCHIDERII / SI EXPLOATARII / TUNELULUI SIMPLON. De jur imprejur, flori de colt. |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6800 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare Joi Feb 05, 2015 11:02 am | |
| Tunelul Simplon (Omagiu constructorilor tunelului)
Italia – 1906 – Medalie omagiala – Editor Johnson(S.) – Gravor principal Ricci (F.), Riser – Rotunda cu belciug – diametru 34 mm – bronz Descriere: Avers: In stanga, doua femei invesmantate dupa moda antica, simbolizand Elvetia si Italia. Ambele sunt intoarse spre stanga, unde vedem portalul tunelului din care iese un tren; Italia, a carei frunte este incoronata, are bratul drept intins, raspandind flori la trecerea trenului; Elvetia, cu pletele pe umeri, tine in mana stanga o ramura de palmier iar cu mana dreapta se sprijina de blazonul cu insemnele sale. Jos, intr-un medalion inscriptia: SIMPLON / M. 19803. Revers: Partea de sus prezinta o bolta;Deasupra intr-un medalion ce formeaza cheia de bolta putem citi: (Alfred) BRANDT / (Karl) BRANDAU / (Eduard) LOCHER / SULSER (firma de constructii mecanice);literele sunt cu caractere goale si numele Brandt este repetat de doua ori. In fata boltii vedem un grup animat de munca,in stanga muncitori lucrand in stanga terasamentului; in dreapta, mineri cu un perforator. Intre ei inscriptia: INTELIGENTA / SI MAINILE / M-AU / STRAPUNS. Aceste cuvinte se revarsa peste capul unui batran cu barba, ce simbolozeaza geniul muntelui.In stanga: MDCCCIIC (1898); in dreapta: MDCCCCVI (1906). Jos, in stanga: PROF.RISER; la dreapta cu caractere goale: F. RICCI SCULt. Cele trei nume prezentate pe revers in medalion, sunt ale unor ingineri care au participat la lucrarile acestui tunel. |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6800 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare Mar Feb 10, 2015 3:02 pm | |
| Tunelul Simplon ( Aniversarea a 50 de ani) Italia – 1956 – Medalie aniversara – editor Johnson (S.) –gravor principal (necunoscut) – forma rotunda cu belciug – diametru 30 mm – argint Descriere: Avers: Pe circumferinta: A 50 –A ANIVERSARE / TUNELUL SIMPLON. In centru, portalul cu dubla intrare a tunelului incadrata de urmatoarele date: 1906 si 1956. Sub portal in dreapta pe contur : SJ. Revers: Pe circumferinta: DUPA MULTA TRUDA SINELE / (au ajuns la) DOMODOSSOLA. In centru, vederea in perspectiva a unei roti inaripate pe un cupon de sina. In dreapta inscriptia : 800 |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6800 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare Mar Feb 10, 2015 3:11 pm | |
| Tunelul Seikan este cel mai lung tunel feroviar din lume, având o lungime totală de 53,85 km, din care partea submarină măsoară 23,3 km. (Pentru comparație: în prezent una din cele 2 galerii ale tunelului elvețian Tunelul de bază Gotthard, de circa 57 km, a fost deja străpunsă.) Poziție Este situat în nordul Japoniei pe magistrala feroviară Shinkansen, care leagă orașul Tokyo - situat pe cea mai întinsă insulă japoneză, Honshu - de orașele din cea mai nordică insulă a țării - Hokkaido - orașe precum Hakodate, Muroran, Sapporo etc. Acest tunel unește, pe sub apele strâmtorii Tsugaru, cele două insule și prezintă trei secțiuni: două terestre - una sub Insula Honshu de 13,55 km și cealaltă de 17,00 km sub Insula Hokkaido, precum și o secțiune submarină, situată între acestea. În secțiunea subacvatică tunelul se află la 240 m sub nivelul mării și la 100 m sub fundul mării. Construcție La construcția sa, care a durat circa 20 de ani din 1964 în 1983, au lucrat 13,8 milioane de persoane și s-au folosit 168.000 tone de oțel, 1.276 km de cabluri electrice, 1.740.000 mc beton, iar volumul excavațiilor s-a ridicat la 6,33 milioane mc. Tunelul are două căi de rulare: una pentru trenurile rapide Shinkansen și alta cu ecartament îngust - de 1.067 mm. Infrastructura feroviară a fost finalizată în septembrie 1986, iar serviciile comerciale au devenit operaționale în martie 1988. Capetele tunelului sunt în dreptul localităților Tappi Saki din I. Honshu și Yoshioka din I. Hokkaido.
Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Tunelul_Seikan |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare | |
| |
| | | | Istoria celor mai lungi tunele feroviare | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |