Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 504 : Buzau - Nehoiasu

In jos 
+44
dan tm
mielutu zburator
Katalyn
Ony_x
NIKU24
ionutsever
Razvan Tudor
mishu88
Katalin4653
KOSTYK
Dr2005
ldh80
razvan - trenuri
vanchorusebulgaria
Adrian78
TVlad
Rarau
Norbi
lovekomotive
cont dezactivat .
spsdc7
mihaiuc
Vitosa
Marius Iulian
Cobra
jionutz
ATM
bogdan srl
cata
Razvan
valyux
atasament
COSTACHE MIHAIL
Vlad
srazvi
Ionutz
mariuskl
cristi CFR
Hurricane
marius_catalin84
buldozer2
Nesebar
Stratan-Tttggvv
myster2008
48 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Urmatorul
AutorMesaj
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6794
Data de inscriere : 07/09/2014

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitimeMar 04 Iul 2017, 23:52

Tot auzind laude aduse acestei linii ferate, am hotărât să merg și eu într-o vizită până la o colegă, care locuiește în Nehoiu, să văd și eu ce minuni are de oferit această secție destul de apreciată de pasionații feroviari... Trenurile folosite au fost 15455 și 15464. Cum 15455 e făcut cu un DH2, marea majoritate a pozelor sunt luate la întors, dintr-un VT 624.

Linia se desparte de magistrala 500 la vreo 3 km de stația Buzău printr-o curbă spre vest. Se ajunge mai apoi în primele stații (Buzău Nord, Vernești), pe care le-am pozat la întoarcere.

Cândești hc.

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3116

Berca Hm. - aici există activitate destul de serioasă de marfă, trenuri ajungând însă și până la Parscov (acolo erau conservate niște U-uri ale DB) și chiar mai sus pe secție.

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3115

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3113

Unguriu hc

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3112

Ojasca hc

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3114

Măgura hc

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3110

Viperești hc

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3111

La Parscov și Pătârlagele se fac cele mai multe cruci. Noi am așteptat aproximativ 20 de minute pe 15458, care a sosit întârziat. Nu că 15455 n-ar fi avut și el vreo 5-6 minute bonus, la care s-au adăugat încă vreo 10. Nu a recuperat nimic până la Nehoiu, dar nici mecanicul nu s-a străduit prea tare. Stația se prezintă într-o formă destul de bună, existând aici 2 garnituri ale DB în conservare, dar urmele de trecere sugerează că fuseseră aduse de foarte puțin timp.

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3117

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3118

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3120

R 15458 - acesta este motorul cu care m-am întors la Buzău.

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3119

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3121
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6794
Data de inscriere : 07/09/2014

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitimeMier 05 Iul 2017, 00:27

Motorul care urma să formeze R 15464, în drum spre Nehoiașu de unde urma să plece la ora 16:28. Era destul de aglomerat la urcare, dar la coborâre era aproape gol.

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3122

Peisajul este unul deosebit de frumos în special între Parscov și Nehoiașu. Valea râului Buzău nu este neapărat spectaculoasă, ci mai degrabă foarte bogată în vegetație și păduri. Dealuri domoale și pajiști sunt elemente caracteristice acestei zone frumoase din România. Drumul rutier merge aproximativ paralel cu calea ferată pe toată distanța, însă uneori ele se depărtează destul de mult.

***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3127
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3123
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3124
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3126
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3125
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3128

Linia șerpuiește paralel cu râul prin păduri destul de dese. Traseul este similar ca declivități cu Tulcea - Medgidia, secția fiind una nu tocmai ușoară mai ales pentru un automotor, însă VT-urile și DH-urile se descurcă onorabil pe ea.

***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3131
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3130
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3129

Intrare în Pătârlagele Hm, unde facem cruce cu R 15459.
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3135
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3134
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3133
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3132
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3136
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6794
Data de inscriere : 07/09/2014

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitimeMier 05 Iul 2017, 00:41

Trenul continuă coborârea spre Buzău. Viteza este destul de bună pentru o secundară (50 km/h, 70 km/h), dar numeroasele limitări de 10-20 km/h la trecerile la nivel cresc enorm timpii de mers, cu cel puțin 15 minute. Cu bariere automate ar fi rezolvat problema mult mai rapid și elegant, făcând și economie la combustibil. În timp probabil s-ar fi dovedit rentabile.
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3212
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3213
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3139
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3137
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3138
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3211
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3210
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3217
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3214
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3216
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3215

Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6794
Data de inscriere : 07/09/2014

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitimeMier 05 Iul 2017, 00:55

Intrare și ieșire în / din Parscov, unde se face cruce cu R 15461.
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3219
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3220
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3221
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3222

Mai departe, peisajul devine ceva mai puțin plăcut, pe măsură ce ne apropiem de câmpie.

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3224
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3223

În Berca, apuc să văd mai bine cazanele venite la încărcat.

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3225
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3226

Ne apropiem de Buzău. Ultimele două stații sunt Vernești și Buzău Nord...

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3232
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3228
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3229
***
504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3227

Intrare în Buzău.

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3231

Concluzii: sunt călători destui pe secție și aceasta are potențial. E îmbucurător să constat prezența mărfii pe această linie. Trebuie urgent făcut ceva cu numeroasele limitări de 10, 15 și 25 de km/h de la trecerile la nivel însă în rest nu prea există alte restricții. Clădirile stațiilor arată bine dar cele ale hc-urilor și PO.-urilor sunt într-o stare avansată de degradare. Peisajele sunt foarte faine după Parscov spre Nehoiu și merită făcută o plimbare pe această secție. Din păcate legăturile nu sunt tocmai bune iar timpul de petrecut în Nehoiu este limitat.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8774
Reputatie : 12487
Data de inscriere : 16/07/2014

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitimeMier 05 Iul 2017, 08:15

FAin, merita vazuta linia, si eu o am in plan.

Vad ca nu ai avut probleme cu pozatul.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20086
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24834
Data de inscriere : 17/08/2011

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitimeMier 05 Iul 2017, 11:34

mielutu_zburator a scris:
Concluzii: sunt călători destui pe secție și aceasta are potențial. E îmbucurător să constat prezența mărfii pe această linie. Trebuie urgent făcut ceva cu numeroasele limitări de 10, 15 și 25 de km/h de la trecerile la nivel însă în rest nu prea există alte restricții. Clădirile stațiilor arată bine dar cele ale hc-urilor și PO.-urilor sunt într-o stare avansată de degradare. Peisajele sunt foarte faine după Parscov spre Nehoiu și merită făcută o plimbare pe această secție. Din păcate legăturile nu sunt tocmai bune iar timpul de petrecut în Nehoiu este limitat.

Marfa este prezentă, pentru că la Berca sunt depozite de produse petroliere. De aia, iniţial, secţia neinteroperabilă era doar Berca - Nehoiaşu şi TFC mergea doar de acolo, o perioadă se mergea cu tren CFR (un LVT) Buzău - Berca. Ulterior s-a trecut la neinteroperabile şi Buzău - Berca, fiind închiriată tot de TFG. Dar TFG încă are 2 contracte de închiriere, unul pe Buzău - Berca şi unul pe Berca - Nehoiaşu.
Un sistem BAT costă cam 100.000 euro. La 10 treceri deja te duci la 1 milion de euro... E o sumă măricică. În plus, secţia Berca - Nehoiaşu este cu conducere centralizată, la intrarea în berca dinspre Nehoiaşu se observă indicatorul permanent pentru acoperirea punctelor de sectionare de pe sectiile cu conducere centralizată a circulatiei, asta înseamnă că intri cu 30 km/h pe directă şi 20 km/h pe abatere indiferent de viteza din livret. Mă gândesc că un indicator similar ar trebui să fie şi la celelalte Hm-uri rămase. În cazul ăsta, mecanicul trebuie să ia ordin de circulaţie din fiecare punct de secţionare până la următorul punct sau să primească din Berca un ordin pentru tot parcursul rămas.

Cod:
Circulaţia trenurilor pe secţii cu conducere centralizată a circulaţiei
  
    Art. 202. -  (1) Pe anumite secţii de circulaţie stabilite de gestionarul infrastructurii feroviare, circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare se poate face pe baza ordinelor operatorului de circulaţie, transmise direct unor agenţi denumiţi în continuare agenţi ai punctelor de secţionare, utilizând sistemul denumit "conducerea centralizată a circulaţiei trenurilor".  
   (2) Activitatea de mişcare în punctele de secţionare, posturile ajutătoare de mişcare şi posturile de macazuri din linie curentă de pe aceste secţii se efectuează de către agentul punctului de secţionare.  
   (3) Agentul punctului de secţionare poate fi IDM, revizor de ace sau acar. În cazul punctelor de secţionare cu mai mult de două direcţii de mers şi în cazul punctelor de secţionare care delimitează secţia de circulaţie cu conducere centralizată, cu excepţia staţiilor înfundate, agentul punctului de secţionare trebuie să fie IDM.  
   (4) Administratorul/gestionarul infrastructurii feroviare poate stabili şi alte cazuri decât cele de la alin. (3), în care agentul punctului de secţionare trebuie să fie IDM.  
  
    Art. 203. -  (1) La executarea serviciului pe secţii cu conducere centralizată a circulaţiei trenurilor, personalul este obligat să respecte pe lângă reglementările specifice acestui sistem de circulaţie şi dispoziţiile cuprinse în reglementările specifice în vigoare, care trebuie înţelese şi aplicate în totalitatea lor.  
    (2) Din punct de vedere al executării atribuţiilor de serviciu, agenţii punctelor de secţionare sunt în subordinea operatorului de circulaţie.  
   (3) Personalul de locomotivă şi de tren, care lucrează pe secţiile de circulaţie de la alin. (1), este obligat să execute dispoziţiile operatorului de circulaţie transmise prin agentul punctului de secţionare.  
 
    Art. 204. -  (1) Ocuparea liniei curente de către un tren care pleacă dintr-un punct de secţionare, se face din dispoziţia scrisă a operatorului de circulaţie, transmisă mecanicului prin ordin de circulaţie, înmânat sub semnătură, cu număr şi oră, de către agentul punctului de secţionare şi numai în baza indicaţiei de liber a semnalului de ieşire, acolo unde există, precum şi a semnalului "pornirea trenului", dat de către agentul punctului de secţionare.  
    (2) Ocuparea liniei curente de către un tren care circulă fără oprire printr-un punct de secţionate se face din dispoziţia scrisă a operatorului de circulaţie, transmisă în scris cu număr şi oră, prin ordin de circulaţie înmânat mecanicului sub semnătură, în ultimul punct de secţionare în care trenul a avut oprire. Trecerea trenului prin punctul de secţionare se face numai în baza indicaţiei de liber a semnalului de ieşire, acolo unde există sau a semnalului de "trecere fără oprire" a trenului, dat de către agentul punctului de secţionare, acolo unde nu există semnal de ieşire.  
   (3) Dispoziţia operatorului de circulaţie pentru ocuparea liniei curente de către un tren, transmisă prin ordin de circulaţie, conţine şi eventualele condiţii de circulaţie, înscrise de către agentul punctului de secţionare.  
   (4) În cazul în care agentul punctului de secţionare este IDM, iar trenul de marfă se expediază de către revizorul de ace sau de către acar, ordinul de circulaţie care conţine dispoziţia operatorului de circulaţie pentru ocuparea liniei curente se înmânează, mecanicului sub semnătură, din ordinul IDM. Mecanicul pune trenul în mişcare numai după ce a luat la cunoştinţă conţinutul ordinului de circulaţie şi numai pe baza indicaţiei de liber a semnalului de ieşire, dacă există, precum şi a semnalului "pornirea trenului".  
 
  Art. 205. -  (1) Când necesităţile impun oprirea trenului într-un punct de secţionare, prin care trenul urma să circule fără oprire, conform livretului de mers, acesta va fi oprit în baza indicaţiei semnalelor de circulaţie, conform prevederilor din reglementările specifice în vigoare. În cazul în care semnalele de circulaţie sunt scoase din funcţiune sau punctul de secţionare nu este înzestrat cu semnale de circulaţie, trenurile vor fi oprite de personalul ce deserveşte punctul de secţionare cu semnale date cu instrumente portative.  
 (2) Suprimarea opririi unui tren de marfă într-un punct de secţionare, în care după mers trenul are prevăzută oprire, se face numai pe baza dispoziţiei operatorului de circulaţie, transmisă mecanicului prin ordin de circulaţie în ultimul punct de secţionare în care trenul are oprire.  
 
  Art. 206. -  (1) Intrarea trenului în punctele de secţionare înzestrate cu semnale de intrare se face conform prevederilor din reglementările specifice.  
  (2) Intrarea trenului în punctele de secţionare înzestrate cu indicatoare permanente pentru acoperirea acestora, se face fără să fie necesară prezenţa agentului punctului de secţionare, la primul aparat de cale din parcursul de intrare.  
   
    Art. 207. -  (1) În punctele de secţionare înzestrate cu indicatoare permanente pentru acoperirea acestora, în cazul încrucişărilor de trenuri, ordinea de intrare a acestora se stabileşte de către operatorul de circulaţie, prin dispoziţia de expediere/primire a trenului, care se aduce la cunoştinţă mecanicilor trenurilor respective prin ordin de circulaţie, cu număr şi oră.  
  (2) Trenul care urmează să intre primul, se garează în punctul de secţionare, fără să fie necesară prezenţa agentului punctului de secţionare, la primul aparat de cale din parcursul de intrare. Mecanicul primului tren care intră în punctul de secţionare semnalizează că a garat trenul prin trei sunete scurte date cu fluierul sau sirena locomotivei sau a automotorului.  
   (3) Trenul care urmează să intre al doilea, se garează în punctul de secţionare numai în prezenţa agentului punctului de secţionare postat la primul aparat de cale din parcursul de intrare şi în baza semnalului "înainte", dat de către acesta, indiferent de poziţia locomotivei. Agentul punctului de secţionare dă semnalul "înainte" pentru cel de-al doilea tren, numai după ce mecanicul primului tren a semnalizat că a garat trenul.  
   (4) Mecanicul trenului care a fost înştiinţat că va intra al doilea în punctul de secţionare. Dacă nu primeşte semnalul "înainte" dat de către agentul punctului de secţionare postat la primul aparat de cale din parcursul de intrare, trebuie să oprească trenul înaintea primului aparat de cale de la intrare.  
 
  Art. 208. -  În cazul în care intervine necesitatea schimbării liniei de garare, din directă în abătută şi mecanicul nu a fost avizat, se vor lua măsuri de oprire a trenului înaintea primului aparat de cale cu semnale de oprire date cu instrumente portative, de către agentul punctului de secţionare. După oprire, intrarea trenului în punctul de secţionare se face pe baza semnalului "înainte", dat de lângă locomotivă de către agentul punctului de secţionare, cu viteza de cel mult 20 km/h până la gararea trenului în punctul de secţionare.  
 
Art. 209. -  (1) Gararea, ieşirea şi trecerea trenurilor în/prin punctul de secţionare situat pe secţii cu conducere centralizată a circulaţiei trenurilor, se verifică de către agentul punctului de secţionare.  
    (2) După gararea trenului de marfă în punctul de secţionare, agentul punctului de secţionare este obligat să confirme gararea trenului dincolo de marca de siguranţă de la urmă prin semnale de oprire date cu instrumente portative, iar mecanicul va răspunde cu trei sunete scurte date cu fluierul sau sirena locomotivei.  
   (3) În cazuri excepţionale, când trenul nu poate fi garat între mărcile de siguranţă datorită lungimii sale, staţionarea trenului peste mărcile de siguranţă este admisă numai în baza dispoziţiei scrise, dată de operatorul de circulaţie, conform prevederilor din reglementările specifice în vigoare. În acest caz, operatorul de circulaţie, dispune în scris punctelor de secţionare pentru ca:  
   a) partea din urmă a trenului să rămână peste marca de siguranţă de la urma trenului;  
   b) trenul să fie tras înainte şi locomotiva trenului să staţioneze peste marca de siguranţă de la ieşire;  
   c) trenul să fie fracţionat şi garat pe două sau mai multe linii.  
   (4) Dispoziţia operatorului de circulaţie se aduce la cunoştinţa mecanicului prin ordin de circulaţie întocmit de către agentul punctului de secţionare.  
 
    Art. 210. -  (1) Conducătorul manevrei răspunde de modul de compunere a trenului, întocmirea corectă a arătării trenului, stabilirea exactă a masei brute a trenului, a masei frânate real, a masei necesare de frânat şi a lungimii trenului, atunci când intervin modificări în compunerea trenului.  
    (2) Masa brută a trenului, masa frânată real, masa necesară de frânat şi lungimea trenului, stabilite de conducătorul manevrei, se aduc de către acesta la cunoştinţa mecanicului prin înscriere în foaia de parcurs.  
   (3) Formularul "Nota de repartizare a frânelor de mână" se completează de către agentul punctului de secţionare - dacă acesta este IDM, respectiv conducătorul manevrei în celelalte cazuri,  
   
    Art. 211. -  (1) În cazul în care toate mijloacele de comunicaţie sunt întrerupte, trenurile rămân în punctele de secţionare în care au sosit, în momentul întreruperii funcţionării tuturor mijloacelor de comunicaţie.  
    (2) Excepţii faţă de situaţia de la alin. (1) se admit numai la îndrumarea locomotivei de ajutor şi/sau mijloacelor de intervenţie. Acestea vor circula între punctele de secţionare cu viteza maximă de 30 km/oră.  
   (3) Pe secţiile cu conducerea centralizată a circulaţiei este interzisă circulaţia automotoarelor a ramelor electrice sau diesel, UAM cu sau fără vagoane şi a locomotivelor izolate, dacă acestea nu sunt deservite de cel puţin doi agenţi.  
 
 Art. 212. -  (1) În cazul în care agentul punctului de secţionare care urmează să primească trenul sau prin care trenul urmează să treacă fără oprire nu răspunde la apelul telefonic al operatorului de circulaţie, agentul punctului de secţionare care expediază trenul înmânează mecanicului ordin de circulaţie, din dispoziţia scrisă a operatorului de circulaţie, în care comunică mecanicului că trenul opreşte, după caz, la semnalul de intrare sau la indicatorul permanent de acoperire al punctului de secţionare respectiv.  
   (2) După oprirea trenului la semnalul de intrare sau la indicatorul permanent de acoperire, acesta va fi primit în punctul de secţionare numai însoţit de agentul punctului de secţionare respectiv, cu ordin de circulaţie.  
   (3) Dacă agentul punctului de secţionare nu se prezintă pentru însoţirea trenului cu ordin de circulaţie, mecanicul, ia legătura cu al doilea agent al trenului, pentru ca acesta să se deplaseze la biroul de mişcare, iar în cazul în care agentul punctului de secţionare lipseşte, să stabilească împreună cu operatorul de circulaţie condiţiile de intrare a trenului în punctul de secţionare respectiv.  
   (4) În cazul în care agentul unui post de macazuri din linie curentă nu răspunde la apelul telefonic al operatorului de circulaţie, agentul punctului de secţionare din care se expediază trenul, înmânează mecanicului ordin de circulaţie, în care se comunică mecanicului că trenul opreşte la postul de macazuri, înaintea primului aparat de cale şi îşi continuă mersul numai după revizuirea macazurilor de către al doilea agent al trenului.  

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8774
Reputatie : 12487
Data de inscriere : 16/07/2014

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitimeMier 05 Iul 2017, 11:44

Eu cred ca OTF au introdus restrictiile de viteza la pasaje nu neaparat pentru masini cit pentru propriul material rulant.

Nu e practic sa tot lovesti masini, chiar daca avariezi doar robinetii sau plugul mai ales la automotoare.
Am fost pe linia 701 si de la Slobozia Veche la -Tandarei la pasaje e 5 km/h.

E chiar frustrant.
Sus In jos
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6794
Data de inscriere : 07/09/2014

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitimeMier 05 Iul 2017, 12:58

Palețica aia galbenă e indicatorul de care spui?

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Dscn3233

Am constatat că nu s-a dat OC în fiecare punct de secționare, de ex. la Pătârlagele Hm., sigur nu s-a dat că IDM a rămas în permanență în dreptul biroului de mișcare. Trenul cu care am coborât a fost condus de un singur mecanic, iar în cabină s-a aflat în permanență doar acesta, foarte rar a mai urcat șeful de tren acolo.

RCCF au introdus bariere automate la Zărnești, Râșnov și înainte de Râșnov, nu cred că i-a costat așa mult. Am remarcat că barierele lor se închid cu doar 20-30 de secunde înainte de trecerea trenului (la fel ca în occident), nu ca pe secțiile CFR unde se închid cu până la 7-8 minute înainte de trecere. Oricum limitările de viteză la pasaje dăunează foarte mult timpilor de mers, iar demarajul aduce cu sine consum suplimentar de combustibil.

Marfă am văzut, repet, și mai sus de Berca sau Parscov! Nu mai știu cum se chema locul că nu era Hm., trenul oprind într-un PO amenajat. Înainte de acel PO există un macaz care dă într-o curte unde am văzut cazane în stare foarte bună, deci clar nu abandonate.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 44
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6719
Data de inscriere : 23/01/2014

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitimeMier 05 Iul 2017, 13:02

Patarlagele nu are semafoare mecanice? Poate doar Buzau Nord-Berca este cu conducere centralizata
Sus In jos
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6794
Data de inscriere : 07/09/2014

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitimeMier 05 Iul 2017, 13:05

Precum se vede în poză, Pătârlagele are semnale mecanice. Nehoiașu are și ea. Parscov sigur nu are, la Berca nu am apucat să văd, Buzău Nord are (la ieșirea spre Buzău sunt semnale luminoase, ceea ce m-a mirat a fost că semnalul de ieșire de pe directă are 3 focuri - de ce, că ar fi trebuit să aibă doar 2 indicații - verde sau roșu).
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20086
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24834
Data de inscriere : 17/08/2011

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitimeMier 05 Iul 2017, 14:15

Acela este indicatorul. Popular i se mai spune şi ochi de bou.

mielutu zburator a scris:
Am constatat că nu s-a dat OC în fiecare punct de secționare, de ex. la Pătârlagele Hm., sigur nu s-a dat că IDM a rămas în permanență în dreptul biroului de mișcare.
Dacă nu s-a încrucişat nimic, putea să îi dea ordinul de la Berca. Sau i-o fi dat Berca - Pătârlagele şi de la Pătârlagele a ieşit în baza semnalului.
Pe de altă parte, sunt ei între ei... şi la CFR au fost cazuri de încălcări flagarante ale instrucţiilor, observate doar pentru că s-a produs un accident sau pentru că un călător a făcut reclamaţie (gen trenul care a ,,uitat" naşul pe peron în Slatina).

mielutu zburator a scris:
Trenul cu care am coborât a fost condus de un singur mecanic, iar în cabină s-a aflat în permanență doar acesta, foarte rar a mai urcat șeful de tren acolo.
La automotoare oricum şeful de tren apare ca însoţitor trecut în foaia de parcurs. În caz de accident/incident sunt cu toţii acoperiţi în hârtii.

mielutu zburator a scris:
RCCF au introdus bariere automate la Zărnești, Râșnov și înainte de Râșnov, nu cred că i-a costat așa mult. Am remarcat că barierele lor se închid cu doar 20-30 de secunde înainte de trecerea trenului (la fel ca în occident), nu ca pe secțiile CFR unde se închid cu până la 7-8 minute înainte de trecere. Oricum limitările de viteză la pasaje dăunează foarte mult timpilor de mers, iar demarajul aduce cu sine consum suplimentar de combustibil.
Sunt instalaţii BAT, acestea au o secţiune izolată înainte şi după barieră, practic se închid când trenul a ajuns la lungimea drumului de frânare faţă de barieră (1200 m) şi se ridică după ce a trecut trenul (mă gândesc că au detectoare de masă metalică pentru a număra osiile care intră pe secţiunea izolată a barierei şi cele care trec de barieră, pentru a ridica bariera imediat după trecerea trenului). Pe fix acelaşi pricnipiu funcţionează şi cele de la CFR (vorbesc, desigur, de BAT/SAT).

În schimb, dacă bariera nu este automată, ci comandată de IDM sau, mai rău, manipulată de păzitorul de barieră, ea trebuie coborâtă înainte să se facă parcursul de ieşire din staţia/punctul de secţionare/postul de reavizare (da, pe vremuri existau posturi de reavizare din loc în loc, funcţionau ca BLA-ul de acum, doar că manual, între 2 posturi se putea afla numai un singur tren; nu ştiu dacă acum mai există aşa ceva; în 2009 mai exista unul între Jiu şi Podari pe linia Craiova - Calafat) dinaintea barierei. Dacă ai 5 km până la staţie şi eşti pe limitare de 15 km/h, îmbătrâneşti aşteptând. De aia s-au şi desfiinţat barierele pe multe secundare, odată cu desfiinţarea Hm-urilor şi staţiilor.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 28
Reputatie : 6794
Data de inscriere : 07/09/2014

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitimeMier 05 Iul 2017, 14:26

Adevărat dar la Râșnov bariera din gară (știi despre care vorbesc cred) se activează cam cu 30 de secunde înainte de trecerea trenului, cam când acesta depășește semnalul de intrare în stație. Cred sincer că au alt sistem și nu se activează când trenul ajunge la 1200 m de ele ci mult, mult mai târziu. Acel motor oricum poate opri în vreo 4-500 de m de la viteza maximă.

Dacă vii la Rocștat oricum vei avea drum la penny-ul de lângă gară, și vei vedea acolo ce spun dacă prinzi un tren.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 8774
Reputatie : 12487
Data de inscriere : 16/07/2014

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitimeMier 05 Iul 2017, 14:31

RGT a introdus bariere si pe 922 si pe 406.


Intradevar bariere au numaratoare de osii si semnal de avarie la pasaj, dar exista in statie si un panou de control a lor si pot fi controlate de acolo.
Acuma e complicat cu pozele ca as fi pus un astfel de panou de control, deci nu e un capat de lume.

RGT a pus una si la Giarmata care apoi a stat nefolosita dupa ce CFR a reluat linia a reinfiintat postul de pazitor de bariera. RGT nu a predat si bariera deoarece preluase linia cu bariera manuala.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20086
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 24834
Data de inscriere : 17/08/2011

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitimeMier 05 Iul 2017, 14:48

mielutu zburator a scris:
Adevărat dar la Râșnov bariera din gară (știi despre care vorbesc cred) se activează cam cu 30 de secunde înainte de trecerea trenului, cam când acesta depășește semnalul de intrare în stație. Cred sincer că au alt sistem și nu se activează când trenul ajunge la 1200 m de ele ci mult, mult mai târziu. Acel motor oricum poate opri în vreo 4-500 de m de la viteza maximă.

Dacă vii la Rocștat oricum vei avea drum la penny-ul de lângă gară, și vei vedea acolo ce spun dacă prinzi un tren.
Teoretic, la aia ar fi trebuit să fie pusă bariera înainte să se facă parcursul de intrare.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6344
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 11479
Data de inscriere : 03/11/2010

504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitimeMier 05 Iul 2017, 21:20

S-a amintit aici despre (citez) "detectoare de masă metalică pentru a număra osiile care intră pe secţiunea izolată a barierei şi cele care trec de barieră, pentru a ridica bariera imediat după trecerea trenului"!

Mai exact ce sunt aceste detectoare si cum functioneaza ele din punct de vedere tehnic ?

Nu cred ca sunt accelasi lucru cu sectiunile izolate!


Din cate stiu, pentru actionarea barierelor automate sau a instalatiilor SAT, se utilizeaza sectiunile izolate , si anume pentru fiecare bariera automata sau instalatie SAT (exceptand cele situate in imediata apropiere a iesirilor din statii) sunt cate doua sectiuni izolate, pentru a permite inchiderea barierei sau punerea in functiune a instalatiei SAT, indifferent din ce directie ar veni trenul!



Sus In jos
Continut sponsorizat





504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Empty
MesajSubiect: Re: 504 : Buzau - Nehoiasu   504 : Buzau - Nehoiasu - Pagina 12 Icon_minitime

Sus In jos
 
504 : Buzau - Nehoiasu
Sus 
Pagina 12 din 13Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» DE VORBA CU CONDUCEREA OPERATORULUI FEROVIAR TFC
» M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani
» Mersul trenurilor la T.F.C.
» Gari din tara
» Buzău (500)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 500-
Mergi direct la: