Prima locomotiva cu aburi care a circulat la Resita a fost construita la Viena in 1871,a avut numarul de circulatie 1 si a fost folosita pina in 1936,cind a fost casata.
http://www.banaterra.eu/industrie/istindbm/steg/imagini/szekul.jpg
In 1872 se construieste prima locomotiva la Resita dupa proiectele inginerului John Haswell,director la fabrica de locomotive STEG din Viena,tip STEG52.Trei locomotive de acest tip au fost fabricate
http://www.banaterra.eu/industrie/istindbm/steg/imagini/elsgzmzd.jpg
iata si placa de fabricatie
http://www.banaterra.eu/industrie/istindbm/steg/imagini/elsgyt.htm
si planurile
http://www.banaterra.eu/industrie/istindbm/steg/imagini/elso_terv.htm
Aceasta locomotiva a fost trimisa in 1873 la expozitia mondiala de la Viena,pina la Oravita fiind transportata cu 36 perechi de boi
http://www.banaterra.eu/industrie/istindbm/steg/imagini/elso_vont.htm
Au mai fost construite locomotivele "Bogschan" adica Bocsa şi "Hungaria"
http://www.banaterra.eu/industrie/istindbm/steg/imagini/hungaria_m.htm
Pina in 1878 s-au fabricat 7 locomotive,folosite pe caile ferate uzinale din Resita si imprejurimi
http://www.banaterra.eu/industrie/istindbm/steg/texte/steg_mozd.htm
Locomotive noi de cale ferata normala s-au fabricat mai tirziu,incepind cu 1926.
sursa:http://www.banaterra.eu