Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania

In jos 
AutorMesaj
mishu88
V.I.P Member
V.I.P Member
mishu88


Numarul mesajelor : 1019
Varsta : 36
Localizare : Fălticeni, jud. Suceava
Reputatie : 6956
Data de inscriere : 12/02/2009

M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Empty
MesajSubiect: M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania   M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Icon_minitimeMier 15 Aug 2012, 23:53

2 octombrie 2008 -=- Excursie FeRoviaRă București Nord – Ploiești Vest (M1000)

După prima zi de facultate am dorit să fac o excursie feroviară pentru a fi mai aproape de domeniul atât de îndrăgit de mine. Așadar, alături de Ionuț și Ștefan, am pornit din Gara de Nord cu Trenul Personal 3007, București Nord – Brașov. Destinația noastră a fost Ploiești Vest, iar traseul de călătorie: magistrala feroviară 1000.

Această cale ferată a fost inaugurată încă de la 13 septembrie 1872 și leagă Ploieștiul (152 m altitudine) de București (82 de metri), traversând numeroase păduri și cursuri de apă – Ialomița, Prahova, Snagov sau Colentina. A fost cea de-a doua linie dublată în România între anii 1891-1909 ca urmare a creșterii spectaculoase a traficului. Totodată, tronsonul București – Câmpina a fost modernizat cu o cheltuială de peste 200 de milioane de Euro în cursul deceniului trecut. Cu acestea fiind spuse… LA DRUM!



15:50

8 vagoane avea Trenul Personal 3007, București Nord – Brașov, 8 vagoane din care cel puțin două erau de clasa I. Trenul ieșea anevoios din Gara de Nord și se încadra în dreptul stației Basarab pe linia care avea să-l ducă spre Ploiești.

Trenul Personal București – Brașov în dreptul stației Basarab
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_1-TrenulPersonalBucuresti-BrasovindreptulstatieiBasarab_resize


16:00

Complexul FeRoviaR București căpăta înainte de revoluție o aglomerare feroviară incredibilă, Vestul se întâlnea cu Estul, Sudul cu Nordul și viceversa. În anii 2000, din păcate, declinul căii ferate și lipsa mărfurilor transportate pe drumul de fier a dus la desființarea și, în consecință, distrugerea Triajului București.

În dreptul Triajului București
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_2-IndreptulTriajuluiBucuresti_resize

Triajul București, distrus de nepăsare, management greșit și criză economică
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_3-TriajulBucurestidistrusdenepasaremanagementgresitsicrizaeconomica_resize

EA-342 a CFR Marfă la ieșire din Chitila
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_4-EA-342aCFRMarfalaiesiredinChitila_resize

Întâlnire cu locomotiva EA-634
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_5-IntalnireculocomotivaEA-634_resize


16:10

Chiar și așa, liniile stațiilor din parcurs (peste 5-6 linii în stațiile Buftea, Periș, Crivina și peste 10 în Chitila și Brazi) reușeau într-o oarecare măsură să facă față traficului de marfă existent. M-am bucurat când în doar 20 de minute de călătorie am întâlnit 4 mărfare. Deci, totuși, se circulă!

La Buftea, copacii încă erau verzi
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_6-LaBufteacopaciiincaerauverzi_resize

Trenul Personal 3004, Brașov – București Nord, tractat de EA1-160
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_7-TrenulPersonal3004Brasov-BucurestiNordinapropieredeBuftea_resize

Vagon de clasa I 19-57 pe Trenul Personal de Brașov
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_8-VagondeclasaI19-57peTrenulPersonaldeBrasov_resize

Un mărfar tras de 060-DA cu containere puse în vagoane pe 2 osii
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_9-Unmarfartrasde060-DAcucontainerepusepevagoanepe2osii_resize

EA-446 cu un tren de cisterne
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_10-EA-446cuuntrendecisterne_resize


16:20

Minutele trec și kilometri se adună pe plăcuțele cu indicatori kilometrici+hectometrici instalate pe stâlpii de metal recent montați cu ocazia modernizării tronsonului București – Câmpina. La Periș au coborât o bună parte a călătorilor din trenul cu care călătoream, stația oferind acces la cele cinci mii de persoane din localitate.

Lacurile din Periș
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_11-LacuriledinPeris_resize

Kilometrul 30, stația Periș
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_12-Kilometrul30statiaPeris_resize

Trenul Rapid 735, București - Câmpina, cu EA1-148
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_13-TrenulRapid735Bucuresti-CampinacuEA1-148_resize


16:30

După ce locomotiva trenului Rapid 735 a șuierat îndelung prin dreptul stației Periș, Personalul de Brașov ieșea de pe linia 2 abătută și accelera către stația următoare: Scroviștea. Deși atunci nu mi s-a părut decât o stație oarecare, timpul și prieteniile legate cu pasionații feroviari din București au făcut din acest loc unul cu totul și cu totul special.

Trenul Personal iese de pe abătută pe M1000
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_14-TrenulPersonaliesedepeabatutapeM1000_resize

Aproape de Scroviștea
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_15-AproapedeScrovistea_resize


Scroviștea este singura stație situată în curbă în cei 59 de kilometri de pe linia Ploiești – București, de aceea foarte mulți mecanici de locomotivă oferă adevărate concerte de goarne pentru a nu cumva să surprindă între șine persoanele neatente care traversează calea ferată fără să se asigure. În acest sens, vă invit să urmăriți acest videoclip: http://rail-videos.net/video/view.php?id=8166 .

Stația Scroviștea, locul recomandat de Ștefan pentru filmări feroviare
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_16-StatiaScrovistealoculrecomandatdeStefanpentrufilmariferoviare_resize


16:40

Trenul Personal 3007, București Nord – Brașov, traversa podul peste Ialomița. Acesta, pe lângă celelalte lucrări de artă de pe traseu, au fost bombardate în cel de-al Doilea Război Mondial. Imediat după pod urma stația Crivina (satul în care se află această gară se numește Piorești), stație care deja intră sub incidența Județului Prahova.

Râul Ialomița și o rază caldă de soare
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_17-RaulIalomitasiorazacaldadesoare_resize

Gara Crivina
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_18-GaraCrivina_resize

Clădirea Gării Crivina
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_19-CladireaGariiCrivina_resize

Un utilaj Plasser&Theurer SSP 2005 SWR
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_20-UnutilajPlasserTheurerSSP2005SWR_resize

Alt utilaj Plasser&Theurer 08-475 Unimat 4S-R
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_21-AltutilajPlasserTheurer08-475Unimat4S-R_resize


Stația Crivina a rămas în urma trenului, în fața lui fiind stația Prahova. În trecut, aceasta era străjuită și de o stație cu o arhitectură interesantă, însă după modernizarea tronsonului, platforma stației s-a construit cu câteva sute de metri mai la nord decât amplasarea clădirii. Vă invit să urmăriți un reportaj video despre această stație, care în prezent a devenit un canton:



Magistrala feroviară 1000, fără declivitate, fără pic de curbură
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_22-Magistralaferoviarafaradeclivitatefarapicdecurbura_resize

Tren gonind prin Pădurea Tinosu
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_23-TrengonindprinPadureaTinosu_resize

Aproape de stația Prahova
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_24-AproapedestatiaPrahova_resize


16:50

Iată că ne apropiam de kilometrul 40 de pe relația București – Ploiești Vest. Imediat după plecarea din stația Prahova intâlnim podul peste râul cu același nume. Traseul căii urma o ”potecă feroviară” prin Codrii Vlăsiei, unde o goarnă de tren are ecouri fabuloase!

Pod FeRoviaR peste râul Prahova
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_25-PodFeRoviaRpesteraulPrahova_resize

Curbă largă între Prahova și Brazi
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_26-CurbalargaintrePrahovasiBrazi_resize

Trenul parcurge o zonă de debleu ușor
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_27-Trenulparcurgeozonadedebleuusor_resize

Vedere în direcția București
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_28-DirectiaBucuresti_resize

Toamna începea să vopsească pădurea din zona Brazilor de Jos
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_29-Toamnaincepeasavopseascapadurea_resize

Tot înainte prin Codrii Vlăsiei
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_30-TotinainteprinCodriiVlasiei_resize


Braziul a fost și este un punct foarte important pe harta industriei de petrol din România. Petrobrazi Ploiești este una dintre cele 10 rafinării existente pe teritoriul României. Construcția acesteia a început la 1934, a suferit grave avarii datorită bombardamentului de la Ploiești din 1 august 1943. Deși operațiunea de distrugere a rafinăriei a fost îndeplinită cu succes de către americani, totuși românii au reușit să doboare sau să avarieze peste 50% din efectivul american, această luptă intrând în istorie ca ”cel mai costisitor raid american”.

Stația Brazi
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_31-StatiaBrazi_resize

Clădirea Gării din Brazi
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_32-CladireaGariidinBrazi_resize

Un LDH activ pe liniile stației Brazi
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_33-UnLDHactivpeliniilestatieiBrazi_resize


Tot aici, la Brazi, Grup Feroviar Român și-a construit de la 0 o remiză proprie pentru locomotivele electrice, diesel-electrice și diesel-hidraulice din parcul propriu. Cele peste 10 linii ale stației servesc, de asemenea, ca linii de domiciliu pentru vagoanele GFR. În imagini am surprins două locomotive electrice din seria 25.200 ex-SNCF dedicate transportului de marfă.

Remiza GFR Brazi
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_34-RemizaGFR_resize

Locomotiva 060-EA îngrămădită între două electrice franțuzești 25.200
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_35-Locomotiva060-EAingramaditaintredouaelectricefrantuzesti_resize

Turnuri de răcire cu tiraj natural de la Rafinăria Brazi
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_36-TurnurideracirecutirajnaturaldelaRafinariaBrazi_resize

O locomotivă 060-DA activ în Triajul Ploiești
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_37-Olocomotiva060-DAactivinTriajulPloiesti_resize

Semnalul luminos indica 100 km/h către Ploiești Vest
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_38-Semnalulluminosindica100kmhcatrePloiestiVest_resize

Un alt H harnic la manevre în Ploiești Triaj
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_39-UnaltHharnicprinPloiestiTriaj_resize

Vă invit să priviți dincolo de izolatori și stâlpul de susținere a liniei de contact!
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_40-Vedetidincolodeizolatorisistalpuldesustinerealinieidecontact_resize

Utilaje și macarale dintr-o remiză a CFR Infrastructură
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_41-Utilajesimacaraledintr-oremizaaCFRInfrastructura_resize


Părăsind Braziul, stație care are o clădire asemănătoare cu cea din Crivina, Periș, Buftea sau cantonul Prahova, am ajuns în Ploiești Triaj. Așa cum o spune și numele, aici se află un triaj de dimensiuni mari. Din păcate, criza economică și ”zeul camion” au dat o lovitură dură căii ferate și au făcut ca traficul feroviar de marfă să scadă vertiginos. Tot așa se explică și existența a nici 4-5 convoaie în tot triajul.

Triajul Ploiești
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_42-TriajulPloiesti_resize

…și peronul stației Ploiești Triaj
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_43-SiperonulstatieiPloiestiTriaj_resize


17:00

A trecut mai bine de o oră de la plecarea din București Nord și ne apropiam de Gara Ploiești Vest. Foarte interesantă soluția de bifurcație între M300 și M500, am avut chiar norocul să surprind în fotografii un tren traversând pasajul denivelat pe M500, în timp ce mă aflam pe M300 cu Personalul de Brașov.

Mărfar compus din vagoane Fals ale companiei Servtrans
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_44-MarfarcompusdinvagoaneFalsaServtrans_resize

Magistrala 500
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_45-Magistrala500_resize

Trenul Personal către Brașov se încadrează pe M300
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_45-TrenulPersonalcatreBrasovseincadreazapeM300_resize

Moment fotografic interesant - întâlnire de trenuri
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_46-Momentfotograficinteresant-intalniredetrenuri_resize

Cruce de trenuri, unul la parter și unul la etaj
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_47-Crucedetrenuriunullapartersiunullaetaj_resize

Trecere sub racordul M300 - M500
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_48-TreceresubracordulM300-M500_resize

Semnalul luminos de intrare în Ploiești Vest indica galben
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_49-SemnalulluminosdeintrareinPloiestiVestindicagalben_resize

Fotografi în cascadă și un tren deloc zgârcit în vagoane
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_50-Fotografieincascadacuocoadadetrendeloczgarcitinvagoane_resize

După 62 de kilometri de mers, trenul ajunge în Ploiești Vest
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_51-Dupa62dekilometridemerstrenulajungeinPloiestiVest_resize


75 de minute pentru o distanță de 59 de kilometri ar rezulta o viteză medie de 47 de km/h. Și uita așa, cu această viteză, trenul a ajuns în Gara Ploiești Vest, a doua gară ca mărime în județul Prahova după cea din Ploiești Sud.

Se zăresc peroanele stației Ploiești Vest
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_52-SezarescperoanelestatieiPloiestiVest_resize

Gara Ploiești Vest
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_53-GaraPloiestiVest_resize

Ceas vintage Paul Garnier montat pe peretele gării Ploiești Vest
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_54-CeasvintagePaulGarniermontatpeperetelegariiPloiestiVest_resize


17:10

Aici, la Ploiești Vest, aveam să mai zăbovim preț de 2 ore pentru a filma și fotografia trenurile cu locomotivele și vagoanele lor. Magistrala pe care se află stația, 300, este una dintre cele mai intens circulate. Cadența trenurilor de marfă era de circa 3 pe oră.

EA1-810 își lasă călătorii și pleacă mai departe către Brașov
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_55-EA1-810isilasacalatoriisipleacamaidepartecatreBrasov_resize

Verde către Brașov
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_56-VerdecatreBrasov_resize

Al dumneavoastră, Mihai T.
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania Th_57-AldumneavoastraMihaiT_resize


Reportajul zilei de 2 octombrie 2008 nu se termină aici, el continuă cu următoarele clipuri care prezintă drumul de întoarcere către București. Două dintre ele… realizate atunci, ultimul – în mai 2011.

Vizionare plăcută și vă mulțumesc pentru atenția acordată!!





Sus In jos
http://trenuriromania.blogspot.com
 
M1000:Plimbare pe cea mai profitabila ruta din Romania
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Plimbare prin Europa-Romania->Ungaria->Romania
» Plimbare Suceava - Cacica, 15.08.2015
» O plimbare la depoul de aburoase de la Subcetate
» Plimbare la Bouţari, 28.12.2011
» 125 : Oravita - Anina

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: