|
| 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid | |
|
+36jabels mishu88 Warrington MariusM Katalyn marius664 Adrian78 IonutCFR2009 cfr500 ldh80 Dionis dan tm Silviu Sintea Goanga Andrey_tm Teodor cristi CFR Adirmvl Dr2005 Razvan Tudor Czirjak Arpad Giuseppe vatmanul kristi kkk Katalin4653 TVlad 92Dragos cortexedge DUAL AMX 97-0548-4 Caravelle_Zg Nesebar eu mariuskl Norbi myster2008 40 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid Dum 20 Mar 2016, 13:59 | |
| 2. Dupa 1990, cel mai bun guvern a fost cel condus de Nicolae Vacaroiu (1992-1996)- economist priceput.
A reusit sa mentina relatii bune cu Federatia Rusa pe plan extern, iar pe plan intern a reusit sa mentina in proprietatea statului roman unele intreprinderi strategice, de interes national, ce nu ar fi trebuit/nu ar trebui privatizate nicioadata (Renel, Romgaz, Petrom, SNCFR, TAROM, CNADNR, CEC, Banca Agricola, Romtelecom, Posta Romana, radiorelee, a reusit sa mentina in agricultura macar IAS-urile, dar si un nivel de trai relativ acceptabil (oricum- mai bun decat dezastrul de dupa 1996).
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid Dum 20 Mar 2016, 14:00 | |
| Cam atat cu off-topic- dar trebuiau explicate niste fenomene economice si sociale din istoria Romaniei, aminitite de colegii de forum. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid Dum 20 Mar 2016, 16:04 | |
| Asta e dovada că oamenii încă sunt nostalgici după Ceauşescu... aceiaşi oameni care în '89 jubilau că ,,a murit porcu'!" - Citat :
- -exista unor ramuri industriale foarte competitive la export- multe produse industriale romanesti erau exportate masiv datorita calitatii lor, recunoscuta pe plan mondial (unele masini-unelte, utilaj de foraj petrolier, nave maritime si fluviale, autoturisme ARO, locomotive si vagoane, mobila, ingrasaminte chimice, materiale de constructii, etc)
Industria aia mult-lăudată avea clienţi doar în URSS şi prin ţările arabe. Şi vindea acolo din simplul fapt că ăia nu aveau voie să cumpere din alte părţi. Aproape totul era o copie mai mult sau mai puţin licenţiată după ceva din Occident... lomocotiva DA era copie de Sulzer, Dacia era Renault 12 ş.a.. Cum a căzut cortina de fier, s-a apucat rusul să cumpere Land Rover şi Jeep, nu i-a mai trebuit Aro (de exemplu). - Citat :
- Faptul ca s-au introdus in anii 1980 restrictii la aprovizionarea cu carburanti a autoturismelor personale a fost a masura buna, statul trebuind- si asa e normal- sa incurajeze transportul in comun (care este mult mai eficient, economic si care genereaza mult mai putina poluare).
S astazi ar trebui luate masuri pentru reducerea numarului de autoturisme personale si incurajarea si determinarea populatiei sa utilizeze transportul in comun (asa se procdeaza si in tari precum Elvetia sau Austria). Reducerea cotei de combustibil a afectat şi transportul în comun... transportul cu autobuze a fost decimat inclusiv în Bucureşti, se ajunsese ca între Drumul Taberei - cel mai mare cartier al Bucureştiului - şi Piaţa Unirii să mai existe doar un maxi-taxi care venea la jumătate de oră. Mama lucra în Berceni pe vremea aia, ca să ajungă acolo putea lua un autobuz... numai că autobuzul ăla uneori nu venea deloc, soluţia era să iei troleul până la Eroilor şi să continui cu metroul de acolo, ocolind juma' de oraş. Că mijloacele electrice de bine de rău încă circulau, dar la troleu şi tramvai trebuia să mergi agăţat de tampoane şi uşi. Aşa că, ca să ajungă la 7:30 în Berceni, pleca de acasă pe la 5:30, că dacă le prindea pe ,,fetele de la Tricodava" care ieşeau la 6, nu mai prindea loc nici măcar agăţată de uşa troleului. - Citat :
- -Constructia a milioane de apartamente
Adică a milioane de cutii de chibrituri, înghesuite între ele. Efectul acestei politici îl vedem azi, mai ales asupra traficului. Să vedeţi distracţie când o veni un alt cutremur ca cel din 1977, că la cum era cincinalu' în 4 ani şi jumătate, nu stătea Dorel de pe vremea aia să prepare betonul cum trebuie. Eu am găsit Scânteia prin pereţi. - Citat :
- faptul ca fiecare om aveea locul de munca asigurat, iar dupa ce se casatorea primea repartitie de apartament sau garsoniera (chiriile erau foarte mici), pe care si-o putea mobila si amenaja foarte avantajos prin rate la CEC.
Numai că politica asta era nesustenabilă... a rezultat supraproducţie (care era şi de slabă calitate), a rezultat supra-aglomerarea unor zone şi părăsirea altora, ceea ce acum crează imense probleme sociale, vezi Valea Jiului, Victoria, Abrud ş.a.. - Citat :
- 2. Dupa 1990, cel mai bun guvern a fost cel condus de Nicolae Vacaroiu (1992-1996)- economist priceput.
A reusit sa mentina relatii bune cu Federatia Rusa pe plan extern, iar pe plan intern a reusit sa mentina in proprietatea statului roman unele intreprinderi strategice, de interes national, ce nu ar fi trebuit/nu ar trebui privatizate nicioadata (Renel, Romgaz, Petrom, SNCFR, TAROM, CNADNR, CEC, Banca Agricola, Romtelecom, Posta Romana, radiorelee, a reusit sa mentina in agricultura macar IAS-urile, dar si un nivel de trai relativ acceptabil (oricum- mai bun decat dezastrul de dupa 1996). O, da, conducerea lui Văcăroiu şi a Bunicuţei... noi trăgeam să intrăm în NATO şi UE şi ne dădeam bine cu ruşii. Păi într-o asemenea perioadă, relaţiile bune ar fi trebuit să fie cu Occidentul, nu cu ruşii... Iar întreprinderile astea ,,strategice" nu au făcut decât să înghită bani de la stat şi să îi fituiască pe tot felul de lucruri proaste sau care nu erau necesare şi să se poarte cu clienţii ca pe vremea monopolului (de ex. Tarom a cumpărat nişte avioane prea mari, la Romtelecom aşteptai şi 10 ani pentru un post telefonic, la Renel se întrerupea curentul zilnic ş.a.). Că tot ai adus vorba de TAROM, hai să ne uităm puţin la ce au făcut vecinii unguri cu MALEV-ul... că tare îmi e că şi TAROM va ajunge aşa în câţiva ani, dată fiind situaţia actuală. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid Dum 20 Mar 2016, 17:28 | |
| Imi pare rau, dar industria romaneasca exporta masiv multe produse si in tarile vest-europene, datorita calitatii acestor produse! Cateva exemple:
-Garniturile de mobila "Rococo" sau 'Bogdana" produse la Vaslui erau exportate si in Suedia, RF Germana, etc. 90% din productia fabricii de mobila Radauti mergea la export.
-Frigiderele "Arctic" erau exportate si in Marea Britanie, Franta, etc.
-Mobilierul produs la "Sectia lemn" din Husi era exportat in Olanda
-Utilajul de foraj petrolier era exportat in numeroase tari, inclusiv in multe tari capitaliste si in SUA
-Autoturismele ARO erau exportate in grecia, Spania, Portugalia, Franta, etc.
-Am exportat vagoane de calatori in SUA, autocamioane-gigant in Australia, nave maritime si fluviale in Turcia, Israel, Olanda, etc.
-Si multe altele de acest fel!
2. Intreprinderile strategice, de interes national, trebuiau pastrate in proprietatea statului roman, si nu trebuiau nicioadata privatizate.
Ca dupa 1990 au fost capusate si tepuite chiar de cei car le conduceau este perfect adevarat. Insa se puteau gasi solutii sa ramana in proprietatea statului roman si sa fie si rentabile. De exemplul in 1996 Petrom sau Romtelecom erau intreprinderi foarte profitabile, inregistrand profit.
3. Noi trebuie sa avem relatii economice in primul rand dar si politice cu Rusia. Aceasta poata fi o imensa piata de desfacere pentru produsele romanesti (asa cum de altfel era in perioada 1964-1990), iar anumite afinitati inclusiv culturale ne leaga de Rusia.
Singurele divergente in relatiile romano-ruse ar fi:
-Problema prezentei militare ruse in orasul Tighina.
-Problema tezaurului.
Dar acestea pot fi rezolvate. |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7656 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid Dum 20 Mar 2016, 19:51 | |
| Măh, eu sunt conștient că nu am toate țiglele pe casă dar când văd că la alții e mai gol prind curaj. @ldh80, guvernul Văcăroiu e cel care a înzecit numărul de pensionari, băga la pensie pe oricine făcea cerere, condiția fiind ca respectivul să fie angajat la societate de stat aflată pe buza prăpastiei chiar dacă perioada de cotizare era mult prea mică, doar pentru a nu băga pe pe respectivii în șomaj ca să nu raporteze procent mare de șomaj. Așa sunt nevoite guvernele contemporane să taie de la investiții și achiziții doar pentru a acoperi deficitul de la fondul de pensii. Nu mai zic nimic de faptul că nu a avut nicio idee în a dezvolta sau salva economia, în anii guvernului Vodcăroiu fiind o inflație înspăimântătoare. Pentru admini și moderatori!!! Cu tot respectul dar ce face ldh80 se numeste trolling! |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12457 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid Dum 20 Mar 2016, 20:58 | |
| Gata cu off-topicul, cine continua primeste sanctiune. Daca doriti sa discutati politica economiei comuniste vs. capitaliste, poftiti va rog la discutii libere. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6913 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid Dum 20 Mar 2016, 20:59 | |
| Cred ca cel mai bine sa revenim on topic sau cei intersati de alte subiecte sa se mute cu discutia la alte topicuri care abunda in discutii care au o legatura minima cu domeniul feroviar si cu acest forum.... |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11195 Data de inscriere : 09/10/2014
| | | | Silviu Sintea
Numarul mesajelor : 94 Reputatie : 5131 Data de inscriere : 11/02/2011
| Subiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid Lun 21 Mar 2016, 09:39 | |
| I-am rugat pe cei de la Regiotrans sa introduca doua perechi de trenuri pe ruta Blaj - Tarnaveni - Praid si au facut-o, orarele fiind decente.
http://www.regiotrans.ro/mersul--trenurilor--blaj-tarnaveni-praid
Ar trebui sa faca putina publicitate rutei. |
| | | Norbi V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2636 Varsta : 31 Localizare : Bistrita Reputatie : 8671 Data de inscriere : 19/04/2009
| Subiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid Mar 05 Iul 2016, 17:07 | |
| 97-0521-1 ca R 14610 Praid - Blaj în staţia Sovata H. DSCN3845 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3846 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3847 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3849 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3850 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3852 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3853 by Tottosy Norbert, on Flickr |
| | | Norbi V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2636 Varsta : 31 Localizare : Bistrita Reputatie : 8671 Data de inscriere : 19/04/2009
| Subiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid Mier 06 Iul 2016, 17:46 | |
| Astăzi am urmărit cu maşina trenul regio 14610 Praid - Blaj între Praid şi Sovata H. Trenul îşi aşteaptă călătorii. Va pleca în 10 minute în direcţia Blaj. DSCN3865 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3866 by Tottosy Norbert, on Flickr Am plecat mai departe cu maşina la bariera de la intrarea în Sovata. Aşteptând trenul... Vedere spre Praid DSCN3867 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3868 by Tottosy Norbert, on Flickr Şi spre Blaj DSCN3869 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3870 by Tottosy Norbert, on Flickr Apare R 14610 DSCN3871 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3872 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3873 by Tottosy Norbert, on Flickr Trenul opreşte la pasaj, şeful de tren se dă jos ca să oprească circulaţia DSCN3874 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3875 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3876 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3877 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3878 by Tottosy Norbert, on Flickr După ce a trecut pasajul, pleacă mai departe spre Sovata H. DSCN3879 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3880 by Tottosy Norbert, on Flickr R 14610 ajunge în Sovata H. DSCN3881 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3882 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3883 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3884 by Tottosy Norbert, on Flickr DSCN3885 by Tottosy Norbert, on Flickr |
| | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11657 Data de inscriere : 08/09/2011
| | | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11657 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid Joi 08 Sept 2016, 15:02 | |
| |
| | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11657 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid Joi 08 Sept 2016, 15:14 | |
| |
| | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11657 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid Joi 08 Sept 2016, 15:20 | |
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid | |
| |
| | | | 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |