Impreuna cu cristi cfr si bobby tm am fost pe linia Oravita -Iam.
O calatorie de noapte cu trenul Regiotrans nu ofera nimic spectaculos, doar ,,inscriptiile " din WC
Daca becul nu se potriveste acasa, iata ca oglinda poate fi folosita de unde si raspunsul ,,Dar oglinda da"
Sosim in Oravita si ca un veritabil nod feroviar trenurile de legatura sint gata de plecare,
prima surpriza: o sa calatoresc prima oara intr-un tren format din locomotiva si un vagon,
a II-a surpriza o sa calatoresc pentru ultima oara intr-un tren incalzit cu abur.
R 9689
dupa plecare urmeaza a III -a surpriza, partida trenului e formata din sef de tren si conductor :lautar:
La iesirea din Oravita e o bariera cu acar, la o strada mai incolo alta bariera cu acar si in Racajdiuta halta alta bariera cu acar care vinde si bilete. 6 trenuri pe zi :grin:
plecarea din Oravita
Statia Racajdia are IDM care vine sa inchida bariera, nu stiu daca silozul mai foloseste linia , dar semnalul de intrare din directia Iam e deja pe liber pentru intoarcere, probabil ca nu se mai oboseste nimeni sa mearga la capat sa-l actioneze. Am vazut tabla cu Racasdia si asa am scris pe poze in loc de Racajdia. parca as fi de la CFR sa nu stiu ce am in curte.
ruinele
se da plecarea regulamentar, nu am vazut de multa vreme.
De altfel, faptul ca eram in tren 3 care pozam iar eu aveam rucsacul primit la zilele feroviare cu CFR Calatori, toti calatorii au primit bilet.
oare daca in Baragan erau astfel de tufe nu actionau ca parazapezi? ca aici inchid ,,automat " usile si te izbesc peste miini
dupa ultima curba
sosim in Iam, distrugerile sint mari, doar dormitorul a mai ramas.
Atentia la detalii a fost mare chiar si pe schindurile magaziei.
canton cu magazie sau grajd
dormitorul
peste linii
casa de bilete, locuintele
fosta scara spre pod
un beci, plin de gunoi, si aripa cealalta era beci
S-au demontat podele si teracotele
Cantonul cu grajd de mai devreme
spatele garii sau cum e spre strada
s-a luat si placa comemorativa
la intoarcere pozez conducta de abur care e fisurata la cot fiind sudata
pe drum vad ca in Oarvita se instaleaza eoline dar vremea nu e buna de poza
prevestitor, repetitor si intrarea in Oravita pe vestitul viaduct din Oravita Romana
Un drum prin Oravita ne scoate in cale vechiul hotel
cu aceasta ocazie vad ca viaductul e si pe stema Oravitei
La intoarcerea in gara, ca simbol vedem desigur o cruce, doar ca a fost pusa ca o premonitie la capatiul primei linii ferate din Romania. La asta ne pricepem la cruci si sfintiri cred ca ar fi posibil sa fie sfintite si ruinele ramase.
soseste trenul de la Anina.
Noi ne urcam in trenul de Berzovia.
Ruinele de pe linie vor urma in alt articol.