Numarul mesajelor : 485 Reputatie : 5525 Data de inscriere : 30/01/2011
Subiect: Re: Locomotive cu abur Lun 29 Aug 2011, 18:10
Dej Triaj
P1040520 by Gaby271, on Flickr
P1040514 by Gaby271, on Flickr
IonutChircu
Numarul mesajelor : 813 Varsta : 43 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6220 Data de inscriere : 05/05/2010
Subiect: Re: Locomotive cu abur Mier 14 Sept 2011, 01:02
Stie cineva ce s-a intamplat cu aceste locomotive care prin 2004 erau functionale?
Este vorba despre 150.025 si 140.117 care in acel an 2004 au tras singure se pare un tren turistic. Sursa informatiei si a pozelor http://www.turismferoviar.ro/excursie2.php
Intreb pentru ca citesc prin alte categorii cum ca acum se fac eforturi majore de a pune in functiune o aburoasa (ma refer la 230.516 care de curand a circulat pe la Vama) si nu inteleg de ce daca aceste 2 locomotive erau perfect functionale acum 7 ani acum nu mai sunt...
Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6524 Data de inscriere : 12/06/2009
Subiect: Re: Locomotive cu abur Mier 14 Sept 2011, 09:40
140.... a ruginit in Depoul Sibiu pina recent,anul asta am vazut poze cu ea si cu un 230...,trase de un ldh ,se pare ca au fost duse la Ts Mures, 150... parca stiam ca e la Ploiesti,dar nu sint sigur In alta ordine de idei,cazanele locomotivelor cu aburi se verifica dupa o anumita perioada de timp,indiferent daca circula sau nu,iar in Romania nimeni nu repara locomotive cu aburi[cazane]Cu cazanul expirat,cine crezi ca le va pune la vreun tren cu calatori 230 516,si ea cu cazanul expirat,a facut trenul ala cu ldh dupa ea,un trenulet de 100 de tone...trista figura.La altii insa se poate,chiar cu locomotive romanesti,la noi ... mai greu. http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,5407391
rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5274 Data de inscriere : 20/08/2011
Subiect: Re: Locomotive cu abur Mier 14 Sept 2011, 10:18
ma, acum intreb si eu ca prostu'....nu ar fi mai ieftin sa se mearga din nou cu locomotive cu abur? carbunii si pacura nu cred ca au accize. tinand cont de viteza cu care se merge la noi, cred ca s-ar potrivi!
Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6259 Data de inscriere : 27/04/2009
Subiect: Re: Locomotive cu abur Mier 14 Sept 2011, 14:05
230.516 a avut cazanul sub presiune la Suceava, LDHul ala a fost pus acolo din alt motiv.
mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5519 Data de inscriere : 14/07/2010
Subiect: Re: Locomotive cu abur Mier 14 Sept 2011, 14:17
rich1974 a scris:
ma, acum intreb si eu ca prostu'....nu ar fi mai ieftin sa se mearga din nou cu locomotive cu abur? carbunii si pacura nu cred ca au accize. tinand cont de viteza cu care se merge la noi, cred ca s-ar potrivi!
Pe scurt: Nu.
Mai pe lung: pretul unei tone de carbune este undeva la 55$/tona. O locomotiva cu aburi consuma, la un tren normal, in jur de 1.8-2 tone la 100 km, randamentul fiind mai scazut ca la diesel sau electrica. Asta inseamna aproximativ 110$ pe suta, adica vreo 320-330 RON per suta de km numai costul cu combustibilul. Exista in plus cost cu uleiul, care este si el semnificativ.
Munca la o locomotiva cu aburi este si ea proportional mai mare - in locomotiva este nevoie de un mecanic si un fochist, deci doua salarii. Pe sol, este nevoie de o infrastructura suplimentara atat pentru intretinere (curatat si verificat cazanul, eliminat funinginea si cenusa, etc.) cat si pentru mers (alimentare cu apa).
Nu pentru viteza s-a trecut la tractiunea diesel/electrica (exista locomotive cu aburi apte in serviciu comercial de 140-160 km/h, ba chiar si de 180 km/h). De exemplu, Milwaukee Road A1 si F7 trageau in 1937 trenuri cu viteza comerciala de 110 km/h (661 km in 5h:59), avand pe orar segmente in care trebuia sa mearga cu 105 mile pe ora (170 km/h), ci pentru economie! Exista analize facute de diversi pentru eficienta reintoarcerii la abur (unii cercetatori spun ca per total, o locomotiva moderna cu aburi ar fi mai eficienta decat un LDE in trafic de marfa greu). Pot sa caut daca vrei.
cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8386 Data de inscriere : 03/09/2010
Subiect: Re: Locomotive cu abur Mier 14 Sept 2011, 14:48
rich1974 a scris:
ma, acum intreb si eu ca prostu'....nu ar fi mai ieftin sa se mearga din nou cu locomotive cu abur? carbunii si pacura nu cred ca au accize. tinand cont de viteza cu care se merge la noi, cred ca s-ar potrivi!
Doamne feri sa revina dar nu o sa mai revina veac
rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5274 Data de inscriere : 20/08/2011
Subiect: Re: Locomotive cu abur Mier 14 Sept 2011, 19:20
multumesc aaaa.....stiu si eu ca sunt locomotive cu abur care merg cu 200 km/h....parca erau carenate. eu ma refeream la o locomotiva moderna cu turbina cu abur (parca s-au facut si d-astea!), ca o centrala electrica. stiu ca motorul cu abur are randament mic. dar.... eu ma gandeam la o metoda prin care un operator sa contracareze TAXAREA NESIMTITA A MOTORINEI DIN EUROPA. spun pentru a milioana oara: SUNT PROFUND REVOLTAT DE TAXAREA COMBUSTIBILILOR IN EUROPA, MI SE PARE JAPCA PE FATA!.
cred ca o locomotiva cu turbina cu abur si ardere in pat fluidizat si-ar face treaba cu brio....mai ales ca cenusa se poate vinde ca ingrasamant! :z6:
Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6524 Data de inscriere : 12/06/2009
Subiect: Re: Locomotive cu abur Joi 15 Sept 2011, 00:49
rich1974 a scris:
ma, acum intreb si eu ca prostu'....nu ar fi mai ieftin sa se mearga din nou cu locomotive cu abur? carbunii si pacura nu cred ca au accize. tinand cont de viteza cu care se merge la noi, cred ca s-ar potrivi!
Mai ieftin nu cred ca se poate cu aburul,vremea lor a trecut au tras trenuri 150 de ani,merita sa nu rugineasca pe o linie moarta putinele care au mai ramas.Si citeodata vreun tren de tras,pentru nostalgici.
cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5765 Data de inscriere : 01/02/2010
Subiect: Re: Locomotive cu abur Joi 15 Sept 2011, 16:44
rich1974:
undeva in jurul crizei petrolului, in State a fost dezvoltat un sistem de tractiune (cred ca de catre GM) care are la baza exact principiul tau. Iti scriu din memorie pentru ca, din pacate, nu mai gasesc exact articolul care descria seria de locomotive, cumparate cred, iarasi, de Union Pacific. Motivul pentru care proiectul nu s-a dezvoltat mai mult tine de costurile imense de a asigura mentenanta acestor locomotive in conditiile in care toate retele sunt adaptate pentru alimentarea cu motorina. Practic economia din costul combustibilului era intrecuta de costurile de a produce o infrastructura de alimentare doar pentru aceste locomotive.
Apoi, poate ca solutia viitorului nu este sa inlocuieste o resursa naturala neregenerabila (petrol) cu alta la fel de neregenerabila (carbune). Cred ca viitorul apartine altor tehnologii
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6956 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Locomotive cu abur Vin 28 Oct 2011, 01:01
Cabview cu locomotiva cu abur 230.516
Temperatura, într-o marchiză de locomotivă, depășește lejer 30-40 de grade Celsius. Ținuta... ”de scandal” este obligatorie pentru că în jur este numai funingine, cărbuni, scântei. Atenția distributivă trebuie să fie prezentă, de asemenea, pentru a putea duce trenul cu marfa sau călătorii la destinație, în timp ce mai multe grame de sacrificiu trebuie jertfite în slujba acestei meserii.
Printre foarte puținii specialiști în d-ale ”cârmuirii” locomotivelor de aburi din țară și unicii autorizați de AFER, domnii mecanici de pe aburoasă înfruntau căldura, oboseala și erau concentrați la deplasarea locomotivei. Profilul și specificul liniei Gura Humorului - Păltinoasa - Cacica cu ale sale pante caracteristice de 23 (Vârfu Dealului - Păltinoasa) și 28 la mie (Vârfu Dealului - Cacica) au supus la casne și frământări atât forța de tracțiune, cât și forța de frânare. Imaginile completează abstractele cifre de mai sus.
Focul ardea strașnic în locomotiva cu aburi, iar domnul mecanic, mai șugubăț din fire, a deschis portița către focar și a spus că ”Aici ajungeți dacă faceți păcate!” L-am crezut și am privit cu și mai mult respect această bestie neagră în care focul arde cu o culoare roșie stringentă, fumegă cu aburi și fum fierbinte, șuieră ascuțit, calcă șinele, rupe vântul, smucește vagoanele.
Dar chiar și așa, cu frica pe care o inspiră, călătoria în locomotiva cu aburi seria 230.516 a fost o experiență de neuitat! Pentru un pasionat, o astfel de experiență înseamnă un vis împlinit.
Multe mulțumiri domnilor mecanici de pe locomotivă și respecte pentru dânșii, am avut ce învăța de la dumnealor!
Vă doresc vizionare plăcută!
COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
Subiect: Re: Locomotive cu abur Vin 28 Oct 2011, 01:45
Cam anemic suieratul locomotivei. Este prea subtire, cu o tonalitate inalta. Si cam incet daca nu ma insel! Pare de mocanita!