|
| 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. | |
|
+24dan tm j o a n t a gabrielcr Adrian78 cristi CFR DUAL Jhonyla DuDu_77 Adirmvl Andrey_tm AlexCFRB Bobby_TM orestte Dr2005 The Legend Vlad gheorghita IonutCFR2009 Sergiu rmn Nesebar TVlad MariusM srazvi myster2008 28 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. Dum 29 Apr 2018, 15:17 | |
| Păi bun, dacă e să o luăm mot-a-mot, "gara" Reşiţa Sud (de fapt e staţie) a făcut-o MÁV pe vremea în care zona era parte din Austro-Ungaria. Clădirea e standardizată (cred că tip I, dar nu le mai ştiu). De ce s-a modernizat? Păi pentru că toţi factorii de decizie de la vremea întocmirii proiectului au dorit să se modernizeze gările din reşedinţele de judeţ. Ăsta a fost criteriul (na, la ce să te aştepţi de la nişte politicieni). Cum pe vremea aia toate trenurile trăgeau în Reşiţa Sud, s-a decis că aia e gara din Reşiţa şi aia trebuie făcută. Că acum situaţia s-a schimbat...
Este interesant şi faptul că s-a hotărât păstrarea în forma actuală a clădirii - care clădire nu are nimic deosebit, există alte câteva zeci, dacă nu chiar sute de clădiri identice prin România, Serbia şi Ungaria - în vreme ce o clădrie monument istoric, unicat, ca cea de la Piteşti a fost rasă fără milă şi înlocuită cu o hardughie hidoasă din termopane. Ca să nu mai zic că clădirea staţiei Piteşti avea o valoare istorică mult mai mare pentru căile ferate din România (şi pentru corupţia din ele). _________________ :TTT:
|
| | | CalinIonMihai
Numarul mesajelor : 421 Reputatie : 1780 Data de inscriere : 25/03/2021
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. Dum 09 Ian 2022, 17:37 | |
| Mai trec ceva utilaje pe aici? E adevarat ca ma uit la un clip din 2013. dar dupa Resita Nord nu prea se mai vede piatra. vegetatie si pamant. nu stiu traversele in ce stare sunt. si viteza de circulatie e mica. deci va intreb pe voi care mai calatoriti prin zona, s-a mai facut ceva la linie? |
| | | CalinIonMihai
Numarul mesajelor : 421 Reputatie : 1780 Data de inscriere : 25/03/2021
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. Sam 05 Mar 2022, 13:14 | |
| |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. Joi 31 Mar 2022, 11:38 | |
| Autoritatea pentru Reforma Feroviară.. Activele urbane ale Căilor Ferate Române - Ghid de valorificare și regenerare durabilă Propunerea de Ghid de valorificare și regenerare durabilă a activelor urbane ale Căilor Ferate Române este rezultatul unui dialog inter-instituțional, între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), ca parte a procesului de elaborare a Politicii Urbane a Romaniei cu sprijinul Băncii Mondiale (BM). Acest document, în lucru, este discutat în cadrul grupului de lucru organizat la nivelul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) în vederea pregătirii serviciilor de tren metropolitan. La întâlnirile săptămânale participă reprezentanți ai MTI, ai autorităților locale, precum și ai CNCF CFR S.A. Astfel, specialiștii contractați de BM au elaborat ghidul mai sus menționat pentru a identifica activele urbane neutilizate sau sub-utilizate ale infrastructuii feroviare, care pot face obiectul unor proceduri de regenerare urbană în beneficiul tuturor entităților implicate, de la nivel național la nivel local. În cadrul raportului sunt realizate propuneri care fundamentează din punct de vedere urbanistic intervenții pe suprafețele aflate în domeniul public, dar și pe proprietățile private adiacente care pot profita de proximitatea față de stațiile de cale ferată. Astfel, pentru zona metropolitană REȘIȚA au fost identificate următoarele măsuri: - intervenții în zonele stațiilor subutilizate și cu o calitate scăzută a mediului urban proxim; - regenerare integrată în zona stațiilor de cale ferată de prim rang și de rang secund; - valorificarea terenurilor prin dezvoltare presupune edificarea unor ansambluri cu funcțiuni în general mixte, care să asigure atât o densitate de locuire durabilă, cât și funcțiunile economice necesare pentru un oraș prosper; - intervențiile în zona infrastructurii feroviare, prin care se asigură premisa fundamentală a asigurării conexiunilor pietonale peste liniile de cale ferată; - refacerea infrastructurii de cale ferată, prin modernizare și aducere la parametri optimi. În fotografiile de mai jos regăsiți câteva dintre simulările pentru proiectele de regenerare urbană și feroviară în zona Reșița, extrase din propunerea de raport, elaborat sub egida Băncii Mondiale. #regenerareurbană #trenmetropolitan |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. Joi 31 Mar 2022, 15:15 | |
| Simulari frumoase si colorate... Isi justifica si ei, saracii, salariile de la stat. Cit sint de satul de rahaturi din astea! Multa voba si nimic concret, neo-limba de lemn cu "sustenabil" si alte asemenea. Specia asta de papagali paraziti e eterna: o regaseam pe vremuri in activistii de partid marca Stefan Gheorghiu, astazi SNSPA sau alte metastaze. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. Joi 31 Mar 2022, 15:22 | |
| E ca si asta pe ce sa mai f--- 1 mil de euro...
Consiliul Județean Hunedoara atrage fonduri europene nerambursabile pentru implementarea proiectului “Planificare strategică, mobilitate urbană și managementul calității” Consiliul Județean Hunedoara a aprobat în cadrul ședinței ordinare de astăzi, 30 martie 2022, proiectul ”Planificare strategică, mobilitate urbană și managementul calității” ce urmează să fie finanțat din Fondul Social European (FSE) prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA). Obiectivele specifice urmărite în cadrul proiectului vizează: - implementarea unor mecanisme și proceduri standard (Strategie de dezvoltare a resurselor umane, Plan strategic instituțional 2022-2024 și Plan de Mobilitate Urbană Durabilă 2022-2027) pentru a crește eficiența acțiunilor administrative la nivelul Consiliului Județean Hunedoara; - implementarea și utilizarea instrumentelor de management al calității și performanței pentru autoritățile publice CAF, ISO 9001:2015 și certificarea sistemului la nivelul Consiliului Județean Hunedoara; - implementarea la nivelul UAT Hunedoara a măsurilor de simplificare a procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni, prin crearea hărții GIS ca platformă integrată de management al rețelelor de utilități publice; - îmbunătățirea competențelor profesionale și certificarea unui număr de 70 de persoane din cadrul Consiliului Județean Hunedoara, personal de conducere și de execuție, în urma instruirilor specifice ca parte a procesului de implementare a proiectului. În data de 09.02.2022, Județul Hunedoara a depus la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, cererea de finanțare prin sistemul MySMIS, pentru obținerea de fonduri în vederea derulării proiectului. Cererea a fost acceptată în etapa de verificare a conformității administrative, a parcurs etapa de evaluare tehnică și financiară și urmează să intre în etapa de contractare. Valoarea totală a proiectului este de 4.571.719,50 lei (inclusiv TVA), din care contribuția proprie a UAT Județul Hunedoara este de 91.434,39 lei (2% din valoarea cheltuielilor eligibile). Durata de implementare a proiectului este de 14 luni. Biroul de presă |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. Joi 31 Mar 2022, 16:29 | |
| N-ar veni odata rusii la noi sa ii vad pe limbricii astia cu capacitatea lor administrativa crescuta luati la tavaleala si spulberati din functii. Atunci s-ar vedea cine aduce cu adevarat valoare adaugata in tara asta. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. Joi 31 Mar 2022, 16:33 | |
| Eu is curios unde se fac cursurile de calificare la mare sau la munte? |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. Joi 31 Mar 2022, 16:50 | |
| Hehehe, asta comentam acum cu un coleg. Cind i-am citit stirea, primul lucru pe care l-a spus a fost ca vor merge putin in vacanta pe bani europeni. Uite unde se duc taxele platite de cetatenii UE (sau cit mai ramine din ele dupa dijmuirea de rigoare...). |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. Joi 31 Mar 2022, 20:15 | |
| - TVlad a scris:
- Simulari frumoase si colorate... Isi justifica si ei, saracii, salariile de la stat.
Cit sint de satul de rahaturi din astea! Multa voba si nimic concret, neo-limba de lemn cu "sustenabil" si alte asemenea. Specia asta de papagali paraziti e eterna: o regaseam pe vremuri in activistii de partid marca Stefan Gheorghiu, astazi SNSPA sau alte metastaze. Proiectul e făcut de Banca Mondială. Altfel, salariile la stat sunt prea mici şi munca e prea multă ca să ai timp măcar să te duci să vezi cum arată Reşiţa. Partea frumoasă e că se lucrează la o legislaţie nouă, care să dea posibilitatea legală şi autorităţilor locale şi judeţene să dezvolte şi/sau să subvenţioneze transportul feroviar. Ne-a ţinut în loc câteva luni o ,,şopârlă" lăsată în legislaţie de cei de acum câţiva ani, eu sper că am reuşit să o rezolvăm. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. Joi 31 Mar 2022, 21:47 | |
| Nu e prost cine cere , e prost cine da.
Asta pare a fi mersul, sa se arunce banii pe tot felul de studii, problema e ca ce ,,studiaza" ei nu se poate aplica la noi, e alta legislatie, alte mentalitate, alte cutume.
de exemplu de ce nu studiaza sistemul asta in Resita si dincolo de Resita Sud? oamenii aia nu trebuie deserviti daca tot au linie pe acolo?
DAr cite linii ferate nu sint prin alte orase sau au fost si s-au demontat in loc sa fie convertite la tramvai sau tram tren cum e la moda acuma, sau macar trenuri locale d-astea suburbane.
Putem sa facem un topic nou cu orase si liniile lor abandonate? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. Vin 01 Apr 2022, 00:26 | |
| - dan tm a scris:
- de exemplu de ce nu studiaza sistemul asta in Resita si dincolo de Resita Sud? oamenii aia nu trebuie deserviti daca tot au linie pe acolo?
Eu văd pe harta aia că vehiculele vor circula ca trenuri de undeva (Berzovia?) până la Reşiţa Sud pe linia existentă (care oricum e oarecum paralelă cu principala stradă a oraşului, pe unde circula şi tramvaiul), apoi mai departe probabil pe amplasamentul fostei linii de tramvai. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. Joi 22 Sept 2022, 19:38 | |
| Pentru asigurarea unei legaturi mai bune pentru cei din Resita la trenurile IR spre Bucuresti ar fi util ca:
-trenul R 9160 sa plece din Resita Sud la ora 6.40 pentru a ajunge in Caransebes la ora 7.40, pentru a asigura o legatura buna la IR 348 spre Bucuresti;
-trenul R 9164 sa plece din Resita Sud la ora 14.27 pentru a ajunge in Caransebes la ora 15.30 , pentru a asigura o legatura buna la IR 73 spre Bucuresti.
Mai demult era si un vagon/o grupa de vagoane directe Resita Sud- Bucuresti Nord (care avea si vagon/vagoane de dormit si/sau cuseta). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. Lun 06 Mar 2023, 08:14 | |
| Cum arata un mers de tren bun pe aceasta linie, pentru a se putea asigura legaturi cat mai bune la trenurile care circula pe M100:
-Necesar doua garnituri cu domiciliul statia Caransebes.
-Prima garnitura: -Caransebes plecare 6.15, HM Resita Sud sosire 7.12 (are grupa Bucuresti Nord- HM Resita Sud)(circula fara oprire intre Caransebes si Resita Nord) -HM Resita Sud plecare 7.20, Brebu 8.00/8.01, Caransebes sosire 8.32 -Caransebes plecare 9.02, Brebu 9.30/9.31, HM Resita Sud sosire 10.09 (are grupa Mangalia- HM Resita Sud) -HM Resita Sud plecare 12.40, Caransebes sosire 13.52 -Caransebes plecare 14.10, HM Resita Sud sosire 15.18 -HM Resita Sud plecare 15.57, Brebu 16.37/16.45, Caransebes sosire 17.15 -Caransebes plecare 19.25, HM Cornutel Banat 19.40/19.47, HM Resita Sud sosire 20.38 -HM Resita Sud plecare 22.37, Caransebes sosire 23.30 (are grupa HM Resita Sud- Bucuresti Nord)(intre Resita Nord si Caransebes circula fara oprire)
-A doua garnitura : -Caransebes plecare 7.26, Brebu 7.55/8.03, Resita Nord sosire 8.30 -Resita Nord 8.56 plecare 8.45, Brebu 9.25/9.33, Caransebes sosire 10.03 -Caransebes plecare 16.14, Brebu 16.42/16.43, HM Resita Sud sosire 17.21 -HM Resita Sud plecare 18.48, HM Cornutel Banat 19.44/19.45, Caransebes sosire 20.00 (are grupa HM Resita Sud- Mangalia)
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. Lun 06 Mar 2023, 08:30 | |
| Conform celor aratate pe wikimapia si Google Maps (Street View), intre statia Resita Nord si HM Resita Sud, in zona strazii Mociur (aproximativ in punctul in care strada Mociur incepe sa mearga paralel cu calea ferata spre HM Resita Sud), apare o ramificatie in linia curenta, formata din doua macazuri simple si acoperita cu semnale mecanice ("semafoare')!
Ce deserveau liniile ce se ramifica din linia curenta, din acel punct ?
Fiind cu fata spre statia Resita Nord si cu spatele spre HM Resita Sud, o linie vine din partea stanga (dinspre raul Barzava) si intra in linia curenta, iar cealalta linie se desprinde din linia curenta in partea dreapta si ar intra apoi in linia ce mergea peste "Dealul Crucii" si ajungea in incinta fostului combinat siderurgic! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. | |
| |
| | | | 115 : Caransebes - Resita Sud Hm. | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |