| Locomotive cu abur | |
|
+105Vitosa DB Robert ATM deconectat mielutu zburator apmatei NicuS dan tm TonyCFR c o r v i n gheorghita andreycj tcm Adisoft1991s 41-0876-7 escu69 Petre_IFTE lokbob adascalu membru dezactivat , spsdc7 92Dragos Norbi AndreiStefan redeme Cont.dezactivat Katalin4653 Bobby_TM florin.lifticariu Re6/6 ANDU2100HP Spartan1948 Teodor Lafont Desiro256 Dutzu cengher marius R936 Luna lapsanszkitamas nenuandrei Dr2005 Grigor Adirmvl daniel_c AlexD Cont dezactivat alex.alexus.tm EuroNight REGIOTRANS12 @ndrey cfr500 kasapis2007 Kriszti219 AndiCFR Polpot Andrey_tm mishu88 mihaiuc Hurricane rich1974 IonutChircu Gaby005 cristyadaX Goanga tacc400 Adrian78 flov1982 DUAL cont dezactivat . LanceR Nesebar elm Semafor puscasu 060-DA-001 060-EA078 Scoop TVlad Caravelle_Zg razwy VeV stefan_br pisti91 Vlad EA1clony106 cont inactiv maus5 Amiralul George dan ciprian fzcsm cortexedge Gabry Gabriel cata vrabieionut cristi CFR Ionutz Lde 2100 Codrut1985 discoid21 COSTACHE MIHAIL DonVILLy myster2008 Shinkasen 109 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Locomotive cu abur Lun 21 Ian 2013, 12:07 | |
| locomotiva de cale larga ,,expusa" in Sighetul Marmatiei |
|
| |
cengher marius
Numarul mesajelor : 26 Reputatie : 4357 Data de inscriere : 13/01/2013
| Subiect: Re: Locomotive cu abur Mier 13 Feb 2013, 16:47 | |
| LA 142-044 a fost reparata la remarul la cluj prin 1998 daca nu ma insel si fabricata la Malaxa fosta 23 august.O masina complexa grea in presiune avea 120 t. ,timbrul cazanului( aici poate gresesc) 16atm. normal ca avea injector de pacura sau ulei ars,era bun si ala,iar carbune cu antracit. Cind faceam cruce cu ukrainenii la Sighet fochistul agata lopata de si mureau rusii de ciuda .Ei ca si nemtii nu aveau injector asa ca lopatau pina nu mai puteau,.In cazuri extreme puneam bolovani pe gratar sa nu se scurga pacura si dadeam pe injector. |
|
| |
stefan_br V.I.P Member
Numarul mesajelor : 511 Localizare : Braila/Bucuresti Reputatie : 5845 Data de inscriere : 23/05/2010
| Subiect: Re: Locomotive cu abur Mier 13 Feb 2013, 18:03 | |
| 150 1062 se mai afla la Sighetul Marmatiei? |
|
| |
cengher marius
Numarul mesajelor : 26 Reputatie : 4357 Data de inscriere : 13/01/2013
| Subiect: Re: Locomotive cu abur Mier 13 Feb 2013, 18:11 | |
| Am vazut la noi in Remarul si aici pe forum 150-parca1015 asa ceva ,cu tenderul semirotund in partea de jos ,seria asta avea si instalatiile in exterior, au fost facute astfel,in timpul razboiului in cazul in care erau avariate sase intervina mai usor,totodata erau mai usor de construit,mai ales atunci cind se bombardau si oricum pe calitate nu se mai punea baza. |
|
| |
maus5 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 386 Varsta : 64 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6042 Data de inscriere : 28/06/2009
| Subiect: Re: Locomotive cu abur Mier 13 Feb 2013, 23:28 | |
| Salut!La Remarul Cluj este 150.1091 cu tender barca(wannentender)150.1203,D.Pl. |
|
| |
cengher marius
Numarul mesajelor : 26 Reputatie : 4357 Data de inscriere : 13/01/2013
| Subiect: Re: Locomotive cu abur Joi 14 Feb 2013, 17:44 | |
| Le-am mai uitat din numere ca de 12 ani ma-m dus de la ei,intrucit si dragostea si pasiunea la uema urmei trec tot prin stomac(facturi etc.).L.A-urile au un sisterm de unger f.fain;si anume cu presiune de la pompa principala angrenata de biula excentrica daca bine tin eu minte(Gestra) si anume cind incepea sa faca presiune te duceai si bagai la manivela ,slabeai racordurile la punctele de ungere,faceai o aerisire practic,iar cind iesea ulei la punctele de ungere te opreai da bagai la greu,la pompa de aer la care aveam probleme la aspiratia pompei,luam in mina uleiT-90ep2 si tinem sa-l traga inauntru era la fix,am zis ca poate ii ca la pompele de umflat rotile cind nu baga ii torni ulei in tub.Meseriasii aia vechi au zis ca ei din start faceau chestia asta la fiecare plecare in cursa ca sa nu aiba probleme cu aerul. Mentionez ca in pompa se baga ulei T-90,la fel ca si capul de cruce,placi dilatare cazan,prinite pisla osie tender si loc unde mai aveam ungere prin absortie cu fitile,mai puti la bielele de la rotile matoare.Acum va-s povesti despre aceste sisteme pe cit de simple pe atit de eficiente.La L.A. unde era temperatura mare ex.cap cruce ,ungerea era facuta de pompa de ulei si se introducea T-90 ,deoarece se stie ca la temperatura sta acolo pe patinele de bronz altul bulbuca si fuge,dar aici avem niste supape de sens care nu lasa uleiul sa nu unga fiind bagat fortat si sa nu se intoarcape inst.Este o ungere prezenta in zona cilindrilor pe la sistemul de distributie(se ajusteaza dupa ureche-pufaitul) la pistoane etc. Ungerea prin absortie ii o chestie faina:imaginati-va un pahar(godeu) in care pe jos ii bagata o teava de 8mm sau 6mm ,ramin cam 2cm pina sus,se umple cu ulei T-90,se ia un fir sau doua depinde,de lina se indoaie in doua so leaga cu sirma (este un sistem)si se introduce in teava.Lina absoarbe uleiul care se scurge continuu(un coleg a plecat in concediu si a facut figura asta cu apa pt.flori).simpla si continuafigura.Este eficienta mai ales ca ai ungere si poti zice ca nu o ia pe uscat.Sa vedeti la cazan(este format din cazanul vertical si orizontalcel de catre marchiza) la placile de dilatare la vertical cind nu-i ungere ce urit face noroc ca sa-u inventat antretoazele carepreiau dila-tarile. La bielele motoare simplu ulei doar de motor (cuzinetii cu compozitie ca la masini)un godeu cuun ac-un fel de cui- care din inertie baga uleiul in locas iar cind biela coboara acul il impinge cu presiune prin gaura cuzinetului la butucul rotii.Poate am fost destul de explicit dar astea cred ca la fata locului s-ar discuta mai fain. Sava iubiti de acest valentino ,iar colegul care mi-a scris de remarul-maus5-daca lucri acolo sa stii ca esti intre profesionisti,ti-o spun eu di exp.mea ca fost angajat I.C. -CTC
|
|
| |
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Locomotive cu abur Sam 23 Feb 2013, 00:30 | |
| Doua poze gasite pe Google Earth cu locomotiva cu placuta 230.275: Foarte dubios amplasamentul, Ghioroc - Arad, pe deal, la statiunea de cercetari vini-viticole 46.159718°/ 21.596106°. Daca tot s-au obosit sa o urce acolo ar fi frumos sa o restaureze. O fi ajuns acolo pe vremea raposatului pe post de generator de abur? PS: in "Istoricul tractiunii feroviare din Romania" (S. Lacriteanu, I. Popescu) scrie ca aceasta locomotiva a fost fabricata la Resita in 1935. |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Locomotive cu abur Mar 26 Feb 2013, 20:37 | |
| Locomotiva expusa in apropierea garii Timisoara Nord |
|
| |
Dutzu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1597 Varsta : 28 Localizare : Iasi Reputatie : 6028 Data de inscriere : 29/12/2012
| |
| |
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Locomotive cu abur Vin 01 Mar 2013, 21:51 | |
| Mai grav este ca pe aia cu svastica e scris pe marchiza cu vopsea alba ceva gen 10/2012. Ma tem sa nu fie data casarii care inca nu a avut loc. O sa pun miine niste poze. |
|
| |
Desiro256 Fotograful anului
Numarul mesajelor : 1171 Varsta : 30 Localizare : Sibiu Reputatie : 6444 Data de inscriere : 19/09/2010
| Subiect: Re: Locomotive cu abur Dum 24 Mar 2013, 17:56 | |
| 764.156 restaurată la Remarul 16 Februarie Cluj Napoca, expusă în centrul oraşului Alba Iulia. 24.03.2013 |
|
| |
Lafont
Numarul mesajelor : 390 Varsta : 46 Localizare : Ploiesti M300 Reputatie : 5590 Data de inscriere : 02/01/2011
| Subiect: Locomotive cu abur - Resita 2013 Dum 07 Apr 2013, 15:43 | |
| Locomotive cu abur - Resita 2013 |
|
| |
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Locomotive cu abur Dum 07 Apr 2013, 15:57 | |
| - Desiro256 a scris:
- 764.156 restaurată la Remarul 16 Februarie Cluj Napoca, expusă în centrul oraşului Alba Iulia.
24.03.2013 Locomotiva aceasta a circulat catre Zlatna? |
|
| |
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Locomotive cu abur Lun 08 Apr 2013, 00:55 | |
| - TVlad a scris:
- Mai grav este ca pe aia cu svastica e scris pe marchiza cu vopsea alba ceva gen 10/2012. Ma tem sa nu fie data casarii care inca nu a avut loc. O sa pun miine niste poze.
Daca te referi la 14/88, stai linistit ca nu are nici o legatura cu locomotiva. |
|
| |
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Locomotive cu abur Lun 08 Apr 2013, 19:46 | |
| Nu 14/88 ci ceea ce scria pe lateralele marchizei. |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Locomotive cu abur | |
| |
|
| |
| Locomotive cu abur | |
|