Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Automotoare

In jos 
+85
Petre_IFTE
tcm
alinx3330
strainu
teoiasi
Katalyn
TonyGFR
mureseanu_976
riciu
TonyCFR
gabrielcr
mielutu zburator
dan tm
Andrey_tm
Adirmvl
Cont.dezactivat
stefan_br
impuls
adrian.vidican.9
cristi ar
sytrus
Alex Avram
TVlad
Sabik
Bobby_TM
AndiCFR
kristi kkk
alexpopa
ANDU2100HP
criss0571
Hurricane
@ndrey
cfr500
NB 2009
cont inactiv
andreiutzu
electrica912
IonutCFR2009
M.I.C.I.
daniel_c
popovici
Balto
charly95s
ldh80
PrisecaruFlorin
COSTACHE MIHAIL
halmarius
mishu88
DAS 2011
srazvi
lovekomotive
eu
AlexCta
Dr2005
ionutz85
cristi CFR
MariusM
mihaiuc
Luna
ovivi
AlexD
The Legend
cristyadaX
razwy
didinul
alex.alexus.tm
Horea36
DUAL
Nk11
Desiro256
Adrian78
decward
Nesebar
cont dezactivat .
Vitosa
ATM
Jhonyla
LanceR
roadster
Razvan
spsdc7
FeroFan97
Norbi
adriandavid
jionutz
89 participanți
Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 15 ... 29  Urmatorul
AutorMesaj
jionutz

jionutz


Numarul mesajelor : 614
Varsta : 41
Localizare : Sat Calacea judetul Timis
Reputatie : 5798
Data de inscriere : 28/04/2010

Automotoare Empty
MesajSubiect: Automotoare   Automotoare Icon_minitimeVin 07 Mai 2010, 08:57

Automotoare diesel
CFR Călători foloseşte automotoare diesel în general pentru servicii pe linii scurte sau puţin folosite. Excepţia principală este introducerea în 2003 a automotorului Siemens Desiro care este folosit şi pentru servicii InterCity pe distanţe mai lungi (ulterior şi pentru trenuri Personale, Accelerate şi Rapide), sub numele comercial Săgeata Albastră. În urma împărţirii CFR în mai multe societăţi, unele automotoare au intrat în administrarea CFR Infrastructură sau CFR Marfă.

Nume Constructor Specificaţii şi note Viteză maximă Anii construcţiei
Clasa 77 Malaxa Bucureşti 88 KW(120-CP) putere. Automotor arhaic utilizat în special în zone rurale din Banat şi Bucovina. În prezent sunt utilizate o mare parte si au intrat in serviciul de modernizare. 70 km/h 1935-1942
Clasa 78 Malaxa Bucureşti Este prezentă în 2 variante, simplă (1 unitate) - 162 KW(220-CP) putere, înmatriculate la CFR cu seria 750 şi dublă (2 unităţi) - 324 KW(440-CP)putere, înmatriculate la CFR cu seria 1000. Au fost construite 43 de exemplare din varianta simplă şi 16 exemplare din varianta dublă. În prezent se află în exploatare 26 de exemplare din varianta simplă din care 12 pentru uzul administraţiei CFR şi 14 pentru transportul de călători, din care AM 716 provenit din conversia AM 1016 rămas fară pereche dupa casarea lui AM 1024, în zonele Suceava, Tecuci şi Constanţa şi 4 exemplare din varianta dublă, 3 la depoul Arad şi 1 la Depoul Tecuci, restul fiind casate. 80/100 km/h 1939-1954
Clasa 79 Waggon bau Gorlitz 132 KW(179-CP)putere. Utilizate anterior de Deutsche Bahn şi modernizate de MARUB Braşov. În perioada 1993 - 1996 au fost achiziţionate 12 unităţi pentru a fi utilizate ca trenuri Personale. Sunt folosite în Timişoara şi Satu Mare. 90 km/h 1960-1977
Clasa 92 Siemens AG - MARUB Braşov 485(658-CP)KW putere. Automotoare diesel hidraulice, identice cu clasa 628.4 a Deutsche Bahn. 2 sunt acum în serviciu, folosite în Transilvania. Fiecare conţine 56 de locuri de clasa a doua. 120 km/h 1995
Clasa 96 (Desiro) Siemens AG 550(747-CP)KW. Automotoare diesel mecanice. 96 în serviciu. Sunt cunoscute sub numele Săgeata Albastră, după numele primelor automotoare introduse de CFR. 120 km/h 2003-2007


Automotoare electrice
În 2006 CFR a achiziţionat mai multe rame electrice de la SNCF, tip Z6100, şi de la CFL, tip 250 şi 260, care sunt supuse unor modernizări şi modificări la Remarul 16 Februarie Cluj şi sunt folosite pentru trenuri personale. Ele au intrat deja în serviciu, fiind înmatriculate în clasa 58, asigurând serviciul pe rute precum Cluj-Napoca - Bistriţa, Teiuş - Braşov, Braşov - Sf. Gheorghe, ca trenuri personale.

Există zvonuri despre posibila achiziţonare a unor rame electrice, posibil de tip Pendolino, care vor fi folosite pe servicii InterCity pe relaţia Galaţi - Bucureşti, Galaţi - Timişoara, Bucureşti - Braşov şi Bucureşti - Constanţa. Aceste trenuri vor avea viteză maximă de 220 km/h, fiind primele trenuri de mare viteză din România. CFR va achiziţiona prin intermediul unei licitaţii 21 de rame electrice cu 3 vagoane şi viteză maximă 160km/h, în perioada 2007-2008, de la Siemens, Bombardier sau Alstom.

O ramă de şase vagoane construită de Electroputere a fost în faza de prototip din 1990, dar nu a intrat în serviciu deoarece a avut probleme cu frânele şi motorul în timpul testării iniţiale.


Nume Constructor Specificaţii şi note Viteză maximă Anii construcţiei
58 Alstom, Carel şi Fouché 615 KW(835-CP putere. Automotor din inox folosit pentru trenurile de periferie de SNCF (versiunea cu 3 vagoane) şi CFL (versiunea cu două vagoane), transformate şi modernizate de Remarul 16 Februarie Cluj pentru a funcţiona ca trenuri Personal. 120 km/h 1965-1970
Sus In jos
adriandavid

adriandavid


Numarul mesajelor : 11
Varsta : 35
Localizare : Mioveni
Reputatie : 5078
Data de inscriere : 29/06/2010

Automotoare Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare   Automotoare Icon_minitimeLun 19 Iul 2010, 22:57

Salut,
Ce automotor este : http://gb.bahnorama.com/news/index.php/news,136,%C3%96BB [de la 0:48 pana la 1:55]??
Seamana cu automotoarele Desiro, dar sunt mai mari si mult mai frumoase.
CFR ul de ce nu a cumparat asa ceva ??? a25
Sus In jos
Norbi
V.I.P Member
V.I.P Member
Norbi


Numarul mesajelor : 2633
Varsta : 30
Localizare : Bistrita
Reputatie : 8472
Data de inscriere : 19/04/2009

Automotoare Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare   Automotoare Icon_minitimeMar 20 Iul 2010, 08:32

adriandavid a scris:
Salut,
Ce automotor este : http://gb.bahnorama.com/news/index.php/news,136,%C3%96BB [de la 0:48 pana la 1:55]??
Seamana cu automotoarele Desiro, dar sunt mai mari si mult mai frumoase.
CFR ul de ce nu a cumparat asa ceva ??? a25

Acele automotoare daca nu ma insel sunt FLIRT-uri, adica versiunea electrificata a sagetilor !!! MAV are destul de multe automotoare de acest fel !!!
Sus In jos
FeroFan97

FeroFan97


Numarul mesajelor : 390
Varsta : 26
Localizare : Sfîntu Gheorghe
Reputatie : 5622
Data de inscriere : 06/02/2010

Automotoare Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare   Automotoare Icon_minitimeMar 20 Iul 2010, 08:58

Nu e FLIRT,e Talent.MAV are 10 buc.Talentul a facut Bombardier,FLIRT-ul a facut STADLER.S nu e versiunea electrificata a lui Desiro!
FLIRT

Automotoare FlirtAutomotoare Utaster

Bombardier Talent
Automotoare TalentAutomotoare 2oszt

Siemens Desiro Electrificat
Automotoare 30011-5%2B30012-3_entering_in_railway_stop_ProslavAutomotoare An_interior_of_30001-6%2B30002-4
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Automotoare Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare   Automotoare Icon_minitimeMar 20 Iul 2010, 09:02

FLIRt -ul a fost si la expozitie in Bucuresti dar se pare ca CFR nu a mai achizitionat.
Sus In jos
spsdc7

spsdc7


Numarul mesajelor : 128
Varsta : 57
Localizare : GALATI /CIMPULUNG MOLDOVENESC
Reputatie : 5052
Data de inscriere : 24/11/2010

Automotoare Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare   Automotoare Icon_minitimeMier 01 Dec 2010, 10:45

automotoare intr-o gara din Atena. Imi pare rau de calitate.
Automotoare Sany0161

Sus In jos
Razvan

Razvan


Numarul mesajelor : 567
Varsta : 37
Localizare : Nehoiu-BZ
Reputatie : 5743
Data de inscriere : 14/04/2010

Automotoare Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare   Automotoare Icon_minitimeMier 01 Dec 2010, 13:56

Poi si de cele ale RegioTrans-ului nu zice nimeni nimic?...sau de cele ale TFG -ului de care sunt foarte interesat(clasa 76 daca nu ma insel)...am vazut doar poze cu ele dar specificatii tehnice nimic...stim doar viteza maxima si cam atat...dar oare ce pot.cat consuma etc....nimic...poate stie cineva mai multe...
Sus In jos
roadster




Numarul mesajelor : 25
Reputatie : 4973
Data de inscriere : 25/10/2010

Automotoare Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare   Automotoare Icon_minitimeJoi 02 Dec 2010, 17:53

Buna idee. Niste date tehnice cu cele care circula la noi, atat cfr cat si alti operatori.Sau macar linkuri spre ele.
Off: eu votez Talento.Par mai confortabile decat restul. Wink
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6360
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11187
Data de inscriere : 17/02/2011

Automotoare Empty
MesajSubiect: 3 generatii   Automotoare Icon_minitimeJoi 24 Feb 2011, 12:28

Automotoare RAMAALTE2
trei generatii,Gara de Nord,23.01.2011
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Automotoare Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare   Automotoare Icon_minitimeJoi 24 Feb 2011, 14:32

Erau bune niste Desiro electrice pentru Bucuresti-Predeal , Bucuresti-Brasov in regim cadentat la fel cum erau bune si pentru Bucuresti-Focsani , Bucuresti-Constanta, Bucuresti-Buzau-Galati tot in regim cadentat si tarifate ca accelerat la cum arata pozele cu interiorul.

De ce nu cumpara CFR asa ceva ??

Am citit pe forum ca sunt interesati de automotoare Diesel si nu electrice, este adevarat si asta ca este nevoie de trenuri scurte pe motorina pentru liniile neelectrificate dar pentru cele electrificate acolo unde au scazut drastic nr calatorilor e bine sa vedem EA cum trage 2-3 vagoane ??
Sus In jos
Jhonyla

Jhonyla


Numarul mesajelor : 1458
Reputatie : 6361
Data de inscriere : 30/01/2011

Automotoare Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare   Automotoare Icon_minitimeJoi 24 Feb 2011, 14:53

Caravelle (automotor)

Caravelle este denumirea generică dată unei familii de automotoare duble, diesel, construite în Franța între 1963 și 1981. Cele patru serii de automotoare sunt: X 4300, X 4500, X 4630 și X 4750 / X 4790, la care se adaugă și variațiile X 4900 (cu 3 vagoane) și X 94750 (rame poștale). Potrivit anumitor surse, porecla „Caravelle” provine de la avionul cu același nume, lansat cu câțiva ani înainte.

În Franța, automotoarele din aceste serii sunt scoase treptat din circulație și înlocuite cu seriile X 72500, X 73500 și AGC. Automotoarele vechi sunt casate sau vândute unor alți operatori. Modelele X 4300 și X 4500, produse în aceeași perioadă, sunt folosite în România de operatorii privați Regiotrans, Regional și T.F.G. (acest operator a închiriat automotoare de la Regiotrans).

Fiecare unitate dublă este formată din doua șasiuri, o unitate motoare și o remorcă (cu numele de cod XR 8300 / XR 8500). Dimensiunile exterioare ale cutiilor sunt identice, însă prezența motorului și a restului de subansambluri destinate tracțiunii face ca cele doua unități să difere din punct de vedere al compartimentării interioare. Automotorul dispune de 3 grupuri sanitare, dar nu este dotat cu instalație de climatizare. Ușile pivotante sunt cu acționare manuală.

Modelele X 4300 și X 4500 au fost produse între 1963 și 1970 în 121, respectiv 98 de exemplare. Au fost urmate, între 1971 și 1977 de X 4630 (133 de exemplare în total) și apoi de X 4750, produs în 50 de exemplare în 1977-1978.
Transmisia automotoarelor folosite în România este una mecanică, ambreiajul hidraulic și cutie manuală în 8 trepte. Forța motorului este transmisă prin ax cardanic, doar unul din cele 4 boghiuri ale ramei fiind motor. Boghiul motor este de tip Y204 (cele nemotoare de tip Y205), toate având ampatamentul de 2500 mm iar diametrul roților de 860 mm. Suspensia are doua trepte, o treapta primară asigurată de arcuri elicoidale și o treapta secundară, prin arcuri elicoidale și balansiere laterale.

În variantele ulterioare s-a introdus transmisia hidraulică Voith.
Serie Motor Dimensiune Tonaj Viteza Capacitate transport persoane
X 4300 Poyaud (295 kW) 21240 x 2888 x 3470 59,4 120 141
X 4500 Saurer (330 kW) 21240 x 2888 x 3470 60,6 120 133 - 141
X 4630 Saurer (330 kW) 21300 x 2888 x 3470 62,1 120 133 - 141
X 4750 Saurer (440 kW) 21300 x 2888 x 3470 60/67,5 140 133

sursa Wikipedia
Sus In jos
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6444
Data de inscriere : 10/07/2010

Automotoare Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare   Automotoare Icon_minitimeSam 26 Mar 2011, 01:50

Sa vina, ca le asteptam cu bratele deschise. Numai de-am sti sa le exploatam, ca deocamdata cu Desiro ne-am facut de ras. Am dat o caciula de bani ca sa ne uitam cum stau la gard.
Acuma, daca tot suntem pe thread generic, sa nu deschid altul...are cineva vreo poza, ceva mai concret despre Adh001 si 002? automotoarele alea cica facute pentru bulgari, care au fost refuzate, apoi rapid casate, etc etc. Prin tot netul nu gasesc decat descrierea scurta, de trei randuri, din Jurnalul Feroviar, insa altceva...mai nimic. Daca stau sa ma gandesc, e singurul automotor post-VVW2 pe care nu l-am vazut la fata. Un usor mister, as zice, intrucatva explicabil datorita duratei foarte reduse de viata.
De asemenea, si despre Ade001 si 002, Sagetile Albastre originale din 1959, poate spune cineva daca initial aveau si vagoane de dormit, sau din start au fost doar cl I si II? tot de pe net, apar diverse pareri cum ca ar fi avut (sau ar fi trebuit sa aiba) si compartimente speciale...folclor? Iar intrebarea 2...se stie ca ultima ...sa zicem...rama Ade a murit intr-o perioada postdecembrista neprecizata, in depoul Arad, fiind distrusa si apoi casata ca urmare a unui incendiu cauzat de boschetari. Dar prima din cele doua rame, cand si de ce a disparut?
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 8671
Reputatie : 13904
Data de inscriere : 08/01/2011

Automotoare Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare   Automotoare Icon_minitimeSam 04 Iun 2011, 15:45

Automotoare P270511_0933
Sus In jos
cont dezactivat .




Numarul mesajelor : 3034
Reputatie : 8192
Data de inscriere : 03/09/2010

Automotoare Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare   Automotoare Icon_minitimeSam 04 Iun 2011, 20:31

Automotoare 5796697947_b85716d714_b
DSCF0064 by MariusD2011, on Flickr
Sus In jos
cont dezactivat .




Numarul mesajelor : 3034
Reputatie : 8192
Data de inscriere : 03/09/2010

Automotoare Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare   Automotoare Icon_minitimeVin 17 Iun 2011, 11:03

Automotoare 2zp5wls
Sus In jos
Continut sponsorizat





Automotoare Empty
MesajSubiect: Re: Automotoare   Automotoare Icon_minitime

Sus In jos
 
Automotoare
Sus 
Pagina 1 din 29Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 15 ... 29  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» AUTOMOTOARE SERIA 55 ELECTROPUTERE
» Automotoare EN-57
» Automotoare clasa DH2 Transferoviar
» Automotoare clasa 77 Malaxa
» Automotoarele clasa 76 Transferoviar Grup

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: AUTOMOTOARE SI RAME ELECTRICE-
Mergi direct la: