|
| Suceava Nord (500) | |
|
+14AndiCFR dan tm Nesebar deconectat Cont.dezactivat kasapis2007 Dr2005 AndreiStefan Andrey_tm Balto Adirmvl kristi kkk Vlad Semafor 18 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Suceava Nord (500) Mar 23 Ian 2018, 12:23 | |
| In urma unei vizite pe care am efectuat-o la Suceava in ianuarie 2018,am vazut ca lucrarile de renovare a garii Suceava Nord au evoluat destul de bine, insa sunt oprite pe perioada iernii!
Pana acum am vazut ca s-a reusit renovarea partial a fatadei si peretilor exterior la partea superioara a cladirii!
Casa de bilete se gaseste intr-o cladire ce apartine reviziei de vagoane calatori Suceava. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Suceava Nord (500) Mier 14 Feb 2018, 16:16 | |
| Cateva date istorice despre gara Suceava Nord, una dintre cele mai frumoase gari din Romania, ca si arhitectura.
La 28 octombrie 1869 a fost inaugurată și pusă în exploatare linia de cale ferată Cernăuți-Ițcani, în lungime de 89 km și care avea ca stație terminus satul Ițcani (localitate de frontieră între Austro-Ungaria și Regatul României). Prin această cale ferată, orașul Suceava a fost legat de alte centre importante din Bucovina.
O lună și jumătate mai târziu, la 25 decembrie 1869, a fost deschis traseul feroviar Suceava-Roman. Granița austro-română era situată între gările Itzkany (în română Ițcani, astăzi Gara Suceava Nord) și Burdujeni (azi Gara Suceava). În prezent, Ițcani și Burdujeni sunt cartiere ale municipiului Suceava.
Deoarece satul Ițcani era localitate de frontieră, funcționa aici un pichet de grăniceri și un punct vamal. Administrația căilor ferate austriece a construit aici o gară destul de grandioasă, la acea vreme, tocmai pentru a fi o carte de vizită a Austro-Ungariei.
Edificiul Gării Ițcani (astăzi Gara Suceava Nord) a fost ridicat, în stilul neogotic al gărilor din Europa Centrală, de doi antreprenori austrieci C. Gall și F. Ronchetti, constructorii căii ferate Roman - Burdujeni - Ițcani - Cernăuți, și a fost dat în exploatare în anul 1871.
Gara Ițcani (Suceava-Nord) este o construcție cu două niveluri. Ea a fost realizată după modelul unor gări austriece ale vremii respective, din zona central-europeană, într-un autentic stil romantic, caracterizat printr-un plan dreptunghiular, bolți pe arce de ogivă, arce și arcade frânte la cheie, creneluri și turnulețe de colț, de factură neogotică.
Peronul gării este acoperit și are o feronerie frumos lucrată. Gara impresionează prin măreția formelor și bogăția elementelor arhitecturale de factură neogotică.
Lângă Gara Ițcani a fost construit și un depou de locomotive, care era unul dintre cele mai mari din zona Bucovinei. În jurul gării s-au construit locuințe ale personalului feroviar care se ocupa de întreținerea căii ferate. Din anul 1881 și până în anul 1902, Guvernul Regatului României a închiriat de la guvernul austriac jumătate din stația Ițcani, pentru a o folosi drept gară și vamă românească la vechea frontieră.
Până în anul 1918, clădirea gării a servit drept un important nod feroviar în traficul de călători și mărfuri pentru tranzitul în interiorul Austro-Ungariei, dar și pentru România. Ea era punct de frontieră între România și Austro-Ungaria, pe teritoriul austriac, în timp ce pe teritoriul României gara corespondentă era Gara Suceava (Burdujeni).
După Unirea Bucovinei cu România, satul Ițcani a devenit parte a Regatului României, iar pichetul de grăniceri s-a desființat. În perioada interbelică, gara era trecută în nomenclatorul CFR sub denumirea de Gara Ițcani. În anul 1939, denumirea Gării Ițcani s-a schimbat în cea de „Aron Pumnul”, revenindu-se la denumirea inițială abia în 1944.
Gara Suceava Nord a avut o perioadă de glorie în anii '50-'60 ai secolului al XX-lea, ea fiind renovată și adaptată cerințelor vremii. Pentru o perioadă, aici a funcționat și un cinematograf. Începând din anul 1963 denumirea gării a fost schimbată în cea de Stația CFR Suceava Nord.
In anii 1974- 1975 cladirea garii Suceava Nord este reparata capital.
În anul 1990 treceau prin Gara Ițcani în jur de 80 de trenuri, pentru ca în 2009 să figureze în Mersul Trenurilor doar 52 de garnituri de călători. Începând din decembrie 2009 alte șapte rute feroviare au fost desființate.
În ultimii ani, pe măsură ce numărul trenurilor care trec pe aici s-a împuținat, Gara Suceava Nord a început să se degradeze. Activitățile economice desfășurate în clădirea gării (chioșcuri alimentare, baruri, chioșcuri de ziare) s-au închis, spațiile dezafectate au fost invadate de gunoaie și de câini vagabonzi, toaleta este închisă, sala de așteptare este plină de purici, tencuiala a căzut de pe ziduri pe unele porțiuni, geamurile au început să fie sparte, acoperișul și burlanele sunt sparte și în interior plouă.
În urma articolelor de presă din martie 2010, primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, a anunțat că va purta discuții atât la Regionala CFR Iași, cât și la Ministerul Transporturilor, pentru a fi găsite soluții de salvare a Gării Suceava Nord. El nu a exclus nici varianta unei asocieri cu Regionala CFR Iași, pentru a administra această clădire.
Ploile violente și vântul puternic din după-amiaza zilei de 23 mai 2010 au smuls 250 de metri pătrați din acoperișul de tablă de pe clădirea Gării Ițcani. Tabla a căzut la baza clădirii, dar nu a produs victime, deoarece pe peron nu era niciun călător.
Sosit la fața locului, primarul Ion Lungu a afirmat că el a sesizat anterior conducerea Regionalei CFR Iași asupra necesității restaurării clădirii monument a Gării Suceava Nord, aflată în administrarea SC CFR SA Infrastructura, dar că nu a primit de la aceasta nici un răspuns.
Deși starea de degradare a gării (care este și monument istoric) a fost semnalată administratorilor clădirii, Regionala CFR Iași nu a luat nici o măsură de rezolvare a situației. In 2014 incep lucrari de modernizare a cladirii garii, iar in 2015 este schimbat acoperisul, tamplaria si instalatiile electrice interioare. Lucrari de amploare de reabilitare si renovare a cladirii incep abia in august 2017.
Statia CFR Suceava Nord deserveste si in depou de locomotive (apartinand SNTFC CFR Calatori) si Uzina de impregnare a traverselor din lemn. Depoul SNTFC-CFR-Calatori Suceava Nord deservea in 1994 sectiile de remorcare: Suceava- Vadu Siretului UZ, Suceava- Darmanesti- Cacica- Paltinoasa, Suceava- Putna, Veresti- Leorda- Botosani, Suceava- Vatra Dornei- Ilva Mica, Suceava- Pascani- Bacau, cu locomotive clasa 40, 41, 43, 44 (electrice), 60, 62 (diesel-electrice) si 80 (diesel-hidraulice).
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Suceava Nord (500) Dum 02 Mai 2021, 00:55 | |
| Stie cineva care este stadiul lucrarilor de renovare a cladirii statiei CFR Suceava Nord si cand vor fi finalizate aceste lucrari ? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13002 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Suceava Nord (500) Dum 02 Mai 2021, 22:03 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Suceava Nord (500) Vin 29 Apr 2022, 13:36 | |
| |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9072 Reputatie : 14498 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Suceava Nord (500) Joi 02 Iun 2022, 21:58 | |
| S-a schimbat ceva în România lucrului bine făcut? Poate cel mult niște miniștrii. Atât și nimic mai mult ! https://clubferoviar.ro/video-gara-istorica-cu-fazani-morti-si-containere-insalubre-pe-post-de-sala-de-asteptare/ |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18743 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24318 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Suceava Nord (500) Dum 09 Oct 2022, 13:37 | |
| https://www.monitorulsv.ro/Local/2022-10-06/Gara-Itcani-a-ajuns-o-halta-s-a-desfiintat-si-casa-de-bilete |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Suceava Nord (500) Lun 01 Apr 2024, 08:09 | |
| Schita statiei Suceava Nord, intocmita cu ajutorul Google Maps: Statia are 9 linii, depou de locomotive si "Sectia Linii". In trecut o linie industriala traversa strada Depoului. Statia deservea si fosta "Uzina de impregnare a traverselor din lemn". Din pacate lucrarile de renovare si restaurare a cladirii statiei (monument istoric si de arhitectura) sunt abandonate! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Suceava Nord (500) | |
| |
| | | | Suceava Nord (500) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |