Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Infrastructura

In jos 
+124
AeroX
marius664
Peter Fodor
sorinucu
g.popovici
dragosdimitrescu
ciprian71
Amiralul
cristi ar
AndreiSV
mielutu zburator
AleXxX
johnsmoke
Feroviar_18
TonyCFR
tcm
feroviar
dan tm
Nycolas Gabriel
Polpot
basil
Petre_IFTE
baiazid
idm
Bobby_TM
bogdan2011
Katalin4653
Spartan1948
Simply18
Mihay
Arsen22
Sabik
criss0571
Sergiu rmn
marius.andrei
ANDU2100HP
DAS 2011
AndreiCFRBucuresti
AlexD
Raduku09
Balto
Teodor
EuroNight
Dr2005
IonutCFR2009
roseanu
Cont dezactivat
Adirmvl
NicuS
Rarau
Kriszti219
daniel_c
cfr500
electrica912
060-EA078
Andrey_tm
Silver
AndiCFR
M.I.C.I.
nenuandrei
Cobra
Mircea Hirjau
cnusi
Luna
rich1974
Vicentiu
cristyadaX
AndreiCfr
Semafor
cristi CFR
razvan - trenuri
Nesebar
redeme
SULZERUL 0733
Jhonyla
popovici
IonutChircu
Marius
DUAL
bostanescu gigel
Vitosa
decward
RazvanCFR
cont dezactivat .
Andrei
Adrian78
DPS
mihaiuc
ldh80
IceShadow
marius_catalin84
jionutz
iuli.hard
mihai_cfr_bacau
19jimmy84
didinul
Axwell21
didi
Traveller
stegaru
stinky
knd
membru inactiv
discoid21
ionutz72
Razvan
srazvi
TVlad
dan ciprian
COSTACHE MIHAIL
husdelaapus
vrabieionut
AMX 97-0548-4
alex.alexus.tm
Codrut1985
zenox4500
DonVILLy
Vlad
Ionutz
Lde 2100
ionut_te
mardaryroby
myster2008
cortexedge
128 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 19 ... 35, 36, 37 ... 46 ... 57  Urmatorul
AutorMesaj
marius.andrei

marius.andrei


Numarul mesajelor : 10
Localizare : Iasi
Reputatie : 4279
Data de inscriere : 16/03/2013

Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: Re: Infrastructura   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitimeLun 25 Mar 2013, 22:18

TVlad a scris:
Nu, cea de care se mai discutase e in alta parte, intre Breaza si Nistoresti. E si acum bine mersi.
Dar vad ca nici aici nu le-a iesit prea bine.
In afara de astea mai avem una intre Sinaia si Poiana Tapului, la fel, neschimbata:

Infrastructura - Pagina 36 Dsc09165

Infrastructura - Pagina 36 Dsc09176

Pozele sint din octombrie 2012.

1. Se poate observa ca lungimea acelui "cot" este destul de mare dupa distanta dintre stalpii de electrificare consider ca distanta ar fi undeva la 100m. "Cotul" situat intre trei stalpi de electrificare. Daca va uitati pe partea dreapta apar si hectometri. Astfel va puteti face o idee despre perspecitva pozei.
2. Din cate am inteles poza este realizata in apropierea unei zona cu aparate de cale?!
Daca aceste supozitii sunt corecte pot gasi o singura explicatie logica:

Consider ca acel "cot" sunt de fapt doua curbe cu raze de maxim 12800m (conform I.314) pentru a se face trecerea de la 4,2m (distanta dintre axele caii in aliniament) la 5,00 m pe zona statiilor (pentru introducerea diagonalelor de trecere de pe un fir pe altul). Acest tip de curbe, numite "S" - fara aliniament intermediar, sunt des intalnite in zona statiilor.
Se introduce de obicei pe firul II (ca si in poza).
Revenind la prima supozitie:
Lungimea unei curbe arc de cerc trebuie sa fie" Viteza de circulatie"/3 = 160 km.h / 3 = 53 metri. Astfel Lungimea "S-ului" din poza este de 53 * 2 = 106m.

Consider ca se putea realiza trecere de la 4,20 la 5,00 direct de pe cuprinsul curbei. Dar mai multe explicatii nu pot oferi pentru ca nu cunosc traseul pe zona respectiva.

O seara frumoasa.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: Re: Infrastructura   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitimeLun 25 Mar 2013, 22:45

Nu, poza nu e facuta in apropiere de vreo statie sau aparat de cale, cel mai apropiat e la peste 1,5km. Intr-adevar poza fiind facuta cu teleobiectiv, planurile sint comprimate si curbura apare exagerata. Ce pot spune cu siguranta e ca din tren se simte cind treci pe acolo.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18746
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24322
Data de inscriere : 05/10/2010

Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: Re: Infrastructura   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitimeLun 25 Mar 2013, 22:59

Se numeste serpuire ..
Sus In jos
marius.andrei

marius.andrei


Numarul mesajelor : 10
Localizare : Iasi
Reputatie : 4279
Data de inscriere : 16/03/2013

Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: Re: Infrastructura   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitimeLun 25 Mar 2013, 23:03

Cam acestea ar fi fost explicatiile din punctul de vedere al proiectarii, dar fara sa vad un plan al traseului nu-mi pot da seama exact ce este acolo.
Dar daca intr-adevar se mai si simte un disconfort in timpul circulatiei, sigur este o problema ce trebuie rezolvata. Curios, este ca masina de burat nu ar fi putat lasa asa linia asa!
Plus ca s-ar fi putut rezolva problema distanta dintre axele CF de pe cuprinsul curbei.
In fine, tinand cont ca acolo executant a fost PORR (daca nu ma insel), nu mai am altceva de zis decat spor la ripat lucratorilor de la CFR. Very Happy

Sus In jos
marius.andrei

marius.andrei


Numarul mesajelor : 10
Localizare : Iasi
Reputatie : 4279
Data de inscriere : 16/03/2013

Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: Re: Infrastructura   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitimeLun 25 Mar 2013, 23:11

adrian78 a scris:
Se numeste serpuire ..

Smile Foarte simpatic. Dar nu este in nici un caz vorba despre pierderea stabilitatii cadrului sine-traverse.

Serpuirea in plan orizontal se produce cu o semiunda, asimetric sau simetric. In poza nu este nici una din variante. Se pot observa clar cele doua alianiamente de pe firul II, ce sunt aproape paralele racordate de "cotul" respectiv.
Acum in luna martie inca mai exista acel cot?
Aveti vreo idee?
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: Re: Infrastructura   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitimeLun 25 Mar 2013, 23:16

Aproape sigur mai este. Cind mai ajung pe acolo (peste maxim doua luni) ma uit si va zic. O sa fac si poze, poate le vede si cine trebuie... Smile
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: Infrastructura   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitimeMar 26 Mar 2013, 09:02

DUAL a scris:
Banuiesc ca tot Pandrol .. Traversele din imagine suport si alte tipuri de incarcari,de asta arata asa.Nimeni nu se mai leaga la cap cu traversele din lemn .. mai ales la CFR unde mententanta proasta face ca acestea sa putrezeasca repede,si sa apara restrictii atat in abatere cat si pe directa la ele..

Totusi sunt anumite zone- unde chiar cu prindere flexibila "Pandol"" daca s-ar introduce- tot ar fi nevoie de traverse din lemn!
Ma refer la liniile cu curbe stranse- cazul Oravita-Anina (raza in curba 100 m) sau Zorleni- Falciu si Cretesti- Husi (raza in curba 120 m), unde chiar presupunand prin absurd ca banii nu ar fi o problema- tot traverse din lemn ar trebui in curbele alea!
Apoi pe poduri si pe podete- pentru o mai buna amortizare a vibratiilor- din cate stiu tot traverse din lemn se folosesc- betonul e prea rigid!
Apoi acolo unde exista joante izolate si capete de sectiuni izolate, pentru o buna izolare electrica a sectiunilor, se folosesc tot traverse din lemn, si eclise din lemn!

Durata de viata normala a unei traverse din lemn- in conditiile unei intretineri corecte (creuzotat, ierbicidat la timp) este de 7 ani din cate stiu! Viteza maxima pe o linie bine intretinuta care are si traverse din lemn este de 100 km/h ?
Centrul de impregnare de la Ploiesti si Suceava mai functioneaza ?

Asta cu "nu ne mai da voie UE sa folosim traverse din lemn"" mi se pare o greseala ca s-a acceptat de catre autoritatile romane! Conditiile de siguranta a circulatiei si exploadare feroviara sunt domenii strict tehnice, in care nu au ce cauta birocratii din UE!
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13806
Data de inscriere : 08/04/2009

Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: Re: Infrastructura   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitimeMar 26 Mar 2013, 09:06

E mai usor de instalat linia in curbe stranse pe traverse de lemn, deoarece in curba ecartamentul liniei e variabil si e mai usor de gaurit o traversa de lemn in functie de ecartament decat una de beton.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: iNFRASTRUCTURA   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitimeMar 26 Mar 2013, 09:18

Si asta, insa ar mai fi un aspect: o traversa din lemn prezinta o mai mare elasticitate decat una din beton, si amortizeaza mai bine sarcinile suplimentare care apar in curbe stranse! Oricum, probabil exista un stas cat trebuie sa fie raza minima in curba pentru a se permite montarea de traverse din beton, iar sub aceea raza sa trebuiasca obligatoriu traverse din lemn!
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: Re: Infrastructura   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitimeMar 26 Mar 2013, 11:43

Depinde de VS ldh .. pe valea Prahovei unde e 80 ,sunt anumite podete pe structura metalica,care intr-adevar au traverse de lemn.. in rest sunt poduri cu tablier normal peste care vine prisma de piatra si apoi traverse de beton Wink...Traversele de lemn pot duce VS 120 parca...
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: Infrastructura   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitimeMar 26 Mar 2013, 12:31

Multumesc pentru raspunsuri!
Sus In jos
DPS

DPS


Numarul mesajelor : 2206
Reputatie : 7572
Data de inscriere : 27/04/2010

Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: Re: Infrastructura   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitimeMar 26 Mar 2013, 14:30

Dr2005 a scris:
Pe M800 în Bucureşti s-au folosit traverse de lemn la macazuri.
In afara de liniile abatute din Baneasa, exista altundeva pe liniile directe macazuri cu traverse de lemn ? (exceptie ram.Pajura)
adrian78 a scris:
Se numeste serpuire
Nu cred ca e serpuire...nu e singura zona unde exista asemenea eroare de executie...linia fiind reabilitata pe bucati, sunt si locuri unde capetele acelor segmente reabilitate "nu se pupa" si iese ceea ce se vede in poza...
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/DPSRomania/videos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: Re: Infrastructura   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitimeMar 26 Mar 2013, 15:03

Nu cred ca e eroare de proiectare... Sunt admise astfel de chestii si exista si la anumite poduri reabilitate in trecut separat,unde s-a marit distanta intre cele 2 fire.
Sus In jos
DPS

DPS


Numarul mesajelor : 2206
Reputatie : 7572
Data de inscriere : 27/04/2010

Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: Re: Infrastructura   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitimeMar 26 Mar 2013, 15:43

Eu am specificat: eroare de executie, nu de proiectare...cu atat mai mult cu cat acolo e aliniament si nici macar statie sau pod ma face sa cred ca e "gafa".
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/DPSRomania/videos
Vizitator
Vizitator




Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: Re: Infrastructura   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitimeMier 27 Mar 2013, 07:49

Daca este eroare de executie cum s-a receptionat lucrarea? in ce limite de tolerante lucreaza topografii aia daca nu au reusit sa se racordeze exact ca pe firul invecinat? daca a aparut din alte cauze de ce nu se remediaza efectul si sa se inlature cauza? Daca era HSR???? Twisted Evil
Sus In jos
Continut sponsorizat





Infrastructura - Pagina 36 Empty
MesajSubiect: Re: Infrastructura   Infrastructura - Pagina 36 Icon_minitime

Sus In jos
 
Infrastructura
Sus 
Pagina 36 din 57Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 19 ... 35, 36, 37 ... 46 ... 57  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» 306 : Ploiesti Sud - Slanic
» Utilaje CFR
» Infrastructura
» Parti componente
» Discutii generale despre infrastructura feroviara ..

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-
Mergi direct la: