Numarul mesajelor : 136 Varsta : 36 Localizare : Linia CF 700 km 11+400 Reputatie : 5243 Data de inscriere : 03/12/2010
Subiect: Re: Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125) Vin 26 Oct 2012, 14:33
DHC-ul 81-0713-8 repartizata la o naveta de cazane a operatorului privat Grup Feroviar Roman, tranziteaza km 11+400 pe linia CF 700 pentru Statia CF Mogosoaia
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125) Mier 31 Oct 2012, 18:38
81-0796-3 VTS fostu LDH125-125 in Poieni
Vizitator Vizitator
Subiect: Re: Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125) Vin 02 Noi 2012, 09:31
268 sau 269 pe o vreme britanica pozata cu tel mobil.
image hosting sites
image
ANDU2100HP
Numarul mesajelor : 5174 Reputatie : 10607 Data de inscriere : 16/06/2010
Subiect: Re: Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125) Vin 02 Noi 2012, 16:05
268 este - exact cea despre care sa discutat cateva post-uri mai sus
DHC 81-0724-0 cu niste cazane pe M1000 in seara zilei de 25 10 2012
REGIOTRANS12
Numarul mesajelor : 193 Varsta : 26 Localizare : Sfantu Gheorghe Reputatie : 5125 Data de inscriere : 30/05/2011
Subiect: Re: Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125) Vin 02 Noi 2012, 20:57
Super poza ANDU!
KOSTYK
Numarul mesajelor : 189 Varsta : 35 Localizare : Brasov/Blejoi Reputatie : 4735 Data de inscriere : 16/06/2012
Subiect: Re: Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125) Vin 02 Noi 2012, 21:22
Poza asta e de calendar!
REGIOTRANS12
Numarul mesajelor : 193 Varsta : 26 Localizare : Sfantu Gheorghe Reputatie : 5125 Data de inscriere : 30/05/2011
Subiect: Re: Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125) Vin 02 Noi 2012, 21:24
Multumesc frumos!
Napoca
Numarul mesajelor : 3 Localizare : Danemarca Reputatie : 4464 Data de inscriere : 06/09/2012
Subiect: Re: Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125) Lun 12 Noi 2012, 20:14
Buna tuturora. Prima mea postare.
Am si eu câteva întrebari referitoare la clasa LDH-125 si sper ca printre voi sa fie cineva îndeajuns de priceput ca sa le raspunda: 1. Care e folosinta tevilor vizibile pe laturile sasiului? Sânt în legatura cu uleiul hidraulic sau poate cu apa de la cazanul situat în capota mica? Unele locomotive au aceste tevi/conducte iar altele nu. 2. Cazanul de încalzire e pt. încalzirea cu apa a vagoanelor? 3. Care este motivul pt. care sistemul de esapament este dus prin topul acoperisului cabinei? Are oare ceva de-a face cu fumul care sa nu obstructioneze vizibilitatea din cabina în ambele sensuri de calatorie? 4. Care ar fi avantajele si dezavantajele unei locomotive diesel-hidraulice fata de una diesel-electrica? 5. De ce se spune “Clasa 80 si 81” si nu ”Seria 80 si 81” locomotivelor LDH? Nu este vorba oare de ”serii” clasa fiind LDH-125?
Va multumesc anticipat.
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125) Lun 12 Noi 2012, 20:28
1. Sunt pentru încălzirea vagoanelor. Doar cele clasa 80 au, fiind folosite la călători.
5. LDH 125 şi clasele 80 şi 81 nu sunt acelaşi lucru. Locomotivele numerotate cu LDH125 au fost construite pentru operatori industriali iar 80 81 pentru CFR. Adica spre ex LDH125-123 nu e aceeaşi cu 80-0123.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125) Lun 12 Noi 2012, 20:48
Legat de punctul 1, au fost şi destule locomotive industriale care au avut generator de abur (unele încă îl mai au, deşi acum sunt încadrate în serai 81), probabil cei de la 23 August, având comandă mare pentru CFR, când o uzină cerea o locomotivă sau două, luau din lotul pentru CFR şi completau după aia.
_________________ :TTT:
cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8387 Data de inscriere : 03/09/2010
Subiect: Re: Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125) Lun 12 Noi 2012, 21:14
Napoca a scris:
Buna tuturora. Prima mea postare.
Am si eu câteva întrebari referitoare la clasa LDH-125 si sper ca printre voi sa fie cineva îndeajuns de priceput ca sa le raspunda: 1. Care e folosinta tevilor vizibile pe laturile sasiului? Sânt în legatura cu uleiul hidraulic sau poate cu apa de la cazanul situat în capota mica? Unele locomotive au aceste tevi/conducte iar altele nu. 2. Cazanul de încalzire e pt. încalzirea cu apa a vagoanelor? 3. Care este motivul pt. care sistemul de esapament este dus prin topul acoperisului cabinei? Are oare ceva de-a face cu fumul care sa nu obstructioneze vizibilitatea din cabina în ambele sensuri de calatorie? 4. Care ar fi avantajele si dezavantajele unei locomotive diesel-hidraulice fata de una diesel-electrica? 5. De ce se spune “Clasa 80 si 81” si nu ”Seria 80 si 81” locomotivelor LDH? Nu este vorba oare de ”serii” clasa fiind LDH-125?
Va multumesc anticipat.
1. a raspuns Dr2005. 2. Da. 3. Da. 4. Una are trasmisie electrica alta hidraulica , una are putere mai mica iar cealalta mai mare etc 5. a raspuns Vlad.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125) Lun 12 Noi 2012, 21:45
Transmisia electrică e mai uşor de întreţinut, mai ales dacă ai motoare de curent alternativ, care nu au perii. E drept, sunt mai scumpe, dar sunt mai uşor de reglat, au randament mai mare, iar angrenajele permit circulaţia în curbe mai strânse (de aia s-au conceput şi realizat LDE125, pentru că LDH125 nu încăpeau pe Oraviţa - Anina, chiar dacă aveau acelaşi ampatament) şi mai scapi şi de uleiul ăla de transmisie hidraulică, care mai e şi scump şi mai şi curge. De aia, în afară de Vossloh (care şi-a făcut propria locomotivă ca să îşi prezinte noua transmisie), nu prea mai face nimeni locomotive diesel hidraulice de puteri mari (doar pentru manevră văd că mai ies câteva).
_________________ :TTT:
Napoca
Numarul mesajelor : 3 Localizare : Danemarca Reputatie : 4464 Data de inscriere : 06/09/2012
Subiect: Re: Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125) Lun 12 Noi 2012, 22:46
Mii de multumiri pentru raspunsurile date.
@Vlad Referitor la clase, acum înteleg care e diferenta între LDH-125 si 80 ori 81. Dar la urma urmei e aceeasi locomotiva, acelasi design. Cu alte cuvinte toate sunt LDH-uri 125 (125 de la 1250 CP banuiesc) nu? De asta m-am referit la faptul ca termenul “serie” ar fi mai adecvat. De exemplu, între locomotivele 80 si cele 81 nu exista absolut nici o diferenta estetica. Cum se poate spune atunci ca acestea apartin la doua clase diferite? Ori poate designul propriu-zis sa aibe cumva o alta denumire?
@Dr2005 Este însa adevarat ca transmisia hidraulica – în general – da mai mare putere? Asa auzisem…
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125) Lun 12 Noi 2012, 22:59
Termenul "serie" cred că e mai corect folosit când te referi la tot numărul locomotivei (clasă + numar de parc + cifră control).
La început locomotivele clasa 80 erau înmatriculate după înmatricularea veche de tipul 040-DHC-123.
daniel_c
Numarul mesajelor : 475 Reputatie : 5044 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Locomotive clasa 80 si 81 (LDH 125) Mar 13 Noi 2012, 00:10
Napoca a scris:
3. Care este motivul pt. care sistemul de esapament este dus prin topul acoperisului cabinei? Are oare ceva de-a face cu fumul care sa nu obstructioneze vizibilitatea din cabina în ambele sensuri de calatorie?
pe cabina are toba de esapament
Napoca a scris:
Referitor la clase, acum înteleg care e diferenta între LDH-125 si 80 ori 81. Dar la urma urmei e aceeasi locomotiva, acelasi design. Cu alte cuvinte toate sunt LDH-uri 125 (125 de la 1250 CP banuiesc) nu? De asta m-am referit la faptul ca termenul “serie” ar fi mai adecvat. De exemplu, între locomotivele 80 si cele 81 nu exista absolut nici o diferenta estetica. Cum se poate spune atunci ca acestea apartin la doua clase diferite? Ori poate designul propriu-zis sa aibe cumva o alta denumire?
intre 80 si 81 diferenta o face prezenta agregatului pentru incalzirea trenului