<1- In 1891 a fost pus in functiune primul tren funicular din tara noastra, la exploatarea forestiera de la Malini – Suceava.
Calea ferata respective avea o lungime de 1500 metri si se afla in legatura cu alta cale, lunga de 20 km, pe care circulau trenuri forestiere cu ecartament ingust. (ce adunau lemnul din zona Malini, Brosteni, Borca).
2 - Prima linie de funicular aerian a fost construita in anul 1906 de catre societatea LIGNITUL, in judetul Muscel (Schit Golesti – Poienari).Tot in Muscel a mai fost construita , in anul 1909, linia Boldu, a societatii forestiere locale. Aceasta avea 12 km lungime si era montata pe stalpi de lemn. Transporta, cu o viteza de 2.5 m/s pana la 10 tone lemne de foc pe ora. O locomobila stationata in mijlocul padurii realize tractiunea.
3 - Dintre lucrarile de inceput in acest domeniu, cea mai reusita a fost realizata la Busteni, in anul 1908. Traseul acestei linii de funicular aerian urca rapele muntelui Jepi, strabatea platoul Bucegilor, trecea prin valea Izvorului, ajungand pana la varful Blana si Nucetu, si coborand apoi in Valea Ialomitei, -total 15 km de cale, pe 207 stalpi, in majoritatea metalici – dintre care unii aveau 28 de metri inaltime. Instalarea aceste linii a format obiectul uneia dintre cele mai indraznete lucrari de specialitate ale timpului, datorita lipsei de utilaje pentru transport si montaj. Toate materialele necesare lucrarii au fost transportate pe munte, cu samarul pus pe spatele cailor si magarilor. Cea mai mare deschidere intre stalpi – aflata pe valea Dorului – avea 660 de metri si o sageata de 100 de metri. Vagonetele folosite pe aceasta linie incarcau cate 1375 kg. Tractiunea era realizata cu ajutorul unei locomobile de 100 CP, cu 12 atmosfere presiune.>
Ion Munteanu – Primele funiculare – Almanah turistic 1971