Pentru a doua oara am ajuns "bine inarmat" cu timpul necesar in una din primele garii din cele doua principate unite, Giurgiu Oras.
Am sa incep cu un scurt istoric:
A fost deschisa la 19/31 Octombrie 1869 odata cu restul liniei (Bucuresti Filaret - Giurgiu)
Incepem incursiunea si descrierea statiei din capul Y, acesta fiind infundat:
Linia 1A:
Linia 2:
Linia 3:
Linia 4:
Inainte de a continua prin statie, observam diverse detalii ale caii ferate. Traversele si sinele au data de fabricatie 2012 si uneori 2013 odata cu modernizarea garii:
Trecere pietonala de la un peron la altul, fata de gara din Comana unde sunt sisteme Strail, aici se utilizeaza prefabricate de beton:
Continuam:
Copertina peronului:
Privire la liniile 3 si 4:
Apa curge prin copertina:
Privire la liniile 1 si 2, si la cladirea statiei:
Din nefericire, mententanta lasa de dorit:
Ajungem si la capatul peroanelor:
Linia 4:
Linia 3:
Linia 2:
Linia 1:
Deasemenea, gara este supravegheata audio cat si video:
Observam si un ceas Paul Garnier:
Placii comemorative:
Sala de asteptare, sistemul era in mentenanta:
Fata garii si accesul la soseaua principala:
Diversele detalii ale fatadei, decoratii similare cu cele ale surori sale, Bucuresti Filaret:
In zona peroanelor prin vegetatia deasa se afla si o linie ce colecteaza mai multe linii dinspre depou:
Ajungem si la semaforul mecanic de manevra:
Intrarea in depou:
Privim pentru ultima oara cladirea statiei inainte sa continuam drumetia spre capul X al statiei:
Turn cu apa ce dateaza din perioada Principelui Carol I:
Continuam drumetia:
Aparate de cale:
Privire catre capul Y:
Privire catre capul X:
Elemente ale semaforizarii mecanice:
Intalnim si un semafor mecanic de parcurs, dintr-o grupa a statia la alta:
Privire a pachetului de linii de la Cabina 2:
Depoul de locomotive, acesta sta sa cada:
Se pare ca unul din felinare al unui macaz sa utilizat o improvizatie neasteptata:
Continuam drumetia catre cabina 1:
Peisaj feroviar:
Pe parcurs, observam si remiza de vagoane acuma darapanata. Pe vremuri erau garate vagoane de serii 21-47/11-47.
Intalnim si un "amic" de calatorie
Diverse detalii ale caii ferate:
Langa remiza se afla prefabricate:
In departare se pot observa si semafoarele mecanice de iesire:
Traverse ce au fost inlocuite:
Deasemenea, la iesirea din remiza se observa alt semafor mecanic de manevra:
Ramificatia catre fosta statie Giurgiu Sud, aceasta nu mai exista "legal", tot ce tine de manevre si garare acolo vine in sarcina statiei Giurgiu Oras. Trenurile circula la un interval de 2-3 zile pe aici:
Semafor mecanic (C) si elemente specifice lui:
Semafor mecanic (D)
Semafor mecanic (B)
O privire a semafoarelor mecanice de iesire:
Ramificatia catre fosta statie Giurgiu Sud:
Ajungem si in final la cabina 1, respectiv capul X al statiei:
Schimbatorul de cale nr 1:
Diverse detalii ale caii ferate:
Privire catre Giurgiu Nord si Oras de pe firul nemodernizat:
Privire de pe firul modernizat:
Ajungem la semnalele luminoase prevestitoare ale statiei Giurgiu Nord, nu inteleg de ce au trei focuri in loc de doua...
Diverse indicatii:
Finalul incursiunii:
Bonus, activitate feroviara:
Concluzie:
- Confirm spusele lui LDH, in capul X al statiei este instalatie CEM, nu cred ca a mentionat ca in capul Y, respectiv cabina 2, este un sistem Chei cu Bloc.
- Statia e modernizata, dar cum am enuntat mentenanta lasa de dorit.
- Din discutiile cu acari si impegatul de miscare dupa 1990 se zvonea ca statia urma sa aiba o instalatie CED, aceasta nu sa mai realizat.
- Depoul apartine CFR Marfa si este la momentul acesta "PAE"
- Linia 102 se termina la KM 67 + 200 (Fata de Bucuresti Filaret?)