|
| Locomotive clasa 63 si 65 | |
|
+102andreycj Katalyn dan tm cfr500 buldozer2 cortexedge Kogayon alexpopa marius_catalin84 c o r v i n 63-1143-5 Re6/6 razvan22 Razvan Tudor Petre_IFTE Bobby_TM Cont.dezactivat ATM kristi kkk florin.lifticariu lapsanszkitamas 92Dragos marcelbanu Simply18 Lafont spsdc7 Spartan1948 mariuscfrbucuresti Mushu TonyGFR Radu.B Scoop NicuS Dutzu The Legend Adisoft1991s George DanyCfrPascani cristi CFR 41-0876-7 electrica912 electrica675 Cont dezactivat ldh80 CristianCFR29 AndreiStefan Caravelle_Zg Grigor Andrey_tm R936 RoRailSystems Vale revenge redeme Mihay membru dezactivat , lifetec AndreiCFRBucuresti membru inactiv allred Raduku09 TVlad Goanga Sergiu rmn Amiralul daniel_c Hader361 DUAL Vitosa Katalin4653 razwy Nesebar cont inactiv bostanescu gigel LanceR Teodor DPS kasapis2007 19jimmy84 nenuandrei REGIOTRANS12 Gabry Gabriel @ndrey Kriszti219 MariusM Adirmvl Radu Tudor COSTACHE MIHAIL Dr2005 Adrian78 AndiCFR mureseanu_976 alex.alexus.tm Vlad AMX 97-0548-4 Bogdan-Razvan Norbi Alex Avram AlexD ANDU2100HP Silver Desiro256 106 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 Vin 25 Oct 2013, 11:50 | |
| Doctore, sa inteleg ca asta e explicatia pentru care Ikarusurile sunt inca foarte folosite la unguri? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 Vin 25 Oct 2013, 12:48 | |
| Mai ales Ikarusurile din seria 200 (260, 263, 280, 256, 255), care au cam toate piesele făcute în Ungaria (cele din 4xx sunt cu cutii Voith, motoare MAN ş.a.m.d.). Curios, ei nu se aruncă să le schimbe. La Budapesta au luat ceva Citaro anul ăsta (de către o firmă privată)... a fost nevoie să fie BKV-ul scos cu forţa de pe unele trasee, ca să poată să circule alea (şi o parte au circulat tractate...). După ce or să crape sau o să se ceară scumpirea biletelor, pun pariu că o să revină iar BKV-ul cu Ikarusurile lui. _________________ :TTT:
|
| | | Grigor
Numarul mesajelor : 355 Reputatie : 5134 Data de inscriere : 09/11/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 Vin 25 Oct 2013, 13:29 | |
| 63-urile nu au aparut doar in anii 99/2000. Au aparut primele 2 prototipuri 834 si 847. Apoi a urmat o pauza , si din 2003 pana in 2006 s-au mai ''construit'' restul. Dr2005 , e frumos ceea ce ai scris , dar cam contradictoriu ''cerintelor'' tale. Sa inteleg ca la vehiculele din transportul in comun preferi alea vechi , pe cand la cele feroviare ai vrea casate toate cele care exsita acum. Nu crezi ca daca am aduce.....hai asa pe moment , 100 de Traxx-uri , ar semana treaba cu costurile de intretinere ? Sa nu mai vorbim ca nu are nici un rost sa aduci astfel de locomotive pe infrastructura de la noi. Si vezi cazul ADH-urilor..... |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6641 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 Vin 25 Oct 2013, 22:15 | |
| Doctore, stai sa ne lamurim. Inteleg si eu aproximativ ce e ala drept de autor. Dar, luand exemplul osiilor de Desiro, ce impiedica pe CFR sa isi construiasca propriile osii - care sa fie diferite (la elementele neesentiale) fata de osia originala? de exemplu, sa nu fie monobloc ci cu bandaje, sa fie cu 5 kg mai grea si cu o compozitie a metalului doar usor diferita, sa aiba coroana dintata mai lata un pic cu 1 mm (dac-o fi loc de asa ceva), sa aiba nu's ce stea/emblema CFR/simbol gravat pe exterior, suficient cat sa il diferentieze fata de osia originala? pana unde se intinde dreptul de autor? are Siemens dreptul sa te dea in judecata daca tu produci o osie cu acelasi diametru al rotii si aceeasi latime, dar diferita la aspect? pana la urma, o osie are o anumita forma generala de la care nu prea poti sa te abati...toata lumea stie cum arata o osie, va arata ca ...o osie, nu poti sa te astepti sa arate ca un ou de exemplu. Si un contraexemplu, uite jentile de masini. O janta de 16 inch cu specificatia 5*108*63.30 va fi identica cu o alta janta de la alt producator avand aceleasi specificatii, acolo unde conteaza: diametrul jantei si pozitionarea gaurilor pentru prezoane. Dar pot fi complet diferite la aspect, la spite, la ornamente, si n-am auzit pe nimeni sa aiba monopol/marca inregistrata pe o dimensiune si specificatie (raza, pas gauri prezoane) la o janta. Desi cam toti au marca-nregistrata pe modelul propriu de janta.
Idem si la piesele pentru motoarele loco 63/65 - nu poate CFR sa construiasca elemente doar usor diferentiate? chiulase, segmenti, seturi motoare? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 Vin 25 Oct 2013, 23:39 | |
| - Grigor a scris:
- Dr2005 , e frumos ceea ce ai scris , dar cam contradictoriu ''cerintelor'' tale. Sa inteleg ca la vehiculele din transportul in comun preferi alea vechi , pe cand la cele feroviare ai vrea casate toate cele care exsita acum. Nu crezi ca daca am aduce.....hai asa pe moment , 100 de Traxx-uri , ar semana treaba cu costurile de intretinere ? Sa nu mai vorbim ca nu are nici un rost sa aduci astfel de locomotive pe infrastructura de la noi. Si vezi cazul ADH-urilor.....
Ikarusul şi Citaro-ul sunt comparabile la capacitatea de transport, la viteză... pe când în domeniul feroviar eu vorbesc de înlocuirea DA-urilor şi vagoanelor cu automotoare, nu pe baza vechimii, ci din simplul fapt că nu mai e nevoie de asemenea vehicule. Nici la Desiro nu e monopol pe forma roţii, că roata e standardizată (iar osia nu se înlocuieşte, doar roata). Dar nu prea s-a făcut licitaţie de roţi, iar roţi monobloc de automotor nu se produc la noi, că n-am avut automotoare pentru aşa ceva. Roţile de vagon cred că nu rezistă solicitărilor, iar cele de EA au diametrul prea mare. _________________ :TTT:
|
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6641 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 Vin 25 Oct 2013, 23:51 | |
| Dar trebuie sa fie neaparat monobloc? nu e o intrebare retorica, pur si simplu incerc sa inteleg de ce n-ar merge o roata cu bandaj, totusi viteza maxima e 120 km/h, nu e ca si cum ar fi pentru un tren de mare viteza... In cel mai pur stil romanesc, eu ma gandeam ca baietii de la Caromet ar putea face un reverse engineering dupa care pot modifica pe ici pe colo (cum ziceam, in partile neesentiale) matrita rezultata...Daca a mers cu tramvaiul LHB, cu combina Gloria si cu procesul celebru dintre FIAT si SEAT -pentru modelul Ronda - uite aici http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_Ronda ...de ce n-ar merge si acum? |
| | | Grigor
Numarul mesajelor : 355 Reputatie : 5134 Data de inscriere : 09/11/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 Sam 26 Oct 2013, 13:45 | |
| Mai degraba as schimba EA-urile de la trenurile de calatori de scurt parcurs , si le-as lasa doar la IR-uri si IC , dar si acolo s-ar descurca un EC de minune. Dar nu e nevoie sa speculam despre chestiile astea , decat sa tot aducem cutii de carton tripple hand de dinafara , care se defecteaza el oricum bine mersi , mult mai bine cu ce avem acum. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 Sam 26 Oct 2013, 22:15 | |
| Si totusi ATM ridica aici o problema importanta. Ce impiedica o firma din aceasta tara, care produce roti si osii pentru domeniul feroviar sa asimileze si sa introduca in productie o roata pentru Desiro. Ca pe unde le baga ei in circulatie nici nu prea au 120 km / h.
Sau daca tot nu au vagoane, sa se puna ,,specialistii" dela CFR sa modernizeze LDH 45 si 70 daca mai gasesc undeva si sa le trimita pe alea cu 2-3 vagoane. Tot ar iesi mai rentabil decit cu EA si DA. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 Dum 27 Oct 2013, 00:08 | |
| Păi... îi împiedică faptul că ar avea un singur client pentru asemenea roţi. Care client cumpără din an în Paşti. _________________ :TTT:
|
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13279 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 Dum 27 Oct 2013, 13:30 | |
| Si sa nu uitam ca licentele Siemens ,nu sunt tocmai "ieftine" :roll: |
| | | Dutzu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1597 Varsta : 28 Localizare : Iasi Reputatie : 6031 Data de inscriere : 29/12/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 Dum 27 Oct 2013, 18:03 | |
| GM 900 si GM 1192 cu IR 1664 65-0900-4 with IR 1664 by DuTZu24, on Flickr |
| | | AndiCFR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3683 Localizare : Braşov Reputatie : 8759 Data de inscriere : 10/06/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 Vin 01 Noi 2013, 22:46 | |
| IR1671 GM 847 - Bucuresti Nord by Andi David, on Flickr" /> |
| | | Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6322 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 Vin 01 Noi 2013, 22:58 | |
| - AndiCFR a scris:
- IR1671
GM 847 - Bucuresti Nord[/url] by Andi David, on Flickr" /> E de azi poza? |
| | | Dutzu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1597 Varsta : 28 Localizare : Iasi Reputatie : 6031 Data de inscriere : 29/12/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 Sam 02 Noi 2013, 17:31 | |
| GM 900 cu Iasi-Tecuci 65-0900-6 by DuTZu24, on Flickr |
| | | Dutzu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1597 Varsta : 28 Localizare : Iasi Reputatie : 6031 Data de inscriere : 29/12/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 Mar 05 Noi 2013, 18:22 | |
| GM 1358 conserva in depoul Iasi 63-1358-9 by DuTZu24, on Flickr |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Locomotive clasa 63 si 65 | |
| |
| | | | Locomotive clasa 63 si 65 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |