Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Istoria celor mai lungi tunele feroviare

In jos 
2 participanți
Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 21/02/2010

Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitimeMier 03 Iul 2013, 19:17

Am deschis acest subiect pentru a prezenta cronologic si pe scurt istoria constructiei celor mai lungi tunele feroviare din lume.
Daca primul tunel construit in Anglia pe linia Liverpool - Machester avea o lungime ce depasea cu putin 2 km realizat intre 1826 - 1830, dupa revolutia de la 1848 constructia de cai ferate si implict de tunele avea sa ia o amploare deosebita mai ales pe vechiul continent. In 1857 avea sa inceapa constructia primului tunel feroviar ce va depasi lungimea de 10 km realizat intre Franta si Italia pe sub muntele Frejus sau Mont -Cenis.
Si acum traducerea materialului gasit pe Wikipedia.
(Tunelul feroviar Frejus
    ( a nu se confunda cu Tunelul rutier Frejus)
Tunelul feroviar Frejus (uneori numit si Tunelul feroviar Mont-Cenis) leaga localitatea Modane (Franta) de Bardoneche (Italia) mai sus de Val de Suse, pe linia Culoz – Modane (frontiera), pentru partea franceza, cu
linia ce vine de la Frejus pentru partea italiana.

Istoric
La 31 august 1857, regele Victor –Emmanuel al II –lea de Savoia, ordona inceperea lucrarilor pentru saparea unui tunel feroviar, al carui studiu preliminar a fost realizat de Henri Maus. Lucrarile vor fi conduse de inginerul Germain Sommeiller. Primul put de foraj pentru galeria tunelului de sub Mont – Cenis s-a realizat la Fourneaux (Maurienne) la 31 august 1857.
Simbolic, prima stanca smulsa muntelui Frejus a fost depusa la piciorul podului de la Culoz la 1 septembrie 1857.
Tunelul a fost inaugurat intre 17 si 19 septembrie 1871. Convoiul inaugural va pleca de la Torino spre Modane unde se va intalni cu ministrul Lucrarilor Publice din Franta, Victor Lefranc aflat in compania lui Ferdinand de Lesseps (constructorul canalului Suez). Aici a fost fixata o o placa aurita cu urmatoarea inscriptie:
  “O munca herculeiana a permis fotarea Portii Infernului”.
Astfel a avut loc deschiderea celui mai lung tunel feroviar din lume.
Strapungerea galeriei a fost realizata dupa un traseu riguros rectiliniu cu o lungime de 12 234 m. Dupa constructia galeriilor de racordare pentru fiecare extremitate a tunelului, necesare punerii in functiune, intreaga lucrare ava o lungime de 12 820 m. In 1881 in urma aparitiei de fisuri la portalul de intrare din nord, a fost construita o noua galerie de racordare mai lunga, fapt ce a condus la cresterea lungimii tunelului pana la 13 637 m ( repus in functiune la 16 august 1881).
Distrugerea celor doua portale de la intrarile in tunel de armata germana in retragere la 13 septembrie 1944, au necesitat lucrari importante care au dus la lungimea finala de 13 688 m, din care 6906 m pe teritoriul Frantei.

Tunelul Frejus si-a pastrat titlul  ( de cel mai lung tunel feroviar din lume) pana la 1 iunie 1882, o data cu deschiderea tunelului feroviar Gothard lung de 15 km construit in Elvetia.)

Sursa: http://fr.wikipedia.org/wiki/Tunnel_ferroviaire_du_Fr%C3%A9jus


Ultima editare efectuata de catre Semafor in Mier 03 Iul 2013, 19:41, editata de 2 ori
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 21/02/2010

Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitimeMier 03 Iul 2013, 19:23

Si cateva imagini legate de tunel si constructia acestuia:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:TrafFerrFrejus.JPG

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sommeiller_drill.jpg

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ancienne_entr%C3%A9e_tunnel_ferroviaire_du_Mont-Cenis.JPG

Voi continua curand cu istoria celui de al doilea ( cel mai lung tunel feroviar)
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 21/02/2010

Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitimeMar 09 Iul 2013, 18:07

Tunelul feroviar Saint – Gothard
Primul tunel feroviar Saint – Gothard, tunel feroviar cu cale dubla de 15 km lungime, a fost construit intre 1872 – 1881, cu 1000 de metri mai jos de pasul omonim aflat la cota 2108 .
Tunelul face legatura intre localitatea Goschenen din cantonul Uri in nord si localitatea Airolo din cantonul Tessin in sud. Intrarea nordica este la 1106 m altitudine, galeria tunelului urca pana la 1151 m de unde coboara spre iesirea de la 1142 de m. Trenul parcurge tunelul in 11 minute.
Sursa: http://fr.wikipedia.org/wiki/Tunnel_ferroviaire_du_Saint-Gothard

Istoric

Proiectul construirii tunelului cu cheltuieli prevăzute de 187 milone de franci a fost susținută de bancherul Alfred Escher care devine președintele Societății Drumului de Fier (Schweizerische Centralbahn, SCB). Săparea tunelui a fost începută în partea de sud la 13 septembrie 1872, iar la 24 octombrie în același an în nord. Lucrarea se efectua în trei schimburi, ca exploziv folosindu-se dinamită, mai ales în sud din cauza structurii petrografice, aerajului și apei freatice, s-au lovit de numeroase probleme tehnice, sau și îmbolnăviri ale muncitorilor, care au generat întârzieri neprevăzute de firma Favre.

La 27 iulie 1875, din cauza condițiilor mizerabile, grele de lucru și salariului mic acordat lucrătorilor, se ajunge la o revoltă și grevă; intervenția brutală a autorităților din Altdorf a dus la moartea a 4 muncitori și rănirea gravă a mai multora. Se ajunge prin presă la un scandal, cazul devenind cunoscut în Europa, ceea ce determină firma să îmbunătățească într-o oarecare măsură condițiile de igienă și de lucru ale muncitorilor care sufereau de boli parazitare, tifos și silicoză cauzată de praful de granit.

Costul lucrărilor depășește 100 de milioane de franci, fiind solicitat din nou un sprijin german și italian. La data de 19 iulie 1879 patronul Favre este atacat de unul din muncitori la un control al tunelului și moare la vârsta de 53 ani în tunel, la câteva minute după atentat, din cauza unui atac de cord. Într-o zi de dumnică la data de 29 februarie 1880 ora 11, după o perioadă de șapte ani și cinci luni, tunelul de 15 km lungime a fost terminat, străpungerea a reușit la întâlnirea celor două galerii, cu o eroare de înălțime de numai 33 cm. Pe atunci acesta fiind o premieră, cel mai lung tunel din lume.
Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Tunelul_Gotthard

Exploatare
Tunelul a fost deschis traficului pa 1 iunie 1882 pentru calea ferata dintre Lucerna si Chiasso (frontiera italiana), pe o sectie operata de compania feroviara Gotthardbahn, cu locomotive cu abur. Linia a fost in cele din urma preluata de CFF in 1909 ca urmare a semnarii cu Germania si Italia a Conventiei Gothard.
Electrificarea s-a realizat in 1920, la inceput cu o tensiune de alimentare de 7.5 KV din cauza slabei izolatii elctrice a retelei de contact, datorata funinginei depuse pe izolatori, de la fumul locomotivelor cu abur ce continuau sa circule prin tunel.
Un an mai tarziu, tractiunea cu abur a fost complet inlocuita cu tractiunea electrica si tensiunea de alimentare din tunel a putut fi ridicata la 15 KV, la 29 mai 1921 pentru omogenizarea tensiunii pe intreaga retea.
In primul an, traficul nu depasea 1 milion de calatori, pentru a creste progresiv pana la 5 milioane in 1956, aceasta linie devenind principala axa ce traverseaza Alpii de la nord spre sud. Viteza medie care era de 31 km/h in 1882 a crescut la 45 km/h in 1922 dupa electrificare, ajungand sa depaseasca 60 km/h in 1956.

Sursa: http://fr.wikipedia.org/wiki/Tunnel_ferroviaire_du_Saint-Gothard
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 21/02/2010

Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitimeJoi 16 Ian 2014, 23:05

Imagini de la constructia tunelului St. Gothard:

Portalul Goschenen

Portalul Airolo

Muncitori in Airolo

Inaugurarea

Inaugurarea la Bellinzona
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 21/02/2010

Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitimeJoi 16 Ian 2014, 23:06

Carti postale cu tunelul si zona adiacenta:

Portalul Goschenen

Traseul de coborare spre Elvetia

Tren electric la Goschenen

Carte postala din 1909

Galleria spirale del Prato
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 21/02/2010

Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitimeJoi 16 Ian 2014, 23:07

Ferrovia del San Gottardo

Ferrovia del Gottardo

ferrovia-del-gottardo-dazio-grande-1905

Monte Piottino 1939

Gola del Monte Piottino
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 21/02/2010

Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitimeJoi 15 Ian 2015, 11:20

Constructia si inaugurarea acestor tunele, au fost consemnate la acea vreme si prin baterea unor medalii, care sa aminteasca generatiilor viitoare, insemnatatea acestor realizari pentru progresul umanitatii:


Tunelul Mont Cenis  si canalul Suez
Descriere:
Italia – 1870- medalie souvenir – rotunda cu belciug –diametru: 57.0 mm –bronz,plumb
Avers:
Italia, personificata de o femeie stand  in picioare, incoronata si investmantata cu o tunica lunga, cu mana dreapta sprijinita de o ancora; in spatele ei un corn al abundentei. In plan indepartat, in stanga, panorama Alpilor cu portalul tunelului Mont Cenis de unde iese un tren pe o cale ferata. In dreapta, o vedere de sus asupra canalului Suez si inscrptiile, deasupra: MAREA MEDIT., si dedesubt: MAREA ROSIE. Pe mare sunt niste nave si pe tarmul ce margineste canalul, niste piramide.
Circular,deasupra scrie: VIITORUL  ITALIEI. Pe exerga: DE LA MONT CENIS LA SUEZ / 1870
Revers:
In centru, un medalion reprezentand  Lupoaica alaptand pe Romulus si Remus. Deasupra inscriptia S.P.Q.R. (Senatul si Poporul Roman). In jurul medalionului, busturile a sase personaje,separate de motive ornamentale.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 21/02/2010

Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitimeJoi 15 Ian 2015, 14:14

Tunelul Mont Cenis – Ultima explozie
Descriere:
Italia -1870 – medalie inaugurala – gravor Giani (Giovanni)-diametru:62.0 mm- bronz aurit
Avers:
Pe portalul tunelului, situat in Italia pe coasta orientala a muntelui  Frejus, o faptura inaripata tinand in mana dreapta o lunga trompeta iar in mana stanga o coroana. Jos in dreapta: G. GIANI INC. / TORINO
Revers:
O legenda pe cinci randuri: AUGUST 1857 / PARLAMENTUL SUBALPIN / DECRETEAZA / DECEMBRIE 1870 / ULTIMA EXPLOZIE  DIN  GALERIE
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 21/02/2010

Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitimeVin 16 Ian 2015, 11:23

Tunelul  Mont –Cenis-A 6-a Serbare fantastica 1871
Descriere:
Italia-1871 –medalie amintire – gravor principal Restelli (A.)- rotunda cu belciug –diametru 38 mm-plumb
Avers:
Doua personaje de carnaval in picioare, tinandu-se de brat; in fundal doua biserici.Pe semicercul superior-UNIUNEA BUCURIEI. Pe exerga: A 6-A SERBARE FANTASTICA/1871. Pe linia de exerga: A. RESTELLI INC.
Revers:
Panorama montana cu portalul tunelului din care doua cai ferate se indreapta inainte si la dreapta.
Pe circumferinta: CIVILIZATIE. PROGRES.  STRAPUNGEREA MONT-CENIS, 25 Xbre 1870
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 21/02/2010

Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitimeLun 19 Ian 2015, 16:28

Tunel Mont-Cenis- Suvenir de la Festivitatile de inaugurare

Descriere: Italia – 1871 – medalie souvenir – gravor principal Restelli (A.)- rotunda – diametru 70 mm – bronz aurit.
Avers:
Panorama Alpilor si portalul tunelului depe versantul  oriental Italian. De fiecare parte a acestuia, Franta in stanga , Italia in dreapta, personificate prin doua femei care-si dau mana. Franta tine cu cealalta mana un fascicol de nuiele de lictor (ofițer care mergea înaintea primilor magistrați din Roma, purtând o secure pusă într-un mănunchi de vergi) , la picioarele careia se afla cocosul galic; Italia poarta la piept un scut  cu emblema Casei de Savoia sprijinit pe carti. Dedesubt inscriptia: TUNELUL DIN ALPI MONTE- CENISIO.
Pe linia de exerga: A. RESTELLI INC. TORINO. Exerga: A  INCEPUT LA 14 NOIEMBRIE 1857 /DESAVARSIT LA 25 DECEMBRIE 1870

Revers:
De jur imprejur: COMPANIA  FEROVIARA DIN NORDUL  ITALIEI  AVAND CA AUTORI INGINERII SI EXECUTORII TUNELULUI.
In campul central,o coroana de lauri legata cu o panglica ce contine inscriptia urmatoare pe 5 randuri:
AMINTIRE / DE LA / FESTIVITATEA / INAUGURARII / 1871
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 21/02/2010

Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitimeMar 20 Ian 2015, 11:21

Inaugurarea Muzeului industrial din Torino

Descriere:
Italia – 1871 – medalie souvenir -  Gravor principal Giani (Giovanni) – Rotunda diametrul 30 mm – Bronz
Avers:
O perspectiva a muntilor Alpi si vederea tunelului Frejus, versantul Italian. Pe exerga: 1871. Dedesubt in dreapta: G. GIANI.
Revers:
Opt linii traversate de steaua Italiei: INAUGURAREA /MUZEULUI INDUSTRIAL /ITALIAN / SI / EXPOZITIA PROVIZORIE / REALIZATA / PRIN INITIATIVA / PRIVATA.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 21/02/2010

Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitimeMier 21 Ian 2015, 10:34

Tunelul Gothard(Strapungerea)

Descriere:
Elvetia-1880-Medalie inaugurare – Gravor principal Bovy (Hugues)- rotunda cu diametrul de 33 mm – argint, bronz.
Avers:
In centru trei scuturi: cel din mijloc cu insemnele Elvetiei, inconjurat de ornamente; cel din stanga cu insemnele Germaniei, deasupra caruia se afla Coroana Imperiala, inconjurat de Marele Cordon al Vulturului Negru; cel din dreapta cu insemnele Italiei, avand deasupra Coroana Regala si inconjurat de Marele Cordon al Bunei Vestiri. Deasupra: GERMANIA /HELVETIA / ITALIA. Dedesubt: CU PUTERI UNITE.
In dreapta: H. BOVY.
Revers:
De jur imprejur: MUNCITORILOR  TUNELULUI  GOTHARD
In centru o coroana formata din doua ramuri inflorite stranse printr-o panglica, inconjura inscriptia: MARTIE 1880

Aceasta medalie comemoreaza intalnirea celor doua galerii care au strapuns tunelul, eveniment ce a avut loc la 28 februarie  1880 la 7 fara un sfert seara. Prin deschiderea ingusta a fost trecuta fotografia  lui Louis Favre, ce avea sa fie inmanata a doua zi o data cu largirea gaurii. Pe 29 februarie gaura a fost largita pana la 1.5 m diametru, permitand trecerea unui om.
Sarbatoarea  strapungerii tunelului va incepe luni 1 martie 1880 prin impartirea de medalii realizate in amintirea acestui eveniment la Airolo si se va termina miercuri seara printr-o iluminatie a satului Airolo.
Pe 29 decembrie 1881 prima locomotiva traverseaza tunelul dintr-o parte in cealalta iar deschiderea publica are loc pe 1 iunie 1882.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 21/02/2010

Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitimeVin 23 Ian 2015, 12:41

Tunelul Gothard ( Calea ferata Gothard- Deschiderea exploatarii)

Descriere:
Elvetia – 1882-Medalie inaugurala – editor Joggli (Matthias)- rotunda cu diametrul de 38 mm-cositorita
Avers:
Trei femei, una in picioare, tinand in mana dreapta o coroana, personificand Elvetia, celelate doua sezand alaturi pe niste pietre, personificand, Italia in stanga si Germania in dreapta; ele tin in maini scuturi cu insemnele respective ale fiecarei tari. Mai jos, intrarea in tunel, pe al carei perete interior putem citi:STRAPUNG./29 FEB. /1880. Deasupra: CU FORTE UNITE. In stanga: O. et J(aggli)/ Z(urich).
Revers: De jurimprejur: IN AMINTIREA DESCHIDERII CAII FERATE GOTHARD in italiana. In mijloc o cununa de lauri, in interiorul careia se afla inscriptia: MAI / 1882 si la exterior circular aceiasi  inscriptie in limba germana.
Comentarii:
Intalnirea celor doua galerii ce formeaza tunelul a avut loc la  28 februarie 1880. La 29 decembrie 1881, prima locomotive traversa tunelul dintr-o parte in alta si deschiderea publica a avut loc la 1 iunie 1882. Saptamana care a precedat aceasta punere in functiune, a fost consacrata ceremoniilor si sarbatorilor inaugurarii ce aveau loc succesiv la Lucerna si la Milano.
Dupa sarbatorile de la Lucerna, pe 23 mai, trei trenuri speciale aduceau invitatii la Milano. La 24 mai un imens banchet prezidat de printul Amedee, a reunit reprezentantii natiunilor interesate de inaugurarea noii linii. Deschiderea liniei a facut o concurenta dura, tranzitului franco-italian prin Mont-Cenis (tunelul Frejus), care nu  a putut fi contrabalansat pana la deschiderea tunelului Simplon.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 21/02/2010

Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitimeDum 25 Ian 2015, 11:53

Calaea ferata Gothard-Expozitia provinciala de la Zurich

Descriere:
Elvetia – 1883 – Medalie Suvenir – Editor- Jaggli (Mathias) – Gravor principal-Meyer (Wilhelm) – rotunda cu diametrul de 51 mm- bronz, cositor.
Avers:
O locomotiva iese dintr-un tunel din care sinele caii ferate se duc spre dreapta; de fiecare parte un gard; o carare marginita de o balustrada,urca pe munte in partea dreapta sus a tunelului. In fundal, un peisaj cu rasarit de soare. La gura tunelului, doua personaje. Pe o banderola,deasupra, inscriptia: St. GOTTHARD STRAPUNS 29 FEBR. 1880. Deasupra pe linia de exerga: W.M.
Revers:
Panorama orasului traversat de (raul)Limmat si gara drumului de fier din care pleaca un tren; in zare, lacul si la orizont muntii. Deasupra:EXPOZITIE ELVETIANA. Mai jos in stanga: M. JAGGLI. ZURICH
Pe exerga: ZURICH 1883
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member
Semafor


Numarul mesajelor : 1223
Varsta : 68
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 21/02/2010

Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitimeLun 26 Ian 2015, 13:43

Tunelul Gothard (Centenarul)

Descriere:
Elvetia – 1982 –Medalie aniversara – Gravor principal –CR –rotunda cu diametrul de 50 mm – argint, bronz
Avers:
Pe circumferinta: CALEA FERATA S. GOTTARDO 100 DE ANI (limba italiana)/(suprapus de blazonul localitatii) AIROLO.La stanga blazonului AIROLO:CHI.In centru intr-un efect de perspective, un tren remorcat de o locomotiva cu aburi trece prin tunelul Gothard  a carui bolta este marcata in planul din spate de caneluri longitudinale.In fata locomotiva poarta inscriptia <<24.5.1882>>. Jos in stanga <<1882 /1982>>. In partea stanga: CR
Revers:
De jurimprejur:TUNELUL DE CALE FERATA GOTTHARD- 100 ANI( in germana)/(suprapus de blazonul localitatii)GOSCHENEN. In centru, intr-un efect de perspectiva, un tren remorcat de o locomotiva electrica  trece prin tunelul Gothard a carui bolta este marcata in planul din spate de caneluri longitudinale . Jos in dreapta <<1882 /1982>>.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Empty
MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Istoria celor mai lungi tunele feroviare  Icon_minitime

Sus In jos
 
Istoria celor mai lungi tunele feroviare
Sus 
Pagina 1 din 3Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Tunelurile din Romania
» Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu
» Din istoria MAV
» RIP celor ce au murit in accidentul din MUNTENEGRU
» la multi ani celor cu nume de constantin sau elena

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: