|
| Locomotive clasa 85 (LDH 70) | |
|
+79R936 c o r v i n dan tm Vale Katalyn allred deconectat florin.lifticariu tcm Nesebar Petre_IFTE Alextasy cardinal Simply18 Adisoft1991s Razvan Tudor membru dezactivat , AndiCFR Andrey_tm TEE601 Cont dezactivat Bobby_TM adrian.vidican.9 mureseanu_976 electrica912 Dutzu Grigor Radu Tudor @ndrey DanyCfrPascani AndreiStefan daniel_c V3R cengher marius Adirmvl Mihai-Aurel lokomo69 Dr2005 kasapis2007 M.I.C.I. Gabry Gabriel AlexD lovekomotive Razvan Vitosa mihai_cfr_bacau mishu88 Norbi redeme DUAL Adrian78 Desiro256 Balto AlexCta Silver Mihay frank81 VeV vilhelm cont dezactivat . LanceR puscasu electrica675 cont inactiv Gabi23 razwy George Ionutz Zoly87 19jimmy84 Hurricane PrisecaruFlorin didi maus5 srazvi Vlad myster2008 COSTACHE MIHAIL pisti91 83 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
maus5 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 386 Varsta : 64 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6042 Data de inscriere : 28/06/2009
| Subiect: Re: Locomotive clasa 85 (LDH 70) Mar 11 Sept 2012, 18:30 | |
| Salut!Da,nu eram sigur cu primul ldh,m-a indus in eroare faptul ca ,in zona(Ronat) lucreaza si 115 si are si aceeasi schema de vopsire.Nu m-am gandit la 118,deoarece in Certificatele de Siguranta AFER din apr.2011,118 figura la S.C.Doritrans SRL Roman.Se pare ca s-au schimbat lucrurile.Multumesc de informatie. |
| | | Gabry Gabriel V.I.P Member
Numarul mesajelor : 491 Varsta : 46 Localizare : Peciu Nou.Jud Timis Reputatie : 6228 Data de inscriere : 06/04/2009
| Subiect: Re: Locomotive clasa 85 (LDH 70) Mier 12 Sept 2012, 21:21 | |
| In Arad cu lucrul la infrastructura.Scuzati incadrarea eram in tren. |
| | | mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6956 Data de inscriere : 12/02/2009
| Subiect: Re: Locomotive clasa 85 (LDH 70) Mier 10 Oct 2012, 20:02 | |
| Astăzi pleacă din Frasin LDH70-638 către Suceava cu tren GFR în cursul serii. Locomotiva este în stare reparabilă, după autorizare și revizie va face serviciu în Gara Suceava Burdujeni. LDH70-638 in Frasin by mishu88, on Flickr |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Locomotive clasa 85 (LDH 70) Mier 10 Oct 2012, 23:06 | |
| Înseamnă ca din 3 LDH-uri, în Frasin mai ramane doar 86-0024-9. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 85 (LDH 70) Mar 16 Oct 2012, 15:02 | |
| In Aiud. |
| | | Gabry Gabriel V.I.P Member
Numarul mesajelor : 491 Varsta : 46 Localizare : Peciu Nou.Jud Timis Reputatie : 6228 Data de inscriere : 06/04/2009
| | | | cengher marius
Numarul mesajelor : 26 Reputatie : 4357 Data de inscriere : 13/01/2013
| Subiect: Re: Locomotive clasa 85 (LDH 70) Dum 13 Ian 2013, 20:09 | |
| Buna Ma numesc Marius din Cluj-Napoca,astazi am zis sa-mi fac si eu aparitia pe acest distins forum al pasionatilor de materil rulant,in special Locomotive si marea mea pasiune de cind eram copil,drept urmare si liceul in cluj la-m facut in domeniu,20ani am lucrat la vechea 16 februarie si noua Remarul sa 16februarie ca delegat probe cu ldh 700,550,450,1250 cp,lde1250cp, 2100 cp diesel functie pentru cine nu cunoaste un fel de " pilot de incercare". Sper sa avem o discutie constructiva si sa va pot impatrasi din vasta mea experienta.
Va multumesc
|
| | | cengher marius
Numarul mesajelor : 26 Reputatie : 4357 Data de inscriere : 13/01/2013
| Subiect: Re: Locomotive clasa 85 (LDH 70) Dum 13 Ian 2013, 20:13 | |
| tot Marius adaug si exp.la loc.cu abur clasa 50 ,150,230,231-pacific,142-malaxa-multumesc |
| | | mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6956 Data de inscriere : 12/02/2009
| Subiect: Re: Locomotive clasa 85 (LDH 70) Dum 13 Ian 2013, 20:14 | |
| - cengher marius a scris:
Buna Ma numesc Marius din Cluj-Napoca,astazi am zis sa-mi fac si eu aparitia pe acest distins forum al pasionatilor de materil rulant,in special Locomotive si marea mea pasiune de cind eram copil,drept urmare si liceul in cluj la-m facut in domeniu,20ani am lucrat la vechea 16 februarie si noua Remarul sa 16februarie ca delegat probe cu ldh 700,550,450,1250 cp,lde1250cp, 2100 cp diesel functie pentru cine nu cunoaste un fel de " pilot de incercare". Sper sa avem o discutie constructiva si sa va pot impatrasi din vasta mea experienta.
Va multumesc Bine ați venit pe forum, domnule Marius! O întreagă ”echipă” de pasionați, de toate vârstele, vă așteaptă contribuția dvs.! |
| | | cengher marius
Numarul mesajelor : 26 Reputatie : 4357 Data de inscriere : 13/01/2013
| Subiect: Re: Locomotive clasa 85 (LDH 70) Lun 14 Ian 2013, 17:22 | |
| Buna Oricare tip de masini ldh 450 550db,700 350-cale industa 1250cp au urmatorul lant cinematic:motor diesel (M.D.),transmisia hidraulica (T.H),reductor inversor (R.I ),atacuri duble de osie(AO nr.2 si 3) si atacurile simple de osie(A.O.nr.1si 4),osa va rog sa-mi permiteti sa folosesc aceste simboluri care se regasesc si in cartile tehnice sau in limbajul celor mai munciti in domeniu.Atacurile de osie sint ceea ce in autole denumim diferentiale la camioane se afla la osia trectoare din mijloc sau intermediara. Motorul maybach 700 cp dupa cum stiti are12 pistoane in V 6-6,2pompe de injectie,pompa mica se afla pe linia 1-6,iar pompa mare care are regulatorul centrifugal pe linia 7-12.Alimentarea lui se face cu motorina trasa dun rez.principal 1800l cu o pompa de transfer in rezervorul de zi aprox.60l,comandata de un automat montat pe rez .,iar alimentarea pompelor se face prin cadere,alimentarea injectoarelor prin tevile de pulsatie care deschid la 175 atm,injectia efectuinduse intr-o anticamera centrala aflata in chiuloasa motorului.Pornirea propriu-zisa se face di comutatorul de pornire cu 3pozitti:oprit-mers-pornit,simplu,ai pus comutatorul pe pornit pompa de preunger face presiune de ulei in motor iar la0,75atm presostatul comanda automat cuplarea demarorului(electromotor).Problema cu acest motor care mai echipeaza si grupuri electrogene,grup foraj remorcheree navale, tancurile nemtesti din cere cauza au pierdut la rusi razboiul este ca daca apa nu este preincalzita la 40grade ai pus-o , hai sa zicem 30grade,pe noi ne chinuia porneam doar cu flacara ca tractoarele si rabele(cu grija sa nu desincronizam pompele de inj.sa functioneze doar 6pistoane) din cauza sistemului de injectie in antecamera si mai ales ca s-au inlocuit agregatele de preincalzire a apei si mentinere calda tip webasto f.bune cu A.V.O.O romanesti-rele.Dupa ce pornea si facea aer 5 atm.in conducta 8+- 0.2 atm. in rezervorul princ. era peste tot , din cauza jocului de balans(la legarea cu boghiul)le ziceam "capre". Parametrii functionali ai M.D.sint:Turatia mers in gol la relanti 700 si pe poz.8 a controlerului 1400(asta asa informativ) Turatia in sarcina 1340-1360 rot.la presiune aer de supraalumentare min.0.4atm max.f.rar am avut masini 0.5atm. Presiune apa relanti0.4 sarcina1.8 Pres ulei motor relanti la 70gr4,4dupa filtru 4,2inainte de filtru combinat de ulei sarcina 6,2 respectiv6,4atm,la diferente pina la 1bar sau atm.se manipuleaza tija de curatire a filtrului combinat de ulei(face filtrare bruta si micronica) cu un cluchet sau o cheie de13 .Daca pres.nu scade se inlocuieste cartusul filtrant de ulei.(la masinile mai moderne-auto-se face acum si la filtrele de ulei le fel) Acum ca va-ti plictisit de fraierul asta care n-are unde sa se dea mare decit pe un preacinstit si psionat forum inchei si va multunesc ca am avut si io cu cine sa mai zic si io de una si de alta ca multe oi mai avea sa va povestesc daca va intereseaza (ca-s din cluj si io-s mindru ca is roman si din ardeal padeasupra)No multam si va doresc o seara placuta Doamne ajuta.
Doamne ajuta ca multe om mai avea de zis daca vreti
|
| | | V3R
Numarul mesajelor : 49 Varsta : 32 Localizare : Cluj - Napoca Reputatie : 5973 Data de inscriere : 04/09/2008
| Subiect: Re: Locomotive clasa 85 (LDH 70) Lun 14 Ian 2013, 18:07 | |
| Buna domnule Marius si bine ati venit pe forum.
Am o intrebare, motoarele acestor locomotive sunt de productie romaneasca ? Sau sunt o adaptare/constructie sub licenta straina ? Citisem undeva ca motoarele Maybach Mb820 au echipat initial un anumit numar de astfel de locomotive, ulterior ele fiind echipate cu un motor dezvoltat/adaptat de catre Uzinele Malaxa/23 August. |
| | | cengher marius
Numarul mesajelor : 26 Reputatie : 4357 Data de inscriere : 13/01/2013
| Subiect: Re: Locomotive clasa 85 (LDH 70) Lun 14 Ian 2013, 19:33 | |
| Am revenit. Binenteles ca au fost motoare construite sub licenta,intrucit in europa motoare diesel care echipau locom. erau doar nemtii,elvetienii cu al lor sulzer(nu o sa va vina sa credeti ce stiu face elvetienii la capitolul motoare de locom.1250 si 2110cp, navale-dati sulzer pe google),Deci un lucru lasat de ... si luat de bun, dar cei mai rau ca noi in marea noastra creativitate am adus niste modificari care tineau oamenii numai prin delegatii dat fiind problemela functionale care apareau.In concluzie motorul este 90%origina lmodificarile aduse au fost de genul economic rspectiv "renuntam la protectii,facem totul din lopata subdimensional mai ieftin . Miine daca vreti o sa va povestesc despre turbosuflanta VTR,rolul ei cu adevarat |
| | | V3R
Numarul mesajelor : 49 Varsta : 32 Localizare : Cluj - Napoca Reputatie : 5973 Data de inscriere : 04/09/2008
| Subiect: Re: Locomotive clasa 85 (LDH 70) Lun 14 Ian 2013, 22:37 | |
| Da, motorul 12LDA28 a fost un motor exceptional la vremea lui, dand clasa si astazi multor motoare mai moderne cand vine vorba de fiabilitate, consum, mentenanta, performante generale, etcetera. Pentru mai multe detalii despre motoarele care echipeaza 060DA-urile noastre recomand cu caldura cartea "Locomotive Diesel" de Mihai T., daca se mai gaseste (+ alti doi autori, nu imi vin acum in minte).
Legat de imbunatatirile "romanesti", pentru motoarele Mb, din ce am citit in cartea amintita mai sus, precum si din Monografia Uzinelor Malaxa, acestea nu au afectat negativ performanta acestora in timp, ci dimpotriva..
Ce nu mi-a placut, pe partea de "interventii mioritice" a fost imbunatatirea (a se citi distrugerea) motoarelor construite sub licenta Alco, in general toate, in particular 16-251F, motoare foarte bune in forma lor originala, de altfel.. |
| | | cengher marius
Numarul mesajelor : 26 Reputatie : 4357 Data de inscriere : 13/01/2013
| Subiect: Re: Locomotive clasa 85 (LDH 70) Mar 15 Ian 2013, 22:13 | |
| Buna Ai nostri au facut o modificare-Faur Bucuresti sau 23 August(acolo era si Ceausescu angajat isi lua slariul),la mmotoarele 550 cp,D.B. si anume au pus un rezervor de apa suplimentar,si o pompa de apa suplimentara angrenata de fulia motorului-partea din spate - pentru racirea aerului de supraalimentare,la o presiune de 0.6-0.65 bari.(aerul de supraalimentare trebuie sa ajunga in capul pistonului la temperatura apei de pe rampa motorului pentu aceasta se folosesc racitoare separate intercalate intre compresorul turbosuflantei si galeria de admisie).Ideea nu a fost rea dar nu tinea respectiv aveam mari probleme cu turbo ,aparind fenomenul de pompaj.Aerul era prea mult daca il reduceai,nu mai aveai putere,aveai consum,fum etc.Pompajul ar fi cam ca si atunci cind asculti la rodio o melodie lenta si deodata unul bate toba de iti sparge timpanele.Alte modificari care le-am semnalat au fost multe la partea electrica ,regulatorul de incarcare BOSCH inlocuit cu RT3, rele om- mort care cum suna soneria te si frinau temporizarea era inexistenta(mai renuntam la ele),cam tot ce era bun si din import s-a inlocuit cu autohton care in faza de prototip au fost super ,pina cind s-a gasit cite un destept cu relatii la pcr care sa le rezolve cu componente mai slabe. Despre Malaxa eu stiu ca pevremea lui se fabricau loc. cu abur din seria 142; 1 roata alergatoare din fata si mai mica fixeaza masina pe sina;4 rotile motoare cele mari care transmit puterea de la cilindru si 2 rotile care se afla sub marchiza-cabina-care au si rol de stabilizare. Citirea se face citind rotile de pe o parte nu se insumeaza dreapta cu stinga,comedia mare este ca nu aveau viteza maxima ci iuteala maxima atunci noi ziceam ca are iutometru nu vitezometru.Era o masina pentru trenuri de marfa persoane,accelerate etc. dar asta este alta poveste. |
| | | V3R
Numarul mesajelor : 49 Varsta : 32 Localizare : Cluj - Napoca Reputatie : 5973 Data de inscriere : 04/09/2008
| Subiect: Re: Locomotive clasa 85 (LDH 70) Mar 15 Ian 2013, 22:24 | |
| - cengher marius a scris:
- cam tot ce era bun si din import s-a inlocuit cu autohton care in faza de prototip au fost super ,pina cind s-a gasit cite un destept cu relatii la pcr care sa le rezolve cu componente mai slabe.
Da, aici sunt de acord, trebuiau folosite componente si materiale de calitate; proiectele initiale au fost indiscutabil foarte bune, de aceea eu nu contest modificarile aduse, ci mai degraba implementarea lor necorespunzatoare. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Locomotive clasa 85 (LDH 70) | |
| |
| | | | Locomotive clasa 85 (LDH 70) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |