|
| Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului | |
| | Autor | Mesaj |
---|
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului Mar 16 Aug 2011, 19:18 | |
| Pe acest topic, vor fi postate hărți cu arealele automotoarelor CFR de-a lungul timpului. Pentru început, o hartă redactată de mine conform MT 1990/1991(trenurile PM și CM; trenurile AM și/sau RM urmând a fi tratate separat) Legendă: Culorile reprezintă astfel: Roșu: Depoul Arad Albastru: Depoul Timișoara Violet: Zona comună de activitate a depourilor Arad și Timișoara(segmentul Periam - Vălcani) Verde închis: Depoul Piatra Olt Galben: Depoul Sibiu Verde deschis: Zona comună de activitate a depourilor Piatra Olt și Sibiu(segmentul Lotru-Valea Mărului Hm.) Bleu: Depoul București(Călători sau Grivița) Bej: Depoul Făurei Ciclam: Depoul Suceava(automotoarele se detașau în Dornești de la cursele pentru Putna/Nisipitu) Cifrele reprezintă următoarele stații/halte: 1. Loamneș 2. Lotru 3. Miercurea Sibiu 4. Rădăuți 5. Valea Mărului 6. Vasiova |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului Mier 17 Aug 2011, 14:04 | |
| Ar mai fi Cenad, Nerau circulau si de la Timisoara. De la Arad circulau si la Ciumeghiu.Pitesti, Tulcea, Constanta, Tecuci, Falciu |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului Vin 19 Aug 2011, 05:31 | |
| Automotoarele Constantei bantuiau de obicei pe la Navodari/Cap Midia/Dorobantu , insa in anii aia linia 806 nu era aratata in mers, cursele erau un fel de trenuri de serviciu. Nu mai tin minte daca linia Huedin-Calatele avea si ea un automotor sau erau de fapt trenuri mixte. Despre trenurile de rang superior, mare lucru nu prea e de spus la nivelul anului 1991... erau cele 2 accelerate clasice : Arad-Vascau si Arad - Brad. Poate ca mai circula si vreo rama pe Bucuresti-Craiova dar parca 1991 e prea devreme pentru rama rosu-portocalie, iar alealalte derivate din 21-47 nu stiu daca au apucat revolutia pe rang superior... Rapide neam, de nici un fel, zero, din cunostiintele mele. Pana nu a aparut Siemens Desiro nu au existat in istoria recenta - dupa 1980- rapide automotoare. |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului Vin 19 Aug 2011, 14:02 | |
| - ATM a scris:
- Automotoarele Constantei bantuiau de obicei pe la Navodari/Cap Midia/Dorobantu , insa in anii aia linia 806 nu era aratata in mers, cursele erau un fel de trenuri de serviciu.
Nu mai tin minte daca linia Huedin-Calatele avea si ea un automotor sau erau de fapt trenuri mixte. Despre trenurile de rang superior, mare lucru nu prea e de spus la nivelul anului 1991... erau cele 2 accelerate clasice : Arad-Vascau si Arad - Brad. Poate ca mai circula si vreo rama pe Bucuresti-Craiova dar parca 1991 e prea devreme pentru rama rosu-portocalie, iar alealalte derivate din 21-47 nu stiu daca au apucat revolutia pe rang superior... Rapide neam, de nici un fel, zero, din cunostiintele mele. Pana nu a aparut Siemens Desiro nu au existat in istoria recenta - dupa 1980- rapide automotoare. Trenuri accelerat-motor în acel an erau, într-adevăr, Arad-Vașcău și Arad-Brad. Despre rame electrice nu pot să mă pronunț în condițiile în care nu era menționată compunerea trenurilor(și oricum, aici vorbim despre automotoare!). Din cunoștințele mele, da, a existat o ramă care făcea 139/140 București-Craiova și încă una care făcea București - Călărași. Trenuri rapid-motor au început să existe din 1996(892/891 Craiova - București și 923/924 Craiova-Rîmnicu Vîlcea) cu automotoare Duewag. Pe distanța Huedin-Călățele, circula doar o pereche de mixte. |
| | | cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5765 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului Vin 19 Aug 2011, 15:00 | |
| [quote="MariusM"] Trenuri accelerat-motor în acel an erau, într-adevăr, Arad-Vașcău și Arad-Brad. Despre rame electrice nu pot să mă pronunț în condițiile în care nu era menționată compunerea trenurilor(și oricum, aici vorbim despre automotoare!).[quote]
si ramele electrice in ce categorie de vehicule feroviare le incadrezi ? |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului Mier 24 Aug 2011, 05:58 | |
| Teoretic, dupa mintea mea, automotoare si ele. Mai complicat -cel putin pentru mine - este rama push-pull. Cum e rama RIO sau cum era vagonul alea 21-47 verde (adica asta: http://iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2010/05/100521_kadocsa-erdely/20-majdnem_bdt.jpg Multuesc Hurricane pentru link) Cum o consideram, automotor sau tren? -automotor nu prea e, ca are nevoie de locomotiva... -nici tren nu prea e, ca e fortata sa aiba mereu aceeasi compunere pentru a functiona... Cu toate ca ultima afirmatie are undeva o fisura in logica, de care sunt constient, pentru ca si ramele TE se supun aceleiasi obligatii - insa astea sunt in mod evident tren si doar atat. Insa divagam deja. Inapoi la istorie, ramele electrice derivate din 21-47, se spune pe forum, au disparut dupa revolutie, ultima fiind casata la Razboieni prin 97. Mai exista afirmatii ca inainte de acest an ar fi facut servici activ pe ceva personale Cluj-Bistrita, deci ar cam trebui insemnata si trasa aia pe harta...insa aici se ridica o problema adiacenta sau un raspuns fortat la intrebarea lui cata: daca intr-adevar ele au facut servici pe Bistrita-Cluj, atunci nici CFR nu le consdiera automotoare, pentru ca eu unul nu tin minte de vreo mentiune PM/CM pentru astfel de trasa.
|
| | | cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5765 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului Mier 24 Aug 2011, 14:31 | |
| Nu am pus intrebarea de mai sus pur intamplator .... Eu zic sa consultati macar articolul "automotoarele CFR" cel aparut in Jurnal feroviar si citat pe toate forumurile de profil din Romania. O sa ofere un raspuns clar Intrebarea despre rama push-pull ... cum nu are locomotiva ? Nu conteaza in ce capat e pusa, sursa de tractiune e tot o locomotiva.... |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului Joi 25 Aug 2011, 02:09 | |
| Pai tocmai ca are locomotiva, altfel nu se poate misca. Asta ziceam si eu. Numai ca am ceva retineri s-o incadrez ca un tren normal. |
| | | NB 2009
Numarul mesajelor : 133 Reputatie : 5329 Data de inscriere : 06/09/2010
| Subiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului Joi 22 Sept 2011, 22:07 | |
| Ţin minte foarte bine că, prin septembrie 1987, am mers cu una din acele rame electrice (era tren personal, spre seară...) de la Dej la Bistriţa. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului | |
| |
| | | | Hărți cu arealele automotoarelor de-a lungul timpului | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |